Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Tiistaina, 27.07.2010 klo 20:47

Junnulan hätäaputietotoimisto: Kysy mitä vaan mistä vaan!

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 31

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Maanantaina, 09.08.2010 klo 15:32  
+
0
Olisko vaikka ylläpito? :D
Varjo 12/2010 ♥

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Maanantaina, 09.08.2010 klo 16:30  
+
0
Ylläpitoon kuuluvat Pojat ja Melchu. :)
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Maanantaina, 09.08.2010 klo 16:57  
+
0
Jos kerran kuuma ilma on kevyempää kuin kylmä ilma, niin minkä takia ylöspäin mentäessä (esimerkiksi lentokoneella) ilma muuttuu viileämmäksi kuin alempana on?

Tämä on vaivannut jo todella kauan (outo juttu, luulin etten ole hikke n_n)
no you don't know what it's like
welcome to my life

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Maanantaina, 09.08.2010 klo 17:23  
+
0
En ole varma mutta ehkä siksi koska ilmanpaine pienenee mitä korkeammalle mennään..(?)
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 12:55  
+
0
No se nyt on selvää et ne on ylläpito :-D mut siis ne on muuten niin mystisiä, ne vaa on tuol taustalla hiljaa ja teettää meille koirat.com t-paitoja.
never regret something that once made you smile

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 18:51  
+
0
Jos joku vaikka kokemuksistaan tai pelkällä tiedolla osaisi kertoa. Jos kaks ihmistä hankkii vuokrakämpän, toinen on työssäkäyvä, toinen on opiskelija. Niin voiko silti saada asumistukea?
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 18:55  
+
0
Opiskelijoilla ei enää vaikuta puolison tulot. Opiskelijana et saa kuitenkaan asumistukea, vaan opintotuen asumislisää :P
Varjo 12/2010 ♥

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 18:56  
+
0
^ voi saada. Puolison tulot ei enää vaikuta opintotuen asumislisään, opiskeleva osapuoli saa ihan normi asumislisän siihen omaan vuokranpuolikkaaseensa
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 19:00  
+
0
Ahaa, okei. Sitten seuraava tyhmä kysymys; kenen luo vois ihan oikeesti mennä puhumaan ensiasunnon hankkimisesta, tuista yms. jotka kaikki tähän liittyy. Kelan luukulle? Asunnonvälitystoimistoon? Pankkiin? Kaikkiin edellämainittuihin?

Että osaa tuntua hankalalta tämmönen asia. :D
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 19:03  
+
0
Kelalta tukiasiat ja eri säätiöiltä asuntoa. Esim. VVO, nuorisosäätiö ja sen sellaisia :) Tai sitten yksityisiltä, mikä on tosin kalliimpaa muttei aina älyttömän kallista kuitenkaan. Mulla kun on ykistyiseltä asunto ja hyvin olen pärjännyt yksinäni :P
Varjo 12/2010 ♥

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 19:13  
+
0
Okei, kiitos vastauksista, kaikille. :)

Sitten vielä mietityttää tällanen, että mistä ihmiset hommaa rahat ensiasunnon irtaimiston ostamiseen? Kuitenkin huonekalut ja kodinkoneet ei mitään halpoja ole + kaikki pakollinen tilpehööri siihen päälle. Vai haetaanko ne tavarat yleensä kylmästi mummolan vintiltä vai häh?
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 19:16  
+
0
^ Me ainaki otetaa mahdollisimman paljon sukulaisten ja tuttavien vanhoja tavaroita alkuun. Lisäks kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista. Sitten joskus kun on rahaa niin pikkuhiljaa vaihdetaan kalusteita yms. uudemmiks ja sellasiks kun todellisuudes tahotaan.
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 19:17  
+
0
Sossu maksaa mun käsittääkseni ensimmäisen asunnon irtaimiston, jos ei ole varaa. Kodinkoneita nyt ei tarvitsekaan muita kuin pesukoneen, ellei sitä asuntoon ole jätetty. Jääkaappi, liesi ja mahdollinen tiskikone kun kuuluu asuntoon. Mutta kannattaa kierrellä kirppareilta katsomassa huonekaluja sun muita. Mun asuntoni kallein huonekalu on sohva ja se maksoi 50e :) Kunto on täydellinen.
Varjo 12/2010 ♥

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 19:27  
+
0
Maksaako sossu vaikka toisella olisi työtuloja? Pienet tosin...

Ja sossusta muutenkaan en tiedä mitään, täytyykö niille takaisin maksaa?

Olentyhmäjatietämätön. :)
En tahtonut muuta kuin kaiken.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 19:29  
+
0
Sossu maksaa ihan tulojen ja tukien mukaan. Eli riippuu niistä. Toimeentulotukea ei tarvitse maksaa takaisin :)

Kannattaa varata aika sossulle ja kysyä asioista tarkemmin :P
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.08.2010 klo 19:29)

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 19:29  
+
0
Tää nyt on vaan mun mielipide, eikä piä närkästyä. Mutta mä en välttämättä lähtis muuttaa omilleni jos ei olis varaa hankkia edes kirppikseltä välttämättömimpiä huonekaluja. Jääkaapit yms. kuuluu asuntoon ja jos pesukonetta ei ole niin taloyhtiöstä löytyy silloin todennäköisesti pesutupa.

Mun käsityksen mukaan sossulle ei tarvitse maksaa takaisin.
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Tiistaina, 10.08.2010 klo 19:30  
+
0
Selvä, kiitos sulle. :) Ja Toksulle! Nyt kysymystulva katkesi, ainakin hetkiseksi. :D

Toksu, kyllä sen verran varaa sentäs on. ;)
En tahtonut muuta kuin kaiken.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 10.08.2010 klo 19:31)

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Torstaina, 12.08.2010 klo 21:38  
+
0
Joka kerta kun oon käyny Kelalla, oon unohtanu kysyä tätä. :ttou: Joten kokeillaanpas täällä.

Olen työvoimatoimiston kautta työharjoittelussa, jossa "palkkani" maksaa Kela. Kela ottaa veroa 20%, ja tähän ei auta vaikka kuinka omaa verokorttia virkailijoille heiluttelisi.
Nyt kiinnostaa, että tulenko koskaan näitä rahoja näkemään, eli saanko ne mahdollisesti joskus veronpalautuksissa, vai onko nämä Kelan omat verot ihan omilla systeemeillään sitten palautustenkin suhteen?

Pohdin tätä, kun säästelen tässä tulevaisuutta varten niin tietäisi vähän, että onko sieltä joku yllätyspotti tulossa vai ihan vaan nämä perus päivärahat. :)
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Lauantaina, 14.08.2010 klo 14:45  
+
0
Mulle on nyt parin päivän sisällä ilmestyny jalkoihin tollasia hyttysenpureman näkösiä patteja, pieniä ja nyt viime yön aikana tollanen tosi iso, ja ne kutiaa. Jotkut aika pahankin näkösiä. En oo paljoa ollu ulkona ja aina on ollu suht pitkät legginssit jalassa, tietty ne itikat kai voi läpikin purra. En vaan oo yhtään hyttystä nähny edes pitkään aikaan, et vähän outoa. Voiko nää patit olla jotain muuta?
(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.08.2010 klo 14:48)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Lauantaina, 14.08.2010 klo 15:18  
+
0
^ Mulla tuli moisia, jos en ollut vaihtanut lakanoita riittävän usein. Varsinkin nyt kesällä pitäisi vaihtaa hurjan usein, ettei moisia ilmestyisi.
Varjo 12/2010 ♥


  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 31
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 15:45)