Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Tiistaina, 27.07.2010 klo 20:47

Junnulan hätäaputietotoimisto: Kysy mitä vaan mistä vaan!

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 31

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Keskiviikkona, 28.07.2010 klo 23:28  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Linjaukset on kauppakohtaisia. Ryhmä (esim. S- tai K-ryhmä) voi tehdä asiasta päätöksen, joka koskee kaikkia ryhmän kauppoja, mutta kauppa saa halutessaan kiristää linjausta. Esimerkiksi meidän Prisma ei myy alkoholitonta eikä alle 1,7% juomia alaikäisille, vaikka S-ketju moisen touhun hyväksyy.

Tarkotat varmaankin yli 1,7% juomia.. :D

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Keskiviikkona, 28.07.2010 klo 23:34  
+
0
^ Eikun joissain kaupoissa kun nimenomaan myydään alle 1,7 % juomia alaikäisille, mutta kaikissa kaupoissa ei. Siitä yli nyt se tietenkin on päivänselvää. Se ei kuulemma välttämättä ole juuri tuo 1,7 % mutta jotain sinnepäin kuitenkin.
Varjo 12/2010 ♥

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Keskiviikkona, 28.07.2010 klo 23:39  
+
0
Selvä. :)

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 10:34  
+
0
Saako postipaketin hakea ilman henkkareita? Nyt iski paniikki kun huomasin tuon mahdollisuuden, etten saakaan kirjaani postista alaikäisenä henkkarittomana kun en ole ennen postista mitään paketteja hakenut itse.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 10:35  
+
0
Saa. Ainoastaan kirjattuun kirjeeseen tarvitsee henkkarit, mutta siitä on ilmoitettu jo sitten siinä kotia tulleessa lapussakin. Jos se on ihan normaali postipaketti, niin ei sulta kysytä mitään, kuhan muistat sen saamasi lapun ottaa beesiin :)
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu torstaina, 05.08.2010 klo 10:35)

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 10:38  
+
0
^Huh, hyvä. Tässä kaupungissa ei saa alaikäiset edes vuokrata videoita yksin, joten en olisi yllättynyt jos postipaketitkin olisivat pannassa.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:09  
+
0
Heeei kertokaa mulle Helsingin kaupunginosista. Missä asuu hämäräporukkaa, missä asuu rikkaat YMS.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:14  
+
0
Vuokissa asuu rikasta hämäräporukkaa, Kontulassa hämiksiä, Maltsussa tehtis (VARO!!), Puistolassa "snobeja", Heikinlaaksossa myös, Pikku-Huopiksessa turkkilaisia, Kampissa tr000-rikkaita, Paloheinässä ihmisiä, jotka ei laske itseään helsinkiläisiksi ja sitä rataa. Tässä näin erittäin kärjistetysti :DD Oikeasti missään Helsingissä ei ole sellasta slummiseutua, mistä aina kuulee puhuttavan..
Varjo 12/2010 ♥

Lansu

Lansu
Viestimäärä: 1184

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:20  
+
0
Mitä meinaa kun jossain englanniks ku sanotaan "Nana" isoäidin nimen eteen? Mistä se tulee? Käytetääks sitä ihan yleisesti? :D Luen yhtä hp-ficciä, englanninkielistä siis, ja se on Harryn, Ronin ja Hermionen lapsista eli ne puhuu Mollystä "Nana Molly"na. Vähän outo juttu mulle, okse yleisesti niin vai onko tää taas Rowlingin juttuja? :D
Aatu, x-rotu, 22.6.2008

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:20  
+
0
Vastalause! Ei puistolassa asu snobeja! Tai joo kyllä asuu, mutta siellä asuu myös ihan tavallisia mummeleita ja sairaanhoitajia, jotka ovat vain ostaneet asuntonsa 50-luvulla eli silloin, kun asunnot olivat vielä kohtuuhintaisia.

Tapulikaupungissa asuu maahanmuuttajia ja keski-ikäisiä kaljamahoja. Punavuoressa ja kalliossa asuu näyttelijät ja muut taiteilijat. Eirassa asuu ne todelliset snobit. Katajanokalla kanssa. Suutarilassa asuu sekä snobeja että sellaista keskituloista porukkaa rivitaloissa. Tapanilassa asuu kanssa snobeja.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:21  
+
0
Mä sanoinkin, että tuo oli tosi kärjistetysti sanottu ja mua lähinnä vaan naurattaa nuo ennakkoluulot :D Mä itse olen asunut Puistolassa ja siellä asu kivaa porukkaa, mutta ei-Puistolalaisten mielestä snobeja.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu torstaina, 05.08.2010 klo 22:23)

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:24  
+
0

Sipulu kirjoitti:

-- Heikinlaaksossa myös--.

Siellä asuu Eve <3
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:24  
+
0
No joo, puistolassa on sekä kalliita että vähemmän-kalliita taloja. Mua ärsyttää se, että kaunis puistola halutaan ahtaa täyteen, ja yhden puretun talon tilalle rakennetaan kaksi taloa. Väistämättä toinen talo siis on keskellä tietä ja tie joudutaan sulkemaan :D tällaista siellä.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:25  
+
0
Noin ei ole vain Puistolassa vaan kaikkialla :)
Varjo 12/2010 ♥

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:25  
+
0

Lansu kirjoitti:

Mitä meinaa kun jossain englanniks ku sanotaan "Nana" isoäidin nimen eteen? Mistä se tulee? Käytetääks sitä ihan yleisesti? :D Luen yhtä hp-ficciä, englanninkielistä siis, ja se on Harryn, Ronin ja Hermionen lapsista eli ne puhuu Mollystä "Nana Molly"na. Vähän outo juttu mulle, okse yleisesti niin vai onko tää taas Rowlingin juttuja? :D



Ainakin dictionary.com antaa mulle sellasen vastauksen, että "nana" on sellasta ns. pikkulasten kieltä. :) Muovautunut, kun sanoja on lyhennetty. (grandmother -> granny -> pikkulapsen suusta "nanny" -> lyhyemmin "nana")
Taitaa olla ihan suht yleinen nimitys, ei siis pelkästään Rowlingin juttuja.
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:33  
+
0
Jos jotkut snobit haluaa välttämättä Sen Omakotitalon ja Trampoliinin pihalle ja maksaa siitä puoli milliä, rakentakoon sen nurmijärvelle tai johonkin muualle kuin puistolaan! Puistolassa on jo ihan tarpeeksi taloja, mummon tyhjä takapihatonttikin meinataan pakko-ostaa siltä, kun se on ainut tontti sillä kadulla johon ei ole rakennettu mitään. Eikä mummo halua ventovieraita takapihalleen rakennuttamaan kivitaloa, mummo haluaa säilyttää marjapensaansa ja omenapuunsa!

ai niin suomenlinna on kyllä aika mahti asuinalue! :D
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.08.2010 klo 22:35)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:36  
+
0
Eiköhän Nurmijärvellä ala olla ihan sama ongelma jo. Mut tää alkaa nyt mennä vähän OT:ks. En ole rakennusurakoitsija, en osaa ottaa kantaa. En asu enää Puistolassa, sinne jäi vain kasa huonoja muistoja.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu torstaina, 05.08.2010 klo 22:36)

Lansu

Lansu
Viestimäärä: 1184

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:36  
+
0
Kentsu, jee kiitti! Selvishän tuokin, mä luulin jo useamman luvun että tarkoitetaan yhtä toista henkilöä.. :D
Aatu, x-rotu, 22.6.2008

riiT

riiT
Viestimäärä: 700

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:41  
+
0
myllypuron viikin puoleinen okt-rivitaloalue on aika semmosten tavis-rikkaitten aluetta ja sit liikuntamyllyn puoleinen enemmänki näitten somaleitten asuttama. mun äiti ja veljet asuu sielä. kruununhaka on rikkaitten aluetta, kumpula on ihan ok aika omakotitaloaluetta ja suht rauhallista seutua kaiketi, käpylä siin vieressä keskellä kaikkea ja hyvät kulkuyhteydet melkee minne vaan, lähinnä kerrostaloaluetta. normiporukkaa sieläkin.
There's one heart beating and that heart beats for you.

silkkiterrieri n 05/07
silkkiterrieri 03/15
cockerspanieli 10/16

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 05.08.2010 klo 22:41  
+
0
Lansu
No problem! :D Itekin lueskelen paljon kaikkea englanniksi, ja tulee aika usein otettua selvää joistakin sanoista tai muista jutuista. ^^ Ja jostain syystä tykkään kieliongelmista, siksi ihan innolla lähdin tuotakin etsimään, ja toivoin ettei kukaan ehdi ennen mua. >:---D
And this devilishly handsome sponge is your waiter?
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.08.2010 klo 22:41)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 31
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545429
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 17:00)