Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 09:53

Koulukeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 72

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 18:59  
+
0
Mulla ei oo mitään salaisia haaveita :-( En tiiä yhtään mitä lähtisin tekee lukion jälkeen. Kiinnostavin on edelleen varmaan poliisikoulu. Baarimikkokin olis kiva olla silleen osa-aikasesti, en perustais siitä mitenkään elämäntyönä :-D Tosin noihin molempiin täytyy ootella et on tarpeeks ikää lähteä opiskelemaan noita ja poliisikouluunkin aika vaikea päästä.

Sen nyt ainakin tiiän et tarviin jonku ammatin mis on joka päivä erilainen eli mikään toimistotyö tms. ei sovi mulle alkuunkaan.
never regret something that once made you smile

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:08  
+
0

Hakataru kirjoitti:

Sen nyt ainakin tiiän et tarviin jonku ammatin mis on joka päivä erilainen eli mikään toimistotyö tms. ei sovi mulle alkuunkaan.

Vähän sama täälläkin ja siks media-ala onkin aika näppärä. Varsinkin videopuolella.
Mut silti olis kiva tietää, mitä seuraavana päivänä tekee töissä jotta osaisi vähän valmistautua henkisesti :D

Tosin harjottelussa se onkin ihan eri kuin kunnon töissä. Harjotteluissa tykkäsin tietää seuraavan aamun ohjelman, jotta pystyin alottamaan työt heti töihin saavuttua. Muuten piti haahuilla siellä ympäriinsä kyselemässä tehtäviä ja odottamassa, että kaikki muutkin tulee töihin.
Varjo 12/2010 ♥

Reepo

Reepo
Viestimäärä: 903

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:12  
+
0
Poliisi ois kyllä munkin unelma! En vaan usko, että kauheen moni ottais tosissaan 157 senttistä ja 45 kiloo painavaa poliisia. :-D Joten se haave sai jäädä... Joku tutkijakin ois aika mielenkiintonen. Esim. vertailee jotain DNA näytteitä tms.

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:18  
+
0
Mun täytyy vaa alkaa treenaamaa vähä aktiivisemmin jos poliisikouluun meinaan ja kyl mä varmaan ainaki yritän, eihän siinä mitään menetä ja jos vaikka pääsiskin!
never regret something that once made you smile

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:21  
+
0
Eikö poliisikouluun haettaessa tarvii vuoden työkokemuksen jostain mestasta? Mun serkulla kun on suunnitelmissa hakea poliisikouluun ja se on nyt töissä Hesessä siksi, että saisi sen vuoden työkokemuksen täyteen.
Varjo 12/2010 ♥

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:22  
+
0
Mua kiinnostais kans media-ala, ja meinasinki yläasteen jälkeen suunnata media-assistenttilinjalle, mut nyt oon kyllä onnellinen etten sitä tehny. :D Saa nähdä, jos media vielä vuoden päästä kiinnostaa niin sit meen sitä yliopistoon opiskelemaan. Ainut vaan, että mä haluan olla RIKAS! :D
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:24  
+
0
Media-ala on kyl ihan hyväpalkkainen ala. Siinä on vaan se, että todella harva pääsee niihin töihin ainakaan pian valmistumisen jälkeen :(

Tän alan suurimpia vitsejä onkin se, että ollaan media-assistenttejä eli 364 päivää vuodessa työttömänä. Ja "Mikä susta tulee?" -Media-assari "Mitä ne tekee?" -On työttömiä.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu perjantaina, 28.05.2010 klo 19:26)

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:27  
+
0
Jep, siks en mennyt sinne amikseen. Amiksen media-assistenttejähän on ihan hiiiiiiiiirveet määrät nykyään ja oon huvittuneena seuraillu yhden kaverin työnhakua ku ei millään löydy mitään, muistan aina kuinka yritin sanoa sille että sulla tulee olemaan vaikeuksia löytää töitä ja aina se jakso väittää vastaan :D
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:34  
+
0

Sipulu kirjoitti:

Eikö poliisikouluun haettaessa tarvii vuoden työkokemuksen jostain mestasta? Mun serkulla kun on suunnitelmissa hakea poliisikouluun ja se on nyt töissä Hesessä siksi, että saisi sen vuoden työkokemuksen täyteen.

En tiiä, en oo ainakaan kuullu sellasesta mut voi hyvinkin olla totta :-D Täytyy ainakin olla amis/lukio käyty.

Mua vaan karmii ajatus opiskella tampereella. En haluais poistuu helsingistä, vielä vahingossa jämähdän tampereelle ja sit must tulee tamperelainen :-DD
never regret something that once made you smile
(Viestiä on muokattu perjantaina, 28.05.2010 klo 19:35)

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:39  
+
0
Keväällä mun mielestä koulu on menny paremmin. Ja viimesimmät kokeet on menny mun mielestä tosi hyvin. Ussasta (joka tosin oli tosi helppo koe) tuli kymppi, bilsasta 9½ (joka on kyllä aika vaikee aine ja harvoin kukaa saa ysiä, ja kaiken lisäks mulla saattais vaikka nousta toi numero nyt sitte ysiin todistuksessa koska viimeks ollu bilsan koe oli 9+ ja muulloin aina ollu kasi tai kasipuol), musiikin kokeesta 9, ja enkusta 10-. Tänään oli myöskin matikan koko vuoden asioiden koe, joka ei mun mielestä edes ollu mitenkään erityisen vaikee. Sitte vielä ensviikon maanantaina on fyken koe (joka kerta tullu 9-9½ joten todennäkösesti nytkin, ja numero todennäkösesti tulee olemaan 9 edelleen todistuksessa :jjei: ) ja keskiviikkona hissan koe ja torstaina rumpukoe (joka tosin nyt on ihan helppo :D). Historiasta en oo vissiin koskaan saanu ysiä vaan aina on tullu kasi. Joten todistukseenkin aika pakosti kasi tulossa.

Oon tyytyväinen kyl nyt. :)

(Viestiä on muokattu perjantaina, 28.05.2010 klo 19:40)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:43  
+
0

Poliisi.fi kirjoitti:

1. Suomen kansalainen

Poliisin virkaan voidaan nimittää vain Suomen kansalainen.
Kansalaisvaatimuksesta voidaan poiketa erityistapauksessa. Poikkeus voidaan tehdä, jos hakijan kansalaisuusasian käsittely on kesken ja on todennäköistä, että hän saa kansalaisuuden ennen ohjatun työharjoittelun alkua, jolloin opiskelija nimitetään määräaikaiseen nuoremman konstaapelin virkaan.
2. Suorittanut vähintään ammatillisen perustutkinnon tai lukion oppimäärän tai ylioppilastutkinnon

Koulutusvaatimuksesta voidaan tehdään poikkeus esimerkiksi silloin, kun hakija on suorittanut yleissivistävän koulutuksen jonkin muun maan koulutusjärjestelmän mukaisesti. Vaatimuksesta voidaan poiketa myös, jos hakija on peruskoulun tai keskikoulun jälkeen suorittanut osittain koulutusvaatimuksen täyttävän koulutuksen ja lisäksi hänellä on muuta koulutusta ja usean vuoden työkokemus.
3. Terveydentilaltaan ja muutoin poliisin tehtävien asianmukaisen hoitamisen kannalta sopiva

Hakijan näkökyvyn tulee olla kummallakin silmällä erikseen vähintään 0.2 ilman silmälaseja ja piilolinssejä sekä silmälaseilla tai piilolinsseillä korjattuna kummallakin silmällä erikseen vähintään 1.0.
Väriaisti ei saa olla olennaisesti heikentynyt. Ishiharan värinäkötestissä saa olla enintään neljä virhettä. Mikäli väriaisti testataan Farnsworth-Munsell Panel D-15 tai PV-16 -värijärjestystestillä, testi tulee suorittaa virheettömästi.
» Näkökyky- ja väriaistitodistuslomake optikkoa ja silmälääkäriä varten (pdf-tiedosto, 15 kt)
Kuuloaistin tulee olla normaali ilman apuvälineitä.
Koulutukseen ei hyväksytä hakijaa, jolla on työkykyä alentava tai rajoittava sairaus.
Hakijan elämäntapojen tulee olla poliisin ammatin vaatimusten mukaiset. Suojelupoliisi tekee hakijasta perusmuotoisen turvallisuusselvityksen. Suojelupoliisin lausuntoon vaikuttavat muun muassa rangaistusseuraamukset, poliisilakiperusteiset kiinniotot (niin kutsutut päihtymyspidätykset), rasistiset asenteet ja turvallisuus- tai muut riskit. Tieliikennelain rikkomisesta tai muusta vähäisestä rikoksesta tuomittu rangaistus ei välttämättä ole este valinnalle, jos hakijaa voidaan pitää elämäntavoiltaan poliisin ammattiin sopivana. Tässä otetaan huomioon rikosten laatu, määrä tai ajankohta.
4. Saanut vähintään B-luokan ajo-oikeuden

Hakijalla tulee hakujakson loppuun mennessä olla vähintään lyhytaikainen ajokortti.
5. Hankkinut vähintään vuoden työkokemuksen hakujakson loppuun mennessä

Työkokemus voi koostua useasta lyhyestä työsuhteesta.
Varusmiespalveluksesta, naisten vapaaehtoisesta asepalveluksesta ja siviilipalveluksesta lasketaan työkokemukseksi enintään yhdeksän kuukautta. Näin ollen muuta työkokemusta tulee olla lisäksi vähintään kolme kuukautta.
Työkokemusvaatimuksesta voidaan poiketa, jos työ on ollut sellaista, että siitä ei ole mahdollisuutta saada työtodistusta (muun muassa yrittäjät ja kotiäidit).


Muistin oikein! Jes! :D
Varjo 12/2010 ♥

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:48  
+
0
Toi olikin hyvä tietää :-D kiitokset sipululle! täytyis kai muutenki vähä tutustuu paremmin noihin juttuihin.
never regret something that once made you smile

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:51  
+
0
Mä haaveilin pitkään siitä, että musta tulis psykologi, mut nyt mä oon tajunnut et haluan osallistua ihmisten arkeen, tavata niitä paaljon enemmän ku tunnin viikossa jossain toimistohuoneessa. Mulla ei oo enää mitään sellasta unelma-ammattinimikettä, vaan pikemminkin se mielikuva unelmien työstä. Joka on siis jollain tapaa syrjäytyneiden nuorten parissa, joko just tota nuorisokotihommaa tai sitten esim. jotain Tyttöjen talon tapaista juttua.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 19:55  
+
0

Stu kirjoitti:

Mulla ei oo enää mitään sellasta unelma-ammattinimikettä, vaan pikemminkin se mielikuva unelmien työstä. Joka on siis jollain tapaa syrjäytyneiden nuorten parissa, joko just tota nuorisokotihommaa tai sitten esim. jotain Tyttöjen talon tapaista juttua.

Vähän sama täälläkin. Saas nähdä josko joskus innostuisi vielä enempi. Kerään eka itse vähän lisää elämänkokemusta :>
Varjo 12/2010 ♥

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 20:54  
+
0
Onnea Stu! Ja tintti, mikäli oikein muistan. :3 Lisäksi onnea Reepo ja Kada ja muut pääsykoelaiset, nyt toivotaan että koiratytöt pääsee vallottamaan yliopistoja. :D:DD

Mulla oli tosiaan kans torstaina pääsykoe Jyväskylässä. Hain Jyväskylään journalistiikkaan ja Tampereelle tiedotusoppiin. Koe oli ihan ok. Lopputuloksesta en osaa sanoa mitään, kun noihin on niin vaikea päästä, mutta ainakin jäi hyvä fiilis. Parhaani tein, jos se ei tällä kertaa riittänyt, niin ei voi mitää. Mutta ei ainakaan jäänyt sellanen olo, että "olis pitänyt lukee enemmän/vastata paremmin/miksen muistanut sitä juttua" tms. Eli suoritukseen olen tyytyväinen. :> Välivuosi on jo suunniteltu, mikäli en nyt sisään pääse.
Jänskättää kyllä tulosten odottelu!

Mun salainen haave on oikeesti aika... :shifty: Oon kuudennelta luokalta saakka halunnu olla rikospaikkatutkija. Ensin se lähti CSI:n kattomisesta (:nolo:), mutta myöhemmin aloin miettiä sitä ihan vakavastikin. Mutta Suomessa rikospaikkatutkijaksi ei pääse, ennen kun on ollut tietyn aikaa kenttäpoliisina tms. ja se taas ei oikein innosta. Joten hylkäsin sen haaveen suosiolla. :D
Lisäksi esim. kääntäjä kiinnostais. Joko englannin tai japanin, koska molemmat kielet kiinnostaa ja niitä innostais opiskella. Tai sitten historian opettajaksi lukioon! Tätä en ajatellut itse ennen lukiota ollenkaan, mutta mulla itellä oli niin loistava ja upea hissan opettaja, että se sai harkitsemaan tätäkin. ^__^

Mutta toisaalta journalistina voisin yhdistää niin monta asiaa, ja mikä parasta, saisin tyydyttää tiedonhaluani! Joten se on tällä hetkellä ykkösenä kaikista.
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: KOULUKESKUSTELU - Perjantaina, 28.05.2010 klo 22:27  
+
0
Noniin Reepo! Noita juttuja ne varmasti siihen haluavatkin. :C Ääää. En pääse.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Churri

Churri
Viestimäärä: 229

VS: KOULUKESKUSTELU - Lauantaina, 29.05.2010 klo 10:43  
+
0
Joku suoritti vaihtarivuoden kouluvuotensa kunnialla loppuun. :cool: Meillä on vielä pari viikkoa koulua jäljellä, mutta kaikki kokeet/työt tehty. Maanantaina ei koulua ja keskiviikkona junioreiden (freshman - sophomore - junior - senior) luokkaretki Washington D.C.hin. :--)
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am.

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: KOULUKESKUSTELU - Maanantaina, 31.05.2010 klo 11:45  
+
0
Hitto mikä fiilis!! Kävin tosiaan MB3 uusiks tänä vuonna ku kävi hassusti viime keväänä... ja mulla oli siis tänään siitä koe - oon ollut kerrankin tuolla kurssilla kunnolla ja laskenut joka tunti tehtäviä ja kuunnellu, joka varmaan osaks johtuu siitä että noiden ykkösten kans oli n. 10 kertaa parempi keskittyä, meidän matikan ryhmät on aina niiin syvältä ku olla ja voi, keskittymisestä oo tietoakaa. :pyssyt: Niin tosiaan, mulla oli tänään se koe ja MÄ OSASIN!! Yleensä teen matikan kokeet jossain vartissa ku en vaan yksinkertasesti OSAA (= en oo jaksanu opiskella), ja nyt väänsin sitä ensimmäistä kertaa ikinä TUNNIN ja sain joka hemmetin tehtävään vastauksen! :-D

Ihan mieletön olo, toi oli niin ennennäkemätöntä. Jos olisin jaksanu opiskella joka jaksos näin niin... mut oikeesti syytän suuresti meidän ryhmiä. Noi ykköset oli yhtä tyhmiä matikas ku minäki, joten niille selitettiin kaikki supertarkasti = mulle sopivasti.

Väänsin samalla BI4-kokeen, joka olis ollu mulla kans tänään, ja jukoliste kirjotin siitäki kaks kokonaista konseptia. Oon ollu ihan liekeis :-D Nyt ku tein noi molemmat tänään, niin huomenna HI4-koe ja klo 10:30 alkaa LOMA!
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

H1N1

H1N1
Viestimäärä: 4401

VS: KOULUKESKUSTELU - Maanantaina, 31.05.2010 klo 13:16  
+
0
Mullon semmone tunne etten valmistu ikinä, oli vähä katkeraa kattella lauantaina ku muut napsi valmistu ja itte jatkaa viä syksyllä, mullahan siis on opintoviikkoja kasas nyt 97 ja 120 ov pitää olla =))) Kesällä suoritan pari kurssia ja syksyllä koululle takas suorittaa loput.

Kyllä mun pitäs kumminki ennen joulua vissii valmistua. Paree olis ainaki.
You know my name not my story.
You've heard what I've done not what I've been through.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOULUKESKUSTELU - Maanantaina, 31.05.2010 klo 13:21  
+
0
^ Täällä kohtalotoveri. Multa ei tosin noin montaa puutu, mutta työharjottelusta puolet suorittamatta, joten ne pitää hoitaa sit syksyllä :( Ennen joulu valmistuminen olis tavotteena.
Varjo 12/2010 ♥


  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 72
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 21:30)