Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 09:56

Ahaa, nyt mä säästän rahaa!

Siirry sivulle: 1 2 3 4

Maksavompatti

Maksavompatti
Viestimäärä: 413

AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Keskiviikkona, 04.05.2011 klo 09:56  
+
0
"Kesäksi rantakuntoon" -palstasta sain idean. Olen nimittäin melko 100% varma, että suurella osalla junnuista on edes jonkinlaisia rahahuolia. Minulla opiskelijana nimittäin ainakin on. (; Miksemme siis säästäisi rahaa yhdessä? Jaetaan vinkkejä sun muuta.

Itse olen säästämässä uuteen karvaiseen kaveriin, joka luultavasti muuttaa meille ensivuoden alussa. Lisäksi hieman extraa yllättäviin menoihin (eläinlääkärit sun muut). Kaikenpäälle ollaan muuttamassa uuteen kämppään tyttöystävän kanssa - ja jossain nuo vaativat että on takuuna tilillä jonkinmoinen alkusumma, että heti ei olla sormisuussa vuokran kanssa..

Tavoite 1000 euroa
Nyt säästössä 70 euroa

Suunnitelmana on laittaa joka kuun opintotuesta syrjään 50 euroa, jos oikein tiukilla eletään niin ehkä jopa satanen. Tällä lähdetään. Katsotaan mitä sitten.
09/2011 pk collie, narttu Eurofix Melody Pops "Sega"
12/2007 kiinanharjakoira, uros "Eppu" asuu vanhempien luona
Menossa mukana myös Ikaros-kani

Blogi

Meia

Meia
Viestimäärä: 165

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Torstaina, 05.05.2011 klo 16:43  
+
0
hei, voisin tulla mukaan, en ole vielä varma mihin säästän (:shifty:), mutta näin yleisesti vähän käteistä :D

Tavoite: 1000€
Kasassa: 30€ (:nolo:)
kotona kipittelee cottonipoitsu Väinö 15.7.2011 ♥ ja 100 litran akvaariota unohtamatta (:

Aimee

Aimee
Viestimäärä: 2861

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Torstaina, 05.05.2011 klo 17:19  
+
0
Täällä ollaan ainakin täysillä mukana! Just päätin viime viikonloppuna että alotan erittäin tiukan säästökuurin! Syksyllä ois ainakin tarkotus muuttaa omilleni, joten sitä varten ei ikinä voi olla liikaa rahaa. Mulla ei siis ole mitään varsinaista säästötavotetta, mut mitä enemmän, sitä parempi!

Kuuriin kuuluu ainakin, etten osta tästä lähtien YHTÄÄN MITÄÄN turhaa, eli ei mitään mitä en todella tarvitse. Oon tajunnu, että tähän kuuluu suuresti ruoka! En mä mitään suuria ostoksia yleensä itse tee, mutta kyllä siinä usein kymppi menee, ja rahat vaan hupenee euro kerrallaan.... Eli taktiikkana on ottaa kaikki irti nyt vielä kun asun kotona, ja tyhjentää täällä kaappeja ihan urakalla! En myöskään siis saa ostaa "huvin vuoksi" jotain suklaapatukkaa, koska en todellakaan tarvitse sitä.... Tää auttaa myös rantakuntoon hankkiutumisessa. :D

Eli pääasiassa katon tosi tiukasti, mitä ostan. Vaatteita ym. saan kyl ostaa kuhan ne on sellasia, joita todella tarviin, eli tarkkaa harkintaa...! Oon myös menossa kesäkuussa Englantiin, niin aattelin että elän siihen asti ihan rahallisessa askeesissa, että voin sit hyvällä omallatunnolla ostella jotain kivaa Enkuista. :ss Lisäks just noi englannin lennot ja majotus syö aika ison osan mun budjetista, eli eipä tässä muuta ku kukkaronnyörit kiinni, yo-lahjarahoja odotellessa ja TÖITÄ hakiessa.

ps. olen köyhä.
I am what I am today because of the choices I made yesterday

Reepo

Reepo
Viestimäärä: 903

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Torstaina, 05.05.2011 klo 19:13  
+
0
Nyt kun sain töitä (rahan tuloa ei voi estää ja silleen) + koska muutin takaisin himaan, niin voin ihan kunnolla alkaa säästämään rahaa. Mulla meni säästöjä ihan kiitettävästi, kun asuin puoli vuotta omillani ja vanhemmat ei hirveesti sponssannu mun menoja (joita tällasiella bilettämistä rakastavalla fuksilla oli ihan mielettömästi :D). En mä edes tiedä, mihin säästän ja kuinka paljon ois tarkotus... Elämään.

tuleaari

tuleaari
Viestimäärä: 4478

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Torstaina, 05.05.2011 klo 19:19  
+
0
Hahaa en oo koskaan ollu näin köyhä ku nyt :D mutsi ei enää sponssaa mun biletystä eikä mulla ole yhtään rahaa. Siis oikeesti ei yhtään. Kohta tilille pitäs tulla n. 400e kylläkin, ja pianhan duunikin alkaa mut ennen sitä täytyy olla vaan ovela. Joten siis kyllä kai sitä vois alkaa säästämään. Bilettämiseen vaan ne kaikki rahat menee. Ja ruokaan. En enää ostele ees pahemmin vaatteita ku ei ole sitä rahnaa.
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu katon maisemii ja astun jalat solmuun.

Reepo

Reepo
Viestimäärä: 903

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Torstaina, 05.05.2011 klo 20:06  
+
0

tuleaari kirjoitti:

Bilettämiseen vaan ne kaikki rahat menee. Ja ruokaan. En enää ostele ees pahemmin vaatteita ku ei ole sitä rahnaa.

Toi on kyl totta! Ennen shoppailin oikeesti tosi usein ja rahaa kulu vaatteisiin ihan kiitettävästi, nyt yliopistossa suurimmat rahareijät on ollu vuokra, ruoka ja biletys. Vaatteita ostelen nykyään äärimmäisen harvoin, ehkä kerran parissa kuussa kun ennen tuli shoppaltua lähes viikoittain. Ja silloin lukiossa kun tuli biletettyä ehkä kerran kolmessa kuussa, niin vanhemmat makso noi ihan "mielellään", mutta nykyään ei kyllä. :D

Maksavompatti

Maksavompatti

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Torstaina, 05.05.2011 klo 21:35  
+
0
Hihii. Mullakin menee iso osa rahasta bilettämiseen. Ja ruokaan.

Oltiin tyttöystävän kanssa kaverin synttäreillä (..helmikuussa..), jonne oltiin raahattu aivan pirusti ylimääräistä juotavaa. Tarkoitus oli jaksaa ylijäämät sitten kaikkien kesken, mutta.. Kukaan muu ei darrapäissään halunnut viedä + me asuttiin 500 metrin päässä leirintäaluemökistä jossa pippalot pidettiin niin.. Meille lähti muutamia viinapulloja, lonkeroa ja reilut kaksi kontillista kaljaa. Sitä nyt sitten ollaan kitattu ihan kiitettävästi kitattu - ja vieläkin on jäljellä. :D

Kuitenkin! Laitoin eilen opintotuesta näin alkuun 40 euroa säästöön. Nostan siis aina käteiselle ja laitan purkkiin, josta en vahingossakaan käytä senttiäkään. Nyt säästössä on n. 130 euroa! Kesäloman alkuun mennessä jos saisi 200 täyteen, niin olisi kivakivakiva.

Blogi

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Torstaina, 05.05.2011 klo 21:41  
+
0
Mä alan säästämään oikeen kunnolla sitten jos (KUN) saan duunia. Nyt ei kyl onnistu. Oikeestaan mulla ei mee ollenkaan rahaa bilettämiseen kun faija maksaa ne mulle aina oikeestaan ilman että ees pyydän pahemmin... ja saan rahaa aina vaan sillee kun pyydän niin ne sit meneekin heti ku on joku kohde aina. Mut sit duunin alettua niin pakko laittaa mahollisimman paljon aina sivuun et on sit säästössä kun muuttaa. Täytyy siis kaivaa tää topa sitte esiin..
never regret something that once made you smile

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Torstaina, 05.05.2011 klo 22:44  
+
0
Mulla on tavotteena olla syksyllä rahaa kasassa 3500 euroa. :) Tällä hetkellä tilillä onkin mukavasti, reilu 2800 euroa.

Mut siitä menee kyllä aika paljo kaikkiin mahdollisiin, kuten bussilippuun (120e), joka pitää vielä ainakin kerran ladata kesän aikana. Ehkä useamminkin. :B

Sitte on toki pääsykoereissut, joihin menee aivan tajuton määrä varmasti rahaa, koska VR. ♥ Että jos esmes Turkuun joudun, niin se on kyllä niin iso summa rahaa taas etten uskalla edes ajatella. :DD

Mutta tarkoitus olis kyllä pitää kulut minimissä, eli olla ostamatta mitään turhaa. Vaatteita en onneks tartte, ehkä jonkun siistin hameen ostan vielä kesällä töihin, mutta muuten en tartte ihmeitä. Sitte on toki ruokaostokset ja jäätelöt ja tällaset kesäherkut, nekin yritän pitää minimissä. :) Tai no en nyt syömättä jätä, mutta ostan edullista ja otan eväät töihin kotoa. ^_^

Saa nähdä toteutetaanko kavereiden kanssa joku hullu juttu, kuten road trip Ruotsiin tai muuta yhtä suunniteltua. Sellaseen lähden kyllä mukaan, rahasta viis! Joku roti sentään. :D Säästöt on kivoja, mutta kaverit kivempia. ♥ Eikä siihen omaisuuksia menisi kuitenkaan.
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Sunnuntaina, 08.05.2011 klo 10:50  
+
0
Mä säästän tällä hetkellä lasta varten :) Yritän joka kuukausi laittaa 100€ säästöön ja nyt on kasassa vissiin 800€. Mitään varsinaista tavoitetta ei ole, vaan pyrkimyksenä on saada säästöön mahdollisimman paljon rahaa, että on sitten varaa ostella vaunut, sänky, turvaistuin jne. jne. Kuulostaa vähän hupsulta säästää lasten varten, kun tulee mieleen ihan säästäminen koiraa varten, mutta itse koen tän nyt fiksuimmaks ratkasuks, ni ei olla sitten syksyllä lirissä, kun oikeesti pitää alkaa tuollaisia tarvikkeita ostamaan. Niihin uppoo yllättävän paljon rahaa, vaikka pyritäänkin ostamaan mahdollisimman paljon käytettynä.
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Sunnuntaina, 08.05.2011 klo 11:23  
+
0
Mä oon pyrkinyt nyt elämään mahd. paljon omillaan, ja ei vanhemmat mulle kyllä turhaan rahaa anna. Enkä haluakaan niiltä rahaa. Nyt esim. isä makso mun junamatkan kuopioon ja takas + anto ruokarahaa ku kävin pääsykokeissa. Mut en vois ikinä pyytää rahaa VARSINKAAN et joisin ne rahat, ne kyllä kustannan ihan ite. Tosin eipä mulla siihenkään hirveesti mene, viimeks join itteni humalaan synttäreillä joulukuun alussa ja sen jälkeen oon joskus juonu saunasiidereitä/lonkeroita ja niitäki aika harvoin.

Tiukilla pitää nyt elää, ku opintotuki ei enää tule, kesätöistä ei oo tietoo. Mut valmistujaisrahaa varmaan saan jonkun verran, niistä pistän suurimman osan säästöön. Ja jos saan nyt kesätöitä niin joka palkasta pistän tietyn summan säästöön, koska asun vielä vanhempien luona niin ei mulla pitäis periaatteessa mennä paljon rahaa. Maksan ekasta palkasta isälle takas satasen, minkä se anto mulle ku olin Helsingissä työharjottelussa, ja esim. junamatkoihin meni rahaa ja bussikorttiin.

Säästörahat menee sitten vuokraan, ruokaan ym. jos pääsen opiskelemaan. Tarkotuksena olis kyllä myös ostaa uus putki kameraan ja myös uusi runko jos löydän käytetyn ja hyvän. :)

//semmonen lisäys vielä, että tosiaan äippä ja iskä maksaa kaikki mun lääkkeet ja vuoden aikana niistä tulee yli 600 e. (reilussa 600e täyttyy omavastuuraja jolloin ei tartte maksaa lääkkeistä ku vaan omavastuu, eli n. 1-3e.) Se on ihan hirvittävä summa, enkä tiiä miten pärjään sittenku pitää ite noi kaikki maksaa :D
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 08.05.2011 klo 12:55)

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Sunnuntaina, 08.05.2011 klo 11:23  
+
0
//tuplat poois.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 08.05.2011 klo 11:24)

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Sunnuntaina, 08.05.2011 klo 12:47  
+
0
Joo, mulla ei kans koskaan oo ollu näin vähän rahaa kun nyt. Mutta onneks kesäkuun alussa alkaa työt, niin pistän niistä sitte osan sivuun.

Vanhemmilta pyydän rahaa jos on ihan äärimmäinen pakkotilanne. Tyyliin jos pitäis lähtee kotiin, eikä ois rahaa junalippuun tai tili näyttää nollaa ja pitäis ostaa ruokaa. Mulle ei tulis mieleenkään pyytää vanhemmilta rahaa juhlimiseen :D Jos mulla ei oo rahaa, niin sitte en juhli. Piste. Jotenki tuntuis hassulta, että oon lähössä ulos ja sitte menisin iskän lompakolle. :shifty:

Mutta just juhlimisesta ja turhista ostoksista pitäis nipistää. Nyt onneks on ollu niin vähän rahaa, ettei mihinkään turhaan juurikaan oo ollu varaa.

Maksavompatti

Maksavompatti

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Maanantaina, 09.05.2011 klo 14:03  
+
0
Minäkin koitan pysyä mahdollisimman omillani näin taloudellisesti. Olisihan se typerää, että vaikka asuu jo omillaan, niin silti täytyy jatkuvasti ruikuttaa rahaa vanhemmilta. Mutta koska tuo opintotuki on senverran pieni, niin loppukuusta täytyy jokatapauksessa pyytää parikymppiä ruokarahaa. Ja vaikka pyydän että kymppi tai pari, "että saan ruokaa" niin rahaa saattaa silti tullaviisikin kymppiä. Sitten podetaan huonoa omaatuntoa seuraavat kuukaudet. :ttou:

Blogi

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Maanantaina, 09.05.2011 klo 14:45  
+
0
Itselläni koiranpentusäästöt menossa. Minullahan oli ne rahat kasassa opintolainan ansiota. Mutta sitten tämä fiksu likka meni ja varasi itselleen vihdoin ja viimein autokoulun (ikää kuitenkin kohta 20 ja tuntuu että olen ystäväpiirin ainoa jolla ei ole ajokorttia. Ja täytyyhän se jossakin vaiheessa suorittaa). Siinä menee ne rahat. :D No, onneksi isäni maksaa siitä kuitenkin kolmasosan. Nyt siis koiranpentubudjettia olen säätänyt. Kaikki ns. "ylimääräinen" mitä tulevista palkoista jää käteen niin pentutilille vaan. En ole kuitenkaan koirahankkeessa yksin, vaan avokin kanssa.

Säästöön n. 1200 €
Säästössä 190 €

:shifty:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Zara

Zara
Viestimäärä: 242

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Maanantaina, 09.05.2011 klo 16:08  
+
0
Täälläkin ollaan säästetty, mm. koiranpentuun ja kesään ( eli siis kaikki biletykset, shoppailut jne.) kesällä vaan rahaa kuluu ;)

Hauluan säästää ihan kunnolla koiranpentuun, sillä kaikki vakuutukset, eläinlääkärit, itse pentu, tarvikkeet, diibadaaba diibadaaba tulee maksamaan ihan kiitettävästi.
Joten säästöön: n. 2500-3000€
Säästossä: 1600€

Kesä
Säästöön: n. 500€
Säästössä: 200€

Mulla vaan rahaa kuluu...

Maksavompatti

Maksavompatti

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Tiistaina, 10.05.2011 klo 10:52  
+
0
Kamalaa kun meillä on ammattiosaamisen näyttö meneillään, jossa kuvataan nyt tosiaan leffaa. Kaikki on kokoajan hirveän stressaantuineita, ja pirun kova nälkä. Eilen oli jokseenkin masentavaa kun kuvausten päätteeksi porukka lähti pizzerian kautta baariin ja minä hipsin syömään säilykepapuja. Samperin säästöbudjetti. :ttou:

Nyt on säästössä noin 140 euroa.
Eli vielä 860 jäljellä..

Viime viikonloppuna ruokaan meni rahaa sellaiset 7 euroa. Vaikka silti ostin kaikkea turhaa. :roll:

Blogi

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Keskiviikkona, 11.05.2011 klo 00:58  
+
0

nanika kirjoitti:

Mulle ei tulis mieleenkään pyytää vanhemmilta rahaa juhlimiseen :D Jos mulla ei oo rahaa, niin sitte en juhli. Piste. Jotenki tuntuis hassulta, että oon lähössä ulos ja sitte menisin iskän lompakolle. :shifty:

Sama. :D Ainoo raha mitä saan "juhlimiseen", on se, että iskän autossa on kolikkokippo parkkimittareita varten, ja sieltä saa aina ottaa parkkirahan. Mutta koska liikun aina niin myöhään, ettei mittariajat ole käytössä, en hyödy oikeestaan siitäkään. :D Ja omatunto soimaisi jos huvikseni sieltä pummisin!

Tajusin tässä, että lisää rahaa mennee nyt autokoulun kakkosvaiheeseen. =__= Isoimman summan olen jo maksanut, mutta vielä menee kyllä rahaa esmes tankille ihan kiitettävästi sen takia. D:
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Maksavompatti

Maksavompatti

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Lauantaina, 14.05.2011 klo 15:01  
+
0
Yhyy. Käytiin eilen tyttöystävän kanssa leffassa, ja sinne menikin sitten aivan luvattoman paljon rahaa. Onneksi bensarahat saatiin muualta (kyyditettiin samalla muita kotiin tms.), mutta silti. Äh. Nyt säästössä on noin 180 euroa, mutta ei yhtään rahaa syödä loppukuussa. :cool:

Blogi

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: AHAA, NYT Mä SääSTäN RAHAA! - Maanantaina, 16.05.2011 klo 12:11  
+
0
Huhhuh ei hyvältä näytä tämä mun talous. Periaatteessa elettäisiin oikein makoisasti miehen tuloilla, mutta hän on aikas. Pihi. :D Suostuu kuitenkin jeesimään pennun kanssa, lainaa tarvittaessa. Vähän lisää vettä myllyyn: kesäkuussa työtunteja 45, ei muuten naurata yhtään. Toivottavasti sukulaiset muistaa valmistuvaa tarjoilijaa... Laitoin hakemuksen työpaikkaan jossa olin viime kesänä, että olisin valmis tekemään keikkaduunia. Taidan soittaa vielä tässä parin päivän sisällä sinne. Mulla on lippu Sonisphereen, mietin, että pitäisikö se myydä. Touko- ja kesäkuun ajaksi on tosiaankin 50 euroa rahaa kun kaikki onnettomat palkat menee suoraan vuokranmaksuun. Tulisikohan telkkarista tänään joku "soita tähän numeroon, näppäile nämä oikeaan järjestykseen ja voita tonni"-ohjelma. :D Lauantaina ainakin kokeilen Biisikärpäsen katsojapeliä! ;)

Tilanne edelleen sama, säästöön 1200, säästössä 190.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Siirry sivulle: 1 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28951
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä7363
Viestejä yhteensä548690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös266248
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.04.2025 klo 04:30)