Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Tiistaina, 13.04.2010 klo 05:54

Vaihto-oppilasvuosi, kielimatkat, au pairius jne.

Siirry sivulle: 1 2 3 4

mushu

mushu
Viestimäärä: 104

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 01:14  
+
0
Mineam, joo eramus-vaihto on tuo yliopisto vaihto.

Lansukoira, Rotary on organisaatio, joka toimii vapaehtoispohjalta, lähettää vaihto-oppilaita matkalle. Tuolta foorumilta löytyy hyvin tietoa sekä Rotaryn nettisivuilta . Maksettavaksi tulee vain lennot, viisumi, vakuutukset, koulutkset ja RYE-takki. Kannattaa harkita :)
Auspai Meno 2012

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 01:50  
+
0
^ Tarkennus tuohon. ERASMUS-vaihto on Euroopan alueen korkeakoulujen vaihto-ohjelma. Erasmuksen lisäksi suomalaisilla yliopistoilla ja ammattikorkeakouluilla on yhteistyökouluja muillakin mantereilla, joten vaihto Euroopan ulkopuolellekin onnistuu myös.

Itse en ole ollut vaihtarina, mutta olen toiminut tutor-opiskelijana vaihtareille omassa koulussani. "Omia" vaihtareita mulla on ollut Ranskasta, Saksasta, Hollannista ja Espanjasta. Lisäksi olen toiminut "kakkos"tutorina kanadalaiselle ja britille. :aurinko:
Ylläpitäjä

Churri

Churri
Viestimäärä: 229

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 05:06  
+
0
Meikäläisen "kakkosisäntäperhe" yrittää ylipuhua mua alinomaan siihen, että tulisin takasin USAan collegeen tms. lukion jälkeen. USA on aika pitkälti kokonaan jo nähty ja kulttuuri sisäistetty, eli mua tosiaan kiinnostaisi lukion jälkeen ehkä enemmän se vuosi Espanjassa (eggh, vaikka meikäläisen serkut siellä asuukin, en osaa paria sanaa enempää koko kielestä). Ja kaiken lisäksi mä oon aika tarkkaan suunnitellut mun tulevan toiveammatin, eläinlääkärin, uraan tarvittavia opintoja ihan sinne Suomeen. Tosin onhan tästä sitten Suomeen tulon jälkeen vielä kolme vuotta aikaa miettiä ja muuttaa suunnitelmia, kun lukiota kolutaan läpi, ettei oo mikään kiire päätöstä tehdä.

Mitenköhän mulle on tän vuoden aika ilmestynyt näin hirmusesti kamaa? :mietiskel: Pitää alkaa postittaa niitä meriteitse pikkuhiljaa kotia kohti.
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am.

mushu

mushu
Viestimäärä: 104

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 15.04.2010 klo 01:16  
+
0
Churri, samaa minäki mietin jo nyt et miten ikinä mä pääsen täältä kaiken kans takasin, 23kiloa on vain liian vähän! Kannattaa miettiä tuo et Jenkkeihin on kuitenki vaikea päästä töihin tai opiskelemaan jos ei tosi hyvä tuuri käy green-cardin kans että saa oleskeluluvan. :/

Kauhea angsti tämän perheen kans, nämä pitää mua vaan semestren ja stressaa jo nyt se vaihto, haluun vaihtaa sen nyt tai en koskaa!
Auspai Meno 2012

Churri

Churri
Viestimäärä: 229

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 15.04.2010 klo 06:28  
+
0
Milloin oot mushu palailemassa Suomeen?

Mä en tajua, tasan kaksi kuukautta ja yksi viikko enää jäljellä kotiinpaluuseen. :eek:
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am.

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 15.04.2010 klo 15:48  
+
0

Miks ihmees ei? Hankala kuvitella tommosta tilannetta, ku ajattelis että vanhemmat just kannustaa tommosis jutuis. Tietty sit voi olla joku rahaongelma tms. Meillä äiti on aina sanonut, että jos haluan lähteä vaihtoon/kielikurssille tms. niin ehdottomasti saan mennä :)


kun se sanoo kaikkee 'siellä aina sattuu kaikkea... siellä voi olla minkä laista porukkaa tahansa mukana..' ym tollasta :/ ja tietty se et maksaa, ja muhun menee muutenki tässä perheessä kaikki rahat :shifty:
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 15.04.2010 klo 15:49  
+
0
meillä ainakin riippuu koko homma myös vaihtarivuoden hinnasta. porukat tykkää matkustella tosi paljon ja rempata kotia yms, vaikka ne on johtoammateissa molemmat eikä sillai oo rahasta ongelmaa mut on se 7000 e kauhee rahasumma silti.

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 15.04.2010 klo 15:57  
+
0
olis joskus kiva olla au pair. mut en tiiä, tällä mun kielitaidolla :D ja siihen menis kokonainen vuosi... mielummin sit yliopistos pari kuukautta lykkään vaihtarina valmistumista ja kokonaisella vuodella
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.04.2010 klo 15:58)

mushu

mushu
Viestimäärä: 104

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 15.04.2010 klo 16:43  
+
0
churri, ens tammikuussa vasta :)

MAD, kannattaa kans miettiä tuota Rotarya, onhan siinä tietty kaikkea isompaa säätämistä, pakollisia perheen vaihtoja jne mutta.

yoku, osasin tänne tullessa sanoa että minulla on nälkä, yksi olut kiitos portugaliksi. Nyt voin puhua jo meidän maidin kanssaki vaikkei hän mitään muuta ku portugalia puhu.
Auspai Meno 2012

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 15.04.2010 klo 20:46  
+
0
Yoku: ulkomailla asuu paljon suomalaisperheitä, jotka hakevat lapsilleen nimenomaan suomalaista aupairia. Joten missään nimessä ei homma kaadu kielitaidon puutteeseen, jos aupairius muuten kiinnostaa :) Jotkut perheet saattaa jopa kustantaa sulle kohdemaan kielikurssin.
Ylläpitäjä

Rosiee

Rosiee
Viestimäärä: 1014

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 15.04.2010 klo 20:50  
+
0
Melina, osaatko sä sanoo vielä noista korkeakoulujen vaihto-ohjelmista, että mistä vois saada tietoo että mitkä yliopistot/ammattikorkeekoulut sitä järjestää? tai meinaan et niinku.. löytyykö koulujen sivuilta tiedot siitä? :)
Give me freedom, give me fire, give me reason, take me higher
See the champions, take the field now, you define us, make us feel proud

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:01  
+
0
Mä uskoisin että kaikista yliopistoista ja ammattikorkeista pääsee nykyään vaihtoon, sen verta iso juttu kansainvälistyminen kuitenkin suomalsiselle koulujärjestelmälle on. Koulujen sivuilta löytyy taatusti lisätietoa, esim lista kaupungeista, jonne siitä koulusta pääsee vaihtoon. Kannattaa etsiä jotain "kansainvälisyys" tai "kv-asiat" linkkiä.
Ylläpitäjä

Rosiee

Rosiee
Viestimäärä: 1014

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 15.04.2010 klo 21:05  
+
0
okeei, thanks! :) pitääpä katella..
Give me freedom, give me fire, give me reason, take me higher
See the champions, take the field now, you define us, make us feel proud

Churri

Churri
Viestimäärä: 229

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Perjantaina, 16.04.2010 klo 03:13  
+
0
Ootko mushu just vähän aika sitten vasta saapunut sinne?

Meidän high school teki tänään pientä uutispätkää vaihtareista ja haastatteli mua siihen. Ei siinä mitään, ainoo vaan että ne näyttävät sen vissiin koko koululle ja tuolla on noin 2500 oppilasta. :---D
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am.

mushu

mushu
Viestimäärä: 104

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Perjantaina, 16.04.2010 klo 04:50  
+
0
churri joo talvilähdöl tulin.

Oispa munki koulu iso, ja tämä paikka. Joku kärpäsen pökäle jota ei näy es kartassa. Ja mun koulus on vissii lukios 70 oppilasta, jos niinkää paljoa. Mut samas on sit kuitenki kindergarden etc.
Auspai Meno 2012

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Perjantaina, 16.04.2010 klo 08:08  
+
0

Yoku: ulkomailla asuu paljon suomalaisperheitä, jotka hakevat lapsilleen nimenomaan suomalaista aupairia. Joten missään nimessä ei homma kaadu kielitaidon puutteeseen, jos aupairius muuten kiinnostaa :) Jotkut perheet saattaa jopa kustantaa sulle kohdemaan kielikurssin.


oi se olis tosi kiva :> pitääpi katella sit lukion jälkeen pääseekö yliopistoon, jos ei nii toi olis kiva :)
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Churri

Churri
Viestimäärä: 229

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Perjantaina, 16.04.2010 klo 21:41  
+
0
Mua vallan ihmetyttää että tämmönen oppilasmäärä ylipäätään mahtuu saman rakennuksen alle. Ja joka päivä näkee vähintään yhden oppilaan, jota ei ole enemmin nähnyt (tai ainakaan kiinnittänyt huomiota sen kummemmin, että olisi mieleen painunut). :nauru:

Toisaalta meidän koulu on vasta noin kolme vuotta vanha ja aivan ihanan hyväkuntoinen. ♥
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am.

mushu

mushu
Viestimäärä: 104

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 03:47  
+
0
churri, oispa meilläki. Meillä aivan käpylä tämä koko paikka! Ja nyt tää 2luokka on tosi katkera ku YKKÖSET SAI TUSSITAULUN JA NÄIL ON LIITUTAULU. Tietokoneita tääl ei oo jne vaik on yksityiskoulu.
Auspai Meno 2012

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 11:23  
+
0
Hitsi munkin tekis niin mieli vaihtoon mutta ainut ongelma on että en tiiä voisinko olla koko vuotta erossa mun koirasta...
Kuinkas moni on menny EF:n kautta vaihtoon? Ooteko ollu tyytyväisiä? Itse kävin kattoon noita sivuja kovasti tonne kanadaan tekis mieli päästä. Alotan nyt ens vuonna lukiossa ranskan opinnot niin sit osaisin sitäkin vähän...
Mutta näin tymänä nyt kysyn että mitä meinaa niinku lukukausi? Niin kauanko se kestää?

Muutenkin kaikki vinkit vaihoo liittyen tervetulleita! :))

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 11:25  
+
0
en oo varma, mut eiks se tarkota niinku sitä koko kouluaikaa, eli niinku meillä tääl suomes elo-kesäkuu millo on kouluu..? :D
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

  Siirry sivulle: 1 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 12:45)