Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:08

Belgianpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 36

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:08  
+
0


Meiltä löytyy nelivuotias puhetta ymmärtävä mutta ei ihan vielä itse puhekykyinen tervu-uros Furi. Kyömynenästä huolimatta maailman paras koira. :)
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Elsa

Elsa
Viestimäärä: 196

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 22:03  
+
0
Aivan samaa mieltä! Kotona kun vielä asuin puuhastelin tosi paljon äidin malin kanssa ja siitä se kipinä koiriin sytty. Aivan mahtava koira :D Saksanpaimenkoira ittelle sit kuitenkin tuli, mutta aina on paikka sydämessä myös belggareille. Tässä kuva Rikusta:
spn Aufruhr Darina "Dara"
s.23.1.2010
Kuvagalleria

Goldeni

Goldeni
Viestimäärä: 10

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 13:53  
+
0
Tänne toivottavasti muuttamassa elokuun alulla grotskutyttö! Saa nähdä mitä sieltä syntyy, odotettu syntymäaika on 13.6. Raportoin sitten tänne :)
Aika hiljasta pitelee, missä kaikki belgi-ihmiset?!
Bloggailua kahden koiran ja neljän linnun voimin: http://jarjenkoyhyytta.blogspot.com/

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 22.05.2010 klo 23:24  
+
0
Hiljaiseltapa näyttää juu, onkohan belgi-ihmiset sitten muilla foorumeilla tai muuten vaan taustailee? Täällä sijoituksessa 4-vuotias groenendael-narttu, mahtava pakkaus. :)

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 28.05.2010 klo 02:13  
+
0
Täältä löytyy taloudesta 3 vuotiaaksi kääntyvä belgi tervu uros :) Näyttää kyllä aika hiljaiselta tämä ketju joten aloitanpas kyselyn, että mitä muut touhuaa omien belgien kanssa ?
Me aloitettiin agilityn treenaaminen nyt keväällä ja tarkoitus olisi ihan kisoihin asti joskus päästä kunhan opitaan keinu ja kepit kunnolla :) Muut esteet kyllä on jo hallussa. Ohjauksessa minulla vielä parantamisen varaa, Red reagoi todella herkästi mun vartalon liikkeisiin. Tokoiltu on myöskin, ja alo luokkaan olisi kova hinku, mutta meillä on ainakin tällä hetkellä luoksepäästävyys ongelmia, joten ne haaveet joudun hetkeksi työntämään syrjään :s Meidän treeni blogia saapi käydä lukemassa jos kiinnostaa, http://belgired.vuodatus.net :) Toivon mukaan saataisiin tänne ihan kunnon keskustelu pystyyn!
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

dejane

dejane
Viestimäärä: 2

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 10.06.2010 klo 14:26  
+
0
Täällä kaksi grotskutyttöä, Nera (1v) ja Jade (4v) omistajansa Elinan kanssa.

Luulen, että belgi-ihmiset keskustelevat lähinnä rotupalstalla ja nykyään pitkälti Facebookissa :) Toinenkin belgi-ihmisten palsta on olemassa, mutta en tiedä saako täällä mainostaa.

Meillä tyttöjen kanssa harrastetaan lähinnä tokoa, jälkeä ja näyttelyitä. Katsotaan mitä tuon nuoremman kanssa saadaan aikaiseksi :)
www.bellabambina06.blogspot.com

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 21.07.2010 klo 22:12  
+
0
Täältä löytyy yksi henkeen ja vereen belgi-ihminen.Mulla on tällä hetkellä 3 tervua.
Vanhin narttu jo 12,5 v,uros 5v ja nuorimmainen narttu 1,5 v.

Päälajina meillä on agility,mutta myös tokoa ja hakua treenaillaan.Kilpailen uroksen kanssa agilityssa 3-luokassa. Vanhus on jo eläkkeellä(vastentahtoisesti tosin) ja nuorin aloittaa kisaamisen 8.8.

Kaksi vanhempaa koiraani on ihan intona agilityyn,mutta nuorin ei ole ihan vielä syttynyt lajiin.
Menee kuitenkin jo ratoja ja osaa kaikki esteet.Vauhti vaan on vielä vähän hakusessa,mutta kyllä se sieltä vielä löytyy.Se tykkää enempi tottiksesta!

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 23:12  
+
0
Kävin Icebergin sivuilla. Kyllä on niin saman oloinen poika tämä Red kuin minun urokseni.

Meillä on kontaktit agilityssä melko varmat.Ollaan niihin kyllä satsattukin ihan alusta asti.
Vanhin belgini oli ihan mahdoton loikkari. Treeneissä vielä malttoi kontaktit ottaa,mutta kisoissa ei juuri koskaan. Vauhtia sillä oli kyllä ihan kiitettävästi ja hyppyradoilla se oli parhaimmillaan.
Se saavuttikin urallaan 17 hyppyrata 0-voittoa!

susu

susu
Viestimäärä: 49

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 14:59  
+
0
Onpas täällä hiljaista. :o
Itseltä löytyy kaksi tervunarttua, Pinkki(4v) ja Barbi(1v) :) Treenailleen Pinkin kanssa agilityä, TOKOa ja näyttelyissä käydään myös. Barbi treenaa jälkeä ja TOKOa, tänään alkaa lapsen ensimmäinen agilitykurssi. :) Barbi käy myös näyttelyissä pyörähtämässä, sijotuskoiria ovat molemmat..
Meillä on agilityssä Pinkin kanssa tosi varmat kontaktit! Pinkki ei muutenkaan ole tyypillinen belgi nopeutensa puolesta, hiljaa hyvä tulee.. ;)
3 x tervu, 1 x hoffi.

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 21:35  
+
0
Kertokaas ihmiset miksi rotuvalintanne on juuri belgi. Ja joku tietty muunnos. Onko niin yleensä,että kun ottaa esim tervun,niin toinenkin on tervu. Vai onko taloudessa kaikenkarvaisia muunnoksia?

Itse olin aikoinani ottamassa "rotukoiraa". Mulla oli aiemmat koirat olleet monirotuisia.
Rotuvaihtoehtoina olivat pitkäkarvainen collie ja saksanpaimenkoira. Mitään erityistä koiran kanssa en suunnitellut harrastavani;pelkäksi lenkkikaveriksi oli tarkoitus tulla.

Yhtään belgiä en ollut nähnytkään vielä silloin livenä. Enkä tiennyt rodusta mitään.
Kunnes lehti-ilmoituksesta huomasin,että 5 kk tervutyttö oli vailla kotia. Koira oli melko lähelläkin.
Sitten vaan tutkimaan koirakirjoja ja näin kuvan komeasta uroksesta. Päätös olikin sitten melkein jo tehty ja eikun koiraa katsomaan.
Mielen valtasi pienoinen pettymys kun vastaan tepasteli honkkelijalkainen "lyhytkarvainen" pesun jäljiltä märkä narttu,joka oli niin kovin erinäköinen kuin kuvan uljas uros.

Mutta onneksi koira tuli minulle! Lili osoittautui elämäni koiraksi.Pian huomasin olevani koirakoulussa ja jälkitreenit aloitettiin.Ja agility tuli kuvioihin mukaan. 2,5 vuotiaana se kilpaili samana kesänä tokossa,jäljellä ja agilityssä.

Minulla oli tavattoman hyvä tuuri kun sain ensimmäiseksi belgiksi Lilin tapaisen helpon koiran!
Lilin ollessa 3,5 vuotias hankin toisen tervutytön ja myöhemmin kolmanneksi belgiksi tuli tervupoika.
Lilin poistuttua laumastamme 13 vuotiaana koiria oli vähän aikaa vain kaksi, kunnes mulle tuli käyttölinjainen tervutyttö. Tämä onkin sitten jo vaativampi pakkaus noiden näyttelylinjaisten jälkeen!

Olen aina ihaillut grotskuja,mutta jostain kumman syystä mulle tervuja kerääntyy. Ja mali on myös kiinnostava.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 19.08.2010 klo 21:56  
+
0
^mua kans edelleen kiinnostaa mali.. Täällä ei malikanomistajia taida paljon pyöriä. Onko belgeille omaa foorumia? Aktiivista?

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 21:47  
+
0
Nyt on sitten päivän aktiviteetit ja lenkkeilyt hoidettu tältäkin päivältä.
Käytiin hallilla omatoimisesti treenaamassa agilityä. Uroksen kanssa opeteltiin rauhoittumista. Elikkä täytyi olla haukkumatta ja riehumatta saadakseen suorittaa esteitä. Naksulla ja kärsivällisyydellä sekin alkoi onnistumaan. Treenattiin myös saksalaista kun vihdoin sain sen rauhoittumaan ja keskittymään.

Nuorimmaisen kanssa mentiin lyhyitä ja helppoja pätkiä pallolla palkaten. Keppien aloitusta treenattiin myös. Alkaa olla hyvällä mallilla. Ja puomin kontakteja otettiin.

Sen jälkeen mentiin metälenkille ja kaikki kolme saivat juosta sydämmensä kyllyydestä. Vanhakin vielä jaksaa! Kyllä se vaan on semmoinen "hunnilauma" kun ne pistää menemään.:nauru:

Huomenna ja sunnuntaina onkin sitten Jaakon agilityvalmennus Laukaassa. Tiedossa siten taas kovaa vääntöä.

Kadi kyseli sitä malifoorumia. Mun tiedossa ei oo muuta kuin tää käyttöbelgien keskustelu.

marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 00:08  
+
0
Mullehan pitäs tulla vuoden lopussa käyttölinjainen malinois :) Astutus tapahtui vasta eli vielä ootellaan. Oon ootellu tätä pentuetta ikuisuuden (semmoset 1,5 v.) ja mali on ollu haaveissa viimeset kolme vuotta. Nuorempana rakastuin tervuun, ihan vaan siksi, koska se oli niin hienon näköinen, mutta sitten rupesin oikeesti tietämään, että mitä mä koiralta haluan ja näin ollen löysin käyttölinjaisen malinoisin. Nykyään käyttikset on mun silmään sata kertaa nätimpiä kuin nlylinjaset, hörökorvat on pop :cool:

Otin sitten selvää lisää, lisää ja lisää. Sitten laitoin eräälle kasvattajalle viestiä, kyselin kaikkea maan ja taivaan väliltä ja sitten menin käymään siellä. Muutama tunti matkustamista, että pääsin juttelemaan kasvattajan kanssa ja tutustumaan ihan kunnolla käyttömaleihin ja voi luoja, että sillon tätä tyttöä vietiin! Pääsin myös seuraa montsutreenejä ja sitten tätä tyttöä vietiin vielä enemmän, kun huomasin, että miten helkkarin hienoo se oli. Ei se, että se näytti siistiltä vaan se tarmo ja palo mikä koirissa oli.. Se oli jotain ihan uskomatonta.

Kyllä, mulle on tulossa käyttölinjainen malinois ensimmäiseks palveluskoiraksi, kotona on metästyskoiria ja seurakoiria, mutta nyt tulee ihan "kunnon" harrastuskoira. Kasvattaja oli alusta asti tosi kannustavana eikä nähny mitään ongelmaa, että ottaisin heti käyttölinjaisen ja nyt toivotaan, että mulla käy hyvä tuuri ja sieltä pentueesta sopiva tyttönen mulle löytyy :peukku:

Tosiaan, tulevaisuuden suunnitelmat on kovat, katotaan mihin päästään sitten mahdollisen koiran kanssa!

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 09:50  
+
0
Onnittelut Marrja rotuvalinnasta! Pistä sitten tännekkin kuulumisia. Saanko udella mistä kennelistä pentununen tulee?
Mulla on Tarkatan kennelistä. Ja koiruus on kyllä enemmän malin näköinen kuin tervun,hieman vaan pidempi karva. Onhan sen isän vanhemmat malikoita.

Mitä lajia olet lähinnä ajatellut harrastaa? Rotuhan on sellainen,että sen kanssa voi harrastaa vaikka mitä! Yhden ihmisen aika ja tarmo ei tule kaikkeen edes riittämään.

Saat varautua heti alkuunsa kovaan saalisviettiin. Ainakin meillä pentu oli kiinni kaikessa mikä vähänkin liikkui. Esim. pöytärättiin.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 09:59  
+
0
Kiitos belgilö foorumivinkistä, mutta tosiaan siellä on niin kummalliset rekisteröitymissäännöt, että jää käyttämättä.

Saatan ihan vähän salaa käydä marrjan penskan kotiutumistarinoita täällä vakoilemassa :viheltel:

marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 10:09  
+
0
Kutinan kennelistä mulle pentu tulee. :) Tarkotus ois toki valita lajit koiran innostuksen mukaan ja siten, että mistä me löydetään se meidän oma juttu. Mut PK-puoli, toko ja agility on semmoset missä varmasti rupeen sählää sitten koiran kanssa :cool: Tosin agi varmaan enemmän ei-niin-tosissaan ja toko tulis hienosti siinä mukana, kun tottista harjottelee pk-puolelle. PK-puolelta kiinnostaa suojelu, ja toinen mikä inspaa on haku! Ja ois ihan huippukivaa kokeilla vepeä joskus!

Sit saa kysyä, että mistä tähän kaikkeen löytys se aika.. Niin, ei mistään :shifty: Mut tosiaan haluun kovasti kokeilla montaa eri lajia, koska nyt mulla on aika varmasti siihen mahdollisuus tämän koiran myötä! Kyllä me ne pari omaa lajia löydetään ja aikaa jää sitten varmaan ihan kunnon löhöilyynkin! :D Mut kuitenkin pentu saa kasvaa rauhassa isoks ja vahvaks Nartuksi ensin. Tärkeintä on saada siitä yhteiskuntakelpoinen ja mukava kaveri!

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 10:24  
+
0
^meillä on aika samantyyppinen harrastusmieltymys ;) Tosin tuo suojelu on nyt vasta suuren harkinnan ja tutustumisen alla. Vepe-ryhmään yritetään ens vuonna uudestaan ja agia kokeillaan jos joskus ryhmään kilpailemattomana koirakkona mahdutaan. Hakua on tehty muutamia pistoja ihan 'omalla porukalla', siitä tuskin kisalajia tulee koskaan. Tottis (tai toko) meilläkin valtalajina, nuoren koiran kanssa yleishyödyllisin, saa sitä hallintaa ja yhteiskuntakelpoisuutta sitä kautta :hymy:

Voi mitä koiria tuolla kennelin sivuilla. Kuulostaa kyllä pätevältä kasvattajalta.

marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 10:58  
+
0
^ Saattaahan se olla, että koiran tulon jälkeen muuttuu ajatukset sen suhteen, että mitä sitä harrastaa.. :D Mut toi kasvattaja on ihan huippukiva! Se kerto tosi avoimesti kaikkea malinoisista, puhu sairauksista yms. eikä jättänyt mitään ns. arvailujen varaan, että mitäköhän se tuolla ja tuolla ja tuolla tarkoitti. Ja tosi upeeta oli, että sillä ei näyttänyt olevan mitään ennakkoluuloja minua kohtaan sen suhteen, että "noniin, nuori tyttö haluaa käyttölinjaisen malikan, jeppistä..." vaan se kyseli multakin kaikkea jne! Eritoten rakastuin siihen, kun kasvattajan vanhin koira (nykyään reilu 12-v.) oli ihan samanlainen hulivili kuin ne nuoremmatkin :cool: Ei jääny mummokoira kyllä mummon tasolle, ehhei!

Tosiaan tuo suojelu riippuu vähän siitä, että millainen maalimies on. Täälläpäin ei kovin suurta skaalaa oo nuissa, joten pitää kattoa ja tutustua sitten, että millainen metodi tuolla maalimiehellä on purujen suhteen. Oon vähän kuullu huhuja, mutta en rupee uskomaan huhuihin ennenkuin itse totean ne todeksi.

Toisaalta montsukin ois ihan sairaan kivan kuulonen laji, siinä on niin paljon yllätyksiä ja se ei ole ollenkaan niinkuin suojelu - suojelussa on se tietty kaava, mutta montsussa sitten on yllätyksiä yllätysten jälkeen. Mut ainoo paha, että täälläpäin ei sitä voi harrastaa, lähimmät montsutreenit tosiaan löytyy tuolta Haapaveeltä(?) muistaakseni.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 13:51  
+
0

marrja kirjoitti:


Toisaalta montsukin ois ihan sairaan kivan kuulonen laji, siinä on niin paljon yllätyksiä ja se ei ole ollenkaan niinkuin suojelu - suojelussa on se tietty kaava, mutta montsussa sitten on yllätyksiä yllätysten jälkeen. Mut ainoo paha, että täälläpäin ei sitä voi harrastaa, lähimmät montsutreenit tosiaan löytyy tuolta Haapaveeltä(?) muistaakseni.


No siinäpä vasta sit haastava laji onkin! Tuota en oo uskaltanu kun ihan vähän netistä kurkkia. :shifty:

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 23:52  
+
0
Mitä tarkottaa montsu?

Kadi: Rotuyhdistyksen sivuilla on foorumi, en tiedä kuinka aktiivinen...
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 36
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545650
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265823
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 13:00)