Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Torstaina, 21.04.2016 klo 18:31

Miten saada vanhemmat suostumaan koiraan?:(

Aada123

Aada123
Viestimäärä: 9

MITEN SAADA VANHEMMAT SUOSTUMAAN KOIRAAN?:( - Torstaina, 21.04.2016 klo 18:31  
+
0
Halusin vielä kysästä täällä että miten saan vanhempani suostumaan koiraan?:(
Äitille luultavasti kävisi jos isälle kävisi. Mutta silti se on vähän että ei...
pystyn kantamaan koirasta isoa vastuuta ja tiedän että hoitaminen on työlästä:)
jos saisin koiran, niin se olisi Suomenlapinkoira!:) mutta tärkein kysymys:
miten saan mun vanhemmat suostumaan? (kyse ei ole kuitenkaan rahasta)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 22.04.2016 klo 16:36)

Kuukio

Kuukio
Viestimäärä: 87

VS: MITEN SAADA VANHEMMAT SUOSTUMAAN KOIRAAN?:( - Torstaina, 21.04.2016 klo 23:23  
+
0
Jos vanhemmat sanoo ei niin se meinaa että ei. Talo on heidän ja he joutuisivat ihan varmasti suuren osan koiran kuluista maksamaan. Jos haluat koiran niin muuta omillesi.
Ei meidänkään äiti antanut ottaa koiraa, ja oman hommasinkin heti kun kotoa muutin. Ja kun oli varaa se hoitaa.
"Eikö ole hauskaa, kun on joku, joka kaipaa ja odottaa joka hetki?" - Tove Jansson

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: MITEN SAADA VANHEMMAT SUOSTUMAAN KOIRAAN?:( - Perjantaina, 22.04.2016 klo 09:10  
+
0
Vanhemmillasi todennäköisesti on hyvä syy kieltäytyä. Koira on iso vastuu ja sitoumus ajallisesti, ehkä myös rahallisesti hankintahinnan jälkeenkin. Koiran tuleminen taloon vaikuttaa itsesi lisäksi paljon myös heihin, aivan konkreettisella jokapäiväisellä tasolla.

Koira vaatii omien menojen aikataulutusta ja järjestelyä, koira sitoo ja koiran ehdoilla on mentävä niin, että perustarpeet tulee täytettyä, eläin saa hyvää hoitoa ja riittävästi huomiota ja aktiviteettejä. He maksavat ruoan, eläinlääkärin, vakuutukset... He saattavat tällä hetkellä kieltäytyä, koska vanhempina ja kokeneempina ihmisinä näkevät, että jonkun tämän yhtälön osasen täyttäminen voi olla haastavaa nykyisessä elämäntilanteessa. Tai ehkä he eivät halua sitouttaa omaa aikaansa tai rahaansa, mihin päätökseen heillä on oikeus. Kuten sanottua, niin kauan kuin olet alaikäinen (?) ja asut kotona, vanhemmillasi on täysi 100% oikeus kieltäytyä.
kääpin uros -09
shelam uros -16

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: MITEN SAADA VANHEMMAT SUOSTUMAAN KOIRAAN?:( - Perjantaina, 22.04.2016 klo 16:45  
+
0
Minä halusin ihan kuollakseni koiraa koko sen ajan kun kotona asuin, isä olisi ollut hövelimpi mutta äiti sanoi aina ei ja se oli myös ei. Ehdin asumaan puolisen vuotta omillani kun ensimmäinen koira tuli, ja jälkeenpäin olen ollut kiitollinen että asiat menivät näin. Ehdin monta vuotta suunnitella ja kerätä tietoa, mutta samalla elää teini-iän ilman koiran asettamia rajoituksia. Kun parikymppisenä sen koiran otin niin mulla oli tietotaidollisia resursseja paljon enemmän kuin mitä mulla olisi ollut esimerkiksi yläasteikäisenä.
Rise to reset the world.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: MITEN SAADA VANHEMMAT SUOSTUMAAN KOIRAAN?:( - Lauantaina, 23.04.2016 klo 07:48  
+
0
Eipä siihen kai muu auta kun ajankuluminen. Koita hommata paljon hoitokoiria. Meillehän tuli villakoira kun olin n. 8v. Teininä rupesin haluumaan ihan omaa koiraa. Äiti ja isä oli justiinsa eronnut ku olin 14-15v. Asuin äidin kanssa ja se oli ehdottomasti että ei. Kysyin sitten isältä hakeeko se mun kanssa koiranpennun kun olin nähnyt yhden suberihanan pentue-ilmoituksen suomenlapinkoira-shetlanninlammaskoira pennuista ja se sitten ihme ja kumma haki?? olen isälle ikuisesti kiitollinen kun haki mun kanssa tessan, se oli niiiin ihana koira ja eli mun kanssa vanhuuteen asti. Äiti ei kyl alkuun tykännyt ku olin hommanut tessan mutta kyl se sitt tottui ja tessa sai jäädä taloon =D

Toivotaan että sulla olis pian mahikset saada koira.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu lauantaina, 23.04.2016 klo 07:54)

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: MITEN SAADA VANHEMMAT SUOSTUMAAN KOIRAAN?:( - Lauantaina, 23.04.2016 klo 21:45  
+
0
Tulikohan tämä varmasti oikealle palstalle? Aikuisten palsta on tarkoitettu ainoastaan yli 18-vuotiaille keskustelijoille, ja aloitus antaa ymmärtää että aloittaja ei ole aikuinen. Junnupalsta on nuorison oma keskustelualue. :hymy:

Aada123

Aada123

VS: MITEN SAADA VANHEMMAT SUOSTUMAAN KOIRAAN?:( - Sunnuntaina, 24.04.2016 klo 12:39  
+
0

magik kirjoitti:

Eipä siihen kai muu auta kun ajankuluminen. Koita hommata paljon hoitokoiria. Meillehän tuli villakoira kun olin n. 8v. Teininä rupesin haluumaan ihan omaa koiraa. Äiti ja isä oli justiinsa eronnut ku olin 14-15v. Asuin äidin kanssa ja se oli ehdottomasti että ei. Kysyin sitten isältä hakeeko se mun kanssa koiranpennun kun olin nähnyt yhden suberihanan pentue-ilmoituksen suomenlapinkoira-shetlanninlammaskoira pennuista ja se sitten ihme ja kumma haki?? olen isälle ikuisesti kiitollinen kun haki mun kanssa tessan, se oli niiiin ihana koira ja eli mun kanssa vanhuuteen asti. Äiti ei kyl alkuun tykännyt ku olin hommanut tessan mutta kyl se sitt tottui ja tessa sai jäädä taloon =D

Toivotaan että sulla olis pian mahikset saada koira.

vähänkö kiva!:D ja kiitos:)

Aada123

Aada123

VS: MITEN SAADA VANHEMMAT SUOSTUMAAN KOIRAAN?:( - Sunnuntaina, 24.04.2016 klo 12:40  
+
0

Vanis kirjoitti:

Tulikohan tämä varmasti oikealle palstalle? Aikuisten palsta on tarkoitettu ainoastaan yli 18-vuotiaille keskustelijoille, ja aloitus antaa ymmärtää että aloittaja ei ole aikuinen. Junnupalsta on nuorison oma keskustelualue. :hymy:

Halusin kysyä vähän vanhemmilta kun tietävät enemmän... ja samalla taisi tulla väärään:D
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 24.04.2016 klo 12:52)

Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä25878
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä5791
Viestejä yhteensä543780
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös263109
(Tilastot päivitetty viimeksi 14.12.2019 klo 03:45)