Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 09:53

Koulukeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 72

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 14:42  
+
0
Ykköstehtävä eli solukalvon rakenne tuntui ensin tosi helpolta. Kun siihen lisättiin aktiivinen kuljetus, meni homma vaikeammaksi, sillä muistin millä keinoin solukalvon läpi pääsee (sulautuminen, kuljettajaproteiini ja ionipumppu), mutta en jotenkin koskaan ollu sisäistänyt MIKÄ se aktiivinen kuljetus oikein on. :D Jotain siinä puhuin osmoosista, suurten molekyylien kuljettamisesta kuljettajaproteiinien avulla ja sähköisesti varautuneesta solukalvosta jonka takia sähköisesti varautuneet ionit on kuljetettava ionipumpuilla, mutta taisin itse kysymykseen vastata kuitenkin väärin, sillä sanoin että aktiivinen kuljettaminen ei kuluta energiaa ja se on sitä, että kuljettajaproteiinien avulla aineita siirretään suuremmasta pitoisuudesta pienempään kuljettajaproteiinien avulla. Eli aika metsään meni........

Kakkoskysymys eli se kukkapölytystehtävä oli helppo siihen asti, että piti miettiä miksi vain osa risteytettyjen kukkien tuottamista siemenistä iti. Selitin jotain, että eurooppalaiset ja pohjois-amerikkalaiset kukat voivat olla jo niin eriytyneitä, että niillä on kromosomaalisia eroavaisuuksia, ja niiden meioosi ei siksi onnistu koska kromosomit eivät löydä toisiaan vähennysjaossa... En sitten tiedä haettiinko siinä yhtään mitään tuon tyylistä vastausta vai jotain Mendel-soopaa. :C

Kolmas kysymys oli rehevöitymisestä ja se meni mun mielestä ihan hyvin.

Neljännessä selostin B-imusolujen muistisoluista pitkät pätkät. Toivottavasti se nyt oli niistä. :D

Viides tehtävä vei multa tosi paljon aikaa, sillä en jotenkin ensin ymmärtänyt miten sitä lähtisi ratkaisemaan, mutta lopulta kirjoitin kaikkien lajien ominaisuudet taulukkoon ja analysoin niitä. Joudun tekemään tämän kaksi kertaa, sillä ekalla kerralla en saanut niitä millään oikein, mutta loppujen lopuksi sainkin sitten ne omasta mielestä loogisesti. Mitä laitoit syyksi 2. ja 8. ruudun poikkeamille?

Apua, masennuin nyt kamalasti kun sekoitin tuon solukalvon enkä uskalla katsoa noita loppuja ollenkaan kirjoista. :S Tuo solukalvo vaan oli mulle jotenkin sellainen, etten ole koskaan sisäistänyt sitä kunnolla, koska se on meidän kirjassa (Bios) jotenkin oudosti palasina selitetty.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 18:37  
+
0
^Mukava kun kirjoitit, mietinkin juuri miten sulla meni koe ja onneakin piti toivottaa, mutta aamulla olin niin tokkurassa, että unohdin. Toivottavasti saat hyvät pisteet (ja musta oli ehkä jotain apua, kun kysyin aiemmin siitä rehevöitymisestä :DDD)
come on night, take me home

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 18:40  
+
0
Joo, vitsit mä nauroin siellä kokeessa! Osasit kyllä kysyä juuri niin tärpin jutun kuin ikinä vaan kukaan voi!

Nyt kun miettii noita tehtäviä, ne tuntuvat olevan paljon soveltavampia kuin mitä lukion tehtävät. Tuntuu, että siihen risteytyskukkatehtävään oli monta oikeaa ratkaisua.

Noh, kunpa pääsisin sisään. Ei kyllä ole maailmanloppu mikäli en pääse, mutta silti. TAHDON HAALARIN!!
I never seen you before

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 18:45  
+
0
hei mikä tää haalarijuttu on? miks joillain opiskelijoilla on semmoset haalarit, ketkä muut kuin teekkarit niitä käyttää ja mikä niiden funktio on? miks niihin kerätään niitä patcheja?

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 18:51  
+
0
^varmaan kaikilla korkeekouluopiskelijoilla on haalarit. ei niillä oo sen syvempää tarkotusta eikä niitä käytetä muualla ku kaiken maailman ryyppäjäisissä. se on kai vähän sellanen "univormu", tapa osottaa että ollaan samaa joukkoa. ne siis on eri aloilla/laitoksilla eriväriset
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi

Wandering & Wondering Down Under

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 18:57  
+
0
Henkka selitti mulle, että yliopisto-opiskelijat alkoivat käyttää haalareita ryyppyreissuillaan halventaakseen duunareita. Siinä missä maisteri pukee aamulla päälleen puvuntakin ja suorat housut, duunari vetää päälleen tahraiset haalarit. Näin kärjistetysti.

Kuulemma siksi hän ei itse halunnut haalareita ottaa. En tiedä sitten kuinka paikkansapitävä väite on. En usko kuitenkaan kenenkään enää ajattelevan noin.
I never seen you before

Pites

Pites
Viestimäärä: 883

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 18:58  
+
0
ääh! Meil olit tänään kumminki viel musiikista se rumpu juttu..

Enkä osannu ees perus komppi! Ja miinuksia vaan sateli kun piti jattaa perus kompistakin juttuja pois että sain soitettua.. hävet :ttou:

mut onneks meijä musiiki opettaja on sen verra kiva et sen edes nyt sentään ilman mitään suurempaa jännitystä pysty soittamaan senkin mitä soitin =D
We can't cry the pain away, we can't wind a need to stay.

Reepo

Reepo
Viestimäärä: 903

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:13  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Joo, vitsit mä nauroin siellä kokeessa! Osasit kyllä kysyä juuri niin tärpin jutun kuin ikinä vaan kukaan voi!

Mäkin naureskelin tälle! :D haitko sä Kada vain ja ainoastaan Helsinkiin?
Tänään kun kävin yliopistolla tuli sellanen tosi kotoisa olo. n__n Vähän sellanen, että tänne mä kuulun.

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:15  
+
0
No kerro säkin mitä laitoit noihin! Olet kuitenkin vaan naureskellut partaas lueskellessas mun vastauksia.

Mä hain Helsinkiin, Ouluun ja Turkuun tuossa järjestyksessä. Jos jonnekin pääsen niin Ouluun.
I never seen you before

Reepo

Reepo

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:18  
+
0
Sun vastauksia lueskellessa tuli vähän sellanen olo "ainii, toiki ois pitäny mainita" :shifty: Sen siitä saa, kun sotkee paperiin vaan jotain ja lähtee jo yhelttoista himaan. :-D

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:20  
+
0
Itse ainakin tykkään haalareista ajatuksena, vaikka aluksi olinkin tosi nihkeä niiden suhteen kun yleensä inhoan kaikkea yhteisöllisyyshömpötystä. Tykkään tuunailla omia haalareitani, vaikka ne onkin vähän ikävät päällä eikä vähiten siitä syystä, että ne on aika paljon liian isot. Ja merkkien keräily, vaihtelu ja toisten merkkien kyylääminen on hauskaa! :D
come on night, take me home

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:22  
+
0
Mitä sä laitoit siihen "miksi 2. ja 8. ruuduissa on osittain eri lajisto"? Kun musta tuntui etten osannut laittaa siihen mitään.. Selitin vaan jotain siitä, että ruudut voi olla kaukana toisistaan, ja että pioneerivaiheessa metsässä on paljon nopeasti leviäviä lajeja, jotka voivat vallata helposti kokonaisen ruudun itselleen. Näin ruutuun ei välttämättä mahdu lajeja, jotka ominaisuuksiltaan siihen sopisivat tms.

Ja huomasin n. 5min ennen kokeen loppua, että multa puuttuu 1/4 immuunipuolustus-vastauksesta. Tuli vähän kiire. :D
I never seen you before

Rosiee

Rosiee
Viestimäärä: 1014

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:37  
+
0
kada mis pääsykokeis olit?
Give me freedom, give me fire, give me reason, take me higher
See the champions, take the field now, you define us, make us feel proud

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:38  
+
0
Yliopiston bilsan pääsykokeissa. :D
I never seen you before

Rosiee

Rosiee
Viestimäärä: 1014

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:40  
+
0
oolrait:) oon miettiny et biologiaa ois kiva päästä lukee.. tai sit eläinlääkiksee mut sinne varmaa ikinä pääsis:D ainahan voi yrittää!
Give me freedom, give me fire, give me reason, take me higher
See the champions, take the field now, you define us, make us feel proud

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:43  
+
0
Mä haen eläinlääkikseen ensi vuonna, mikäli tuo bilsa ei nappaakaan ja saan käytyä fysiikan ja kemian. :---D Mutta voihan se olla, että se on mulle liian hankala.
I never seen you before

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:44  
+
0
Mullakin olis eläinlääkis sellainen salainen minihaave. Mutta lukemalla opiskelu ja sen sellainen ei taida olla ihan mua varten :<
Varjo 12/2010 ♥

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:48  
+
0
mun salainen haave on patologia. lääkikseen kyllä juu aivan heti näillä aivoilla. luultavasti tuun hakee taikkiin vaikka se ei mikään mun haave ookaan mut koska kaikki suosittelee mun tekevän niin. kai se on ihan ok luottaa muiden mielipiteeseen jos itseä ei kiinnosta mikään...

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: KOULUKESKUSTELU - Torstaina, 27.05.2010 klo 20:02  
+
0
Mun salainen haave on oikis ja kaikista kummallisinta on, että se on ollu jo 1,5v joten ehkä se sit olis se joka mua eniten kiinnostaa. Siihen vaan liittyy pari miinuspuolta muttamutta... yliopistoon meen silti, en kyllä tiedä mitä opiskelemaan jos en oikikseen mutta mitäs pienistä :D
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Reepo

Reepo

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 18:20  
+
0
Kada, mustakin toi kohta oli aika outo, enkä tiiä tajusinko sen ihan oikein, mut laitoin siihen, että esim. maaperän happamuus vaikuttaa lajiston erilaisuuteen (osa lajeista kun vaatii happamampaa ja osa emäksisempää maata). Ja sit kerroin jotain ravinteistakin. :-D

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 72
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28951
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä7363
Viestejä yhteensä548690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös266248
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.04.2025 klo 04:15)