Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Maanantaina, 14.06.2010 klo 13:12

Vesipelastus, vepe

Siirry sivulle: 1 2

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Lauantaina, 28.05.2011 klo 12:20  
+
0
^never say never! :wink:
ja tuo jonotustilanne on siis pk-seudulla(muista paikoista/kunnistajne. en osaa sanoa) ja mä luotin siihen että olen oikeasti jonossa, enkä soitellut tyyliin joka kevät niihin jonoihin että oonko jonossa ja onko paikkoja vapautumussa. Joka olisi tietysti voinut edesauttaa asiaa, en tiedä. Joihinkin laitoin välillä kyselyä että vieläkkö jonossa ollaan... Ja joihinkin paikkoihin saatan olla vieläkin jonossa, koska en enää muista niiden paikkojen nimiä mihin ilmoitin jonoon itsemme... :shifty::nolo: mutta ehkä se asia selviää sitten jos ilmoittavat että treenipaikka löytyisi niin voi sitten ilmoittaa että seuraavalle vaan paikka jonossa... :viheltel:

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Tiistaina, 31.05.2011 klo 18:55  
+
0
Vähän kuvia eilisiltä vepe treeneiltä.

Hukkuva tarvitsee apua

Joku tarttee apua... :nauru:

Ei hätää Luna on tulossa. :hymy:

Kiinni hukkuvasta...

... ja ei kun rantaan

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Tiistaina, 31.05.2011 klo 18:56  
+
0
Ja vielä veneen "pelastus" ulapalta




Rixi

Rixi
Viestimäärä: 32

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Tiistaina, 31.05.2011 klo 20:02  
+
0
^^ Hyvinhän teillä näyttää menevän!:peukku: Pitäsi kai sitä meidänki mennä sinne...:shifty:

atac

atac
Viestimäärä: 43

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Sunnuntaina, 24.07.2011 klo 12:49  
+
0
Täällä yksi uudehko vepeharrastaja kahden valkoisenpaimenkoiran kanssa.

Aloitettiin kesäkuun alussa vepeharrastus, kun tuntui että se saattaisi meidän koirille sopia. Molemmat koirat tykkää lajista hulluna ja pari viikkoa sitten vanhempi koira suorittikin SOVE-kokeen hyväksytysti! :)
Meidän pisteet kokeessa oli 79. Pistekato tuli ykkösliikkeessä, veneestä hypyssä kun pallohullu koirani päätti tuoda 30 metrin merkkipoijun mukanaan rantaan ja jouduin sitten "hieman" karjumaan koiralle että "IRRRRTI!"... :D Siitä siis pistekato :D Millähän saisin pallohullun koirani älyämään että merkkipoijut eivät ole palloja ja että niitä ei tarvitse tuoda mukanaan rantaan? :D
Veneestä hypystä saatiin siis vaan 8 pistettä... :D
Viennistä tuli täydet pisteet ja kokeen paras aika, 0,29. :)
Veneen hausta pisteet oli 23/25 kun kahdella ylimääräisellä käskyllä ohjasin koiraa maalilinjan väliin.
Hukkuvan hausta tuli 23/25 kun koira meni 2 metriä ohi maalialueesta sivutuulessa.
Olin kaikenkaikkiaan tosi tyytyväinen koiran suoritukseen ja tästä on hyvä jatkaa kun vaan saadaan pallohulluutta vähän hillittyä.

Nuoremman koiran kanssa kaikki sujuu mahtavasti paitsi vienti. Koira ei muutenkaan oikein kanna mitään tavaroita suussaan, joten teettää työtä tuo viennin opetus.
Olisiko teillä muilla harrastajilla vinkkejä viennin opetukseen, kun tässä liikkeessä kaihertaa nimenomaan köyden suussa pitäminen ja sen käteen antaminen. Se hakee sen kyllä heitettäessä, samoin veneen ja hukkuvan, ja ottaa köyden kädestä käskystä, mutta ei pidä sitä eikä anna käteen vaan pudottaa maahan.

Ollaan koitettu "lempeällä pakolla" eli olen varovasti pitänyt koiran kuonosta kiinni/kohottanut sen leukaa ja kehunut pitämisestä ja kieltänyt "mäkläämisestä". Olen myös taistellut koiran kanssa köydestä (meidän vientiesine tässä vaiheessa) otteen parantamiseksi.
Silti tuntuu ettei onnistu.
Toisen koiran kanssa pääsin tässä kohtaa "ilmaiseksi", se älysi heti mistä on kysymys ja siltä sujuu koko homma aivan luonnostaan.
vpku Bojai Fiery Snow
vpku Royal Smile Yogy Bear

Anje

Anje
Viestimäärä: 4

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Torstaina, 28.07.2011 klo 14:34  
+
0
Kyllä vepeä voi itse harjoitella tosi paljon. Muuta väittävät ovat vain laiskoja. :)

Täytyy olla aktiivinen ja kerätä itse kavereista treeniporukka johon kutsuu vierailevia kouluttajia tai sopii silloin tällöin jonkun ekskursion kokeneempien harrastajien luo. Jos kaikki jäisi sen varaan että pitäisi olla aina joku porukka joka sanelee ajat ja paikat ja itse vaan ilmestyy paikalle niin jäisi moni koiraurheilulaji vähäiseksi. Varsinkin muualla maassa asuvien voi olla hyvinkin helppo löytää joku lainavene ja mukava pikkuranta jossa harjoitella. Kunnalta voi kysyä myös voisivatko osoittaa rannan jonne saisi luvan kansa mennä harjoittelemaan. Pitää myös opettaa koiralle tekniikkaa eikä kuvitella, että ainut treenaaminen tapahtuu silloin kun ollaan yleisissä treeneissä.

atac

atac
Viestimäärä: 43

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Perjantaina, 01.06.2012 klo 15:22  
+
0
Ihanaa, vepekausi on alkanut! :)

Viime kesänä meillä oli niin pitkä ajomatka treenaamaan (1,5h yhteen suuntaan) että päätettiin tälle kesää perustaa oma vepeporukka ja nyt saadaankin sitten treenata tuossa ihan muutaman kilometrin päässä! :)

Onkos muilla jo uimarannat korkattu?
vpku Bojai Fiery Snow
vpku Royal Smile Yogy Bear

Paviaaninkesyttäjä

Paviaaninkesyttäjä
Viestimäärä: 139

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Perjantaina, 01.06.2012 klo 19:59  
+
0
Minkä kokoinen koira on liian pieni vepeen (oletetaan, että tekee täydellä innolla, on terve ja hyväkuntoinen)? Ihan minit ei ehkä hukkuvia pelasta, mutta kuinka pieni on liian pieni? :D Mulla ei ole lajiin mitään käytännön tatsia ainakaan toistaiseksi.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Perjantaina, 01.06.2012 klo 20:58  
+
0
Me ollaan koitettu päästä useampaankin vepe-porukkaan Tampereella/Pirkanmaalla. Ei olla mahduttu, järjestäjien omat rodut kun ovat tietenkin etusijalla. Toivotaan että loppukesästä paikkoja vapautuisi...

Niin ja oman vepeporukan kerääminen on melko hankalaa jos ei ole semmoisia treenikaverereita jotka olisivat kiinnostuneita, ei venettä saati muuta välineistöä jne. Mä tarvitsen ainakin ohjausta että miten tuota lajia treenataan niin en "uskaltais" vihernokkaporukan kanssa alkaa vaan säätää.

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Keskiviikkona, 13.06.2012 klo 21:57  
+
0
Me ollaan vuosi oltu nyt myös lähiseuran vepeporukkaan jonossa, mutta koska mitään ei kuulunut, päätettiin ryhtyä tuumasta toimeen itse. Meillä oli äsken siis ekat omatoimiset vepe-treenit :jjei:

Hienosti koira haki sekä venettä (surffilautaa kera matkustajan, joka ojensi köyden..), että hukkuvaa :) Vaikeimmaksi osoittautui koiran pito rannalla sillä aikaa, kun pelastettava lutrasi riittävälle etäisyydelle rannasta. Lisää treeniä tuon yli-innokkuuden lisäksi kaipaa köyden tuonti rannalle käteen asti - toistaiseksi tuo mielellään pudottaisi sen jo kahluusyvyydelle ravistelun ajaksi. Tästä se lähtee!
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Tittis

Tittis
Viestimäärä: 11

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Perjantaina, 22.06.2012 klo 12:27  
+
0
Me ollaan harrasteltuvepee vasta kaksi vuotta. Millaisia kokemuksia teillä on kilpailuista? Olisimme jo kuulemma valmiita kilpailuihin, mutta jännitän kisaamista hirveästi. Minulle tulee aina kun olen osallistumassa kilpailuun monia kysymyksiä mieleen. Mitä jos koira ei osaa?:eek: Mitä jos se karakaa?:heristel: Mitä jos se tekee jotain tyhmää?:nolo: Mitä jos se ei osaa käyttäytyä?:ttou: Ja siihen on sitten kilpailuihin osallistuminen tössännyt, enkä ole sittenkään osallistunut kilpailuun. Miten saisin ramppikuumeen hellitämään?

PaulaK

PaulaK
Viestimäärä: 12

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Tiistaina, 24.07.2012 klo 16:16  
+
0
Olisiko ihan toivotonta lähteä yrittämään vepeä nahkacollien kanssa? Onko liian siro tai hentoinen koira? Mulla ei itsellä ole lajista oikein mitään kokemusta ja koirakin on vasta pentu, mutta kiinnostaisi kyllä kovasti. :)
Sk collie Marsa, 3/2012

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Torstaina, 31.07.2014 klo 08:16  
+
0
Missä kaikki vepeilijät kun täällä on näin hiljaista? Nythän on ollu ihan mahtava vepekesä sään puolesta.
Laitoin jo kesän alussa anomusta yhteen treeniryhmään,mutta sieltä ei vastattu ennen kuin viime viikolla. Olis ollu vapaana treenipaikka,muttei ollut muistanut/kerennyt vastaamaan. Vähän harmittaa kun olisi ollut lomalla hyvin aikaa ja säät on ollut loiostavat. Eilen sitten päästiin eka kerran mukaan ja voin sanoa,että tuntuu olevan just sopiva kesälaji tuolle.

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Torstaina, 31.07.2014 klo 09:49  
+
0
^ Tää kiinnostais meitäkin kovasti, Mutka on kunnon vesieläin. Täälläpäin on vaan kaikki ryhmät täynnä, joten täytyy varmaan ostaa itse joku kumivene jostain :nauru:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Torstaina, 14.08.2014 klo 12:43  
+
0
Jee, me päästään syyskuun lopussa testaamaan vepeä! Mikäli se vaikuttaa meille sopivalta lajilta kokeilupäivän perusteella niin yritän extrakovasti päästä ensi keväänä johonkin ryhmään, vaikka se melkein mahdottomalta vaikuttaakin.
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Ellperi

Ellperi
Viestimäärä: 140

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Torstaina, 04.09.2014 klo 11:20  
+
0
Täältä löytyy yksi tänä kesänä aloittanut koirakko. Oltiin Neelan kanssa 10 kerran vepen ALO-kurssilla, joista kaksi kertaa jäi pois ja yksi oli möllivepe josta tuli pisteitä 95/100 ja SOVE olis ollut läpi jo kolmannen liikkeen jälkeen. Oon aika ylpeä miten nopeasti vesihullu koira on oppinut lajin salat. :) Vienti tuotti aluksi harmaita hiuksia kun ei meinannut mitenkään päin ruveta toimimaan ei maassa, eikä vedessä, mutta tällä hetkellä se on veneestä hypyn lisäksi vahvin liike. Veneen haku ja hukkuvan pelastus on siinä suhteessa murheen kryynejä koska koira korjaa otettaan köyteen ja siitähän rokotetaan -1p/korjaus.

Myö mennään nyt 6.9 Imatralle SOVE-kokeeseen, iiks! :eek:
Saksanpaimenkoira-narttu "Neela" (s. 3.7.2012)
Saksanpaimenkoira-narttu "Mila" (s. 15.8.2014)
blogi

Ellperi

Ellperi
Viestimäärä: 140

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Tiistaina, 09.09.2014 klo 21:14  
+
0
Heti alkuun pyydän anteeksi tuplaviestiä, en saanut enää muokattua edellistä. :(

Jes meni se SOVE läpi pistein 87/100p! :--) Ens kesänä kilpailemaan!

Saksanpaimenkoira-narttu "Neela" (s. 3.7.2012)
Saksanpaimenkoira-narttu "Mila" (s. 15.8.2014)
blogi

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Keskiviikkona, 10.09.2014 klo 20:45  
+
0
Hienoa, onnittelut! :peukku:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: VESIPELASTUS, VEPE - Lauantaina, 27.09.2014 klo 15:14  
+
0
Tänään osallistuttiin vepen tutustumispäivään ja oli kyllä älyttömän kivaa. Tehtiin sove-liikkeistä veneestä hyppy ja veneen haku rantaan (köydellä). Koira oli ihan liekeissä, siltä tuntui suoriutuvan kuin luonnostaan noista harjoituksista. :love:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 19:15)