Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 20:27

Nykymaailma

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 20:27  
+
0
Tuli nyt tämmönenkin vaan mieleen, poistelkaa jos koette turhaksi.

Eli; miks nykymaailma on NIIN pinnallinen? :mietiskel: Naisilla varsinkin on kamalat paineet nykyään ulkonäön suhteen. On olevinaan "määritelty", millainen pitäisi olla: Hiusten pitkät ja paksut. Vartalo pitkä ja hoikka. Pitkät jalat, ihon kuuluu myös olla päivettynyt. Iho virheetön.Tissit ovat isokot ja pyöreät. Nainen osaaa vähintään laittaa ruokaa samalla kun seisoo käsillään, ja laulaa kauniisti. :paapatus:

Tää nykyajan ulkonäkö buumi tuntuu myös täällä. Kyllä sitä itellekkin tulee väistämättä paha mieli, vaikken olekkaan ylipainoinen tmt,kun katsoo jtn ohjelmia, ja annetaan ymmärtää on KUULUU olla tälläinen. Muutenkin tuntuu et kaikki ympärillä on niin täydelisiä :/

Ja toinen asia, mistä mä en tykkää yhtään: Lapset kasvaa liian nopeesti. Kaupungilla kuulee nykyään jopa 10v. lasten huutelevan h*oraa ja prkl, kaikkea alakerran asukkaasta naisen sukupuolielimiin. Myös vaatteina alkaa olla minihameita, toppeja, nahkatakkeja, käsilaukkuja, paljon meikkiä yms.. Tuntuu ettei lapset saa olla enää lapsia :/ Ite olin 10v. jossain kukkahousuissa ja villapuserossa, eikä meikistä tai itsensä laittamisesta ollut tietoakaan :D
:roll:
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 20:36  
+
0
Samaa mieltä! Varsinkin pistää silmään se, että jo pikkulapset kulkevat 'hoteimmissa muotireleissä' ja päästelevät suustaan sellaisia törkeyksiä, joiden merkitys ei varmasti ole vielä selvillä (esim. -ttu).

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 20:45  
+
0
mä luulen että nä ulkonäkökriteerit on saanu mut niin kriittiseks itteäni kohtaan ja se on aika kauheeta, mut mä en voi sille mitään. oon 52/165 ja kun katon peilistä niin nään läskin. vaikka kaikki; perhe ja ystävät ja py sanoo etten ole niin koen silti niin. ja mä haluaisin päästä tästä yli. sama koskee sitä et mun iho ei oo mikään maailman tasasin, vaan sekotus kaikkia värejä. mun tissit on erikokoset eikä mun iho näytä ruskettuneen tasaselta ympäri vuoden. ulkonäkö stressaa mua ihan hirmusti ja siitä on niin vaikee päästä yli.

ehkä vielä joskus mä oon sujut itteni kanssa.

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 20:46  
+
0
Mä kanssa vastikään kuuntelin 8vee tyttöjen pohdintaa siitä, kehtaavatko he vielä leikkiä... siis tokaluokkalaiset, huoh. Tuntuu, että lapsuus tosiaan lyhenee jatkuvasti varsinkin tyttöjen osalta. En oo niin pikkupoikien maailmaan tutustunut, mutta tosiaan tuntuu että meikkaaminen, paljettitopit ja kireät farkut tulee kuvaan hurjan aikaisin eikä vaatetuksen perusteella välttämättä erottaisi 10- ja 16-vuotiasta toisistaan.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 20:46  
+
0
mä tiesin mitä vee ii tee tee uu tarkottaa ku olin 5, tai siis viimeistään sillon.

sori mut en osaa kyl yhtään kompata tätä kauhistelua.

// tohon leikkijuttuun vielä et joskus kolmannella ruvettiin jo vähän rajottaa ettei puhuttu kaikista leikeistä julkisesti mut salaa viel kuudennella leikittiin koiralaumoja ja vaikka mitä.
this parrot is no more!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.06.2010 klo 20:49)

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 20:49  
+
0
Juuu, itelläni on myös aika kovat paineet, varsinki ku tahtomattani ihailen kauiita mallityttöjä..:shifty: Olen siiis 163/50. Kaverit huokailee et kauheee oot laita ja sun pitää syödä ja kaikkee mut ääh.


Ja kaikista kauhein on se ku aletaan kulkee röne suussa jo ihan ala-aste iässä.:roll: Ei se oo yväks kellee, mut että 10-12v. lapsetkin jo..
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 20:50  
+
0
kyllä mäkin olen nuorena jo tienny mitä se tarkottaa mutta ei sitä julkisesti huudeltu koska äiti kielsi. :D oikeestaan mua ällöö vielläki kiroileminen vaikka itekki harrastan sitä mut no can do. okei nyt kesällä aijon lopettaa.

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 21:02  
+
0
Mä en ymmärrä, miten en oo saanu vieläkään oikeestaan kirosanaa ulos suustani, vaik oon "jo" 14. Siis ne sanat ei vaan sovi mun suuhun ja kun sanon jonku ääneen, alkaa heti nolottamaan et kuulosti taas niin tyhmältä et huhhuh :D On sitä jotkut ihmetelly, mut en mä sit tiedä onks sekään nyt sit niin hieno asia, et kiroilee joka toinen minuutti. Kyl mä silti yksinäni jos lyön käteni vaik johonkin, nii sit kihisen yksinäni. :P
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.06.2010 klo 21:02)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 21:07  
+
0
^ Mä oon "jo" 19, enkä kiroile, paitsi jos oikeasti oon tosissani ja taivas putoo niskaan ja lyön varpaani ja oon yksin. Tosin käytän sanaa "piru" tosi usein. Kaikki on "pirun makeeta", "pirun hieno", "pirun iso", "voi, piru!" :D
Varjo 12/2010 ♥

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 21:12  
+
0
mä aina toivon et musta olis vaan tullut vanha kääkkä ja ettei se nykynuoriso nyt niin kauhee oliskaan, mut se mitä just todistin pari päivää sitten metrossa sai mut kyl aika vakuuttuneeks siitä et on ne nykyään vähän erilaisia kuin mitä aiemmin. tosiaan siis istuskelin metrossa ja siinä lähellä oli jotain 10v pikkupoikia ihan rauhassa seisoskeli, kunnes toinen niistä pojista vetää kaveriaan turpaan. siis yhtäkkii vaan, niin lujaa että se toinen lyö päänsä metron seinään ja alkaa tietty itkee. siihen tulee sit joku vanhempi rouva paheksumaan tän toisen nappulan käytöstä, mut koska se on ilmiselvä KOVA JÄTKÄ niin sehän alkaa tietty heittämään rouvalle takas jotain "mitä ittuu sä tuut siihen inisemään!!1" -tyyppistä tosimiehen kieltä. olin aiwan raiwona ja tuijotin sitä pikkupoikaa niin vihaisesti et se kyl sit vähän punastu... mut c'mon oliks tollasta ysärillä?!? jengi vetää toisiaan turpaan ajankuluksi? huhhuh.

pukeutumista en oikeen osaa kommentoida muuten kuin et silloin kun esim. minä oon ollut pikkunen niin mun vanhemmilla oli paljon vähemmän rahaa ysärin laman takia kuin mitä nykyään useimmilla perheillä on. ei silloin ollut varaa ostaa niin usein uusia ja hienoja eikä ollut ehkä tarjontaakaan. kyllä mä muistan kuitenki et kolmannella mä aloitin meikkikokeilut ja lopetin ns. julkisen leikkimisen eli kyl vielä himassa pysty ihan leikkii leluilla jne mut vaikkapa koulunpihalla sellanen olis ollut noloa. kyllä mä mietin aina et mitä haluun pukee päälleni kouluun ja tykkäsin kun ostettiin uusia vaatteita ja pari kaveria aina oli et "onpa sul hienoja vaatteita" vaikka ei ne niin erityisiä ollut jos vertaa tohon mitä nykyään on.

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 21:41  
+
0
Mä en kans osaa kiroilla ollenkaan ja oon ihan iloinen siitä. Joskus vihasena saattaa lipsahtaa joku kirosana johonkin väliin ja se kuulostaa mun suusta niiin tyhmältä! :D
Meillä ei oo saanu kotona kiroilla (eikä saa vieläkään), enkä muista ainuttakaan kertaa millon meidän vanhemmat olis kiroillu mun tai siskon kuullen.

Näissä tyttöjen pukeutumisessa on varmaan aika paljon eroja ihan paikkakunnankin mukaan. Ite asun pienessä kunnassa kaukana kaupungista ja täällä ainakin ala-astelaiset pukeutuu "niin kuin pitääkin", eikä lähellekkään kaikki esimerkiksi meikkaa vielä yläasteelle siirryttäessäkään.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 21:48  
+
0
Yksi poika kaatu pyörällä tässä kun olin ulkoiluttamassa koiraa jokunen viikko sitten ja mä olisin jo heti kysynyt, että sattuko sitä, mutta en ollut sittenkään ihan varma, että kaatuko se vai heittäytykö se vaan nähdessään jotain kivaa siellä tienposkessa. Se sitten talutti pyöräänsä mun ohi ja siinä vaiheessa sit kysyin, että sattuko kun se näytti siltä, että olikin kaatunut. Sain vastaukseksi "no haista sinä vittu!" ja sit se jatko matkaansa. Pojalla oli ikää ehkä 7-9v.
Tuli vähän kurja fiilis sinänsä, koska kun mä olin tuon ikäinen niin kaikkia kutosiakin jo pidettiin ihan aikuisina ja niitä katottiin ylöspäin kunnioittavasti :D
Varjo 12/2010 ♥

Ins

Ins
Viestimäärä: 60

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 21:55  
+
0
Tohon kiroiluun liittyen... Musta taas tuntuu et kiroilen ihan liikaa! Ei meillä kotona kukaan oikeestaan sitä tee, mitä nyt muutama voimasana joltain joskus. Mutta koulussa ja kavereiden seurassa, voi että. Oon hirmusesti yrittäny päästä siitä itseänikin ällöttävästä tavasta irti, mutta aina se vaan jostain tulee :neutral: Äää, en tykkää siitä itekkään yhtään!!!
Pitää nyt kesällä oikeesti kunnolla yrittää päästä kiroilen-joka-viidennessä lauseessa -tavasta eroon. Sitten jos ilpsahtaakin jossain julkisella paikalla, töissä, tms, ni hirmu kiva juttu sitten:roll:

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: NYKYMAAILMA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 21:56  
+
0
Meidän koulun 3-6 luokkalaiset on ihan hurrrjua. Kaikilla on just pillifarkut ja tissivyöt ja kaikki tämän hetken kuumimmat muodit. Pojat sit vastapainoksi lökärit jalassa ja lippis vinossa ja suu väärällä. Nahkatakki löytyy jokatoiselta tytöltä. Sitku ne hei haloo 4luokkalaiset puhu tänään että lintsataan vikat tunnit. HÄÄ. Mä en koskaan oo lintsannu ala-asteella. Sitku kaikki vaan tönii toisiaan ja on niin juroja. Mut onneks siellä on sellasia ihania poikia ja tyttöjä jotka oikeesti on kolmosella vielä lapsia eikä mitään esittäviä nirppiksiä. :3

Sit sellanen vaahtosammuttimen kokonen kovis erityisluokalta. Se tulee ja lyö aina meidän luokanki poikia. Kiroaa ne alimpaan manalaan ja näyttää keskaria :S Ja se on siis max 4luokalla.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.06.2010 klo 21:57)

Surkuli

Surkuli
Viestimäärä: 376

VS: NYKYMAAILMA - Lauantaina, 05.06.2010 klo 11:27  
+
0

Deanna kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miten en oo saanu vieläkään oikeestaan kirosanaa ulos suustani, vaik oon "jo" 14. Siis ne sanat ei vaan sovi mun suuhun ja kun sanon jonku ääneen, alkaa heti nolottamaan et kuulosti taas niin tyhmältä et huhhuh :D



Mulla on täysin sama! Ja ollaan vielä saman ikäsiäkin. :D Melkein jokainen meidän luokkalainen kiroilee, samoin isoveli huuta joka päivä vttua kotona, mutta mää en jostain syystä kiroile, ja se on musta hyvä asia.
Welsh corgi pembroke Miss Lobelia "Nala"

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: NYKYMAAILMA - Lauantaina, 05.06.2010 klo 13:17  
+
0
Hah, kiva tietää etten oo ainut :D Meillä kotona äiti kiroilee aika paljon sillon kun joku asia suututtaa, eli suht usein, mut sillä on oikeastaan sellasia kausia millon se kiroilee enemmän ja millon vähemmän. Veljen suusta ei mitään "sen suurempaa" kauhean usein kuulu myöskään. Mut sit koulussa ei sit paljoa muuta kuulukkaan, joka suunnalta aina tulvii vaikka mitä kielenkäyttöä :P
(Viestiä on muokattu lauantaina, 05.06.2010 klo 13:18)

Sindukka

Sindukka
Viestimäärä: 1530

VS: NYKYMAAILMA - Lauantaina, 05.06.2010 klo 22:00  
+
0
Nykysin oikeesti kakkosillakii on jo pillifarkut (esim pikkusiskollani) ja sit kolmoset jo meikkaa. Ei kukaan enää leiki ees mitää, kävelin yks päivä koiran kanssa ala-asteen ohi ja siellä kaikki seiso vaan omissa jengeissään ja oli niiiin kovista. Myö vielä kutosellakii oltiin kirkkistä, poliisii ja roistoo yms joka ikinen välkkä niin nyt jotkut kutoset juoksee jo röökillä puskassa, kun on kauheet nikkikset muka. Ja olis kiva, et joskus olis ees semmonen päivä, jolloin ei kuuluis yhtää vtun homoo tai muuta yhtä alentavaa ja lapsellista.

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: NYKYMAAILMA - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 15:34  
+
0
Itseäni järkytti kaikkein eniten kyllä kun sattumalta kuulin tyyliin tiukkoihin farkkuleggingseihin ja nahkatakkeihin ja "tissivöihin" pukeutuneiden enintään kakkos-kolmasluokkalaisten puhuvan suurinpiirtein näin: "Vttu ku kaikki pojat jättää, pitäs olla nii vtun laiha ja nätti ja isot hinkit." :eek: Onko totta oikeasti että kolmosluokkalaisilla on jo poikahuolia?! Eihän nyt herrajestas ala-asteikäisillä tarvitse poikakavereita olla, ja jos onkin niin mitä se muka sitten on? Kädestä pitelyä vaiko enemmän.. Tuskin tietävät edes seurustelusta hevonpskaakaan. Omina kylläkin kaukaisina ala-aste aikoinani ei todellakaan seurustelusta puhuttu, tai viimeistään kutosella, jos silloinkaan. Tuntuu kuin aikuiseksi tultaisiin jo kahdeksanvuotiaina, ainakin siltä nää vaatteet ja puhetyyli näyttää.. Ja todellakin kaikki "kauneusihanteet" luo hirveästi näköjään paineita jo niille 2-3 luokkalaisille.
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: NYKYMAAILMA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 12:51  
+
0
Musta on iha kauheeta ala-asteelaisten kiroilu :O ja se et ne meikkaa!! Hei lasten pitää saada olla lapsia hyvänen aika!!!!! Mä ite aloin meikkaa vasta kasilla, sillonki vaa ripsarii vähä!! Kaveri sano kulleensa 3-4lklaisten puhuvan bussis 'v*ttu mikä huora sä oot' tai vastaavaa siis oikeesti VÄHÄN järkytyin ku se kerto mulle!!! Siis oikeesti ihan hirveetä kielenkäyttöä! Siis musta kiroilu on muutenki iha hirvetä, ja kaiken maailman huorittelut ja homoksi haukkumiset, nii ton ikäset sit ?!?!?
ja itästäni, oon vähä ylipainone, 57/156 vaikka kaikki väittää että en oo, äiti on ainoo joka on alkanu sanoo et pitäs nyt vähä kattoo mitä syön ettei tuu lisää painoo. ei mua vaa'an lukemat haittais yhtää, mut ku näytän siltä et oon raskaana ku kaikki rasva kertyy toho etee... ja takapuoleen ja reisiin kans.
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: NYKYMAAILMA - Maanantaina, 07.06.2010 klo 12:54  
+
0

welmuli kirjoitti:

Itseäni järkytti kaikkein eniten kyllä kun sattumalta kuulin tyyliin tiukkoihin farkkuleggingseihin ja nahkatakkeihin ja "tissivöihin" pukeutuneiden enintään kakkos-kolmasluokkalaisten puhuvan suurinpiirtein näin: "Vttu ku kaikki pojat jättää, pitäs olla nii vtun laiha ja nätti ja isot hinkit." :eek:


siis eihän sen ikäsellä oo viel ees tissejä, mitä hitsiä :eek: ja siis oikeesti, pojat jättää..? montako kertaa se on seurustellu oikee, meikä on 16v eikä koskaa ees kävelly pojan kaa käsi kädes saati seurustellu, yhet ainoot treffit takana :eek:
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 06:00)