Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Perjantaina, 16.04.2010 klo 19:37

Omat rehelliset mielipiteet! Räyr!

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 29

indaworld

indaworld
Viestimäärä: 30

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 20:37  
+
0
No kyllä mun mielestä on väärin, että suomalaisiakin on työttöminä, liian pienissä asunnoissa, rahattomina, ruuatta. Mun mielestä pitäis ensiksi hoitaa suomalaisten olot hyviksi, ennen kun tänne hommataan lisää ulkomaalasia.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 20:38)

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 20:39  
+
0
Mutta kun sellasta tilannetta ei tule että kaikilla suomalaisilla olis asunto ja ruokaa ja rahaa ja koulutus ja työ. Miks ihmeessä jonkun mielestä voi olla väärin auttaa hädässä toista? Mä oon siitä ylpee että Suomi ottaa vastaan pakolaisia, mut en tästä asenteesta mikä meillä monella on niitä vastaan.

indaworld

indaworld
Viestimäärä: 30

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 20:44  
+
0
No, esimerkiksi meidän pienellä paikkakunnalla, on paljon ulkomaalasia opiskelemassa. Ne saa asua ilmaseks, ne saa joka kuukausi ylimäärästä käyttörahaa ja ne saa lahjakortteja ruokakauppoihin, ja senkin jälkeen ne tekee tuhopolttoja. Missä on tavallisten opiskelijoiden maksetut asunnot, ylimääränen kaupungilta tuleva käyttöraha ja ruokakaupan lahjakortit? Ja sitten vielä näkee kun ne varastaa kaupasta, ihan niinku se raha ei niille riittäis. Jotenki vaa pistää vähä ärsyttämään. Jos kerran kotimaassa olis kurjat olot, niin luulis että on vähän kiitollisempia. Haluan tässä korostaa, että ei tietenkään kaikki, mutta sellanen maku niistä nyt vaan jää.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 20:45)

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 20:56  
+
0

Missä on tavallisten opiskelijoiden maksetut asunnot, ylimääränen kaupungilta tuleva käyttöraha ja ruokakaupan lahjakortit?



Me tehdään töitä sen eteen. Mut mistähän nä pakolaiset hommais töitä samantein kun tulevat Suomeen? Ei niillä ole sitä vaadittavaa kielitaitoa, ei minkäänlaista koulutusta. Miks ne sillon pitäis jättää rahattomina kulkemaan kaduille, kerjäämään ja varastamaan vielä enemmän?

Mä en tosiaan tiedä miksi osa on niin kiittämättömiä ja varastelee tuonkin lisäksi kaupasta, mutta niin on osa suomalaisistakin. Miks jotkut raiskaa, murhaa, tappaa, räjäyttää pommin, varastaa tai tuhopolttaa vaikka niillä on rahaa? Mä en sitä tiedä enkä tietenkään puolustele pakolaisten tekoja, mutta ku aivan samallaista touhuu suomalaiset. Suomalaiset, jolla on rahaa, perhe, auto ja omakotitalo.

Ehkä ne johtuu psyykkisistä ongelmista, vaikeuksista sopeutua yhteiskuntaan. Mut joka päivä saa lukea miten suomalaiset murhaa toisiaan, ampuu, puukottaa ja hukuttaa. Ei ne pakolaiset oo kaiken pahan alku ja juuri.

indaworld

indaworld
Viestimäärä: 30

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 21:09  
+
0
No en mä väitäkkään, etteikö Suomalaisetki rikoksia tekis.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 21:13  
+
0
Ei mut siitä saa niin puhtoisen kuvan suomalaisista kun sanotaan et "en haluu suomeen pakolaisia koska ne varastelee ja elää meijän verorahoilla ja tekee rikoksia vaan kokoajan!!!11". Suomalaiset vetää kyllä rikos-potin kotiin ihan kirkkaasti.
Toki ennakkoluuloja saa olla ja on mullakin, mut mun mielestä on jotenki kauheen hassua et ei haluta auttaa ihmisiä hädässä koska siitä ei oo meille mitään hyötyä ja ne maksaa yhteiskunnalle.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 21:32  
+
0

indaworld kirjoitti:

Missä on tavallisten opiskelijoiden maksetut asunnot, ylimääränen kaupungilta tuleva käyttöraha ja ruokakaupan lahjakortit?



MAD kirjoitti:

Me tehdään töitä sen eteen.


En mä ainakaan. Kela maksaa tukea, kesäisin saan sossulta rahaa. Sossu maksaa mun vuokran ja saan vielä siihen lisäksi ihan julmetusti rahaa päälle. Ja kaupungilta nimenomaan. Opiskelukuukausina mulle jää laskujen jälkeen kätöseen 100e, kesällä mulle jää laskujen jälkeen käteen 300e. Ja tosiaan kesällä en tee mitään, opiskeluaikana opiskelen niska limassa.

Töitä olen kyllä yrittänyt hakea, mutta eipä niitä jo täysi-ikäistyneille nuorille pahemmin ole nyt.

ps. Mun mielestä on hassua sanoa "ulkomaalainen opiskelija" vs. "tavallinen opiskelija" alias suomalainen opiskelija.
Varjo 12/2010 ♥

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 21:50  
+
0
No joo.
Mä silti ihmettelen miks ulkomaalaiset saa niin hirveet vihat niskaan täällä? Miks on niin pirun vastenmielistä auttaa toista hädässä, tehdä sen olo edes vähän mukavaksi? Ja ensin valitetaan et ulkomaalaiset käy sossun luukulla, sit valitetaan et ne vie meidän työt..? Suomalaiset tekee paljon enemmän rikoksia täällä kun ulkomaalaiset, mutta niin vaan siitäkin valitetaan.

Mä olen sanaisen arkkuni avannut, kiitos. :D

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 21:51  
+
0

MAD kirjoitti:

No joo.
Mä silti ihmettelen miks ulkomaalaiset saa niin hirveet vihat niskaan täällä? Miks on niin pirun vastenmielistä auttaa toista hädässä, tehdä sen olo edes vähän mukavaksi? Ja ensin valitetaan et ulkomaalaiset käy sossun luukulla, sit valitetaan et ne vie meidän työt..? Suomalaiset tekee paljon enemmän rikoksia täällä kun ulkomaalaiset, mutta niin vaan siitäkin valitetaan.

Mä olen sanaisen arkkuni avannut, kiitos. :D

riippuu edelleen miten katotaan tota rikosasiaa. ulkomaalaiset tekee paljon rikoksia väkilukuunsa nähden täällä, mutta suomalaiset tekee silti tietenkin paljon enemmän rikoksia koko maassa koska niitä on paljon enemmänkin

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 21:54  
+
0

MAD kirjoitti:

No joo.
Mä silti ihmettelen miks ulkomaalaiset saa niin hirveet vihat niskaan täällä? Miks on niin pirun vastenmielistä auttaa toista hädässä, tehdä sen olo edes vähän mukavaksi? Ja ensin valitetaan et ulkomaalaiset käy sossun luukulla, sit valitetaan et ne vie meidän työt..? Suomalaiset tekee paljon enemmän rikoksia täällä kun ulkomaalaiset, mutta niin vaan siitäkin valitetaan.

Mä olen sanaisen arkkuni avannut, kiitos. :D

Kaikki täällä asuvista ulkomaalaisista ei ole hätää nähnytkään, vaan tulivat Suomeen juurikin koska täällä sossun toiminta on mitä on ja rahaa on helppo saada.

Ulkomaalaiset saa vihat niskaansa sen takia, että jos yksi tai kaksi toimii yllämainitulla tavalla, katsotaan että kaikki muutkin tekee niin. Aivan kuten jokainen manne varastaa, jokainen musta raiskaa, jokainen blondi on tyhmä, jokaisella homolla on ässävika ja pikkurilli pystyssä ja sitä rataa...
Varjo 12/2010 ♥

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 21:58  
+
0
mädi ja pulu ootte oikeessa.

kaikki tekee virheit oli ihonväri mikä tahansa, says eeva. and i totally agree.
this parrot is no more!

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:00  
+
0
^^ niinhän se on, mun mielestä vaan ihmisten pitäis irrottautua niistä ennakkoluuloista. Ei saa olla niin kapeakatseinen, koska sillätavalla löytää jokasesta vastaantulijasta vikaa. Pistää vaan silmään täälläkin kommentit "en haluu suomeen ulkomaalaisia koska ne vie meijän rahat ja hakkaa kaikki ja raiskaakin kaupanpäälle!!!111"

Kenen perheen rahat ne ulkomaalaiset on vienyt? Senkö takia täälläkin on persaukisia koska suomessa on ulkomaalaisia mitkä käyttää meijän verorahoja? Joo-o, empä jaksa uskoa.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 22:00)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:20  
+
0
Valtio saa rahaa verorahoista, joita työläiset maksaa. Sossu maksaa tukensa valtion rahoista. Näin ollen ne ulkomaalaiset (ja suomalaiset) pummit elävät vain ja ainoastaan toisten maksamilla verorahoilla, jolloin voi hyvinkin käyttää termiä "ne vie meidän perheen rahat". Mutta mä en käytä ja olen sitä mieltä, että pakolaisia tänne voidaan ottaa. Ei liikaa kuitenkaan, vaan niin että kaikille riittää työpaikkoja. Maahanmuuttajia taas katson kapeakatseisesti, mikäli vain sossun vuoksi tänne tulevat. Pakolainen ja maahanmuuttaja kun ovat täysin eri asia :)
Varjo 12/2010 ♥

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:21  
+
0

tehtailija kirjoitti:

-- pulu ootte oikeessa.--

Otan tästä screen shotin ja pistän seinälle.
Varjo 12/2010 ♥

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:22  
+
0
Meidän ikänen ei tiedä tipantippaa paljonko perheen tulot olis jos mamuja ei olis täällä. Siks on tyhmä vedota siihen. Tai no, jos joku heittää jonkun laskentakaavion mulle ni okei. Mutta siis, toki ne leikkaa tuloja mut kuinka paljon, sitä mäkään en tiedä.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:28  
+
0
Ei tulot laske mamujen vuoksi? Veroja maksetaan siinä missä aina ennenkin, oli täällä vain suomalaisia tahi ei. Ei kukaan ole siihen tainnut vedotakaan. Sanotaan vain, että "ne vie meidän rahat", koska elävät verorahoilla ts. meidän maksamilla rahoilla :) Palkka ei siis pienene lainkaan.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.07.2010 klo 22:32)

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:30  
+
0

Sipulu kirjoitti:

Otan tästä screen shotin ja pistän seinälle.

miks mun kohteliaisuudet pitää aina tallentaa :D
this parrot is no more!

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:31  
+
0
Ei muuten, mut et koskaan sano et oon oikeessa :D:D "Pulu, ei ei ei. Annas kun mä kerron!"
Varjo 12/2010 ♥

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:32  
+
0
Jooo meinasin kirjottaa tohon viestiin et on suomalaisiakin sossupummeja, mut en sit jaksanu :--D Mut no, olkoon suomalaiset suomessa sossupummeja, olkoon virolaiset virossa sossupummeja.

Mun mielipide on ehkä vähän ilkee mut näin mä aattelen :( Vaik tiiän kyl ettei oo ulkomaalaisillakaa helpoa olla suomessa, on kiusaamista ja mollaamista ja näitä Ennakkoluuloja, mut kyl mä ihan silti tykkäisin et ne rahat menee sieltä sossusta suomalaisille.
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 10.07.2010 klo 22:33  
+
0
Haukku, entäs pakolaiset?
Varjo 12/2010 ♥


  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6328
Viestejä yhteensä545677
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 23:45)