Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 20:07

Treeniliivit

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

TREENILIIVIT - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 20:07  
+
0
Olen jo pidemmän aikaa hiplaillut Hurtan tokoliiviä kaupoissa, se vaikuttaa niin mukavan tyköistuvalta ja siistiltä verrattuna omaan treeniliiviini (HelsiTaren pk-liivi), jota tulee käytettyä ympärivuotisesti paksunkin takin alla. Tokoliiviä ei tosiaankaan ole hinnalla pilattu, joten kiinnostaisi tietää että onkohan kukaan ottanut moista aktiiviseen käyttöön? Kestävyys kiinnostaa, entä hiostaako paljon? Pk-liivi on ollut tosi kiva käytössä, mutta tosiaan olisi kiva saada erikseen joku istuvampi liivi lämpimille vuodenajoille.

Täällä voi vaikka kysellä myös muista liiveistä, jos ei Hurtan tokoliivistä ole kokemusta. :)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: TREENILIIVIT - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 21:31  
+
0
Aikuistenpalstan "Kysy mitä vaan" ketjuissa on joskus ollut kyselyitä vastaavista treeniliiveistä, joten sieltä saattaisi myös löytyä mielipiteitä. En vaan nyt just löytänyt missä niistä keskusteluista se on ollut.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: TREENILIIVIT - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 22:14  
+
0
Varustekeskustelussakin on ollut ihan vähän aika sitten keskustelua eikä se kysy ja vastaa keskustelukaan oo paria viikkoa vanhempi, koska mä sain sillon oman Hurttani (työvaatteena, ei treenikäytössä kokemuksia) ja haukuin sen :D

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: TREENILIIVIT - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 22:24  
+
0
Mä kyselin tossa pari viikkoa sitten "kysy mitä vaan" -ketjuss treeniliiveistä. Yritän kaivella sen tänne.

Muoks. Löyty (katotaan onnistunko linkittään). Mun kysymys on tuolla tän sivun loppupuolella ja siellä lopussa ja seuraavan sivun alussa ainakin on vastauksia.

Kirjoita linkkiteksti...
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.04.2012 klo 22:26)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: TREENILIIVIT - Torstaina, 26.04.2012 klo 08:10  
+
0
Kiitos keimu ja miana :peukku: Muistelinkin että jossain aikuistenpalstalla aiheesta on keskusteltu.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TREENILIIVIT - Lauantaina, 28.04.2012 klo 19:58  
+
0
Mä olen haaveillut jo jonkin aikaa treeniliivistä. Mulla on Hurtta Pro -namitasku ja Hurtta Junior -makupalapussi. Näissä on huonoina puolina se, ettei niitä pysty pitämään auki esim. näyttely- ja agiradalla ja tokossa ne on tiellä. Mitä hyviä puolia treeniliiveissä on verrattuna esim. namitaskuihin ja -pusseihin? Entä mitä huonoja puolia niissä yleisesti on? Mistä saisi suht. halvalla hyvälaatuisia treeniliivejä? Hurtan treeniliivit eivät tule kysymykseen, koska ovat kalliita eivätkä oikein istu minun silmääni. Katselin noita treeniliivejä tuolta linkitetystä keskystelusta ja se petenkoiratarvikkeen näytti ihan kivalta. Onko kellään kokemuksia ko. mallista? Ja tuli vaan mieleen, et saako esim. tokokisoissa olla treeniliivi päällä?
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

laika

laika
Viestimäärä: 30

VS: TREENILIIVIT - Lauantaina, 28.04.2012 klo 22:51  
+
0
Voisin ostaakki, mutta jotenki liian kalliita just esim. noi Hurtan treeniliivit :/

// asiaan kuulumaton osa poistettu
- griffon
(Viestiä on muokattu maanantaina, 30.04.2012 klo 19:09)

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: TREENILIIVIT - Lauantaina, 28.04.2012 klo 23:34  
+
0
Kiitos kaikille vastanneille!

Kävin pällistelemässä taas kaupassa tuota Hurtan liiviä ja tulin siihen tulokseen, etten sellaista lähde ainakaan nyt ostamaan. Sen sijaan kaupasta tarttui mukaan nimenomaan treenikäyttöön tarvikevyö. Sinne saa kätevästi sopivan määrän nameja taskuun (ei liikaa siis) ja lelun saa sopivasti kylkeen kiinni (kummalle puolelle tahansa, myös selkäpuolelle). Tarvittaessa vyöhön saa kiinnitettyä erillisen namipussukan tai vaikka juomakipon.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: TREENILIIVIT - Sunnuntaina, 29.04.2012 klo 22:39  
+
0
Mulla oli aiemmin namipussi (joku merkitön) ja Hurtan tarvikelaukku sekä herkkupussi. Noissa Hurtan kamoissa oli se vika, että niistä ei ollut helppo saada niitä nameja kaivettua ja sen merkittömän namipussin (mitä tykkäsin eniten käyttää) koira oppi avaamaan ja samalla kaapasemaan kasan nameja maahan:ttou:. Muutenkin, kun halusin, et käden ulottuvilla on namien lisäks pallo ja naksutin ainakin, alko noissa loppumaan tila.

Treeniliivejä mulla on kaks: kaverilta saatu Berra ja ite hankittu Peten koiratarvikkeen liivi. Toi Berra on viilellä säällä hyvä, paksua kangasta ja lämmittäänkin (vaikka on vuoreton) ja painaa tonnin :nauru:. Peten koriatarvikkeen liivi taas on tosi ohut ja kevyt ja menee tosi pienelle rullalle (kun taas Berra on niinku panssari jonka saa taiteltua just reppuun mahtuvaks). Tähän mennessä oon käyttänyt vaan tota berraa, mut nyt alkaa siinä tulla sen verran hiki et pitänee vaihtaa toi toinen käyttöön.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Remux

Remux
Viestimäärä: 389

VS: TREENILIIVIT - Maanantaina, 30.04.2012 klo 09:46  
+
0
Mulla on peten koiratarvikkeen liivi. Mun mielestä on hyvin istuva ja taskut riittää. Mulla on useampi patukka ja pallo taskussa aina. Aiemmin oli joku halpa vyömalli. Sen kanssa oli ongelmana ettei tahtonut pysyä paikoillaan mun tavara määrällä ja tuo mun tykkäämä rintatasku puuttui. Puoli vuotta ollut käytössä eikä kestossakaan ole moittimista. Mitä olen kavereiden berran liiveihin verrannut, näyttää taskutkin samanlaisilta. Ainoa huono puoli on tuo rinnassa isolla ja vihreällä lukeva liikkeen mainos. :D

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: TREENILIIVIT - Maanantaina, 30.04.2012 klo 11:14  
+
0
Mulla on berralta semmoinen vähän paksumpaa kangasta oleva PK-treeniliivi ja oon kyllä tykänny! Hyvin istuva ja taskuja riittää joka lähtöön, meinaa vaan kesällä olla kuuma joten aattelin tilata berralta kevyemmän treeniliivin, minä en osaa käsitellä niitä namipusseja tai puolikkaita treeniliivejä :D
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: TREENILIIVIT - Maanantaina, 30.04.2012 klo 11:26  
+
0
Mietin myös liivin ostamista pitkään, mutta nimenomaan kesäkuumuus ja liivi kuulosti sen verran lämpöiseltä yhdistelmältä, että päätin jättää väliin. On ollut testissä kaiken maailman namipusseja ja namivöitä ties millä kiinnityksillä, mutta nyt mulla on käytössä HelsiTarin tällainen treenitasku.

Tuonne mahtuu tavaraa vaikka millä mitalla, eikä ole ollut tiellä agikentällä juostessa tai metsissä rämpiessä. Parhaimmillaan mulla on mukana monta eri namilaatua (hurjat määrät), kakkapussit, namialusta, palkkiopurkki, kokoon taitettava vesikippo, pieni vesipullo, naksutin, lelu, kännykkä, avaimet, paperia ja tupakat vielä päälle, ja hyvin on mahtuneet, eivätkä kulkemista häirinneet. Paitsi se vesipullo, jonka jätän suosiolla treenikentän reunalle. Toimii siis ainakin meillä loistavasti!
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TREENILIIVIT - Maanantaina, 30.04.2012 klo 14:21  
+
0
Ite en oo tykänny yhtään noista namitaskuista yms., kun on 1. tiellä, 2. koira oppii motivoitumaan namitaskuista.Minulla on tälläinen Hurtan namitasku, joka pysyy auki ja sieltä on suht helppo antaa namia. Mutta palkitessa esim. Tokon seuraamista on tiellä ja koira oppii tosi nopeesti et taskussa on namia ja motivoituu taskun näkemisestä. Mutta sitten kun taskun jättää pois ainakin meillä tuli sellainen "Tolla ei ole taskua, niin mun ei kannata tehä tätä". Ja jos kisamielessä ajattelee noita ei saa pitää päällä (kai?). Eikä ne kyllä kovin mukavia ja tilavia esim. lelujen yms. kannalta olekkaan. Ja noita muita mitä kaupoissa olen Hurtan malleista kattelu, niin niistä ei saa palkkaa oikeen kunnolla tai ainakaan nopeasti otettu. Ja tälläiset, mitä minulla on myös, ovat hankalia, kun menee kauan avatessa, naksut ja lalut ei mahdu kyytiin ja on hankala kiinnittää niin, että jos on auki niin ei leviä namit ympäriinsä. Eli mun kokemuksien mukaan suosittelisin treeniliiviä ainakin aktiiviseen treenaamiseen, tosin nuo Sannin namitaskut voisivat olla käteviä, itsellä ei kokemusta. Mulle ei kyllä kävis, kattelin joskus eläinkaupassa ja olen niin hoikka, ettei pysynyt päällä.

Noista Peten treeniliiveistä vielä sen verran, että se brodeeraus ei haittaa. Ompelee siihen vaikka toisen kankaan päälle, tai rotujärjestön ym. logon. Ja mä etin nimenomaan kevyttä ja ohkasta treeniliiviä, et ei tulis kesällä kuuma ja talvella vois heittää sitten takin päälle. Pitää tosiaan pistää toi Peten liivi hankinnan alle, näyttäis kivalta ja kun kukaan ei sitä maanpakoon haukkunu niin vois uskalataa hankkia.

Täällä on monella Berran liivi koirakerhon kautta hankittuna, enkä oikein pidä siitä. Tai mua häiritsee koirakerhon brodeerattu logo, kun en muutenkaan haluaisi pakollista enempää OSKK:ta tukea/sitä kannattaa.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Zohjo

Zohjo
Viestimäärä: 65

VS: TREENILIIVIT - Torstaina, 07.06.2012 klo 14:12  
+
0
Mulla oli lähes pakollisena hankintana treeniliivin osto, koska ei yksinkertaisesti riittäneet taskut missään takissa kaikille treenitavaroille. Tilasin Helsitarelta kustomoidun liivin, hintaa noin 70e. Tyytyväinen olen ollut, en enää osaa olla ilman treeniliiviä koulutuksissa : D

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: TREENILIIVIT - Torstaina, 07.06.2012 klo 14:39  
+
0
Heehee, mulle on tulossa Riisenileirille Helsitaren liivit ihan omilla brodeerauksilla.. ..ja arvakkaa minkä väriset olkapäät ja tereet siihen tulee? :D:D:D:D
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: TREENILIIVIT - Torstaina, 07.06.2012 klo 14:44  
+
0
Mä tilasin ilowillasta ruskean berran pro-light liivin. Selässä hopealla collie brodeeraus ja rinnassa pienellä "Sumu".
Käyttelen tota kyllä varmaan agikentällä ton toisenkin kans, jos se vaan muuten siihen on hyvä, mut haitanneeko tuo. :peukku:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: TREENILIIVIT - Torstaina, 07.06.2012 klo 15:00  
+
0

Zohjo kirjoitti:

Mulla oli lähes pakollisena hankintana treeniliivin osto, koska ei yksinkertaisesti riittäneet taskut missään takissa kaikille treenitavaroille. Tilasin Helsitarelta kustomoidun liivin, hintaa noin 70e. Tyytyväinen olen ollut, en enää osaa olla ilman treeniliiviä koulutuksissa : D



Näin treeniliivien suurkuluttajana pakko sanoa, etten enää koskaan osta mitään muuta liiviä kuin Helsitarin. Hurtan liiviä lukuun ottamatta varmaan kaikkia on tullut kokeiltua muutamien vuosien aikana ja kaikissa muissa on mennyt vetoketju, taskut edestä ja takaa, jne. rikki hyvin nopeasti käyttöönoton jälkeen. Helsitarin liiveistä / treenitakeista yksikään ei ole millään tavoin rikki edes muutaman vuoden jälkeen. Niitä onkin sitten pitänyt hamstrata kaikissa eri väreissä :aurinko:

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: TREENILIIVIT - Perjantaina, 08.06.2012 klo 15:31  
+
0
Mä olen nyt pari kertaa päässyt käyttämään mun Hurtan uutta treeniliiviäni ja olen kyllä tykännyt. Peteltä sen saa nyt tilattua alta 60 eurolla.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Zohjo

Zohjo
Viestimäärä: 65

VS: TREENILIIVIT - Perjantaina, 08.06.2012 klo 15:59  
+
0

Noz kirjoitti:



Näin treeniliivien suurkuluttajana pakko sanoa, etten enää koskaan osta mitään muuta liiviä kuin Helsitarin. Hurtan liiviä lukuun ottamatta varmaan kaikkia on tullut kokeiltua muutamien vuosien aikana ja kaikissa muissa on mennyt vetoketju, taskut edestä ja takaa, jne. rikki hyvin nopeasti käyttöönoton jälkeen. Helsitarin liiveistä / treenitakeista yksikään ei ole millään tavoin rikki edes muutaman vuoden jälkeen. Niitä onkin sitten pitänyt hamstrata kaikissa eri väreissä :aurinko:


Laatutuotantoa! Ja suomalaista ; )

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: TREENILIIVIT - Perjantaina, 08.06.2012 klo 16:33  
+
0
Mulla on Berran treeniliivi ja oon ollut siihen tosi tyytyväinen. Hintaa sillä oli 70 euroa ja se on vähän semmonen löysä malli, jossa on korkea kaulus. Ostin sen Mustista ja Mirristä. Siinä on kätevä se takatasku, johon saa namit niin ettei koira sitten näe kättä. Ei hiosta liikaa kuumallakaan ja itse olen tykänny kovasti. Suosittelen ainakin itse tätä!

skcu Pongo

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 12:00)