Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 18:55

Käsityöläispulina

Siirry sivulle: 1 2 3 4

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 18:55  
+
0
Kerätään saman otsikon alle ideoita, kuvia, ohjeita ja kaikenlaista käsitöihin liittyvä. Kyse voi siis olla neulomisesta, askartelusta, puutöistä, kunhan käytät käsiäsi ja luot!

Wallen, tule jakamaan oppejasi tänne, meitä on täällä monta taitojasi kahdehtivaa neulontamestarin tittelistä haaveilevaa junnua !
Varjo 12/2010 ♥

jacknasty

jacknasty
Viestimäärä: 396

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 19:15  
+
0
Oijee! Rakastan neulomista, se on tää syksy aina! n___n

Mä neulon lähinnä villasukkia ja omasta mielestäni aikas hyviä sellaisia! Itselle oon tehnyt muutamat, ja joululahjana sukat on saaneet ainakin äiti, isä, sisko, veli, poikaystävä ja muutama kaveri. Nyt seuraavaks pitäis tehdä pienenpienet sukat nelikuiselle kummitytölle ♥ Itselle ostin just Seitsemän veljeksen ihanaa sateenkaari-raitalankaa. Tykkään muuten älyttömästi kaikista valmiista raita- ja liukuvärjäyslangoista, saa helposti näyttävää jälkeä.

Yks kuvakin sukista on, noi on jo pari vuotta sitten itselle tehdyt, joten nykyään on siistimmän näköstä jälkeä kun on tullut harjoiteltua. Juuri tälläkin hetkellä jalassa nuo silti :)

Pari kaulaliinaa oon myös neulonut, ja yhdet lapaset joskus ala-asteella. Nyt ois listalla ainakin uudet lapaset (jos muistaisin/tajuaisin miten se peukalo oikein tehdään :D:D) ja jostain ihanasta pehmeestä langasta on neulottava paksu tuubikaulahuivi (onkse tuubihuivi, siis se josta ommellaan päät yhteen)! Pipokin ois kiva tehdä, mun takkutukka kun ei yleensä kaupan pipoihin mahdu.
welsh corgi pembroke Watson // s. 26.3.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.09.2011 klo 19:17)

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 19:16  
+
0
Alotin äsken ton Wallen-huivin tekemisen :D Muutaman rivin oon jo saanu tehtyä, kummasti toi neulominen jossain takaraivossa on, vaikka en ookaan neulonu moneen moneen vuoteen! Kyllä tosta jonkinlainen kaulanlämmitin tulee.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 20:55  
+
0
ficaro, sen kun pari ekaa riviä saa tehtyä ja kunnolla aloitettua, niin se hoituu aivan tosi näpsäkkäästi se neulominen.

osaatko muuten tehdä ne reunat silleen, että niistä tulee siistit, vai aloitatko rivin aina normaalisti neulomaan?(:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 21:14  
+
0
Voih, mä tykkäisin neuloa kanssa kaikkea mutta en osaa mitään :( Tullut neulottua varmaan viimeksi ala-asteella käsityötunnilla.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 21:20  
+
0

Destroyer kirjoitti:

Voih, mä tykkäisin neuloa kanssa kaikkea mutta en osaa mitään :( Tullut neulottua varmaan viimeksi ala-asteella käsityötunnilla.



höpsis, kyllä se onnistuu. itekkin oon neulonu viimeksi hmmmm.... seiskalla?:D
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 21:31  
+
0
Wallen oon alottanu noi reunat ihan normaalisti, kyllä siitä mun mielestä tulee silti ihan tarpeeks siisti. :)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 21:33  
+
0

Ficaro kirjoitti:

Wallen oon alottanu noi reunat ihan normaalisti, kyllä siitä mun mielestä tulee silti ihan tarpeeks siisti. :)



juu:) mummi nimittäi opetti mulle sellasen tyylin, millä tulee suht siistin näköstä jälkeä kans, mutta siinä saattaa sitte tulla möhläyksiä, et sitte ei näytäkkää nii siistiltä:D
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 21:34  
+
0
mä neuloin joskus yläasteella kans viimeks. sain (melkeen) valmiiksi neulottua koirallekin sellasen pikku puvun missä oli sellanen kuviointikin selässä. se sit jäi kuitenkin kesken kun ei enää huvittanut ja meni hermot niihin kaikkiin "hihoihin" sun muihin.

sit oon tehny lapaset ja jotain kaulahuiveja vaan.
never regret something that once made you smile

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 21:38  
+
0
Wallen joo äitiki ehdotti sitä, mut pelkäsin et meen vaan sekasin. Tuntuu kyl et nytki meinaa mennä! :D

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 22:26  
+
0
Voi luoja tätä mun touhua........

Oikeesti ensinnäki alotin turhanki toiveikkaasti ja tein ihan sikana noita alotussilmukoita :-D Nyt mulla tulee tollanen puolen metrin levynen huivi ja musta tuntuu että tohon saa ostaa vielä n. 15 rullaa.

Mutta en luovuta!

H1N1

H1N1
Viestimäärä: 4401

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 22:36  
+
0
mä oon maailman surkein käsitöis :----D
en inhoo mtn nii palijoku rättikässää! mulloli se yläasteellaki 5:sta muistaakseni. puutyöt oli sitte 8-9 että sillee. perseestä ku ei saa valita (muuta ku valinnaasis) notta menöökö puupualelle vai rättipuolelle.
You know my name not my story.
You've heard what I've done not what I've been through.

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 22:44  
+
0
Hei haluuko joku selittää miten se kaulahuivin neulominen tapahtuu... :DDDDDd Siis osaan ehkä just ja just ne päät sitte yhdistää, mut kaikki muu on mulle ihan hepreaa. 8D Mut haluisin silti kokeilla, koska kaikki muutkin!!!1!

1. Millaset puikot tarviin? Onko pituudella väliä, entä miten paksut puikot pitää olla. Ja öööö kaksihan niitä hommataan, vai? :D:D

2. Miten paksua lankaa tarviin?

3. Saako lankaa ja puikkoja ihan normaaleista kaupoista, tyyliin Sokokselta?

4. Onko olemassa esim. mitään opetusvideoo tuohon neulomiseen... :D t. En osaa edes aloittaa neulomista!
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Lansu

Lansu
Viestimäärä: 1184

VS: KäSITYöLäISPULINA - Maanantaina, 26.09.2011 klo 23:02  
+
0
Aww ihanaa ku kaikki innostu neulomisesta. :D Mutta siis Kennedy! Jos haluat tosiaan neuloa kaulahuivia eli käytännössä suorakaidetta vaan niin tarvitset ihan normaalit neulepuikot, ne on mun tietääkseni kaikki aika samanpituisia. Puikkojen paksuus riippuu miten paksua lankaa sulla on. Jos haluat muhkean ja nopeasti valmistuvan huivin niin paksu lanka ja paksut puikot. Jos haluat tiheämpää, niin pienemmät puikot. Ei se ole niin nuukaa jollei käytä aivan tismalleen samoja lankaa/puikkoja, mutta ihannehan se toki ja helpompi neuloa. :D Mutta sanoisin että sellainen 5... jotain, en nyt tiedä miten se kuuluisi merkitä?! Milliä? No, viitosesta ylöspäin suosittelisin hankkimaan lankaa. Ja puikot sen mukaan.

Lankoja ja puikkoja saa melkein mistä vaan. Vapaa valinnasta (..onko Vapista muualla kuin täällä? :D:D) saa molempia fiksuihin hintoihin. Kannattaa langan valinnassa tarkistaa, että se on mahdollisimman villaista. Sen lämpimämpi se on. :D

Vaikea sanoo tuohon viimeiseen, Googlaa! Liv:ltä tulee semmoinen ohjelma kuin "Neulontakerho". Se taitaa olla jenkkiläinen, mutta ihan fiksuja neuvoja on ollut. En tosin tiedä tuleeko sitä vielä ja mihin aikaan. :D Mä suosittelen, että etsit käsiisi neulovan ihmisen ja katsot mallia. Niin mä opin parhaiten uusia tekniikoita vaikka. :D (=äidiltä! Äiti on huippuneuloja.)
Aatu, x-rotu, 22.6.2008
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.09.2011 klo 23:05)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KäSITYöLäISPULINA - Tiistaina, 27.09.2011 klo 10:56  
+
0
mulla pukot oli kokoa 10, ja niillä sai juuri sopivan kokoista jälkeä.

omaan kaulahuiviini ostin langat anttilasta ja sieltä löytyy aika hyvät valikoimat. eli siis mulla oli tuossa novitan kelo lankaa. ja kannattaa tosiaan kattoa, ettei osta huovuttuvaa lankaa (esim huopanen -merkkistä), koska se kutistuu pesussa hulluna. ja tosiaan pukot jos on kympit, niin se merkitään 10mm, eli millimetreinä.

ja niin, varmaankin googlesta löytyy esimerkiksi aloitus silmukoiden teko, kera kuvien. ja täällä on superina kaikkea.

:)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Ficaro

Ficaro
Viestimäärä: 4311

VS: KäSITYöLäISPULINA - Tiistaina, 27.09.2011 klo 15:53  
+
0
Mulla on Isoveli-lankaa ja puikot on 7mm. Eli tosiaan voi olla isommatki puikot ku mitä ohjees sanotaan!
Nii ja mä teen ton kaulahuivin 30silmukalla ja helmineuleena.

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: KäSITYöLäISPULINA - Tiistaina, 27.09.2011 klo 16:21  
+
0
Mä ostin just eilen Anttilasta ihanaa poltetun/leijonan/sinapinkeltaista lankaa, mulle tulee iiiiiiso ja muhkea huivi niistä langoista. En siis tosiaankaan itse tee sitä huivia, en ole eläissäni pitäny puikkoja käsissä enkä osaa ommella edes ompelukoneella eikä multa suju edes virkkaaminen, joten.. ei oo ihan mun juttu toi neulominenkaan :D Onneks on käsityölahjakas ja -innokas kaveri kuka on mulle velkaa, krhm..
Do or do not. There is no try.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KäSITYöLäISPULINA - Tiistaina, 27.09.2011 klo 16:27  
+
0

Arcturus kirjoitti:

Mä ostin just eilen Anttilasta ihanaa poltetun/leijonan/sinapinkeltaista lankaa, mulle tulee iiiiiiso ja muhkea huivi niistä langoista. En siis tosiaankaan itse tee sitä huivia, en ole eläissäni pitäny puikkoja käsissä enkä osaa ommella edes ompelukoneella eikä multa suju edes virkkaaminen, joten.. ei oo ihan mun juttu toi neulominenkaan :D Onneks on käsityölahjakas ja -innokas kaveri kuka on mulle velkaa, krhm..



onko se sellaista novitan kelo lankaa?:D
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: KäSITYöLäISPULINA - Tiistaina, 27.09.2011 klo 16:30  
+
0
En mä muista mitä se oli :D Novitaa mun mielestä ehkä joo. Katoin vaan väriä ja kysyin kaverilta, et voiko siitä tehdä jättihuivin.. Ja ostin sitä viis kerää hehe..
Do or do not. There is no try.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KäSITYöLäISPULINA - Tiistaina, 27.09.2011 klo 16:48  
+
0

Arcturus kirjoitti:

En mä muista mitä se oli :D Novitaa mun mielestä ehkä joo. Katoin vaan väriä ja kysyin kaverilta, et voiko siitä tehdä jättihuivin.. Ja ostin sitä viis kerää hehe..



joo ku itekki katoin sillon joskus sellaista leijonankeltaista väriä, mutta sittekki otin punasen:D ja tulee kyllä aika superiso jos viis kerää tekee. omaan meni 2½ ja se on nyt jo aika jätti:D
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

  Siirry sivulle: 1 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28173
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 08:45)