Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Perjantaina, 04.06.2010 klo 20:27

Nykymaailma

Siirry sivulle: 1 2 3 4 5

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: NYKYMAAILMA - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 23:45  
+
0
Äh. En nyt oikeasti ymmärrä, että miksi täällä vedetään heti sellainen epälooginen päättelyketju, että jos pikkulapsi käyttää paljastavia vaatteita, hän haluaa olla seksikäs. Kyllä meikä on viilettänyt supertiukissa minishortseissa menemään ihan pienestä pitäen enkä ole ikinä ajatellutkaan olenko hyvännäköinen niissä tai kuinkahan nyt pojat kyylää persettä. Ne vaattet voi olla vaan hyvät päällä ja omasta mielestä kivan näköiset ilman mitään likaisia taka-ajatuksia.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: NYKYMAAILMA - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 23:46  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Äh. En nyt oikeasti ymmärrä, että miksi täällä vedetään heti sellainen epälooginen päättelyketju, että jos pikkulapsi käyttää paljastavia vaatteita, hän haluaa olla seksikäs. Kyllä meikä on viilettänyt supertiukissa minishortseissa menemään ihan pienestä pitäen enkä ole ikinä ajatellutkaan olenko hyvännäköinen niissä tai kuinkahan nyt pojat kyylää persettä. Ne vaattet voi olla vaan hyvät päällä ja omasta mielestä kivan näköiset ilman mitään likaisia taka-ajatuksia.

Oon ihan samaa mieltä, että miks kaikki pitäis olla kiellettyä/epäasiallista alle seiskaluokkalaisilla, ja miks kauhistellaan. Rajansa tietenkin kaikella, mut esim. just minishortsit ja/tai tuubitoppi, miksei niitä vois käyttää jo taas jälleen kerran alle seiskaluokkalaisena..

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: NYKYMAAILMA - Maanantaina, 12.07.2010 klo 12:39  
+
0
nii, kyllähän kolmevuotiaat tytyötkin voi olla ilman yläosia rannalla. en mä mitenkään kato oikeesti pahalla jotain ala-astelaisia tai kerholaisia tuubitopit päällä, eipähän tuu rusketusrajat si :)

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: NYKYMAAILMA - Maanantaina, 12.07.2010 klo 12:56  
+
0
Mut kyllä senki sit taas iha selkeesti huomaa jos vaikka ala-aste ikäset tytöt on hakenu vähän jotain muuta kun: "ne tuntuu kivalta päällä". Jos sipsutellaan minihameessa, pikkutopissa, nahkatakissa, tissivyö totta kai, ja kamalat meikit naamassa, nii kyllä siinä varmaan jotain muuta heataan :D Tai sitä on aika vaikee täs tälläin kuvailla et minkälaiset vaatteet sit viestittää jotain muuta, mut kyl sen tietää kun näkee. Ja kyllä mun mielestä jo 5lk tytöt ymmärtää "seksikkyyden" ja varmasti ottaa mallia ties mistä.
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.07.2010 klo 12:57)

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: NYKYMAAILMA - Maanantaina, 12.07.2010 klo 12:58  
+
0
^ joo no siinä oot kyllä totta et senki huomaa jos tytsyt hakee huomiota pojilta pukeutumalla avonaisiin. mut suoraan mä en silti tuomitse sitä et kesällä ollaan vähissä vaatteissa.

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: NYKYMAAILMA - Maanantaina, 12.07.2010 klo 13:00  
+
0

Haukeroinen kirjoitti:

Mut kyllä senki sit taas iha selkeesti huomaa jos vaikka ala-aste ikäset tytöt on hakenu vähän jotain muuta kun: "ne tuntuu kivalta päällä". Jos sipsutellaan minihameessa, pikkutopissa, nahkatakissa, tissivyö totta kai, ja kamalat meikit naamassa, nii kyllä siinä varmaan jotain muuta heataan :D Tai sitä on aika vaikee täs tälläin kuvailla et minkälaiset vaatteet sit viestittää jotain muuta, mut kyl sen tietää kun näkee. Ja kyllä mun mielestä jo 5lk tytöt ymmärtää "seksikkyyden" ja varmasti ottaa mallia ties mistä.

Edelleen pistää vähän silmään just tuo ala-astelaiset ;D Kuudesluokkalaiset ei siis saa käyttää tommosia mut seiskaluokkalaiset saa? ;D

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: NYKYMAAILMA - Maanantaina, 12.07.2010 klo 13:00  
+
0
Juuu siis no kesällähä kuuluuki olla vähis vaatteis :D Mut kyl sen vaa huomaa jos sil pukeutumisel yritetää korostaa seksikkyyttä tai jotai :o
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: NYKYMAAILMA - Maanantaina, 12.07.2010 klo 13:00  
+
0

MAD kirjoitti:

^ joo no siinä oot kyllä totta et senki huomaa jos tytsyt hakee huomiota pojilta pukeutumalla avonaisiin. mut suoraan mä en silti tuomitse sitä et kesällä ollaan vähissä vaatteissa.

niinpä.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: NYKYMAAILMA - Maanantaina, 12.07.2010 klo 13:02  
+
0
jeaap, jos mulla vaik olis pikkusysteri niin kyllä mä sen antaisin kulkea minisortseissa ja tuubitopissa, mut sit jos se alkaa näyttää huoralookilta nii kyl mä sit sanoisin et pistäppä jotain muuta.

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: NYKYMAAILMA - Maanantaina, 12.07.2010 klo 13:07  
+
0
Onneks mun pikkusiskot on nii maalaisia et ei ne varmaa ees tajuis käyttää mitää horatsu vaatteita :D Hyvä nii !
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: NYKYMAAILMA - Maanantaina, 12.07.2010 klo 13:08  
+
0
tupla-
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.07.2010 klo 13:08)

muffinssi

muffinssi
Viestimäärä: 209

VS: NYKYMAAILMA - Tiistaina, 13.07.2010 klo 16:35  
+
0
Mitä tulee tuohon ala- ja yläastelaisten meikkaamiseen niin mielestäni on vain ymmärrettävää että halutaan kokeilla meikkaamista ja myönnän itsekin salaa kokeilleeni äidin meikkejä ollessani ehkä tokalla. Kun meikkaamisesta on kuitenkin tullut päivittäinen asia varsinkin ala-astelaisilla niin se on mielestäni järkyttävää, ja kyllä tähän kastiin kuuluu yhtä lailla yläastelaisetki, vaikkakin mitä nuorempi lapsi on sen pahemmalta meikin näkeminen naamassa tuntuu. En edes ymmärrä mikä kiire nykyajan lapsilla on aikuistua, aikuinen saa olla monen monta vuosikymmentä, mutta lapsi vain sen lyhyen ajan. Itse nautin lapsuudestani niin paljon kuin osasin, ja ihan julkisesti koulussa leikin varmaan ainakin kuutoselle asti. Vaikka en ikinä ole paljoakaan välittänyt ulkonäöstäni, eli en meikkaa (mielestäni se vain vie turhaan aikaa) tai pukeudu kovinkaan muodikkaasti, niin silti itselläkin on tuntunut välillä olevan hirveät ulkonäköpaineet jo ala-asteella, vaikka sellaisia ei pitäisi olla mailla eikä halmeillakaan.

Pukeutumiseen en oikeastaan ota sen suurempaan kantaan, jos vain vaatteet peittävät intiimialueet ja tissit. Kyllä ne lapset (toivottavasti ainakin) myöhemmin kun ikää on tullut lisää, ymmärtävät kuinka naurettavilta ja typeriltä ovat näyttäneet ja oppivat sen jälkeen pukeutumaan kauniimmin. Itse kritisoin tässä pukeutumisasiassa hieman vanhempia, miksi vanhemmat sallivat tuollaisen pukeutumistavan? Itse en ainakaan haluaisi nähdä edes sisareni saati sitten oman lapsen pukeutuvan kuin piiiiip, ja vanhemmilla on kuitenkin valtaa rajoittaa lapsensa pukeutumista. Totta, lapset voivat raivostua jos vanhemmat eivät osta heidän haluamiaan vaatteitaan, mutta kyllä jokainen siitä pikkuhiljaa leppyy.

Ja sitten taas mitä tulee käytöstapoihin, monet lapset saattavat haukkua vanhempiaan vaikka miksi ja muutenkin kielenkäyttö on varsin karkeaa. Itse en edes voisi sanoa omille vanhemmilleni noin pahasti vaikka kuinka suututtaisi/ärsyttäisi/ketuttaisi. Muutenkin yritän ottaa kanssaihmiset edes vähän huomioon kaikessa mitä teen, mutta mitä tulee nykypäivän nuorisoon (johon itsekin ikäni puolesta vielä häpeäkseni kuulun) niin muututaan entistä röyhkeämmäksi. Kuvitellaan koko maailman olevan vain itseään varten ja kenelläkään muulla ei ole väliä. En haluaisi yleistää mutta yleistän silti, eli tuntuu että '95 syntyneet ja sitä nuoremmat ovat paljon röyhkeämpiä kuin oman ikäiseni eli '92:set. Toki asiassa on muuttujia, kuten jokaisen yksilöllisyys, taustat, asuinpaikka jne. Mutta silti suurempaa joukkuo tarkasteltaessa, aika iso prosentti on röyhkeitä.

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: NYKYMAAILMA - Tiistaina, 13.07.2010 klo 17:06  
+
0
^Kaikki ihan kuin mun suusta. En ymmärrä miksi vanhemmat eivät aseta rajoja lapsilleen ja puutu asioihin ollenkaan. Suomeksi ovat siis täysin välinpitämättömiä.

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: NYKYMAAILMA - Tiistaina, 13.07.2010 klo 17:12  
+
0
^ mustaki tuntu et kuin mun suusta. tosiaan välinpitämätöntä :/
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: NYKYMAAILMA - Tiistaina, 13.07.2010 klo 17:14  
+
0
Ja muuten yks toinen asia mikä on ainakin mulla pistäny silmään ihan arkielämässä kun netin keskustelupalstoillakin. Meinaan semmonen, että ajatellaan jotenkin että jos harrastaa seksiä, se tekee itsestä jotenkin paremman tai vaikutusvaltasemman. Ja varsinkin semmonen että otetaan kamalat paineet siitä jos itse on vielä neitsyt, mutta kaverit ei. Ja sitten jossain keskustelupalstoilla tytöt kysyy onko noloa jos ei oo 15-vuotiaana harrastanu vielä seksiä. No ei ole. :eek:
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: NYKYMAAILMA - Tiistaina, 13.07.2010 klo 17:27  
+
0
^ ja sit leijutaan jos ei oo enää neitsyt ! oon niin huomannu tän, niin pojissa kun tytöissä. omassa kaveripiirissä tätä esiintyy kans. mä ymmärrän sellasen keskustelun (juttelen mä välillä veljienkin kanssa aiheesta) mut sit ku joka toinen sana tuo ilmi sellasta leijumista ni huhu.

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: NYKYMAAILMA - Tiistaina, 13.07.2010 klo 19:18  
+
0
Joo kyl mun mielestä kans vanhempien kuuluis puuttua noihin kaikkiin huonoihin tapoihin ja kattoa myöskin ettei ny niissä asiattomissa vaatteissa tai pakkelikerroksissa lapsensa ole lähdössä mihinkään.

(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.07.2010 klo 19:18)

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: NYKYMAAILMA - Tiistaina, 13.07.2010 klo 19:42  
+
0

Haukeroinen kirjoitti:

Ja muuten yks toinen asia mikä on ainakin mulla pistäny silmään ihan arkielämässä kun netin keskustelupalstoillakin. Meinaan semmonen, että ajatellaan jotenkin että jos harrastaa seksiä, se tekee itsestä jotenkin paremman tai vaikutusvaltasemman. Ja varsinkin semmonen että otetaan kamalat paineet siitä jos itse on vielä neitsyt, mutta kaverit ei. Ja sitten jossain keskustelupalstoilla tytöt kysyy onko noloa jos ei oo 15-vuotiaana harrastanu vielä seksiä. No ei ole. :eek:



no niinpä! Mä oon 16.v ja neitsyt, ja sellasena aijon pysyäkki hääyöhön asti. Eikä mun omasta mielestä siinä oo mitää noloo tai outoo, mut kaikki muut kattoo tyylii 'olihan toi vitsi'. Siis se on mun oma asia, eikä kuulu muille ollenkaan. Ei kenenkää kokeneisuus tai kokemattomuus pitäs kuuluu kellekkää muulle ku ihmiselle itselle.
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: NYKYMAAILMA - Tiistaina, 13.07.2010 klo 19:48  
+
0
Minun mielestä lähinnä noloa ja outoa olis jos tossa iässä se ois jo menetetty..

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: NYKYMAAILMA - Tiistaina, 13.07.2010 klo 19:50  
+
0
No mä oon sit nolo :D Mut mua ärsyttää just sellanen leijuminen ja lesoominen. Se tekee muitten olon vaan vaivaantuneeks jos joku avautuu ku viimistä päivää jostain seksielämästään.

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28181
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 15:15)