Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Torstaina, 23.01.2014 klo 19:49

Tokopulina - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 44

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 28.03.2014 klo 16:41  
+
0
^ Itse olen menetellyt TamSKin järjestämien kokeiden kanssa samalla tavalla kun en heidän jäsenensä ole eli koe on yleensä lähes täynnä kun muiden ilmo aukeaa.
Rise to reset the world.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 28.03.2014 klo 19:00  
+
0

Ninjahenttu kirjoitti:

Mun kanssa henna voi sitten vaihdella tunnarikapuloita. Käytettyjä on melkoisen paljon parissa rasiassa/laatikossa. :) Multa myös aina jokin yksi tunnari jää jonnekin paikkaan X. Me on iskän kanssa tehty kapuloita. Ei ole höylätty sileäksi joka sivua, mutta ajavat asiansa.

Pitoa vain sekunti kerrallaan naksutellen. Jossain vaiheessa se kapula alkaa vain pysyä pidemmän ajan suussa nätisti. :) Ainakin näin on omille käynyt. Molemmat innostuivat kapulasta, mutta sellaista nättiä pitkäkestoista pitoa ei tullut luonnostaan, vaan ihan alusta lähdettiin rakentamaan. Sitten tadaa: yhtenä päivänä ei vain enää tiputtanut. :)


Kiva tietää :aurinko: Me vaan hömpsötellään näitä ylempien luokkien liikkeitä ku ei varmaan koskaan sinne asti edetä. Jos oot pudottanu tunnarin keskelle Killerin parkkipaikkaa niin mä oon syyllinen sen lopulliseen katoamiseen :shhh:

Voi kun mä oon yrittäny olla kärsivällinen ja ollaan treenattu noita pitoja ja tosiaan yrittänyt saada ihan sekunti kerrallaan sitä aikaa kasvatettua, mutta ei. Se pitää ehkä sen max 2 sekuntia ja siitä pidemmälle ei olla päästy kun jos tosiaan en palkkaa kun tiputtaa liian aikaisin (ja en tosiaan odotakaan, että se yks kaks oppisi pitämään sitä pitkiä aikoja vaan kunhan vähän kauemmin mitä viime toistossa) niin aikansa yrittää nostella ja sitten alkaa tarjota jotain muuta tai ajautuu passiiviseksi. Jos huomautan sille pudottamisesta ("hups") niin koira (uskoakseni) luulee, että ylipäänsä kapulan nostaminen oli väärin tehty, ei siis se pudottaminen ja alkaa tarjota jotain muuta. Se siis luulee, että sen tehtävä on vaan nostaa se kapula maasta ja sitten on hyvä.

Jotenkin mä näkisin, että sille pitäis ylipäätään saada jotenkin idea vahvemmasta puruotteesta tuohon kapulaan. Kun kauempaa noutaessa kyllä pitää kapulaa suussa, mutta sillonkin pyörittelee ja mälvää. Muttakun tää tuntuu olevan niin herkkäsuinen, ettei hetsatessakaan tahdo tarttua kunnolla kapulaan. Mietin myös auttaisiko painavampi kapula? Pakko purra lujempaa, että kapulan saa ylipäätään nostettua ylös?
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

TinjaHilla

TinjaHilla
Viestimäärä: 102

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Lauantaina, 29.03.2014 klo 18:19  
+
0
Tällaista meillä tänään:


Eli Hilla on näyttelytulosta vaille Suomen tottelevaisuusvalio reilun kahden vuoden iässä.

Jotta en ylpistyisi ihan liikaa, Tinjan meno oli suunnilleen tällaista:

Ainakin sillä on nykyään hirmuisen hauskaa kisoissa. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Tinja
Bordercollie Hilla

Tinjan ja Hillan treeniblogi

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Lauantaina, 29.03.2014 klo 20:41  
+
0
^Onneksi olkoon ja *reps* :nauru:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Sunnuntaina, 30.03.2014 klo 13:55  
+
0
^^Samoin oikein paljon onnea ja kiitokset leveästä hymystä, jonka toi ihana luoksetulovideo aiheutti :nauru:
spn -13
broholminkoira, uros -16

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Sunnuntaina, 30.03.2014 klo 15:22  
+
0
Me tuotiin seuran vuosikokouksesta varsin iloisia yllätyksiä mukanamme! Saanen esitellä:
Pohjois-Karjalan Seurakoirat ry:n Vuoden Tokokoira 2013 sekä Tokon Seuramestari 2013
Ikimuiston Hups Keikkaa "Hupsis"!

Lisäksi pokattiin myös Adhenen malja, jonka saa paras ei pk-rotuinen tokokoira. Oikeastihan Hups ei tuota olisi saanut, kun pk-oikeudet lappalaisilla on, mutta olivat päättäneet että kun oltiin niin hyviä, niin saadaan toikin. :nauru:

slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Sunnuntaina, 30.03.2014 klo 22:22  
+
0
Onnittelut TinjaHillalle! Ja ihana luoksetulovideo. :D Pääasia että on kivaa.

Meillä Kerttu kävi kokeilemassa epävirallisissa ALO-luokkaa. Ihan kivasti se teki, 173 pistettä, liikkeestä maahanmeno meni nollille, siinä otti tuomarista ja liikkurista häiriötä. Tuomari tykkäsi kuitenkin ihan hirveesti, oltiin ilmeisesti päivän ainoat jotka sai siltä tuomarilta kokonaisvaikutuksesta kympin.

Tavotehan meillä oli niinkin korkealla että yritetään pitää hauskaa. Kerttu on tosi ohjaajapehmee, ja jos mua jännittää, niin Kertun pasmat menee ihan sekasin. Kerttu oli pikkusen jännittynyt kehässä, ja tarvitsi multa hirveesti tukea, mutta jostain syystä mua ei nyt jännittänyt, joten Kerttukin ihan kivasti suoriutu tehtävästä. Toivottavasti kuitenkin likan itsevarmuus kasvaa kun ikää tulee lisää.

Blogissa on vähän tarkemmin selvitetty pistejakoa.

Pittää varmaan tästä lähtien kisata pelkästään kuumeessa. Kun on tarpeeksi kipiä olo niin unohtuu jännittäminen.

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 31.03.2014 klo 20:26  
+
0
TinjaHillalle ja vastakohdalle onnea! :kieli: (kieltämättä tuo luoksarivideo aiheutti päivän parhaat naurukohtaukset :nauru:)

Ja Strikulle tsemppejä tulevaan kokeeseen myös! :hymy:

Onko kokemusta etupalkan käytöstä paikkamakuussa? Meillä se vois olla ajankohtainen juttu kokeilla, sen verran kovasti Noppiksen nenä käy ja pää kääntyilee, mutta maassa pysyy.
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 31.03.2014 klo 21:31  
+
0
Onnee kaikille menestyneille!

saippa, me ei olle henk. koht. käytetty, mutta tiedän muutaman, jotka ovat käyttäneet. Useimmilla se on auttanut, mutta yksi erehtyi pitämään palkan ahneella koiralla liian kaukana, mikä johti ryömimisongelmaan. Uskon, että etupalkka voisi toimiakin. Tosin itse opettaisin koiran mieluummin joko katsomaan ohjaajan herkeämättä tai sitten pitämään pään maassa. Toki toikin on kovin koira- ja ohjaajakohtasta, mutta mun mielestä on helpompi antaa koiralle jokin tosi selkee, mutta helppo tehtävä paikkiksen ajaksi, kuin lisätä suoritukseen jotakin, joka pitää myöhemmin häivyttää pois. Etupalkan kanssa mä pelkäisin just ryömimisongelmaa ja sitten sitä, että koira jatkaa taas pään kääntelyä, kun palkka otetaan pois.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 31.03.2014 klo 21:46  
+
0
saippa: Mulla on sheltin kanssa etupalkka rauhattomuuden takia. En saanut sen päätä maahan, joten kokeilin sitten etupalkalla, ja ainakin meillä auttanut huomattavasti. Koira tietää kyllä ettei siitä rivistä liikuta mihinkään, mutta on tosi rauhaton ja piippaa, mutta etupalkalla keskittyy palkkaan eikä ole päästänyt ääntäkään. En usko ottavani etupalkkaa siltä pois ollenkaan (piippaus luultavasti vaan tulee takasin) vaan vien sen ensin kentän laidalle ja siitä treenireppuun, ja siellä se saa olla kokeessakin.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 31.03.2014 klo 22:38  
+
0
Kä-kä-kää, viisi päivää collien ensiesiintymiseen! Mulla ei oo hajuakaan mitä tulee tapahtumaan :nauru:
Rise to reset the world.

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 18:53  
+
0
^Tsemppiä! :hymy:

chelle kirjoitti:

saippa: Mulla on sheltin kanssa etupalkka rauhattomuuden takia. En saanut sen päätä maahan, joten kokeilin sitten etupalkalla, ja ainakin meillä auttanut huomattavasti. Koira tietää kyllä ettei siitä rivistä liikuta mihinkään, mutta on tosi rauhaton ja piippaa, mutta etupalkalla keskittyy palkkaan eikä ole päästänyt ääntäkään. En usko ottavani etupalkkaa siltä pois ollenkaan (piippaus luultavasti vaan tulee takasin) vaan vien sen ensin kentän laidalle ja siitä treenireppuun, ja siellä se saa olla kokeessakin.



Näin justiinsa. Eli meinaat häivyttää sen palkan koko ajan vaan kauemmas? Tätä meinasin ittekin yrittää.
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 19:28  
+
0
^ Tossa tekniikassa mä pelkäisin sitä, että kun palkan jättää paikkaan x ja sitten tekeekin paikkiksen niin, että koira on selin palkkaan, koira alkaa vilkuilla sitä palkkaa sielä takana. Toki tuotakin voi treenata, mutta musta tuntuu kovin ristiriitaselta ensin opettaa koira katsomaan palkkaa intensiivisesti ja kiinnittämään siihen huomiota ja sitten opettaa sille, ettei palkkaan katsominen ja siihen huomion kiinnittäminen olekaan toivottavaa.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 21:48  
+
0
^^Joo, just niin. Mie en oo ainakaan ikinä huomannut, että paikkis tehdään selkä yleisöön päin, ja siellä yleisön seassa se etupalkan sisältämä reppu saa odotella.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 09:21  
+
0
:ttou: :pyssyt:

Sunnuntaina koe ja koira ei enää ota noutokapulaa suuhunsa. Way to go ja sillai.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 12:27  
+
0
^^ Mä taas on ollut vain sellaisissa kokeissa, missä paikkis on tehty koira selin yleisöön eikä kentän toiselle puolelle ole päässyt.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 12:55  
+
0
Mä olen ollut kilpailemassa/katsomassa varmaan +20 tokokoetta enkä taas oo ikinä törmännyt siihen että koirat olisivat selin yleisöön/hallin ovelle/toimitsijatelttaan tai pöytään, edes ylemmissä luokissa.
Rise to reset the world.

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 13:19  
+
0
Henh: olen kuullut muutamaankin kertaan sanottavan, että painavampi kapula auttaa saamaan pitävämmän otteen, mutta henk.koht kokemusta ei ole. Uskoisin, että isommalla koiralla toimii kyllä. Meillä taas ihan liian painava kapula aiheutti takapakkia kun koira pudotti sen pidosta varpaille, eikä suostunut enää koskemaan kapulaan. Nyt nouto on taas mieluinen (ehkä liiankin mieluinen liike :D) kun vaihdettiin sopivampaan kapulaan ja vauhdikkaampaan opetustyyliin.

Myös niissä kokeissa mitä oon ollu kattomassa, koirat on ollu naama yleisöön ja kerran sivuttain, mutta ei koskaan niin että ois selkä yleisöön.. Meillä on käytössä etupalkka paikkamakuussa koska koiran mielestä mun häviäminen näkyvistä oli epämiellyttävää. Otettiin sitten käyttöön palkka (kannellinen namikippo) joka on koko ajan tietyssä paikassa. Aluksi oli edessä, nyt on ollut sivulla, repussa ym mutta kuitenkin niin, että palkka on paikallaan koko liikkeen ajan. En tiedä perustuuko varsinaisesti mihinkään järjelliseen logiikkaan, mutta meillä on toiminu. Välillä sitten kun palaan piilosta, laitan koiran kiinni ja mennään palkalle, välillä palkkaan jo heti makuupaikkaan ja välillä vapautan palkalle suoraa. Se, että koira opetetaan makamaan ja tuijottamaan intensiivisesti ohjaajaa, ei oikein toimi sitten enää ylemmissä luokissa kun ohjaaja on piilossa..

Onnea hienosta saavutuksesta TinjaHillalle! :)
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.04.2014 klo 13:22)

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 03.04.2014 klo 21:04  
+
0
Kiitos etupalkasta vinkanneille :hymy: Ehkis mekin nyt sit kokeillaan sitä!
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 04.04.2014 klo 13:55  
+
0
Osaako kukaan sanoa, miten ALO-luokassa arvostellaan luoksetulo, jos koira valuu maahan sen jälkeen kun sen on jättänyt paikalleen? Kerttu on tätä tehnyt viimeksi lokakuussa, ja toki sen piti taas se alottaa justiinsa ennen koetta. Ei kai nollaa koko liikettä?

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 44
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28179
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545678
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 07:45)