Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 20:20

Valokuvaus

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 13

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 00:34  
+
0
Itse olen kyllä siinä samaa mieltä että 550D:ssä se full HD-video on ihan turha.. mutta muuten ois käypä peli. Mä en nyt oikeen tiiä, kun toisaalta saattaisin saadakin/haluta järkkärin (just sen 550D tai joku vastaavanlainen peli), mutta olisko mun järkee hankkia koska saisin tota veljen kameraa välillä lainata (toki täysin eri asia kuitenki ku oma kamera).. enkä nyt viimeaikoina oo niin paljoa kuvaillu (tosin se kyllä innostais, mutta silti). En oikee tiiä. Toisaalta kyllä toi mun nykynenki kamera (Sony DSC-H10) ny varmaa menis vielä. Ja se siinä järkkärissä kyllä on miinusta että mulle se ainaki ois vähä turhan iso mukana kuljetettavaks. Äh, en tiedä.....

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 00:43  
+
0
Mä taas kannatan Canonia :D Meillä on 500D ja ollaan oltu tyytyväisiä. Ihan sama onko siinä videokuvaus vai ei, kun ei käytetä sitä kuitenkaan. Ei se häiritse, kun ei kukaan pakota sitä käyttämään :D
Me aiotaan pysyä Canonissa tulevaisuudessakin, koska meillä on esim. salama, joka tulee käymään Canoneihin jatkossakin. Ei oo kiinnostusta lähtee koko kalustoa muuttamaan, kun ollaan oltu tuohonkin tyytyväisiä.
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 01:01  
+
0
Meidän isä on Canon-fani4ever, joten meillä on aina ollu Canonia. :D Lukuun ottamatta Samsungin pokkaria, joka on kyllä melko ikivanha, mutta kuitenkin.

Canonin vanha filmijärkkäri löytyy ja siihen pari Canonin omaa putkea. Ite kuvailen tällä hetkellä Canonin digijärkkärillä, kun sain EOS 50D:n yo-lahjaksi. :) Siihen mulla on pari Tamronin putkea + ne filmijärkkärin putket. Niin ja Nissinin salama on tulossa, eli sinänsä en oo kauheen merkkitietonen. :D
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

tuleaari

tuleaari
Viestimäärä: 4478

VS: VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 02:13  
+
0
egyptiläinen hotellikisu
(kamerana canon powershot sx 210is)
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu katon maisemii ja astun jalat solmuun.

Hooveri

Hooveri
Viestimäärä: 1828

VS: VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 11:32  
+
0
Mäki niin haluisin järkkärin mut porukat ei oo yhtään innostuneita asiasta vaik kuin kauan oon pyytäny ja nyt olis voinu sopivasti synttärilahjaks antaa, mut ei... mut kyl mä meinaan viel kunnon kameran saada, kyl tol mun nykysellä (Canon PowerShot SX10 IS) ihan hyviä kuvia saa + meillä on siihen toi lisäsalama (Canon Speedlite 270EX), mut haluisin vaan parempitasosen kameran.

Vois taas kysellä jos isä sais työpaikalta lainaan Canon EOS 5D:n, sillä oli oikeesti niin kiva kuvata ! En muista yhtään mitä objektiiveja siinä oli, mut pari ainaki. Eli jos taas saisin sen hiihtolomaks ni olis aika jees kyl. Täs pari kuvaa kys. kameralla otettuna,

klick
klick 2
klick 3
klick4

sit pari juoksukuvaa
klick 5
klick 6

hehe lähes kaikki kuvat samalla sohvalla otettuja :D tais olla akun lempipaikka tolloin, se oli kai just oppinu kiipeemään sinne. Noiden laatu vähän hononi kun latasin photobuckettiin, enkä jaksanu ruveta pienentelemään niit ennen sitä, sorit siitä (+ huomasin nyt et olisin ehkä voinu yhtä kokoa isompina ladata noi, mut meni jo :D ehkä noista vähän näkee... )

ja ps. tollahan nyt varmaan saa vaik kuin paljon parempia kuvia aikaan, ite en oo tol kuvaillu ku kaks kertaa ni vähän hakusessa vielä :D mut jos nyt saisin ton taas ni vois tulla vähän parempia kuvia...
Keskikokoinen villakoira
♥ Celesterling Just Surprise Me "Aku" 291109
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 09.01.2011 klo 12:04)

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 12:05  
+
0

tintti kirjoitti:

Mä taas kannatan Canonia :D Meillä on 500D ja ollaan oltu tyytyväisiä. Ihan sama onko siinä videokuvaus vai ei, kun ei käytetä sitä kuitenkaan. Ei se häiritse, kun ei kukaan pakota sitä käyttämään :D
Me aiotaan pysyä Canonissa tulevaisuudessakin, koska meillä on esim. salama, joka tulee käymään Canoneihin jatkossakin. Ei oo kiinnostusta lähtee koko kalustoa muuttamaan, kun ollaan oltu tuohonkin tyytyväisiä.



Mä oon niin samaa mieltä, eihän se kamera pilalle mene vaikka voikin ottaa videota - ei sitä toimintoa oo pakko käyttää jos ei halua :D musta se on ihan kiva et voi ottaa videotakin.

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 14:36  
+
0
Mä oon Nikon-fani-4-ever :D mulla oli aiemmin Canonin järkkäri, 400D muistaakseni. Mutta sitte ostin Nikonin. Ja ah sitä viisasta päätöstä! Nikon tuntuu niin paljo paremmalta käsissä ja se on jotenki paljo parempi :D ei Canonia mulle enää koskaan.
Vaik eihää sit toisaalt just osaa ajatella jos ei pääse vertailemaan. Kyllä mustakin tuntu että Canon on ihan okei. Mut sit ku oli vähä pakkorako hankkia uus kamera ja olin aina halunnu Nikonia ni sit pystyin vihdoin hankkimaan sen. Ja ku pääs oikeesti vertailemaan kunnolla Canonia ja Nikonia ni kyl huomas heti et kumpi vei voiton!
Do or do not. There is no try.

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 14:47  
+
0
Mua kaduttaa et menin ostamaan Canonin järkkärin, se oli vielä sillon öö 2006 ihan sairaan hintanenki semmoseks präiskäleeks, tais olla 860€. Onneks oon koko romun nyt myyny pois ja seuraava järkkäri mikä mulle tulee, tulee kyllä todellaki olemaan Nikon. :paapatus:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

appenzelli

appenzelli
Viestimäärä: 277

VS: VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 17:49  
+
0
Mulla on Canonin 1000D järkkäri, eikä kyllä oo kaduttanu. Se on mun ensimmäinen oma kamera, ja mulle on ihan hyvin riittäny. Toki se on pieni ja varsinkin kun sain kuvata enon Nikon D3-kameralla kuvailla niin onhan siinä iiiiso ero, mutta kuten sanottu, mulle riittää hyvin. Ja eihän tuo maksanutkaan paljoa mitään, objektiivin ja laturin kanssa oliskohan ollu 350€ tai jotain sinnepäin. Pari kuvaa taas, feel free to comment!

No aww kattokaa nyt ku toinen on niiin söpö!


Ja kyl mä tosta järkkäristä tykkään, vertailuna pokkarilla otettu kuva:


Kuva ei oo hyvä mut IMO aika loistava ilme

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: VALOKUVAUS - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 19:30  
+
0
Appenzelli, hyvännäkösiä kuvia.

Tänään mun piti mennä kuvaamaan (juurikin tolla 1000D:lla) mut en sit viittiny ku oli kauheen sumunen keli.. mutta mitä nyt tohon perehdyin enemmän niin ei toi nyt niin hirveen vaikee oo käyttää. Tosin salama-asetukset ihan oikeesti on aika typerässä paikassa ku ne sais yksinkertasemminki :D Vielä en oo kunnol päässy kuvaamaan tolla.

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: VALOKUVAUS - Maanantaina, 10.01.2011 klo 22:43  
+
0
Ei juma tuo kissan ilme appenzellin vikassa kuvassa. :DDDDDDD Aivan loistava!

Minä kuvasin pikkusiskoani. n__n kliks
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: VALOKUVAUS - Maanantaina, 10.01.2011 klo 23:09  
+
0
muutama rotta kuva maailman huonoimmalla taustalla :(







//Jäipä ne jotenkin tunkkasen tummiksi, ei näytä kyllä koneella tuollaisilta :o
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.01.2011 klo 23:13)

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: VALOKUVAUS - Maanantaina, 10.01.2011 klo 23:35  
+
0
Olin tänää ekaa kertaa tol Canonil ulkona kuvailemas, tosin sielläkin oli vähän pilvinen eikä kovinkaan "kaunis" keli muutenkaan :-D Onhan tossa kuvaamisessa vielä opeteltavaa.. mut mua ihmetyttää seki et Canonis (en tiiä onks muissa järkkäreissä, mut mun Sonyn bridgessä on ainaki) ei ole semmosta valikkoa missä sais kuvattaessa kuvista eloisia, seepioita jne. Mustavalkosen kyllä löysin mutta ei noita edellämainittuja.. haluaisin testata Nikoninkin järkkäriä :-D Kellää tutul vaa ei taida olla semmosta.
En tiiä tuol oli jotenki tosi huono valo, ja ensin mun asetukset oli päin prinkkalaa joten vaihdoin automaattiasetukselle, jossa taas sitten oli salama ja osa onkin nyt sitten otettu sillä.. sen jälkee sitte sain niitä asetuksia muuteltua jotakuinkin sopiviks. Tässä nyt muutama otos:

Rocky I
Rocky II
Rocky III
Näkymä I
Näkymä II

Odotan kesää ihan sairaasti että pääsee kuvaamaan kaikkia kukkia ja ötököitä jne! Ainoo vaan että tossa kamerassa makroa käytettäessä siinä on aina salama.. ei siellä valikossa ole salamasta mitään kun makro on päällä.

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: VALOKUVAUS - Maanantaina, 10.01.2011 klo 23:39  
+
0
^Kieputin, järkkäreissä harvemmin on mitään tollasia efektejä (kuten seepia yms.) vaan ne on sitten tarkoitus tehdä itse koneella jos välttämättä tahtoo.
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: VALOKUVAUS - Maanantaina, 10.01.2011 klo 23:47  
+
0
No niin kyl. Mut harvemmin on tullu muokkailtua.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: VALOKUVAUS - Tiistaina, 11.01.2011 klo 07:21  
+
0
Mulla oli kans bridgessä noita tehosteita, mutta eipä bridge olekaan järkkäri (rly?) ja tosiaan ne on niin helppo tehä koneella itse ja vielä ilmasilla ohjelmilla, ettei ole harmittanut. Tulee vielä hienompikin kun ite pääsee säätää kaikki tasot :)
Varjo 12/2010 ♥

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 12.01.2011 klo 01:41  
+
0

Sipulu kirjoitti:

Mulla oli kans bridgessä noita tehosteita, mutta eipä bridge olekaan järkkäri (rly?) ja tosiaan ne on niin helppo tehä koneella itse ja vielä ilmasilla ohjelmilla, ettei ole harmittanut. Tulee vielä hienompikin kun ite pääsee säätää kaikki tasot :)

Plus että jää se "alkuperäinen" kuva sit aina kuitenki. Värikuvasta saa aina sit muokattua sen seepian jnpp, mut toisinpäin se on vähä hankalaa.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: VALOKUVAUS - Keskiviikkona, 12.01.2011 klo 12:19  
+
0
^Niin aivan, sekin vielä! Muistan ko koulussa painotettiin, että kuvista pitäis aina säilyttää täysin muokkaamaton versio, jos jossain vaiheessa tuleekin tarvetta.
Varjo 12/2010 ♥

remi

remi
Viestimäärä: 11

VS: VALOKUVAUS - Torstaina, 13.01.2011 klo 18:57  
+
0
Canon tonnideellä mennään, kyllä tolla nyt kuvia saa mutta jos vaan olis rahaa uuteen runkoon niin kyllä mä ton vaihtaisin saman tien parempaan. Mun vakiopötkö (Canon EF 80-200mm) on jo sen verran vanhaa tavaraa että odottelen vaan sitä päivää kun hajoaa käsiin..

Galleria, kuvia löytyy vähän aiheesta kuin aiheesta. Eniten oon motivoitunut koiravalokuvaukseen ja kyllä sen taitaa huomata. :D

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: VALOKUVAUS - Perjantaina, 14.01.2011 klo 10:47  
+
0
mulla on tollanen olympuksen peruspokkari, makso vuonna 2008 (vai seittemän en muista) 150e ja valitsin sen koska se oli ulkomuodoltaan nätein pinkki kamera anttilan megastoressa. siitä on reilu vuos ku tajusin makrokuvauksen hauskuuden, ja siitäkin eteenpäin oli muuten aina automaattiasetukset varmaan viime kesään saakka jolloin rupesin säätää joskus jopa ISO-arvoja ja mulla meni totaalisesti hermot siihen salamaan, nyt syksyllä ja talvella oon vähän vahingossa oppinu jotain muutakin.

ostin ton canon eos 300d:n miralta, mutta koska mira jostain syystä ei tajunnut laittaa muistikorttia mukaan vaikkei itekään sillä tee mitään niin kuvia saatte aikasintaan maanantaina. mutta siis niin oli vaan pakko tulla kertomaan että toi kapinallinen on opettanu mulle tässä alle vuorokauden aikana joka se on ollu mulla enemmän ku olympus ja sitä edeltänyt joku aivan surkee harmaa könttipokkari koko olemassaolojensa aikana.
this parrot is no more!

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 23:30)