Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 19:02

Eläinsuojelu

veran

veran
Viestimäärä: 7

ELäINSUOJELU - Tiistaina, 20.04.2010 klo 19:02  
+
0
http://www.youtube.com/watch?v=CLI5Qkqev6s

lisätietoa:

http://www.koirienystavat.com/fi/main.html

//Muutin otsikon yleisemmäksi. Täällä keskustellaan siis kaikesta eläinsuojelusta. -Kada
(Viestiä on muokattu tiistaina, 20.04.2010 klo 22:02)

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: ELäINSUOJELU - Perjantaina, 23.04.2010 klo 18:05  
+
0
Oi, ihan kauhea video!:suru:...
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

Carotte

Carotte
Viestimäärä: 262

VS: ELäINSUOJELU - Sunnuntaina, 16.05.2010 klo 13:01  
+
0
^Nii onki :eek: Noita koiriahan kohellaan ko jotain kuolleita kettuja (saattaa nyt olla vähä huono vertaus, mutta tulee vain ekana mieleen), ko nostellaan noin vaa hännästä ja...hyrrrrr...

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: ELäINSUOJELU - Sunnuntaina, 16.05.2010 klo 13:39  
+
0
Mä en voi tosiaankaan ymmärtää miten joistakin ihmisistä on tollaseen. Ite en pysty suunnilleen edes itkemättä kattoa tollasia. Mutta, kai sitä kaikkeen tottuu, jopa eläinten rääkkäykseen.. :roll:

Tuli muuten mieleen, etten kyllä tajua joitakin eläinaktivistejakaan ollenkaan. Olivat menneet yöllä joskus ystäväni perheen sikalaan, ja muistaakseni siellä oli jotain vahinkoakin tehty, vaikka tämä on ainakin mun mielestä tosi siisti sikala, eikä eläimillä oo mitään hätää.
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

Sindukka

Sindukka
Viestimäärä: 1530

VS: ELäINSUOJELU - Sunnuntaina, 16.05.2010 klo 15:27  
+
0
Stoppas 1.27 kohalla, etten lähe samantien tappamaan noita kaikkia -.-. Mikä järki oikeesti ja sit kuvataan vielä tuolleen. Nonii kiitos nyt riitti. Tärisen nii raivosta ettei tuu mitää järkevää tekstiä.

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: ELäINSUOJELU - Tiistaina, 18.05.2010 klo 13:55  
+
0
Kyllä mä jotenkin ymmärrän eläinaktivisteja. Sen että jotkut esim. vapauttaa kettuja tarhoista ei kuuluisi haitata ketään ihmistä, sillä siinähä on kyse eläimistä.

Ja sekään, että minkkejä on Suomen luonnossa ei ole aktivistien syy. Ihan ne tarhaajat ovat lajin Suomeen tuoneet ja olisi sen pitänytkin olla arvattavissa, että se päätyy luontoon. Tiedän, että minkki tappaa "huvikseen" mm. lintujen pesiä, mutta se on aika tyhmää, että nyt kaikki tarhaajien tapaiset ihmiset ovat sitä mieltä, että minkki kuuluu hävittää (okei on monet tuttunikin sitä mieltä...). Itse syytän vain niitä jotka ovat lajin tuoneet Suomeen.
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

Karona

Karona
Viestimäärä: 1347

VS: ELäINSUOJELU - Tiistaina, 18.05.2010 klo 15:23  
+
0
Mä en edes suostu kattomaan mitään eläinrääkkäysvideoita, tuun vaan vihaseks ja surulliseks, että on melkosen voimaton tekemään mitään niiden eläinraukkojen eteen.

Ymmärrän silleen jotai eläinaktivisteja, mutta vaikka just toi turkiseläinten vapautus luontoon on mun mielestä aika ajattelematonta, koska eihän sellaset eläimet jotka on eläny koko ikänsä jossain häkissä, osaa sopeutua luontoon. Vaikka kyllä mä ymmärrän että jotkut niitä haluaa vapauttaa, ainakin mitä oon videoita/kuvia nähny niin niillä on tosi huonot olot.
Mua myös säälittää erityisesti kaikki siat, kun niillä ei käsittääkseni tosiaankaan ole yleensä kovin hyvät oltavat. Siskon kaveri joka opiskelee eläinlääkäriksi oli ollu jollain tutustumis/harjottelukäynnillä ihan " hyvä maineisessa" sikalassa, ja kerto että siellä oli ihan normaalia esim. että kun syntyy heikkoja possuja, ne jätetään sinne vaan kitumaan, koska kyllä ne sitten yön aikana kuolee.

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: ELäINSUOJELU - Tiistaina, 18.05.2010 klo 19:34  
+
0
Jooo no kyllä mäkin tavallaan arvostan aktivisteja, jotka vaikkapa muotinäytöksessä meneee ja heittää veren, jauhot tai millon mitkäkin niitten suunnittelijoiden päälle... 8) Mut silti mun mielestä pitäis pysyä lain sisällä, ei kellään oo oikeuttta tunkeutua yöllä toisten sikalaan, ja säikäytellä niitä eläimiä.
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: ELäINSUOJELU - Tiistaina, 18.05.2010 klo 22:18  
+
0

Miaci kirjoitti:

Kyllä mä jotenkin ymmärrän eläinaktivisteja. Sen että jotkut esim. vapauttaa kettuja tarhoista ei kuuluisi haitata ketään ihmistä, sillä siinähä on kyse eläimistä.

mitä ihmettä :D siis tottakai se kettujen vapauttaminen häiritsee normaaleja ihmisiä, ne joutuu luontoon jossa ne tai edes niiden vanhemmat ei ole koskaan ollut, joten ne ei siellä tosiaankaan pärjää vaan tulevat syödyiksi tai nääntyvät nälkään.
this parrot is no more!

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: ELäINSUOJELU - Tiistaina, 18.05.2010 klo 22:46  
+
0
Mä nyt tungen lusikkani tähän soppaan, mutta noissa videoissa ei pahemmin ole kysymys eläinrääkkäyksestä. Kulkukoirat on saatava pois kaduilta ja en usko, että yksikään teistä koskisi kapiseen kulkukoiraan, ottaisi sen syliin ja laittaisi autoon. Koirat voivat olla hyvinkin agressiivisia ihmisiä kohtaan, niillä voi olla vesikauhusta lähtien ties mitä tauteja ja kaikenlisäksi ne tappelevat vastaan, joten rankkurit eivät voi muuta tehdä kuin pujottaa tuon narun kaulan ympärille ja raahata ne autoon. Ei siinä auta lässytys ja tuitui, kun koira ei tahdokaan oma-aloitteisesti hypätä autoon.

T. Pulu
this parrot is no more!

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: ELäINSUOJELU - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 00:38  
+
0

tehtailija kirjoitti:

Mä nyt tungen lusikkani tähän soppaan, mutta noissa videoissa ei pahemmin ole kysymys eläinrääkkäyksestä.


Eläinrääkkäykseksi määritellään eläimen tahallinen kidutus. Videoilla näkyvä eläinten raahaaminen, kuristaminen ja väkivaltainen roikottaminen ei varsinaista rääkkäystä ole, mutta kyllä sen voi luokitella pahoinpitelyksi.

Kulkukoirat on saatava pois kaduilta ja en usko, että yksikään teistä koskisi kapiseen kulkukoiraan, ottaisi sen syliin ja laittaisi autoon. Koirat voivat olla hyvinkin agressiivisia ihmisiä kohtaan, niillä voi olla vesikauhusta lähtien ties mitä tauteja ja kaikenlisäksi ne tappelevat vastaan, joten rankkurit eivät voi muuta tehdä kuin pujottaa tuon narun kaulan ympärille ja raahata ne autoon. Ei siinä auta lässytys ja tuitui, kun koira ei tahdokaan oma-aloitteisesti hypätä autoon.


Voi rankkuri-parkoja. Eipä näytä silti taudit hirveästi pelottavan, kun kapisia ja vesitautisia rakkeja viskovat kiesin peräkoppiin paljain käsin. Jos nuo ihmiset pelkäisivät saavansa koirista tarttuvan taudin, luulisi heidän olevan paremmin suojautuneita. Nahkakäsineet tai paksut tumput eivät kuitenkaan niin paljoa maksa, etteikö niihin tappavan taudin pelossa voisi sijoittaa.

Lisäksi maassa makaava, kauhusta jäykän koiran nostaminen pelkästään hännästä ja kaulasta on kuitenkin kivuliasta. Koiran hännän luusto ei loppujen lopuksi ole kovinkaan vahva, ja kun lähes koko koiran paino varataan pelkästään sille, en yhtään ihmettele mikäli häntä napsahtaa poikki. Käyttäisivät mielummin nukutusainetta tai muita inhimillisempiä tapoja.

Rankkurit pystyisivät kohtelemaan koiria hellemmin mikäli haluaisivat. Ikävä tosiasia kuitenkin on, että maassa jossa irtokoirat värittävät kaupunkien katuja, ihmisillä ei riitä sympatiaa koiria kohtaan niin paljon mitä meillä, jotka emme kulkukoirista joudu kärsimään. Tuossakin videossa näkee noiden ihmisten suhtautumisen koiriin varsin hyvin, kun eräs mies nostaa kauhusta jäykän koiran naamansa eteen ja on suukottavinaan sitä kuonon päähän, jonka jälkeen nauraa räkäisesti kaverinsa kanssa.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.05.2010 klo 00:39)

mushu

mushu
Viestimäärä: 104

VS: ELäINSUOJELU - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 04:18  
+
0
En tiedä minkä otsikon alle tämä täällä junnu-puolella kuuluisi mutta kai tämä tämän otsikon alle menee.

Kakslauttasesta löytyi kymmenittäin koiranraatoja

kirjoitti:

Läänineläinlääkäri Pirkko Pirinen sanoo, ettei asiassa ole ainakaan tässä vaiheessa mitään syytä epäillä eläinsuojelurikosta, eikä raadoissa ole mitään tartuntavaarallista.
– Me emme tutki sitä, miksi koirat on lopetettu, vaan miksi raatoja ei ole hävitetty asianmukaisesti, Pirinen sanoo.

Auspai Meno 2012

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 18:45)