Koulukeskustelu
Hakataru

Viestimäärä: 10899
Sen nyt ainakin tiiän et tarviin jonku ammatin mis on joka päivä erilainen eli mikään toimistotyö tms. ei sovi mulle alkuunkaan.
Sipulu

Viestimäärä: 16096
Vähän sama täälläkin ja siks media-ala onkin aika näppärä. Varsinkin videopuolella.Hakataru kirjoitti:
Sen nyt ainakin tiiän et tarviin jonku ammatin mis on joka päivä erilainen eli mikään toimistotyö tms. ei sovi mulle alkuunkaan.
Mut silti olis kiva tietää, mitä seuraavana päivänä tekee töissä jotta osaisi vähän valmistautua henkisesti :D
Tosin harjottelussa se onkin ihan eri kuin kunnon töissä. Harjotteluissa tykkäsin tietää seuraavan aamun ohjelman, jotta pystyin alottamaan työt heti töihin saavuttua. Muuten piti haahuilla siellä ympäriinsä kyselemässä tehtäviä ja odottamassa, että kaikki muutkin tulee töihin.
Reepo

Viestimäärä: 903
Hakataru

Sipulu

dronttiedward

Viestimäärä: 5224
Sipulu

Tän alan suurimpia vitsejä onkin se, että ollaan media-assistenttejä eli 364 päivää vuodessa työttömänä. Ja "Mikä susta tulee?" -Media-assari "Mitä ne tekee?" -On työttömiä.
dronttiedward

Hakataru

En tiiä, en oo ainakaan kuullu sellasesta mut voi hyvinkin olla totta :-D Täytyy ainakin olla amis/lukio käyty.Sipulu kirjoitti:
Eikö poliisikouluun haettaessa tarvii vuoden työkokemuksen jostain mestasta? Mun serkulla kun on suunnitelmissa hakea poliisikouluun ja se on nyt töissä Hesessä siksi, että saisi sen vuoden työkokemuksen täyteen.
Mua vaan karmii ajatus opiskella tampereella. En haluais poistuu helsingistä, vielä vahingossa jämähdän tampereelle ja sit must tulee tamperelainen :-DD
Kieputin

Viestimäärä: 2156

Oon tyytyväinen kyl nyt. :)
Sipulu

Poliisi.fi kirjoitti:
1. Suomen kansalainen
Poliisin virkaan voidaan nimittää vain Suomen kansalainen.
Kansalaisvaatimuksesta voidaan poiketa erityistapauksessa. Poikkeus voidaan tehdä, jos hakijan kansalaisuusasian käsittely on kesken ja on todennäköistä, että hän saa kansalaisuuden ennen ohjatun työharjoittelun alkua, jolloin opiskelija nimitetään määräaikaiseen nuoremman konstaapelin virkaan.
2. Suorittanut vähintään ammatillisen perustutkinnon tai lukion oppimäärän tai ylioppilastutkinnon
Koulutusvaatimuksesta voidaan tehdään poikkeus esimerkiksi silloin, kun hakija on suorittanut yleissivistävän koulutuksen jonkin muun maan koulutusjärjestelmän mukaisesti. Vaatimuksesta voidaan poiketa myös, jos hakija on peruskoulun tai keskikoulun jälkeen suorittanut osittain koulutusvaatimuksen täyttävän koulutuksen ja lisäksi hänellä on muuta koulutusta ja usean vuoden työkokemus.
3. Terveydentilaltaan ja muutoin poliisin tehtävien asianmukaisen hoitamisen kannalta sopiva
Hakijan näkökyvyn tulee olla kummallakin silmällä erikseen vähintään 0.2 ilman silmälaseja ja piilolinssejä sekä silmälaseilla tai piilolinsseillä korjattuna kummallakin silmällä erikseen vähintään 1.0.
Väriaisti ei saa olla olennaisesti heikentynyt. Ishiharan värinäkötestissä saa olla enintään neljä virhettä. Mikäli väriaisti testataan Farnsworth-Munsell Panel D-15 tai PV-16 -värijärjestystestillä, testi tulee suorittaa virheettömästi.
» Näkökyky- ja väriaistitodistuslomake optikkoa ja silmälääkäriä varten (pdf-tiedosto, 15 kt)
Kuuloaistin tulee olla normaali ilman apuvälineitä.
Koulutukseen ei hyväksytä hakijaa, jolla on työkykyä alentava tai rajoittava sairaus.
Hakijan elämäntapojen tulee olla poliisin ammatin vaatimusten mukaiset. Suojelupoliisi tekee hakijasta perusmuotoisen turvallisuusselvityksen. Suojelupoliisin lausuntoon vaikuttavat muun muassa rangaistusseuraamukset, poliisilakiperusteiset kiinniotot (niin kutsutut päihtymyspidätykset), rasistiset asenteet ja turvallisuus- tai muut riskit. Tieliikennelain rikkomisesta tai muusta vähäisestä rikoksesta tuomittu rangaistus ei välttämättä ole este valinnalle, jos hakijaa voidaan pitää elämäntavoiltaan poliisin ammattiin sopivana. Tässä otetaan huomioon rikosten laatu, määrä tai ajankohta.
4. Saanut vähintään B-luokan ajo-oikeuden
Hakijalla tulee hakujakson loppuun mennessä olla vähintään lyhytaikainen ajokortti.
5. Hankkinut vähintään vuoden työkokemuksen hakujakson loppuun mennessä
Työkokemus voi koostua useasta lyhyestä työsuhteesta.
Varusmiespalveluksesta, naisten vapaaehtoisesta asepalveluksesta ja siviilipalveluksesta lasketaan työkokemukseksi enintään yhdeksän kuukautta. Näin ollen muuta työkokemusta tulee olla lisäksi vähintään kolme kuukautta.
Työkokemusvaatimuksesta voidaan poiketa, jos työ on ollut sellaista, että siitä ei ole mahdollisuutta saada työtodistusta (muun muassa yrittäjät ja kotiäidit).
Muistin oikein! Jes! :D
Hakataru

Stu

Viestimäärä: 2198
- Mahatma Gandhi
Wandering & Wondering Down Under
Sipulu

Vähän sama täälläkin. Saas nähdä josko joskus innostuisi vielä enempi. Kerään eka itse vähän lisää elämänkokemusta :>Stu kirjoitti:
Mulla ei oo enää mitään sellasta unelma-ammattinimikettä, vaan pikemminkin se mielikuva unelmien työstä. Joka on siis jollain tapaa syrjäytyneiden nuorten parissa, joko just tota nuorisokotihommaa tai sitten esim. jotain Tyttöjen talon tapaista juttua.
Kennedy

Viestimäärä: 1808
Mulla oli tosiaan kans torstaina pääsykoe Jyväskylässä. Hain Jyväskylään journalistiikkaan ja Tampereelle tiedotusoppiin. Koe oli ihan ok. Lopputuloksesta en osaa sanoa mitään, kun noihin on niin vaikea päästä, mutta ainakin jäi hyvä fiilis. Parhaani tein, jos se ei tällä kertaa riittänyt, niin ei voi mitää. Mutta ei ainakaan jäänyt sellanen olo, että "olis pitänyt lukee enemmän/vastata paremmin/miksen muistanut sitä juttua" tms. Eli suoritukseen olen tyytyväinen. :> Välivuosi on jo suunniteltu, mikäli en nyt sisään pääse.
Jänskättää kyllä tulosten odottelu!
Mun salainen haave on oikeesti aika...

Lisäksi esim. kääntäjä kiinnostais. Joko englannin tai japanin, koska molemmat kielet kiinnostaa ja niitä innostais opiskella. Tai sitten historian opettajaksi lukioon! Tätä en ajatellut itse ennen lukiota ollenkaan, mutta mulla itellä oli niin loistava ja upea hissan opettaja, että se sai harkitsemaan tätäkin. ^__^
Mutta toisaalta journalistina voisin yhdistää niin monta asiaa, ja mikä parasta, saisin tyydyttää tiedonhaluani! Joten se on tällä hetkellä ykkösenä kaikista.
KadaverinAlterEgo

Viestimäärä: 3720
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more
Churri

Viestimäärä: 229

dronttiedward

Ihan mieletön olo, toi oli niin ennennäkemätöntä. Jos olisin jaksanu opiskella joka jaksos näin niin... mut oikeesti syytän suuresti meidän ryhmiä. Noi ykköset oli yhtä tyhmiä matikas ku minäki, joten niille selitettiin kaikki supertarkasti = mulle sopivasti.
Väänsin samalla BI4-kokeen, joka olis ollu mulla kans tänään, ja jukoliste kirjotin siitäki kaks kokonaista konseptia. Oon ollu ihan liekeis :-D Nyt ku tein noi molemmat tänään, niin huomenna HI4-koe ja klo 10:30 alkaa LOMA!
H1N1

Viestimäärä: 4401
Kyllä mun pitäs kumminki ennen joulua vissii valmistua. Paree olis ainaki.
You've heard what I've done not what I've been through.
KESKUSTELUN TILASTOJA: | Kpl: |
Rekisteröityneitä käyttäjiä | 28951 |
Moderaattoreita | 16 |
Viestiketjuja yhteensä | 7363 |
Viestejä yhteensä | 548690 |
Uudet käyttäjät tänään | 1 |
Viestiketjuja aloitettu tänään | 1 |
Viestejä kirjoitettu tänään | 1 |
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkki | Sipulu |
Peukkuja ylös | 266248 |
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.04.2025 klo 05:15) |