Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 19:47

Kannuksen Kennellinja

Siirry sivulle: 1 ... 25 26 27 28

PiKa

PiKa
Viestimäärä: 2

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Keskiviikkona, 13.03.2013 klo 15:08  
+
0
Kun kyselin joltain työntekijältä koululta eriasioita ja kyselin myös projektikoirista, niin hää vastasi, että projektikoiran saa toisena vuonna ja asuntolassa saa olla oman koiran lisäksi projektikoira.
Ja rotuun ainakin sai ilmeisesti vaikuttaa :)

Muuhun en sitten osaakkaan oikein vastailla :D

HikkaLikka

HikkaLikka
Viestimäärä: 48

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Keskiviikkona, 13.03.2013 klo 20:21  
+
0
Kiitokset! :)
Lyyli, sekarotuinen narttu, syntynyt 30.6.2011
http://lyylintreenit.blogspot.fi/

HelmiS

HelmiS
Viestimäärä: 1

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Torstaina, 14.03.2013 klo 18:45  
+
0
Saako projektikoiran jo ensimmäisenä vuonna?
Pääsääntöisesti koulu antaa projektin mielellään vasta aikaisintaan toisena opiskeluvuotena; silloin opettajat ivat jo ehtineet saada näyttöä osaamisestasi ja itsekkin olet ehtinyt kasvaa ja kehittyä koiran koulutuksessa. Asiassa ei kuitenkaan olla ihan noin tarkkoja ja niuhoja. Jos sinulla ei ole omaa koiraa mukana, voit saada projektin jo aloitusvuotesi syksynä/talvella!

vai saako sellaista ollenkaan jos on oma koira mukana?
Kyllä saa. Sääntönä on, että koulun asuntolassa sinulla saa olla 1 oma koira + projekti. Kolmantena opiskeluvuotena voit hakea erityislupaa pitää toista omaa koiraa asuntolassa (maksullista) Tällöin sinulla ei saa olla samaanaikaan projektia. Jos asut omassa vuokra-asunnossa Kannuksen kylällä, on koiramäärä rajoittamaton.

Montako kertaa viikossa koiran kanssa treenataan ohjatusti?
Riippuu jaksosta ja lukujärjestyksestä. Ykkösvuonna pääpaino on maatalousjutuissa (navetta, raksa ja maatilantyöt) joten itse koirien koulutusta on vähemmän. Mutta kakkosvuonna sitä on sitten enemmän, toki myös ykkösvuonnakin kohtuullisesti.

saako treeniaikatauluihin itse vaikuttaa (mitä ja kuinka usein viikossa treenaa)?
Kyllä se aikalailla menee sen mukaan, mitä lukujärjestyksessä sanotaan ja mitä opettajat ovat suunnitelleet. Toki voit sanoa, jos koirasi on todella väsynyt/sairas, että ette tee tänään. Tietysti vapaa-aikanasi suorittamasi treenit ovat ihan itse päätettävissäsi.

kumman kanssa treenataan enemmän, oman vai projektikoiran kanssa?
Projektikoira on etusijalla. Jos projektikoirasi kanssa saa treenata sitä lajia, mitä lukujärjestyksessä on vuorossa, se lähtee tunnille. Etusijalla on AINA projektikoira.

saako esittää toiveita projektikoiran rodusta ja sukupuolesta?
Kyllä, tottakai. Rodusta saa aivan vapaasti päättää mitä haluaa (siis pääsääntöisesti vaihtoehtoina ovat labbis, sakemanni, malikka ja bc) Sukupuolesta saa esittää toivomuksia, mutta sakemannit ja malikat ovat useimmiten uroksia.

Jos ihan oikein ymmärsin niin projekti on ihan pentu kun se opiskelijalle annetaan?
Useimmiten pentuja, mutta saattaa saada myös aikuisen. esim. jos joku muu opiskelija joutuu antamaan projektinsa pois.

2014 alkava koulutus on kaksoistutkinto, eikös?

kyllä

Itse tällähetkellä juuri pääsemässä ensimmäistä vuotta kennellinjalla loppuun, kaksoistutkinnolla :)
Toivottavasti oli jotain apua!

HikkaLikka

HikkaLikka
Viestimäärä: 48

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Torstaina, 21.03.2013 klo 21:52  
+
0
Suuret kiitokset, epäselvyyksiä ei jäänyt! :'')
Lyyli, sekarotuinen narttu, syntynyt 30.6.2011
http://lyylintreenit.blogspot.fi/

Marsutin

Marsutin
Viestimäärä: 63

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Perjantaina, 12.04.2013 klo 13:38  
+
0
Tarkentaisin tähän vielä, että lähinnä projektia miettiessä tulee kysynys että haluatko oppaan, paimenen, poliisin vaiko tullin. Kaikkien näiden kanssa on hyvin erilaisia asioita mitä saa ja pitää tehdä, mihin painotetaan.

Poliisilta tulee lähes poikkeuksetta uroksia, rotuina mali ja saku. Tullilta tulee kumpaakin sukupuolta, lähiaikoina on tullut vain uroksia. Yleisin rotu labbis, joskus myös muita tarjolla (spanielit, bretoni, kultsu ym). Oppaita tulee kahdesta paikasta, opaskoirakoululta tulee lähinnä vain labukoita, kumpaakin sukupuolta. Sitten yksityiseltä on mahdollista saada erilaisia rotuja, tähän mennessä malikka sekä näyttösakuja. Nämä kaikki olleet narttuja, en tiedä onko uros mahollinen.
lbu Bean "Jussi" entinen projekti, nykyinen tullimies :)
-------------------------------
spn Anemoneniityn Idän Sinililja "Nata"
espves Skogville´s a Moment Forever"Jeri" toistaiseksi lainassa :)
xrotu Mona ja Mökö

jennana

jennana
Viestimäärä: 7

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Keskiviikkona, 17.04.2013 klo 20:29  
+
0
kutsu tuli tännekkin ja ajanki varasin jo etukäteen heti maanantaille =)jännäet se on muuten siellä dogness-hallissa :O

linnuntie

linnuntie
Viestimäärä: 16

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Perjantaina, 26.04.2013 klo 10:21  
+
0
Onko koirat.comissa tänä vuonna muita jotka ovat saaneet kutsunsa kannukseen? Täällä yksi :)

'93 syntynyt porilaislapsi, joka on viimeiset neljä vuotta elämästään hukannut lukiossa. Ei omaa koiraa, mutta kaksi käärmettä. Toivoisin siis projektikoiran saavani mieluiten jo ensimmäisen vuoden syksyllä, jotta ei tarvitsisi kuolata jokaista apulan koirailmoitusta. Ja keltaisen pörssin. Ja tori.fin...

Mutta siis, muita koirakouluun pyrkijöitä?

Ps. 17. päivä on siis pääsykokeet, hui!
Paimenlinjainen lappalaisneiti Myrsky, s. 26.6.13
X-rotuinen tyttölapsi Kiuru, s. 3.11.14
Myrsky repii puita - kuvablogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 26.04.2013 klo 10:21)

Susiyö

Susiyö
Viestimäärä: 23

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Perjantaina, 26.04.2013 klo 10:39  
+
0
Tänne tuli myös kutsu, jota odotettiin järkyttävä täpinä ja pelko päällä.

Olen vuonna -90 syntynyt Helsinkiläis nuori joka on yrittänyt opiskella vähän sitä sun tätä mistään kuitenkaan lopulta kiinnostumatta. Kannukseen lähtö on ollut mielessä jo vuosia, mutta uskallusta toiselle puolelle Suomea lähtöön ei ole ollut - ennen kuin nyt.

Kotona on tällä hetkellä 6-vuotias pk collie narttu, jonka mukaan lähtö ei tosin ole kiveen kirjoitettu. Meidän neiti ei pahemmin välitä muista koirista ja etenkin uroksille tykätään näyttää hammasta, joten voipi olla, että äitin tyttö joutuu jäämään kotiin ja muovautumaan isin tytöksi.

Pääsykokeeseen olen menossa perjantaina 17.5. linnuntien kanssa.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 26.04.2013 klo 10:39)

jennana

jennana
Viestimäärä: 7

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Tiistaina, 28.05.2013 klo 12:57  
+
0
mites muilla on pääsykokeet menny? :)

Kitsusi

Kitsusi
Viestimäärä: 23

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Torstaina, 18.07.2013 klo 12:01  
+
0
Pääsikös täältä porukkaa sisään?
"Toiset koirat vain tarvitsevat enemmän hyviä syitä katsoa ja totella omistajaansa kuin toiset"
| Hokkaido | Blogi

Iira

Iira
Viestimäärä: 70

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Keskiviikkona, 24.07.2013 klo 05:00  
+
0
Haluaisin ihan kiinnostuksesta kysyä, että mitä kaikkea ihmisillä on ollut noissa pääsykokeissa? Minkä tyyppisiä kysymyksiä yms. teoriassa ja mitä on pitänyt käytännössä tehdä? :o
Profiilin takana naisen alku ensimmäisen koiransa, Edyn kanssa. Edyn elämää pääset vilkaisemaan BLOGISTA. :)

kostajapingviini

kostajapingviini
Viestimäärä: 173

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Lauantaina, 27.07.2013 klo 10:41  
+
0
Mulla ei lukio ole todellakaan ajankohtasta, mutta mietin vähän tätä kannusta. Millainen se koulun asuntola on? Mikä se projektikoirajuttu on (en jaksanut selata kaikkia sivuja :P )? Millä perusteilla pojektikoira annetaan? Tietääkö joku (ei varmaan) onko vuonna 2017 alkava kaksoistutkinto? Kiitos jos joku viitsii vastata :)

//edit. kirjoitusvirheitä ja pari kysymystä lisää
(Viestiä on muokattu lauantaina, 27.07.2013 klo 13:47)

Iira

Iira
Viestimäärä: 70

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Lauantaina, 27.07.2013 klo 22:51  
+
0

kostajapingviini kirjoitti:

Mulla ei lukio ole todellakaan ajankohtasta, mutta mietin vähän tätä kannusta. Millainen se koulun asuntola on? Mikä se projektikoirajuttu on (en jaksanut selata kaikkia sivuja :P )? Millä perusteilla pojektikoira annetaan? Tietääkö joku (ei varmaan) onko vuonna 2017 alkava kaksoistutkinto? Kiitos jos joku viitsii vastata :)

//edit. kirjoitusvirheitä ja pari kysymystä lisää



Itse katselin ja muistelen, että joka toinen on kaksoistutkinto ja jokatoinen ei. Tänävuonna taisi olla normaali, ensi kaksoistutkinto. Eli kun niin miettii, niin 2017 ei ole kaksoistutkinto.
Profiilin takana naisen alku ensimmäisen koiransa, Edyn kanssa. Edyn elämää pääset vilkaisemaan BLOGISTA. :)

kostajapingviini

kostajapingviini
Viestimäärä: 173

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Lauantaina, 27.07.2013 klo 23:12  
+
0
^no höh. mulla kun alkais vissiin vasta tuolloin lukio. mutta kiitos vastauksesta! :)

Emmuska

Emmuska
Viestimäärä: 328

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Perjantaina, 11.10.2013 klo 19:23  
+
0
:heiluti:
Kertokaas miten teillä on kannuksessa mennyt? Miten koirat ovat suhtautuneet uuteen paikkaan? Mitä koirien kanssa sielä tunneilla pääasiassa duunataan? Miten teillä rahallisesti menee? Kuukaudessa palaa suunnilleen? Kertokaa kaikkea mahdollista!
Noin vuoden päästä ois ittellä haku (joo aikasessa ollaan ;)) ja paikka kiinnostaa päivä päivältä enemmän :hymy:
RTK2 TK1 BH Fatikon Hera <3
Emma <3
http://ekanoma.blogspot.fi/

HikkaLikka

HikkaLikka
Viestimäärä: 48

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Sunnuntaina, 17.11.2013 klo 20:08  
+
0

Emmuska kirjoitti:

:heiluti:
Kertokaas miten teillä on kannuksessa mennyt? Miten koirat ovat suhtautuneet uuteen paikkaan? Mitä koirien kanssa sielä tunneilla pääasiassa duunataan? Miten teillä rahallisesti menee? Kuukaudessa palaa suunnilleen? Kertokaa kaikkea mahdollista!
Noin vuoden päästä ois ittellä haku (joo aikasessa ollaan ;)) ja paikka kiinnostaa päivä päivältä enemmän :hymy:


Samaa kyselen! :3
Lyyli, sekarotuinen narttu, syntynyt 30.6.2011
http://lyylintreenit.blogspot.fi/

Inkuli

Inkuli
Viestimäärä: 17

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Sunnuntaina, 24.11.2013 klo 15:23  
+
0
Itte en tiiä et uskallanko parinvuoden päästä hakea tuonne. Olin kannuksen leirillä, jonka piti viimevuoden kennel linjan opiskelijat. Siel leiril mul varmistu et tonne mä haluun. Se vaa tuntu oikeelt. Keskiarvo 6lk tokaris 8.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 00:05  
+
0
Täällä heiluttelee yksi tyttö, joka miettii nyt erittäin ajankohtaisena jatko-opintoja
Tähän asti mulle on ollut selvää, että haluan tänne Oriveteen lukioon. Suurimpana syynä ehkä se, että en halua vielä jättää koiraani/muuttaa pois kotoa. Nyt kun mä oon Kannuksesta lueskellut, ois toisaalta aika jees, kun tuolla sais kunnon ohjeistusta koulutukseen ja kun koiran saa ottaa mukaan.

Mutta miten tuo pisteytyshommeli menee? Keskiarvo mulla oli viimesimmässä tokarissa (8.lk:n kevättodistus) 9,72 (lukuaineet 9,9 (kerpeleen yhteiskuntaoppi)). Noilla nyt pääsis melkein mihinkä muualle vaan... Tossa jaloissa mulla häärää 5-vuotias lapinkoirauros, jonka kanssa vähän kaikkee kokeiltu, toko jäänyt päälajiksi. Kisakokemusta ei vielä ole, mutta mahdollisesti keväällä. Työkokemustakaan ei ole, peruskouluni päätän 2014 keväällä.

Ja tuo koirahommeli mulla pyörii päässä. Ois tosi mageeta, jos tuosta nykysestä koiruudesta sais koulittua tokovalion (realistiset haaveet), ja Kannuksessa olisi varmasti erinomaiset puitteet. Olenkin laskenut niin, että jos ensi vuonna hakisi koularit alosta ja avosta ja sitten seuraavana vuonna voista ja lukion vikana vuonna evlstä, niin aika riittäisi juuri ja juuri ennenkö pitäis muuttaa pois kotoa Helsinkiin. Kannuksessa saisi vielä yhden vuoden lisääkin ja kaikkea, mutta...

Jos hyvin käy, meille kotiutuu kesän alussa/kevään lopussa lapinkoirapienokainen. Vanhempien vastuulle en sitä missään nimessä haluaisi jättää. Mutta sitten tulisi taas se ongelma, että jos pienen ottaisin Kannukseen mukaan, en saisi isoa. Molempien koulutus ois tärkeetä ja haluaisin panostaa molempiin...

Toisaalta yksi vaihtoehto olisi se oma vuokrakämppä. Sitten voisi pienen ottaa varsinaiseksi koiraksi ja isomman kanssa treenata omalla ajalla. Mutta luulen, etteivät vanhempani suostu luopumaan molemmista... Vaikiaa.

Ja sitten tulee vielä se, että kun mulla on ollu reilu vuoden päivät ihan selvät sävelet, että Oriveden lukio ykköseks. Nyt sit kun on noita varavalintojakin pitänyt ruveta miettimään, niin melkein heti nousi Kirjoittajalukio kakkoseks. Vähän aikaa pähkäiltyäni keksin Kannuksen ja nyt Kannuksesta luettuanuani se nostaa päätään ja heittää kapuloita rattaisiin. Liian monta vaikeeta elementtiä ja liikaa muuttuvia vaihtoehtoja. Onneks täs on vielä jonkun aikaa miettimiseen, ettei tuu tehtyä mitään radikaaleja päätöksiä.

Just tällä hetkellä musta tuntuu siltä, että järjestys vois olla Kannus, Orivesi, Kirjoittaja. Jos ei pääsis Kannukseen, ois mun keskiarvolla melko vahva paikka Oriveden lukioon. Eikä se Kirjoittajalukiokaan paha ole.

(Antanette anteeksi yleisen jatko-opintomietiskelyn)

Mutta jotta tää pysyis edes jokseenkin Kannuksessa, miten on, onnistuuko ulkokoiran pitäminen? Tai kun R on tottunut olemaan yksinoloaikansa ulkona, niin en sitten tiedä, miten stressaavaa sille ois täydellinen elämänmuutos. Toki se on joka kesä ollut leireillä ja siellä nukkunut sisätiloissa, mutta muutama päivä on vähän eri juttu kuin neljä vuotta. Toisaalta, tottuu se neljässä vuodessa varmasti. Mahdollisen pienen kanssa tätä ongelmaa ei varmaankaan tulis, mutta kun pienen tulo ei ole alkuunkaan varmaa...

Tuohon ulkokoirajuttuun vielä sen verran, että kattooko ihmiset sitten pahalla, jos piän koiraani häkissä? Koska jos nyt jostain syystä päädyn Kannukselle Rn kaa, eikä sitä voi ulkona pitää, se 100% varmasti viettää yksinoloaikansa ja yönsä suurehkossa häkissä. Se ei ole koskaan nukkunutbyötään/ollut yksinoloaikaa sisällä vapaana, joten tiedä sitten, mitä se keksisi.

Ja sit mun piti vielä kysästä, että mitäs sitten jos samassa kämpässä asuvat koirat eivät vain kerta kaikkiaan tule toimeen? R ei kaikkien kanssa tule toimeen, sietää kyllä mutta samassa adubnossa 24/7 voi olla sille inasen liikaa joidenkin koirien kohdalla. Pienen kanssa tätäkään ongelmaa ei varmaankaan tulisi...

Pieni romaani tuli :paapatus:
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.11.2013 klo 00:06)

teru

teru
Viestimäärä: 1

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Perjantaina, 29.11.2013 klo 02:45  
+
0
Uskaltaudun vihdoin tunkemaan pääni tänne :D Joo siis ens kevään yhteishaussa olisin kannukseen hakemassa ja suurimmaksi huolenaiheeksi on muodostunut se, etten pääsis sinne, koska mulla on aika alhanen keskiarvo. Joten niin, millasilla keskiarvoilla/hakupisteillä sinne on ihmisiä päässy?

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KANNUKSEN KENNELLINJA - Perjantaina, 29.11.2013 klo 23:59  
+
0
^ En tiedä, onko teille opo puhunut, mutta amisten pistelasku on muuttunut, eikä tämän ja aikaisempien vuosien pisteet ole vertailukelpoisia. Ollaan tällasia väliinputoajia, koska ensvuonna pisteille on sitten vertailupohja, nimittäin meidän ikäluokan pisteet.

Mutta tietääkö kukaan, mikä keskiarvo pitää olla, jotta saa kaikkirn aineiden keskiarvosta täydet (eli 16) pistettä?

Ja tuli vaan mieleen, tietääkö kukaan, voiko Kannuksessa suorittaa kolmoistutkintoa? Ajatus tuntuu melko rankalta, mutta... Entä miten noita lukioainevalintoja on valittavissa? Kun haluaisin ehdottomasti pitkän matikan, kemian, fysiikan ja biologian (koska eläinlääkärihaaveet), niin onko noista miten tarjolla kursseja Kannuksessa?
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

  Siirry sivulle: 1 ... 25 26 27 28
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28065
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6252
Viestejä yhteensä545357
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265749
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.03.2024 klo 10:30)