Ahaa, nyt mä säästän rahaa!
tuleaari

Viestimäärä: 4478
Naver

Viestimäärä: 111
- Muumipappa
viruskoira

Viestimäärä: 3472
Kennedy

Viestimäärä: 1808
Tarkoitushan oli säästää, jotta voin laittaa asuntoa ja aloittaa elämisen ihan huoletta, kun opintotukeakaan en ihan heti saa, kun koulu alkaa vasta syyskuussa.
Uutena en ostanut kuin sohvan (alle 200 e sekin, vaikka upouusi onkin) ja loput ostin kirppareilta ja tutuilta. :) Tein ihan tosi hyviä diilejä kyllä! :D Esmes. iiiiso Lundian hylly 200 euroa, ei paha.
Oon jo ostanu myös tosi paljon kaikkia perustavaroita ja -tarvikkeita, oikeestaan enää ei puutu mitään elintärkeetä. :)
Nyt jää vielä elokuun vuokran maksunkin jälkeen yli kolme tonnia rahaa. Saa siis ihan rauhassa elellä ja olla huoletta. Nyt on ihan huippufiilis, kun on tunnollisesti säästänyt kaikista palkoista rahaa! Nyt ei ole ihan pulassa, jos esmes puhelin hajoaa yhtäkkiä. Me happy. ^_^
Lisäksi saan vähän hurvitella! Ollaan menossa kattomaan Rihannaa, ja voin nyt hyvin maksaa pikkusiskonkin junalipun, niin sille jää enemmän rahaa kaikkeen kivaan. :3
viruskoira

Iha ahistamaan rupee ku pitäis _oikeesti_ säästää mut ei tästä näytä tulevan mitään. En ees oikeen osaa arvioida paljo mulla pitäis olla sit säästössä kun syyskuussa pitää muuttaa uuteen kämppään, ja jos siellä ei oo kalusteita niin ne pitää ostaa. Muttakun tulevaisuus on vielä niin auki niin enpä voi oikeen mitään säästömääriä tietää?? STRESSI!
Kennedy

viruskoira kirjoitti:
En ees oikeen osaa arvioida paljo mulla pitäis olla sit säästössä kun syyskuussa pitää muuttaa uuteen kämppään, ja jos siellä ei oo kalusteita niin ne pitää ostaa.
Otat mukaan kaiken oman mitä voit, jos on esmes jotain pöytää tai tuolia jo valmiina. Sitten kirppareilta loput. :) Sitte kyselet kaikki tutut, työkaverit ja sukulaiset läpi, että josko heiltä saisit jotain. Ite sain työkavereilta ihan keittiövälineistä aina kirjahyllyyn ja jalkalamppuun saakka kaikkea pilkkahintaan! Ja kirpparit on toinen superhyvä paikka.
Esimerkiksi Kontissa on usein tosi hyviä astioita, kankaita sun muuta. Ja jos oot tässä Savon alueella pyörimässä ja voit autolla & peräkärryllä hakee tavaraa, niin voin suositella yhtä kirpputoria täältä Siilinjärveltä! Sen nimi on Toivonsäde, siellä on vaatteita ja aivan älyttömästi huonekaluja ja astioita.
Ite ostin sieltä uuteen kämppään sängyn & yöpöydän (yht. 50e), nojatuolin (40e) ja kaksi pehmeää keittiöntuolia (10e/kpl) ja astioita. Laadukasta tavaraa, paljon kaikkea, just sänkyjä, sohvia, tuoleja, pöytiä, ruokapöytäkokonaisuuksia, hyllyjä, kirjahyllyjä, kirjoituspöytiä... Siellä on ihan kaikkee. :) Ja tosi ystävällinen henkilökunta, uskoisin että sinne voi ihan jättää yhteystietojakin jos haluaa jotain tiettyä, niin ilmoittavat sitten jos on jotain tarjolla. :)
Siellä on siinäkin mielessä laatutakuu, että sinne ei oteta mitä tahansa lahjoituksia vastaan, vaan ne tarkastetaan aina, ja vain hyväkuntoiset hyväksytään. Mitään puolirikkinäisiä ei siis ole edes tarjolla. :)
viruskoira

Kennedy kirjoitti:
Otat mukaan kaiken oman mitä voit, jos on esmes jotain pöytää tai tuolia jo valmiina. Sitten kirppareilta loput. :) Sitte kyselet kaikki tutut, työkaverit ja sukulaiset läpi, että josko heiltä saisit jotain. Ite sain työkavereilta ihan keittiövälineistä aina kirjahyllyyn ja jalkalamppuun saakka kaikkea pilkkahintaan! Ja kirpparit on toinen superhyvä paikka.
Esimerkiksi Kontissa on usein tosi hyviä astioita, kankaita sun muuta. Ja jos oot tässä Savon alueella pyörimässä ja voit autolla & peräkärryllä hakee tavaraa, niin voin suositella yhtä kirpputoria täältä Siilinjärveltä! Sen nimi on Toivonsäde, siellä on vaatteita ja aivan älyttömästi huonekaluja ja astioita.
Ite ostin sieltä uuteen kämppään sängyn & yöpöydän (yht. 50e), nojatuolin (40e) ja kaksi pehmeää keittiöntuolia (10e/kpl) ja astioita. Laadukasta tavaraa, paljon kaikkea, just sänkyjä, sohvia, tuoleja, pöytiä, ruokapöytäkokonaisuuksia, hyllyjä, kirjahyllyjä, kirjoituspöytiä... Siellä on ihan kaikkee. :) Ja tosi ystävällinen henkilökunta, uskoisin että sinne voi ihan jättää yhteystietojakin jos haluaa jotain tiettyä, niin ilmoittavat sitten jos on jotain tarjolla. :)
Siellä on siinäkin mielessä laatutakuu, että sinne ei oteta mitä tahansa lahjoituksia vastaan, vaan ne tarkastetaan aina, ja vain hyväkuntoiset hyväksytään. Mitään puolirikkinäisiä ei siis ole edes tarjolla. :)
Joo no meille on kyllä kieltämättä kertyny kotiin kaikkee ylimäärästä, kun sitä tilaa tosiaan on ulkorakennuksissa :D Oon katellu just kaupunkikirppari.net ja kuopionkirppari.fi -sivustoja, ja sieltä löytyy näkyjään hyllyjä just 45e ja jotkut lahjottaa ihan ilmaseks hyvää tavaraa :) Yks hylly löydettiin iisalmen kirppikseltä 20e, semmonen aika pieni mut kätsy silti. Serkulta vois saada lainaan sen pakettiauton, niin vois tosiaan joskus käydä sit tuolla Siiilinjärvelläki, koska sehä on tossa matkan varrella ku menen Iisalmeen!
Kylläpä helpotti ku sai purkaa vähä ajatuksia ja sai niihi jotai vastauksiaki :D ehkä hössötän iha turhaan.. En kummiskaa oo mitään huippuhienoa kämppää heti alkuun laittamassa :D
Haaveilija

Viestimäärä: 225
Mul o muute aika paljo ylimääräsii vaatteit...Mut en vie ainakaa kirpparille ku ei kukaa ees osat ja sit se vuokra maksaa nii paljo..Mut netissä myisin..? Ei en mä osaa miten se tehää? :D Auttakaa ny!;D
Maatiaskissa Viiri -06
Muistoissa
Perhoskoira "Bella" s.2002 k.2012
Monirotuinen Tuisku -11
Älä unohda haaveita - kun lakkaat pyydystämästä niitä, ne tulevat luoksesi.
Kennedy

Haaveilija

Viestimäärä: 225
Maatiaskissa Viiri -06
Muistoissa
Perhoskoira "Bella" s.2002 k.2012
Monirotuinen Tuisku -11
Älä unohda haaveita - kun lakkaat pyydystämästä niitä, ne tulevat luoksesi.
Wallen

Viestimäärä: 9188
H1N1

Viestimäärä: 4401

H1N1 kirjoitti:
mä oon aatellu laatia itelleni jonkimmoose kuukausibudjetin et pystyn vähä paremmi kontrolloimaa tätä mun järjetöntä rahan menua ja tuhlausta, sais välillä vaikka vähä säästöö pahan päivän varalle ja oppis vähä kontrolloimaa ettei hetken mielihalusta vaa ostele kaikkia.
kokeelen alustavasti tämmööstä:
itteeni tuhlaan joka kuukausi: 100 - 150€
- tää sisältää meikit, dödöt sekä uuren vaatteen joka kuukaurelle. hyvällä tuurilla vaatteitaki.
bensoohin: 200€ (veikkaan että tähän pitää kyllä lisätä viä satku, mutta kokeellaan tällä ensteks)
ruoka: n. 100€ (tolla luulis maxim. pärjäävän ku säästän nii palijo ruaka kuluus ku asun tällä hetkellä porukoolla)
säästöön toiselle tilille: 50€/kk
elikkä n. 500€ olis pitäs olla 'pakollisia' kuluja enintään, jos eres sitä kun tällä hetkellä ei oo pahemmin laskujakaa maksettavana. puhelin lasku on tuan 30€, pitäs jäärä vajaa kolme sataa 'ylimäärästä' rahaa tilille jota koitan olla käyttämättä laisinkaan. saa nährä miten käy, toivottavasti hyvin.
koitan alottaa tän mun säästöbudjetin ens kuulla :)
You've heard what I've done not what I've been through.
Kennedy

Mulla on vähän rahansäästötalkoot tässä menossa taas. En mihinkään erityoseen säästä, ylipäätään yritän vähän tarkkailla mihin kaikkeen rahaa menee ja mistä voisi nipistää jne. Ihan vaan siksi, että voisi joskus ihan yhtäkkiä lähteä leffaan, uimaan, keikalle, ihan mitä vaan kivaa. :)
Perjantaina tulee veronpalautukset! Jejee, siinä kyllä pankkitili pulskistuu, kun tulee sekä veronpalautukset että opintotuki. :D Lisäksi vietän jouluna kuukauden kotona, ei tartte ostaa ruokaa tai tällasia.
Tosin vuokra pitää maksaa, ja sähkölasku tulee ihanasti joululahjana. :D
MUTTA. Nytpäs olen ensi lauantaina menossa Lutakon rokkikirpparille myymään leffoja, levyjä ja vaatteita. Pitää toivoa, että siellä riittää porukkaa. :>
Pöytävuokra on huimat 2 euroa, ja tavotteena on päästä sen yli. :D Olishan se kiva vähän ansaitakin, mut en oo aiemmin siellä käyny, niin en yhtään tiedä, että käykö siellä ylipäätään porukkaa. Mut on mulla kyllä aika paljon kaikkea, bändipaitoja, muuta vaatetta, levyjä, jokunen leffa... Salainen haaveeni olisi rikastua kymmenellä eurolla. :D
Lisäksi laitan nyt jotain kamaa huutonettiin myyntiin. Mulle kun on kaikenlaista kertynyt nurkkiin pyörimään. Raskain sydämin laitan esmes osan mangakokoelmastani myyntiin. Mut toisaalta oon varma, että joku nauttii niistä vielä enemmän kun mä, joten a) pääsen niistä eroon ja saan ostaa hyllyyn tilalle jotain uutta (:DD), b) saan ehkä vähän rahaa, c) joku muu tulee iloiseksi. :)
dronttiedward

Viestimäärä: 5224
Lapikas

Viestimäärä: 1790
Kennedy

dronttiedward kirjoitti:
ja sit taas kesätöissä säästän syksyä varten, jos vaikka sattuisin päästä opiskelemaan niin voin sit elellä mukavasti!
Suosittelen! Terveisin porvariopiskelija, joka elelee edelleen töistä ansaitsemillaan rahoilla. :D
nanika

Viestimäärä: 4211
Kennedy kirjoitti:
Perjantaina tulee veronpalautukset! Jejee, siinä kyllä pankkitili pulskistuu, kun tulee sekä veronpalautukset että opintotuki. :D
Jesss! Oon koko syksyn lohdutellu itteäni tällä! :D
Ihanaa ku tulee veronpalautukset + opintotuki ja elelen varmaan viikon kotikotona. Sitten joulun pyhät töissä, joten palkkaa tulee kivasti ja voin huoletta olla nostamatta tammikuun opintotukea ja voin vähän lomailla sillon.
Wallen

Viestimäärä: 9188
tuleaari

Viestimäärä: 4478
Sipulu

Viestimäärä: 16096
Säästäminenkin on nyt sitten varsin ajankohtaista, kun suunnitelmissa on se Bruce-matka ensi kesänä. Hotellit, matkat, keikkaliput ja sapuskat ei tule olemaan ihan mitään halvinta huvia.
KESKUSTELUN TILASTOJA: | Kpl: |
Rekisteröityneitä käyttäjiä | 28951 |
Moderaattoreita | 16 |
Viestiketjuja yhteensä | 7365 |
Viestejä yhteensä | 548693 |
Uudet käyttäjät tänään | 1 |
Viestiketjuja aloitettu tänään | 3 |
Viestejä kirjoitettu tänään | 4 |
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkki | Sipulu |
Peukkuja ylös | 266248 |
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.04.2025 klo 07:45) |