Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Tiistaina, 27.07.2010 klo 20:47

Junnulan hätäaputietotoimisto: Kysy mitä vaan mistä vaan!

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 31

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Perjantaina, 24.09.2010 klo 20:08  
+
0
oi kiitos <3
no you don't know what it's like
welcome to my life

Mardi

Mardi
Viestimäärä: 401

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Lauantaina, 09.10.2010 klo 18:10  
+
0
mulla on tiistaina kemian koe, enkä tajua tämmöstä juttua kun palamisreaktio. tai no tajuan sen että orgaanisisten aineiden palamisjutusta tulee yleensä hiilidioksidia ja vettä, mutta en tajua niitä numerosydeemejä. kun on esim. (tää on vihkosta otettu)

C2H5OH + 3 O2 > 2 CO2 + 3 H2O
etanoli + happi > hiilidioksidi + vesi

niin kun tällä vasemmalla puolella on jonkiverran noita juttuja niin sitten niistä pitäis tulla jotenki saman verran tolle nuolen oikeelle puolelle, niiin eli miten ne sit tulee?
joo osasin selittää taas että tajusko kukaan mitä tarkotin:D

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 01:23  
+
0
Yhtälö täytyy tasapainottaa koska tietyt atomit ei esiinny luonnossa yksin vaan ryhmissä. Ja sitten tohon liittyy mun mielestä jotenkin kans se, että eri atomit voi luoda eri määrän kovalenttisiä sidoksia (max 4) muiden atomien kanssa... En osaa tuon tarkemmin selittää, koska mun kemioista on aikaa se kolme tai neljä vuotta.. ja mulla oli maikka jonka puheesta en saanut selvää.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Mardi

Mardi
Viestimäärä: 401

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 09:29  
+
0
^kiitos kuitenki kyllä tuo vähän valaisi:)

Hooveri

Hooveri
Viestimäärä: 1828

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 10:32  
+
0
Meillä oli noita just viime jaksossa kemiassa ja en oo ikinä itekään osannu noit kovin hyvin :D mut siis tosiaan niinkuin Kada sanoi, noi on tarkotus tasapainottaa. Eli esim. vetyä on oltava tosiaan saman verran nuolen kummallakin puolella ja vasemmalla puolella vetyjähän on 6, joten sun on saatava tonne oikeallekin puolelle niitä saman verran. Eli sun on lisättävä noita vesimolekyylejä sen verran, että saat siihen käytettyä niitä vetyjä sen tietyn verran eli 3 H2O, niin siinähän on 6 vetyä :D Sit ku oot tasapainottanu noi vedyt, niin huomaat et sul on hapetki lisääntyny ja sit alat tasapainottaa niitä niin, että ne täsmää kummallakin puolella, eli että niitä on saman verran oikealla ja vasemmalla. Eli kun lisäsit niitä vesimolekyylejä, sulla lisäänty myös noi hapet eli niitä on tossa vesimolekyylissä nyt 3 ja hiilidioksidissa 4. Joten sulta pitäis löytyä 7 happea tuolta vasemmalta puolelta, jotta toi olis tasapainossa.

Sori ihan sika sekava selitys, mut on vaikee selittää kun en nää sitä sun viestiä täs samal :D ja toivottavasti en selittäny ihan puuta heinää...
Keskikokoinen villakoira
♥ Celesterling Just Surprise Me "Aku" 291109
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 10.10.2010 klo 10:35)

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 10:46  
+
0
Voi vitsi, vähänkö olis kivaa lukea kemiaa ja oikeasti ymmärtää nuo jutut!
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Hooveri

Hooveri
Viestimäärä: 1828

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 10:53  
+
0
Mä oon onneks kemiani nyt lukenut eikä yhtään huvittais lukea enempää :D mut olishan se tosiaan ihan kivaa ehkä jos tajuaiskin jotain, mul meni nimittäin suurin osa jutuista aivan yli hilseen... samoin kun fyssas.
Keskikokoinen villakoira
♥ Celesterling Just Surprise Me "Aku" 291109

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 10:55  
+
0

Hooveri kirjoitti:

Mä oon onneks kemiani nyt lukenut eikä yhtään huvittais lukea enempää :D mut olishan se tosiaan ihan kivaa ehkä jos tajuaiskin jotain, mul meni nimittäin suurin osa jutuista aivan yli hilseen... samoin kun fyssas.


Mä taas haluaisin lukea fysiikkaa ja kemiaa pitkänä. :---D
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Luftbahn

Luftbahn
Viestimäärä: 214

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 22:25  
+
0
HHEeeiiii tarviin nyt apua joltain viisaammalta! Haluisin hakee asuntoa, mut en tiiä mitä mun pitäis tehä. XD
Ensinnäki, voiks hoasilta hakee kämppää jos oon aikuislukiossa vielä? Ja jos ei, nii mistä mun kannattas? Miten saa tukia/sossua/ jotain? Oisko kukaan halukas vastailemaan mun kysymyksiin, mä oon nimittäin aivan pihalla näistä jutuista.. Sain tossa äsken kuningasidean mut en tiedä pystynkö toteuttaa sitä.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 22:40  
+
0
Toki voit hakea HOASin asuntoa, opiskelijoillehan ne on ja käsittääkseni on se ja sama missä opiskelee, kunhan opiskelupaikka on pääkaupunkiseudulla. Asuntoa voi myös hakea VVO:lta, me saatiin just asunto sen kautta, eikä siinä kauaa nokka tuhissut kun soitettiin perään ja kerrottiin tilanteestamme (miehen vuokrasoppari loppuu ja mun yksiö on liian pieni molemmille ja molempien tavaroille, joten pitäisi löytää yhteinen isompi). Muita mahdollisia on myös SATO.

Kelalta saa tukea pistämällä opintotukihakemuksen, jolloin saa siis opintotuen lisäksi myös opiskelijoiden asumislisän, mikäli asuu omillaan. Sossusta saa tukea varaamalla ajan, ellei ole jo vanha asiakas, ja keskustelemalla siellä tilanteesta. Toimeentulotukea ei saa, jos opintotuen lisäksi sulla on vielä nostamatta opintolainaa, sillä toimeentulotuki on viimeinen tukimuoto.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 10.10.2010 klo 22:42)

Luftbahn

Luftbahn
Viestimäärä: 214

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 22:44  
+
0
Jos haen Kelalta tukea nii pitääks mun siinä vaiheessa jo asua omassa kämpässä? Ilmeisesti joo. Milläs kummalla mä sit aluks maksan sen.. Paitsi onhan mulla jotain säästöjä joo-o.
Vaikuttaaks sossu ja kela jotenki toisiinsa?

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 22:53  
+
0
Hoasin sivuilla sanotaan näin: "Opiskelun tulee olla päätoimista, tutkintoon johtavaa ja opintotukeen oikeuttavaa opiskelua pääkaupunkiseudulla" et en tiiä lasketaanko sun opiskelu päätoimiseks?
Muita nyt sit ainakin on VVO ja öö. En oo pklseutu-asiantuntija ni joku muu osaa neuvoo paremmin.
Jos opiskelu on päätoimista, niin saat opintotukee eli opintorahan ja asumislisän sekä opintolainan lainatakauksen. Jos ei oo päätoimista, nii sitten en kyl tiiä miten toi menee. Et kuitekaan oo oikeutettu myöskään työmarkkinatukeen, niin voi olla että sitten saisit toimeentulotukee sossusta. Jos et saa opintotukee, niin yleistä asumistukee sit ainakin saat. Kelassa tai sun koulussa varmaan osataan auttaa sua ton päätoimisuuden suhteen.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 22:56  
+
0
Joo, vuokrasoppari pitää liittää tukihakemukseen niin Kelan kuin sossunkin tapauksessa. Takuuvuokran voi saada sossusta, mutta esim. VVO:lla ja SATOlla se on vain sen 250e, kun taas yksityisillä se on yleensä 2-3kk vuokra. HOASista en tiedä, mutta uskoisin sen olevan aika samaa luokkaa kuin aiemmin mainituilla säätiöillä.

Kela ja sossu vaikuttaa toisiinsa niin, että sossusta ei tosiaan rahaa tipu jos opintolaina on nostamatta. Tosin, koska ihmisen perusmikäliesumma on 417e/kk vuokran jälkeen, niin sossulta voi sielä irrota satanen opintolainan jälkeen (300e/kk), jos sen oikeasti tarvitsee. Mutta jos vuokra on pieni ja opintotuki (opintoraha + asumislisä = 420e, jos olet yli 20v. tai vanhempien tulot ovat sen verta pienet, etteivät vaikuta tukiin) riittää kattamaan vuokran, niin toimeentulotukea tuskin saat senttiäkään, mutta eipä sitä silloin tarvitsekaan.
Varjo 12/2010 ♥

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 23:00  
+
0
Niin ja ylipäänsä aina toimeentulotuki on viimesijainen tukimuoto johon on oikeutettu vain jos ei saa mitään muita tukia tai ne ei riitä perustoimeentuloon.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Luftbahn

Luftbahn
Viestimäärä: 214

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Maanantaina, 11.10.2010 klo 15:15  
+
0
Jees kiitti tosi paljon teille! Soitin viel tänää Kelalle, en voi saada opintotukee mut sit on viel yleinen asumistuki. Ja ku aion käydä joka tapaukses töissä nii kyl se sit riittää. Nyt vaa ettii asuntoo.. ääk! :D

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Maanantaina, 11.10.2010 klo 15:58  
+
0
Siis wtf, jos muutan ens kesänä/syksynä pois kotoa, niin enkö saa mitään tukia koska oon alle 20v ja vanhempien tulot on liikaa?
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Maanantaina, 11.10.2010 klo 16:02  
+
0
Jos vanhemmilla on isot tulot, niin et ainakaan täyttä opintotukea. En sitten tiedä miten tuon kanssa menee yleinen asumistuki ja muut. Kelan sivuilta varmaan selviää enempi :P
Jos sulla on näyttää, että vanhemmat ei maksa sun elämistäs, niin sitten kai ainakin sossusta voi saada tukea, mutta takuuseen en mene.
Varjo 12/2010 ♥

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Maanantaina, 11.10.2010 klo 16:05  
+
0
blg
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.10.2010 klo 16:06)

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Maanantaina, 11.10.2010 klo 16:25  
+
0

dronttiedward kirjoitti:

Siis wtf, jos muutan ens kesänä/syksynä pois kotoa, niin enkö saa mitään tukia koska oon alle 20v ja vanhempien tulot on liikaa?

Jos sä opiskelet silloin 3. asteen oppilaitoksessa, niin vanhemman tulot ei vaikuta millään lailla
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: JUNNULAN HäTäAPUTIETOTOIMISTO: KYSY MITä V... - Maanantaina, 11.10.2010 klo 16:31  
+
0
Ai niiiiiiiiiin :D oon tosta joskus kysynyki joltain ja se sano noin, unohdan sen aina! Eli siis joo yliopistoon yritän :)
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 31
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 12:00)