Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Perjantaina, 16.04.2010 klo 19:37

Omat rehelliset mielipiteet! Räyr!

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 29

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:39  
+
0
Aisiiis et saisko pakolaiset sit olla sosiaalipummeina? Mielestäni ei. Taino kyllä mä ymmärrän et kaikki kyvykkäät koittaa kaikin voimin hankkia edes jotain töitä, mut jos niitä ei saa niin sitten ei, kyllähän niillä rahoilla ulkomaalaisetkin voi PAKON edessä elää, mut minusta hieman eriasia kun se että tullaan suomeen muuten vaan ja sitte elellään ilman et ees haetaan töitä sossun rahoilla.
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:39  
+
0
^miksi mielummin suomalaiselle, jolla ei esim. ole aikomustakaan tehdä päivääkään töitä elämässään vrt ulkomaalaiselle, joka tarvitsee väliaikaisesti tukea päästäkseen jaloilleen? vai siis meinasitko näitä sosiaalitukien varaan heittäytyviä ylipäänsä?

noh, oli miten oli, mä en voi ymmärtää et miten sillä kansalaisuudella tai syntymämaalla on jotain väliä. harva oikeesti nostaa niitä sossutukia syyttä, sitä voi jokainen koittaa kuinka hienoa on käydä anelemassa sossusta rahaa, selittää kaikki menonsa ja omaisuutensa ja tilinauhansa, tai hengailla vaan viikosta ja kuukaudesta toiseen ilman työtä tai toivoakaan sen työn löytymisestä ja palata sitten asiaan "sossupummien hohdokas elämä".
emt onko se sitten tää suomalainen peruskateus, että aina pitää marmattaa siitä kuinka jollakulla on asiat paremmin, olkoon se sitten vaikka sossupummi maahanmuuttaja..
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:41  
+
0
Jos tarkotat tota mun kommenttia (niinkun varmaan teet) niin kyllä, tarkotin kaikkia jotka eleleen ihan vaan huolettomasti ton tuen voimalla, myös suomalaisia, vaikka se ei välttämättä tuossa tullukkaan ilmi.
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:44  
+
0
no ei mutta kyllä mua ainakin välillä pistää se ärsyttämäään että sellasetkin jotka varmana eläää vaan sossun rahoilla sit jotenkin hölmöileee/tekee rikoksia/antaa aihetta ennakkoluuloille (myös suomalaiset!)
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:44  
+
0

Sipulu kirjoitti:

Ei muuten, mut et koskaan sano et oon oikeessa :D:D "Pulu, ei ei ei. Annas kun mä kerron!"

:D niin totta kyllä. oon vähän tällanen

hauqq, maksaahan ne maahanmuuttajat ja pakolaisetkin veroja. myös ne sossupummit, ne maksaa siitä mitä ne saa kelalta tai sossulta veroa vaikka ne on verotettuja rahoja, eikö? vai oonks mä tajunnu väärin?
this parrot is no more!

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:45  
+
0

Haukeroinen kirjoitti:

mut minusta hieman eriasia kun se että tullaan suomeen muuten vaan ja sitte elellään ilman et ees haetaan töitä sossun rahoilla.

Pakolaiset nimenomaan eivät tule pelkän sossun vuoksi vaan omassa maassa on sota tai muuta, jonka vuoksi on pakko lähteä. Sitä tarkoitin, että onko sun mielestä väärin tukea heitä elämässä eteen päin, kun kaikki on asuinmaata myöten muuttunut.

Ja Stu on oikeassa siinä, että "sossupummin" elämä ei todellakaan ole hohkokasta. Swi sanoikin joskus, että pitäisi saada joku Nobelin palkinto, jos onnistuu ekalla kerralla saamaan kaikki tarvittavat laput oikein sossulle ja en voi muuta kuin kompata tätä. Ei se raha sieltä itsestään tilille kävele, vaan sun pitää kuskata 101 lappua, joista on 101 kopiota ja 101 eriltä aikaväliltä.

Tehtis, awww miks oot noin söpö tänään? :D:D:D:D Mun sydän sulaa. Eikä ollu edes sarkasmia. Tuu mun luo kylään, en dataa, I promise. Teen sulle nuudelia. Ai mut niin asiaan, Kelan tuista menee veroa, sossun ei.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 22:47)

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:46  
+
0
Eikös pakolaisilla ole niin, että niiden asunnon vuokran maksaa valtio ja sit ne saa vielä jonkun tonnin käteen. Mun mielestä olen joskus lukenut tämän suuntaista iltalehdestä.

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:46  
+
0
haukku: joo sun kommenttiin viittasin :) kirjotit kuitenkin et mielummin sit suomalaiset sossupummeina suomessa ja muut muualla, niin jäin miettimään sitä että onko sillä kansalaisuudella sitten oikeesti merkitystä? kun omaan mieleen just se tuntuu hullulta, että kaikkia ei koskis samat säännöt ja periaatteet vaan että ns. muualta tulleiden pitäis jotenkin käyttäytyä tietyllä tavalla ja olla hurjan kiitollisia ja nöyriä et ylipäänsä pääsee tänne mahtavaan kotosuomeemme tms. kuinka moni suomalainen käyttäytyy ulkomailla samalla tavalla? mä olen aika monen ulkosuomalaisen suusta kuulut valitusta siitä, miten se ja tämä ja tuo on maassa x ihan perseellään ja voi voi kun asiat ei hoidu niinku suomessa ym.. että eikö sitä samaa oikeutta sitten suoda tänne muualta tuleville?
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:48  
+
0

Kieputin kirjoitti:

Eikös pakolaisilla ole niin, että niiden asunnon vuokran maksaa valtio ja sit ne saa vielä jonkun tonnin käteen. Mun mielestä olen joskus lukenut tämän suuntaista iltalehdestä.

Ja tonni on pienempi kuin keskivertosuomalaisen palkka. Siitä tonnista maksetaan laskut ja eläminen. Et sä tonnilla pistä elämääs risaseksi. Tai no voit pistääkin, mutta herroiksi sillä ei eletä.
Varjo 12/2010 ♥

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:53  
+
0
^^ jooo, no ihan totta.. en mä kannata sitä et kukaan elää pelkillä sossurahoilla missään :o

Ja pulu: Juu mä tiiän et pakolaiset tuleee just koska ne "pakenee" jotain omassa maassaan. Ja aikasemmin kirjotinkin et sen ymmärrän jo että ei oikeesti saa työtä mistäään ja oli pakko tulla suomeen, tai olis kuollut tms.
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:55  
+
0
No minun mielestä tonni kuulostaa aika paljolta, jos jo asunnon vuokra (mahdollisesti siihen kuuluu esimerkiks vesi) on valmiiks maksettu. Se tosin ei ole pakolaisten päätettävissä paljonko niille maksetaan. Mutta kuitenkin jos he tulee esim. sotaa pakoon niin ei kai heille tarvii mitenkään rutosti sitä rahaa kuitenkaan antaa? On kuitenkin valtiolla paljon muitakin menoja. (enkä nyt tarkota et niiden pitäis elää 20e/kk mutta toivottavasti pointin ymmärsitte ;D)

(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 22:56)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 23:01  
+
0
Sun mielestä tonni kuulostaa paljolta, koska sulla on ikää sen verta, että et ole perillä siitä mitä eläminen ihan tosissaan maksaa. Ja tämä ei ollut mikään "lälläslää, oot pikkunen, tui tui", vaan kyllä munkin mielestä tonni oli älyttömästi rahaa kun olin sun ikäinen. Siitä pitäisi sit ostaa vaatteet itselleen ja muksuille. Muksut kun ei tukea saa, vaan ne tuet maksetaan vanhemmille. Yksin asuva tolla tonnilla pärjäiskin suht mainiosti, ei kuitenkaan erinomaisesti, mutta useimmat tulevatkin perheen kera ja harvemmin noista maista tulevilla on vain yksi lapsi. Lapset syö paljon, lapset tarvitsee koulutarvikkeita, lapset kasvaa ja tarvitsee jatkuvasti uusia vaatteita. Itsekin olisi kiva syödä jotain, sähköt olisi kiva, televisio olisi ihan kelpo ja televisiolupakin on kallis. Jos asuu kaupungissa, niin matkakortit maksaa. Jos kauempana, niin oma auto on suht välttämätön ja bensa maksaa ja vakuutukset maksaa ja sitä rataa. Ehkä säkin ymmärsit nyt pointin. Ja tästä luettelosta puuttuu vielä kaikki ylimääräiset huvit.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 23:02)

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 23:04  
+
0
Ei pakolainen saa toimeentulotukea sen enempää kuin suomen kansalainenkaan eikä sen kummemmin perustein, itse asiassa vähemmän mikäli asuu yhä vastaanottokeskuksessa. Se summa on ihan hurjan pieni jos ajattelee, että sillä rahalla pitää käynnistellä uutta elämää ihan tyhjästä.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 23:06  
+
0
Ok.

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 23:07  
+
0

Kieputin kirjoitti:

Mutta kuitenkin jos he tulee esim. sotaa pakoon niin ei kai heille tarvii mitenkään rutosti sitä rahaa kuitenkaan antaa? On kuitenkin valtiolla paljon muitakin menoja. (enkä nyt tarkota et niiden pitäis elää 20e/kk mutta toivottavasti pointin ymmärsitte ;D)



O____O Mä näen tän asian kyllä ihan eri tavalla!

Ennemmin sanoisin, että jos minä nyt omasta vapaasta tahdostani muuttaisin vaikka Britanniaan, niin minun tulisi pärjätä omillani, kun kerran sinne olen omin neuvoin lähtenyt. Mutta jos joku lähtee pakoon sotaa, niin kyllä minä ainakin antaisin sellaisille ihmisille vaikka omista roposistani. D: Sotaa pakenevan ainoa omistus on parhaimmillaan ne vaatteet, mitä on päällä. Että jos nyt vähän ruoka- ja vaaterahaa antaa, niin ei se kyllä kovin "rutosti rahaa" ole. o__o
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 23:08  
+
0
Mä en sanonutkaan että niiden tarviis elää köyhyydessä.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 23:09  
+
0
Kentsupa osasi moisen sanoa just niin miten mä ajattelen! Hienoa, arvon Kennedy!
Varjo 12/2010 ♥

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 23:09  
+
0
Ja lisäksi mä en varmaan tiedäkään miten todellisesti tota rahaa menee, mutta toi oli miten mä nään ton asian.

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 23:11  
+
0
^^^ tonni kuussa (jota he ei saa edes...) on kyllä vielä roimasti köyhyysrajan alalpuolella. Niinkuin Pulu sanoi, kun välttämättömistä menoista ei tarvitse huolehtia itse, on ehkä hurjan vaikea hahmottaa sitä mikä on paljon ja mikä vähän rahaa. Kysy vaikka joskus teidän vanhemmilta, paljonko teillä menee esim. ruokaan rahaa kuukaudessa.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 23:12)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 23:12  
+
0

Kieputin kirjoitti:

Ja lisäksi mä en varmaan tiedäkään miten todellisesti tota rahaa menee, mutta toi oli miten mä nään ton asian.

Jos ei tiedä, niin kannattaako ottaa kantaa asiaan joka ei todellisuudessa ole mielipidekysymys? :P Esimerkiksi just toi "tonni on rutosti rahaa" on aika huono heitto, jos ei tosiasiassa tiedä miten paljon elämiseen menee rahaa.
Varjo 12/2010 ♥


  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 11:45)