Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Perjantaina, 16.04.2010 klo 19:37

Omat rehelliset mielipiteet! Räyr!

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 29

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 16.04.2010 klo 19:37  
+
0
Kerro rehellinen (ja kärkäs) mielipiteesi täällä. Raati odottaa arvosteltavia!:pyssyt:
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 16.04.2010 klo 21:09  
+
0
Inhoon ku kaikki on nykyään niin kevyttä, rasvatonta ja niiiiiin terveellistä.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 16.04.2010 klo 21:18  
+
0
Joo, ja sit mua ärsyttää ku Suomella on kamala kiire vaan auttaa muita maita ja täyttää tää maa maahanmuuttajilla, vaikka omassa maassakin olis autettavaa. Tää itse asiassa ärsyttää mua ihan tosi paljon, mutta ei kuitenkaan niin paljon kuin tää Suomen maahanmuuttopolitiikka. Vihaan sitä. Hoidetaan ensi kodit ja ruoka näille Suomen kodittomille, ennen ku annetaan jonku somalialaisen köllötellä siellä lämpösessä asunnossa masu pullollaan suomalaisen värjötellessä ulkona. Voi raivo... :pyssyt:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Minea

Minea
Viestimäärä: 76

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 16.04.2010 klo 23:50  
+
0
Mua taas raivostuttaa, kun ihmisiä luokitellaan kansallisuuden mukaan. Jokanen ihminen on samanarvonen, ja mun mielestä se tarkottaa sitä, että maahanmuuttajilla on yhtä lailla oikeus olla täällä. Olisi kamalaa, jos minä suomalainen en saisi muuttaa ulkomaille, vaan olisi pakko jäädä Suomeen ikuisesti. Mutta eei, sehän on eri asia, tietenkin suomalainen saa mennä minne haluaa, mutta ei joku somalialainen saa! :O Varsinkin kun monilla Suomeen muuttavilla on syynä vähän muukin kuin et "no ku mä haluun". Tietysti on hyvä olla jonkinlaiset rajoitukset käytössä, ettei maahanmuutto räjähdä käsiin niin, että suht pienestä maasta tulee pulaa työstä, asunnoista ja muusta.

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 00:03  
+
0

Inhoon ku kaikki on nykyään niin kevyttä, rasvatonta ja niiiiiin terveellistä.

Niinpä. Ja sitäpaitsi esimerkiks noi kaikki makeutetut limut ynm. "terveellisemmät" tuotteet on pahaksi. Niissähän on kaikenmaailman keinotekosia makeutusaineita jne, ja kyllä se perinteinen sokeri siinä vaiheessa on sitä terveellisempää ihmiskeholle kuitenkin.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 00:10  
+
0

ettei maahanmuutto räjähdä käsiin niin, että suht pienestä maasta tulee pulaa työstä, asunnoista ja muusta.

Tätä Dronttieetu varmaan ajoikin takaa, koska se tosiaan on räjähtämässä käsiin ja monia suomalaisia on asunnottomina, mutta sitten taas muualta muuttaneet asuvat sossun maksamissa asunnoissa, eivätkä tee mitään.

Muutenkin Suomessa on pielessä maahanmuuttajien tukeminen verrattuna suomalaisten tukemiseen. Esimerkiksi isosiskoni olisi tahtonut pienenä aloittaa pianotunnit, mutta koska vanhemmillani ei ollut rahaa ostaa pianoa kotiin, ei tunteja oikein voinut ottaa. Sen sijaan sossu maksoi naapurin maahanmuuttajatytölle pianon ja tunnit, ettei hän vain tunne olevansa ulkopuolinen Suomessa.

Itseäni ei haittaa maahanmuuttajat Suomessa, kunhan tekevät töitä ja elävät maassa maan tavalla (en tarkoita etteikö omaa kultturiaan saisi tuoda mukana, mutta Suomessa pätevät Suomen lait). Toisaalta taas sossu on syypää tähän ettei monia (niin ulkomaalaisia kuin suomalaisiakaan) huvita mennä töihin. Toimeentulotuki kun on enempi kuin pieni palkka. Toimeetulotuella pärjää mainiosti. Itse elin 180e kuukausibudjetilla (vuokran jälkeen käteen jäävä summa) ennen kuin hain opintolainaa, kesälomalla kuukausibudjetti olikin 400e, koska olin työtön työnhakija. Tuommoisen summan kilahtaessa tilille "ilmaiseksi", ei paljoa töitä huvita tehdä.
Varjo 12/2010 ♥

mushu

mushu
Viestimäärä: 104

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 03:52  
+
0
Voitte kuvitella mikä show meidän pienellä paikkakunnalla oli (n 9 000 asukasta joista lähes kaikki on mummoja) kun tuli noin 100 somalia asumaan yläasteen ja lukion asuntoloihin. Saavat kaiken valmiiksi, ruoan, asunnon, puhelimet jne. ja saavat silti vielä yli 100€ käteistä rahaa. Enemmän herran jumala mitä opintotuki on monilla yksinkin asuvilla!
Osaan näistä oon tutustunu, ja hyvinki mukavia tyyppejä löytyy. Yhdestä tykkään paljonki, puhuu suomea, opiskelee meidän lukiossa ja saa kurssitkin läpi kaikista aineista. Mutta sitten nämä jotka vaan makaa eikä tee mitään muuta kun käy pummimassa jostakin tupakan ja syömäs ja takas makaan sänkyyn. Itsekkin kerran kävelin kotiin koulusta ja hyökkäsi 5 somalia kimppuun että hae tupakkaa osta tupakkaa eikä usko että olin alle 18 etten voi. Hakkasivat kaverin sairaalaan kun se kiroili. Näin meillä. EIHÄN NÄIN VOI TEHDÄ.
Auspai Meno 2012

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 13:02  
+
0
Mä en vieläkään usko, että jos nyt pistettäis Suomen rajat kiinni kaikilta turvapaikanhakijoilta niin ne rahat ohjautuis jotenkin maagisesti korjaamaan esim. suomalaisten asunnottomien tilannetta. Monet suomen asunnottomat on sellaisia ihmisiä, joilla on elämäntyylinsä takia hyvin vaikea pitää asuntoa ja osa on sitten näitä ns. vapaaehtoisesti asunnottomia ja tätä tilannetta on ihan tosi vaikea korjata yksistään rahalla. Pääkaupunkiseudullahan (mikä on oikeastaan ainut paikka suomessa missä krooninen asunnottomuus on massiivinen ongelma) tätä hommaa pyörittää Diakonissalaitos ja se on ihan tutustumisen arvonen mesta mikäli kiinnostaa oikeesti tää aihe asunnottomuus Suomessa.

Ja siks toisekseen, tässäkin menee nyt iloisesti ihmisillä termit sekaisin. Maahanmuuttaja ja turvapaikanhakija ovat eri asioita. Maahanmuuttaja tulee tänne ns. muuten vaan, opiskelemaan, tekemään töitä tai vaikka parisuhteen perässä, EU-maista, Venäjältä, lähi-Idästä... Maahanmuuttajia tulee Suomeen joitakin kymmeniä tuhansia vuosittain. Turvapaikanhakija taas tulee tietyistä maista ja turvapaikan saaminen edellyttää tiettyjä olosuhteita lähtömaassa, esim. EU-maasta tuleva ei voi saada turvapaikkaa. Nämä ihmiset kyllä tutkitaan niin tarkkaan kuin mahdollista (aina ei ole esim. henkilöllisyyspapereita tms jos tulee vaikka maasta jossa ei ole väestötietojärjestelmää) ja tosi monet käännytetään pois ja taas tosi monet joutuu odottamaan esim. vuodenkin jossain pakolaiskeskuksessa ilman tietoa lähteekö vai jää. Jos kyse on tällaisesta perheestä, niin musta on (anteeksi nyt vain) aika kipeetä olla kateellinen jostain pianosta. Saahan vähävaraiset suomalaisperheetkin harrastusrahaa, lomatukia ym. esim. avohuollon tukitoimenpiteenä tai perhetyön tukitoimenpiteenä.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 13:13  
+
0

Jos kyse on tällaisesta perheestä, niin musta on (anteeksi nyt vain) aika kipeetä olla kateellinen jostain pianosta. Saahan vähävaraiset suomalaisperheetkin harrastusrahaa, lomatukia ym. esim. avohuollon tukitoimenpiteenä tai perhetyön tukitoimenpiteenä.

Mulla on kyllä termit tiedossa ja kun sanoin, että naapurin maahanmuuttajatyttö, niin todella tarkoitin maahanmuuttajaa, en turvapaikanhakijaa.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.04.2010 klo 13:17)

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 13:19  
+
0
^ok. :) luulen silti, että samoin perustein olis suomalaisperheelläkin mahdollisuus siihen pianoon. ainakin toivon niin. tosin ihmisiähän ne sossutkin on, ja toiset vaan tietää paremmin mistä naruista vetää.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:15  
+
0
Mulla ärsyttää ylipäänsä kaikki sossun luukulla tarpeettomasti vierailevat löysät räkäpäät. Ihan sama mistä ovat kotoisin, mutta jos kykenet käymään töissä ja sinulla on edes teoreettinen mahdollisuus saada työpaikka niin hakemusta hakemuksen perään vaan! Ja mun mielestä ihmisen täytyy mielummin vääntää jotain huonopalkkaista työtä kuin maata kotona tekemättä mitään. Se näyttää papereissakin paremmalta.

Lisäksi ärsyttää sellaiset teinit, joiden on pakko päästä heti ensimmäiseksi asumaan yksiöön, koska "mä en voi asuu kenenkään muu kanssah!!". Lisäksi kämpän on oltava keskustassa, siinä on oltava laminaattilattia, mieluiten tokassa tai kolmannessa kerroksessa, sinne on siis niin pakko saada 42" laajakuva-TV ja kotiteatterijärjestelmä ja hierontatuoli. Ai niin, saunakin olis ihan jees! Jotain nöyryyttä tuohonkin hommaan. :roll:
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.04.2010 klo 16:16)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:17  
+
0

Lisäksi ärsyttää sellaiset teinit, joiden on pakko päästä heti ensimmäiseksi asumaan yksiöön, koska "mä en voi asuu kenenkään muu kanssah!!". Lisäksi kämpän on oltava keskustassa, siinä on oltava laminaattilattia, mieluiten tokassa tai kolmannessa kerroksessa, sinne on siis niin pakko 42" laajakuva-TV ja kotiteatterijärjestelmä ja hierontatuoli. Ai niin, saunakin olis ihan jees! Jotain nöyryyttä tuohonkin hommaan.

Sama! Mä olisin tuskin oppinut sitä kaikkea mitä opin solussa asuessa ja ilman sitä, en olisi osannut arvostaa tätä 28,5 neliön yksiöä, omaa pientä keittiötä, omia keittiönkaappeja ja laatikoita, omaa hellaa, omaa ulko-ovea ja postiluukkua ja omaa jääkaappia <3___<3
Varjo 12/2010 ♥

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:21  
+
0
Joo sama. Yksityisyyttä oppi arvostamaan aika paljon siinä vaiheessa, kun kämppis tulee suihkusta mun sheiveri kädessään ja puhua paapattaa, että "Vitsit tää oli ihan sikahyvä! Ajeli bikirajankin tosi siististi, ei jääny karvaakaan!" :eek:

Vaikka solu oli omalla tavallaan tosi inhottava, mä opin sieltä ihan hirveästi asioita, joita en varmasti olisi oppinut pelkästään omassa kämpässä asuessa. Ja solussa muuten saa vähän osviittaa siitä, miltä tuntuu asua oman puolison kanssa yhdessä. Tai siis kun se toinen on aina siellä.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:22  
+
0
Jos oman alan töitä ei valmistumisen (ja kesäduunin) jälkeen jostain syystä olisikaan tarjolla, niin mä aion kyllä ihan surutta nostaa työttömyyskorvausta ennenkuin alan siivota tai myydä jtn lehtiä. Omalta alalta kyllä sitten olen ihan valmis tekemään muutakin kuin mielenterveystyötä mutta tosissaan työn pitää vastata mun koulutusta. Sitä varten mä olen koulussa istunut. :P eri juttu sitten jos ei ole mitään koulutusta, sillon ei paree nirsoilla.

Mun on tosin tosi helppo nyt sanoa, koska on aika teoreettinen mahdollisuus etteikö lähihoitajalle töitä löytyis.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:25  
+
0

Joo sama. Yksityisyyttä oppi arvostamaan aika paljon siinä vaiheessa, kun kämppis tulee suihkusta mun sheiveri kädessään ja puhua paapattaa, että "Vitsit tää oli ihan sikahyvä! Ajeli bikirajankin tosi siististi, ei jääny karvaakaan!" :eek:


anteeks, mut repesin :D mä en kestäs asuu ysin. tulisin mökkihöperöksi.
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:26  
+
0
^ Eihän yksinasuminen tarkoita sitä, että sä kykit neljän seinän sisällä 24/7.
Varjo 12/2010 ♥

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:26  
+
0
mua taas ärsyttää että ihmiset pistää normeja siihen miten pitää muuttaa pois kotoa :D oikeesti plz. jos joku haluu muuttaa yksin jossa on kaikki viimeisen päälle niin mitä se teitä liikuttaa? kyllä must ois tosi mukavaa jos mulla ois kunnon kone ja kunnon tv ja kaks huonetta ja koira ja kaikki samantien, enkä tosiaankaan tuu asuu koskaan missään solussa, korkeintaan kämppiksen kanssa mut en varmaan niinkään, luultavasti samantien yksin. ja kyllä mä tuun tähtäämään siihen että mul on mahdollisimman hyvä olla siellä kotona, en todellakaan haluu asua niin et mul on joku tyyny ja patja ja lämmintä vettä ei tuu vaikka ois mahdollisuus saada parempaakin, en mä sentään idiootti ole.

ja kuvitelkaapa mut johonkin soluun. niin, ei vaan onnistu koska en suhtaudu ärsyttäviin ihmisiin asenteella halihalipusipusi lav juu.
this parrot is no more!

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:30  
+
0

^ Eihän yksinasuminen tarkoita sitä, että sä kykit neljän seinän sisällä 24/7.


ei ,mutku en ikinä saa aikaseks lähtä mihinkää ja sillee :D varsinki jos muutan tonne Joensuuhun sit lukion jälkee, tunnen siltä yhen tyypin vaan, ei tulis lähettyy mihinkää ja sillee en osaa selittää :D nytki istun aina kotona vaan jos ei oo reenejä ja sellasii :D
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:34  
+
0

ja kuvitelkaapa mut johonkin soluun. niin, ei vaan onnistu koska en suhtaudu ärsyttäviin ihmisiin asenteella halihalipusipusi lav juu.

No en minäkään ja mulle vielä sattui maailman inhottavin ja ärsyttävin kämppis, mutta kuitenkin yli vuoden siellä asuin.

Kukaan ei tarkoittanutkaan, et saa muuttaa suoraan yksin vaikka voisit. Vaan, että monille nuorille ei soluasuminen tunnu olevan edes vaihtoehto vaan tähdätään suoraan parempaan eikä ymmärretä sitä, ettei opiskelijabudjetilla pahemmin ole varaa asua kovinkaan herroiksi. Totta hitossa mullekin kelpaisi vaikka kolmio ja se 42" telkkari ja vaikka mitä muut hienoudet, mutta kun ei ole varaa niin minkäs teet.

Ps. Kyllä siellä solussakin lämmintä vettä on ja tähtäsin siihen, että siellä on mukava olla. Kyllä siellä useimmiten olikin.

Muoks.

en todellakaan haluu asua niin et mul on joku tyyny ja patja ja lämmintä vettä ei tuu vaikka ois mahdollisuus saada parempaakin, en mä sentään idiootti ole.

Tätä ei kukaan tarkoittanut, käsitit ihan väärin.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.04.2010 klo 16:37)

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:34  
+
0
Oma asenne vaikuttaa noihin juttuihin tosi paljon. :) Ei se solussa asuminen varmasti ole kovin mukavaa, jos kämppikseen suhtautuu heti alusta alkaen niin, että se on ihan tyhmä eikä sen kanssa voi tehdä mitään. Mulla oli molemmat kämppikset ihan erilaisia kuin minä (eka 24v ja opiskeli oikiksessa ja toka 16v eli sossun tuilla), mutta ihan hyvin me silti tultiin juttuun. Enkä vaihtaisi niitä vuosia pois, vaikka välillä olikin kireitä hetkiä. Itse asiassa mulla harmittaa, koska en koskaan "päässyt" asumaan asuntolaan. :D
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 18:15)