Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:37

Ikäpulina

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:37  
+
0
Olisi kiva tietää minkä ikäistä porukkaa täällä nyt on, kun ikärajaa on nostettu ja junnumaahan näyttää ilmestyneen paljonkin uusia naamoja.

Sitten lisänä olisi vielä mukava tietää, että mitä itse tykkäät iästäsi, ikäkriiseiletkö vai tahtoisitko vanheta äkkiä. Mitkä ovat ikäsi hyvät ja huonot puolet, minkä ikäinen sitten tahtoisit olla, jos oma ikä tuntuu typerältä ja sitä rataa? :)
Varjo 12/2010 ♥

saussie

saussie
Viestimäärä: 414

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:41  
+
0
ite oon 18-vuotias, tosin toukokuulla tulee ikää mittariin 19. mä en oo ikinä oikeestaan kriiseilly tai mitään, enkä nytkään. eihän me omalle iälle mitään voida, jokainen vanhenee jne.

en tiiä kuuluisko tää tänne, mutta olin ite tänään luennolla, jossa puhuttiin nykynaisen ruumiinkuvasta ja just sivuttiin tätä kriiseilyä, että niin moni hankkii itsensä plastiikkakirurgille, kun ryppyjä tulee liikaa ja ei nähdä enää itteä normaalina. musta tääki on niin tyhmää, et miten ihminen määrittää normaalin ihmisen? onko se just joku median luoma povipommi malli? ja miks ei vois vanheta silleen niinku vanhenee, koska kaikille niin käy.

vähä ehkä meni ohi aiheen, mut oli pakko mainita tosta, se oli aika mielenkiintonen luento. :-D

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:44  
+
0
nii, siis mie oon 16 likka :) mulla on joku ihme ikäkriisi, ku ajattelen et kohta meen lukioon,ja sit kohta oon tysikänen. se tuntuu jotenkin oudolta ja kaukaselta. en osaa selittää, mut se jotenki pelottaa. en haluu aikuistua. mä pelkään kaikkea uutta ja erillaista, en haluu menettää yhtään lapsuuden ystävää (vaik oon jo menettäny pari), ja mulla on ympäri suomee kavereita, pelkään et niihinki suhteet kylmenee.
En usko et mun pikkuveliki on kohta teini! ei se saa. apua. En mä haluu aikustuu. Facebookkia lainatakseni, tahon olla taas 5v ja et ainoo ongelmani on mitä pukee barbille päälle :< pelkään vastuuta. pelkään, et en löydä 'sitä oikeaa'. pelkään et en pääse yliopistoon mihin haluun. tää on kauheta :<
joo sori nyt tuli hirvee romaani :P ette varmaan ees ymmärrä
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Kyame

Kyame
Viestimäärä: 19

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:46  
+
0
20 vuotta tulee täyteen kuukauden päästä. :) Ei mitään onkelmia iän kanssa, tämä on ihan hyvä. :) Kunhan se maaginen 18 on ohitettu niin kaikki on okei, vaikka onhan tuossa 20-ikävuodessakin omat puolensa. ;) 17 ja 19 on kyllä aika turhia ikiä näin "teininä".

Valmistuminen ammattikoulusta on nyt toukokuun lopussa ajankohtainen ja hiukan pelko persiässä, että mitäs sen jälkeen - saanko töitä vai käynkö jonkun muun tutkinnon?
Saksanpaimenkoira-mix Neppi s. 25.10.2008
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.04.2010 klo 16:49)

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:48  
+
0
Elikkä joo, 14 olen, eli todella nuori verrattuna teihin suurimpaan osaan :D

Noh, koulun suhteen olen iloinen, että on näin helppoa vielä kun olen ylä-asteella. Pelkään kaikkien aineiden asioiden monimutkistumista ja vaikeutumista ja sitä, miten tulen pärjäämään.

Mut kaikkien muiden menojen ja tekemisten suhteen, vihaan tätä ikää. Mitään ei voi tehdä, mihinkään ei voi mennä kun muutaman tunnin päästä jo soitetaan missä oon ja millon tuun kotiin. Kaikki holhoaa jatkuvasti, vahtii ja kyttää. Ja joo, ymmärrän kyllä että se on vaan merkki siitä että joku välittää, mut silti kyrsii, kun noi joskus luulee, ettei mulla oo omia aivoja. Olen harvinaisen tietoinen asioista ja "viisas" ikäsekseni, että tiedän kyllä mikä on viisasta ja missä menee raja. Vanhentumista odotellessa..
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.04.2010 klo 16:54)

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:49  
+
0
Mä oon 17, täytän lokakuussa 18. Ei mulla mitään ikäkriisejä oo ikinä ollu, mutta lähinnä edessä oleva autokoulu stressaa ja se että saanko inssiä läpi vielä kakskymppisenäkään. :enkeli:

Toisaalta haluaisin vaan olla lapsi, ei vastuuta eikä ongelmia.

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:51  
+
0

Pelkään kaikkien aineiden asioiden monimutkistumista ja vaikeutumista ja sitä, miten tulen pärjäämään


sama
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:53  
+
0
Mä täytin maaliskuussa 18 ja tää on kyllä paras ikä. :) Odotin ihan hulluna 18v synttäreitä, ja mulla olikin yli 2v laskuri netissä... :DD Kaikista tärkein juttu täysi-ikäistymisessä oli tietty ajokortti, elämä on n. 1000 kertaa helpompaa! Ja vaan se, että on 18. Kukaan poikaystävän kaveri ei voi enää piikitellä mua iästä (ne on itse sen 22-23), kun oon AIKUINEN. :lallati:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Fixi

Fixi
Viestimäärä: 130

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 17:00  
+
0
Mä oon 13, oiken hyvä ikä.

Reepo

Reepo
Viestimäärä: 903

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 17:16  
+
0
Mä oon 18 ja tää on paras ikä ever! :D En haluisi edes välttämättä vanhentua, mua ahdistaa ihan kauheesti muutenkin, että reilun kymmenen vuoden päästä oon jo kolmekymppinen. En haluis olla. Voisin jäädä tohon kahdenkympin vaiheille. Alaikäisyys oli tylsintä ikinä.... Tykkään kun on auto, saa mennä miten haluaa ja pääsee baareihin. :D Ja että lukio on ohi ja pääsee opiskelemaan mieleistään alaa. :)

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 17:20  
+
0
Mä olen Wanha. Niin wanha, että olen ollut wanha jo silloin, kun tulevat ekaluokkalaiset on syntyny! Repikää siitä :paapatus:

Ikäkriisit on tullu ja menny. Nyt ei kriisiytä muu kuin se, että mun ikäsillä alkaa olla jo asuntolainaa ja omia lapsia ja mä itse vaan opiskelen jossain amiksessa. :nauru:
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 17:47  
+
0
Mä olen nyt 19v. ja voin sanoa, että kehitin itselleni ihan hurjan ikäkriisin tätä ikää odotellessa :D:D Se kuitenkin meni ohi ja nyt odottelen 20 ikävuotta ihan mielelläni :) En oikeastaan tahtoisi olla nuorempi, enkä vanhempi. Välillä olisi tosin kiva olla 16, koska silloin sua ei kohdeltaisi enää kuin ihan lasta, muttei kuitenkaan olisi vielä aikuisen vastuuta ja velvollisuuksia. Vaikka 11-13 vuoden ikäisenä jouduinkin jo ottamaan vastuuta pikkusiskosta perhettä kohdanneiden tapahtumien johdosta ja koska muutin 17-vuotiaana pois kotoa, piti alkaa jo silloin ottaa sitten kunnolla itsestäkin vastuuta, maksoin kuitenkin itse kaikki laskut sun muut eli siihen nähden se 18-vuoden ikä ei tuonut paljoa muutosta elämään. Muuta kuin sitten lisää vapauksia. Mutta pakko kyllä todeta, että täysi-ikäisyys on ihanaa. Kuten Kadakin toisessa topassa sanoi, niin voi vaan olla kaupungilla ja jättää menemättä kotiin viikoksi eikä kukaan kysele perään tai sitten vaan kiskasta kalsarikännit kotona lätkää kattellessa ja se on ihan ok, jos vaikka äiti sattusi tekemään yllätysvierailun kesken kaiken.

Oho, menee vähän K-18-pölinäksi, mutta pointti oli se, että täysi-ikäsyys on ihanaa vaikka siihen sisältyykin paljon vastuuta ja velvollisuuksia :)
Varjo 12/2010 ♥

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 17:51  
+
0
17v. Noo turha ikä, mut meneehän tää tässä. Ajokortin nyt vaan haluisin jo kätöseen mut kesän jälkeen sinne autokouluun sit VIIMEIN. Eniten kriiseilen siitä että oon yks nuorimmista eli siis loppuvuodesta (tai siis ylipäätänsä et oon -92 :-D) mun kaveriporukasta niin siinä mielessä ihan pepusta, mut ei se nyt hirveesti mun menoja haittaa. Heh.
never regret something that once made you smile

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 18:05  
+
0
täytin tammikuussa 18, ihanjees mitästässä. tuntuu melkolailla samalta kuin alaikäisenäkin kun en aja ajokorttia ja himassa lusin vieläkin. mä oon kasvissyömisteni takia kyl tehnyt jo parin vuoden ajan ite ruokani ja pessyt pyykkini jne. joten tuntuu lähinnä vähän siltä kuin asuisin kämppisten kaa. ainoo vaan ettei tarvii maksaa vuokraa ja mulle tarjotaan ruokaa.
pelottavaa kyl on et pitää ite hoidella kaikki kampaamosoittelut ja verohommelit kun oon aina ollut vähän surkee puhelimessapuhuja, alaikäisenä ne on voinut lykätä vanhemmille mut nyt on jotenki oikeesti KAIKKI mun omalla vastuulla. tulee vähän semmonen olo että apua!

karvas pettymys oli kyl et ei näin täysi-ikäistyneenä pääsekään niihin siisteimpiin baareihin vaan pitää venaa et on 20 tai 21 :-D voih

mulla ei kyl mitään ikäkriisejä oikeestaan oo ollut, joskus tulee sellanen olo et vitsi mä oon vanha ja aikuinen mut ihan hyvällä tavalla. useimmiten on vaan jotenki iätön olo. että en oo minkään ikänen vaan oon vaan minä ja sit mun peiffeissä on joku numero. puhuin tästä yhden frendin kanssa se heitti että ehkä mä oon lapsena ollut koomassa pari vuotta ja mun vanhemmat ei vaan oo kehdannu kertoo mulle. toi kyllä selittäis aika hyvin kaiken tän, olin just niitä lapsia joille sanottiin et ootpas sinä KYPSÄ IKÄISEKSESI ja joka aina huolehti muista, sit vielä mun kaikki kasvukäyrät sun muut on ihan hölmösti ajoittuneita :D olin jossain vaiheessa ite jotenki vähä huolissani kun melkein kaikki mun kaverit on mua vanhempia, mut nykyään oon ihan fine kaiken tän kanssa. täytyy vaan hyväksyy et oon tosiaan syntynyt vuonna -92 enkä vuotta tai paria aiemmin.

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 18:51  
+
0
Täytin 22 vuotta maaliskuussa eli olen hieman "yli-ikäinen" tänne junnupuolelle, mutta ehkä mua ei täältä olla pois potkimassa :D Eipä ole pahemmin ikäkriisejä ollut ja oon ihan tyytyväinen ikääni. Siinä mielessä pukkaa ikäkriisiä, että haluaisin tekaista lapsen nuorena ja tuntuu, ettei kohta enää ole kovinkaan nuori :D Kunhan ei kolmekymppiset ala lähestyä ennen lapsen syntymää, ni hyvä on. Mua ei ole koskaan kiinnostanut "rellestää", joten jollain tasolla haluaisin jo asettautua aloilleen, kun ei ole sellaista oloa, että olis jotain jäänyt kokematta :) Kun miettii seuraavaa asuinpaikkaa, ni kyllä sitä miettii siltä pohjalta, että sinne voisi sitten asettua "lopullisesti".

Mulla ei sinällään täysi-ikäisyys vaikuttanut elämään millään tavalla, mutta toki silloin oli helpompi vaan lähteä lätkimään porukoitten nurkista ja muuttaa muualle. Sama ei olisi onnistunut tuosta noin vaan alaikäisenä. Ja kyllä olo tuntuu nyt ihan aikuiselta, kun vastuu kaikesta on itsellä ja itse maksaa laskut yms. En mä enää haluaisi olla 16-vuotias tai nuorempi, en edes 18-vuotias. Ehkä joku todellinen kriisi iskee lähemmäs kolmekymppisenä, mutta siihenkin on vielä aikaa :D
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 18:56  
+
0
ite oon -94 eli siis pian 16. hmm, hyviä puolia on se ettei tarvi kantaa vielä mitään hirveen suurta vastuuta, mut saa kuitenki tulla ja mennä vähän niinku haluaa. mulla on kyllä 17 ja 21 vuotiaat veljet jotka on niinku raivannu tietä ja meijän porukat on aika rentoja nykyään verrattuna siihen ku niko oli mun ikänen. ja huonot puolet on se et ajokortti on vielä 2 vuoden päässä, ei asiaa baareihin yms. tä on ihan jees ikä ! :-)

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 18:57  
+
0
Moon 15... Tää on sillain ihan jees ikä et saa mopokortin ja peruskoulu loppuu ja näin, mut silti viel kauheen pieni olo :< Tän ikäsenä kumminki tulee varmaan tehtyä aika paljon kaikkea, niin ainakin tän muistaa sitten :D
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 21:11  
+
0
Olen 19, täytän tänä vuonna 20 ja kriiseilen siitä. Tunnen olevani paljon enemmän 15 kuin 20, mitä ihmettä, olin 15 kun menin lukioon ja nyt jo kohta 20?! Teini-ikäni vietin suurimmaksi osaksi nyhjäämällä ja angstaamalla kotona ja yhtäkkiä olen sitten ihan AIKUINEN. Nojoo, täysi-ikäisyydessä on hyvänä puolena ainakin se, että pääsee esimerkiksi keikoille, mutta ei niilläkään tule paljoa käytyä. Olisin mieluiten varmaan 17-vuotias, kumminkin se ajattelun taso on aika lähellä nykyistä ja järkeäkin on iän myötä kertynyt, muttei kumminkaan aikuisuus niin lähellä kummittele kuin nykyään.
come on night, take me home

H1N1

H1N1
Viestimäärä: 4401

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 21:49  
+
0
Mä oon kanssa 19, turha ikä kun ei saa eres väkeviä Alkosta. 18-vuotiaana oli hetken aikaa kivaa ku sai laillisesti hakia kaupasta nannaa ja Alkosta kanssa niitä limuviinoja. Kaikista kivoin juttu oli just tua kun sai kortin ja auton. Niin ja pääsöö huoletta baarihin, ei tarvi jänskättää aina ovella että pääsiskö sitä vai ei... Muuta kivaa siinä ny ei sitte ookkaa, ootellaan sitä että täytetään 20 v...
You know my name not my story.
You've heard what I've done not what I've been through.

Tirku

Tirku
Viestimäärä: 231

VS: IKäPULINA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 22:28  
+
0
Mää oon 11 :nolo: Tämmönen pikkulikka teidän muitten keskellä :nauru: Mutta koittakaa kestää...:wink:
sheltit Jedi ja Loki

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6264
Viestejä yhteensä545427
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 10:15)