Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:08

Belgianpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 36

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 17.11.2010 klo 21:51  
+
0
En kylläkään koe olevani belgiasiantuntija vaikka niitä neljä olen omistanutkin,mutta vastaan kumminkin.
Ensinnäkin kaikki mun koirat on ihan erilaisia luonteeltaan. Ovat siis tervuja. Jo pelkästään niitä on aika vaikea vertailla grotskuunkin saatikka collieen. Ja collieista mulla ei ole juurikaan kokemuksia niin että senkin puoleen vertailu ei oikein onnistu. Jotenkin mulla on mutu,että collie on pehmeämpi luonteeltaan ja belgi vilkkaampi ja nopeampi. Rodun valintaan vaikuttaa myös se mihin käyttötarkoitukseen se tulee;esim agility.Olen kyllä nähnyt todella nopeita collieitakin agiradoilla.
Kannattaa tutustua livenä mahdollisimman moneen kummankin rodun edustajaan niin saa itse jonkunlaisen käsityksen molemmista.

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 17.11.2010 klo 21:51  
+
0
En kylläkään koe olevani belgiasiantuntija vaikka niitä neljä olen omistanutkin,mutta vastaan kumminkin.
Ensinnäkin kaikki mun koirat on ihan erilaisia luonteeltaan. Ovat siis tervuja. Jo pelkästään niitä on aika vaikea vertailla grotskuunkin saatikka collieen. Ja collieista mulla ei ole juurikaan kokemuksia niin että senkin puoleen vertailu ei oikein onnistu. Jotenkin mulla on mutu,että collie on pehmeämpi luonteeltaan ja belgi vilkkaampi ja nopeampi. Rodun valintaan vaikuttaa myös se mihin käyttötarkoitukseen se tulee;esim agility.Olen kyllä nähnyt todella nopeita collieitakin agiradoilla.
Kannattaa tutustua livenä mahdollisimman moneen kummankin rodun edustajaan niin saa itse jonkunlaisen käsityksen molemmista.

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 23.11.2010 klo 16:28  
+
0
Samaa mieltä olen kuin Belgilö, kannattaa tutustua molempiin rotuihin ja vertailla niitä, koska ovat täysin erilaisia koiria minun mielestäni.
Ja jopa belgit keskenään ovat täysin erilaisia. Jos nyt vertaan omaa tervu narttuani vuosien takaa nykyiseen tervu urokseen, erot ovat valtavat. Molemmilla oli kyllä eroahdistusta nuorena, mutta narttu otti paljon herkemmin nokkiinsa asioista kun taas tämä uros kestää enemmän virheitä ja moitteita eikä vedä jaakkoa pavunvarsineen nokkaansa heti isommasta ärähdyksestä; meillä niitä kyllä satelee välillä, kun korvat on vaan koristeina :mietiskel:

Mutta edelleenkin suosittelen tutustumaan molempiin rotuihin, voit vaikka soittaa rodun kasvattajille ja mennä käymään heidän luonaan, monet kasvattajat ainakin päästävät koiriaan katsomaan ja kertovat avoimesti rodustaan :peukku:

Tää meidän belgien ketju on muuten aikas hiljainen :shifty:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 25.11.2010 klo 20:14  
+
0
Täältä löytyy Sinjin sijoituskoiran pentu nimeltään Veikka :) ikää 4,5kk
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 26.11.2010 klo 12:29  
+
0
Voi jee! :) Mitäs Veikalle kuuluu? Kuvia!


*Muoks. Kävinkin jo katsomassa kuvia toisesta ketjusta. On se vaan hauska!

Mulla tais olla Veikka hihnan päässä kun käytiin K-S Belgien valokuvauspäivän jälkeen pyörähtämässä mätsärissä turistina. Siellä oli kaikenlaista koiraa, megafonikuulutuksia, musiikkia ja PONI! :) Halusin ehottomasti että Veikka näkee ponin. Millään ei olis halunnut yksin lähtee mun kanssa kävelemään kauemmas Ellusta ja Elviksestä. Kuitenkin sain sen houkuteltua kattomaan ponia, eikä loppupeleissä poni edes kiinnostanut. Siinä se istu ja katteli ympärilleen päätään kallistellen. Heti kun Ellu ja Elvis tuli, niin alkoi leikkiminen ja riekkuminen. Onko Veikka vieläkin ujo?
(Viestiä on muokattu perjantaina, 26.11.2010 klo 13:59)

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 26.11.2010 klo 17:29  
+
0
Aina kun nähdään uus ihminen tai asia tai eläin niin Veikka on vähän ujo ja menee mun taakse piiloon mutta tarkkailee tilannetta uteliaasti, toisella kerralla ei enää mitään ongelmaa :) Ollaan aika paljon tutustuttu uusiin asioihin ja sitä myöten Veikalla rohkeus vaan kasvaa! ;) Veikkis on todella ihana poju, todella helppo ja oppii nopeasti. Hienosti osataan istua, antaa tassua, toista tassua ja tulla vielä sivullekin käskystä!

lisää kuvia löytyy mun facebookista
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi
(Viestiä on muokattu perjantaina, 26.11.2010 klo 17:32)

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 26.11.2010 klo 21:48  
+
0
No niin nyt sai meidänkin agiliitelyt taas uutta tuulta purjeisiin :) Saatiin treenipaikka yhdistyksen treeneissä, kerta viikossa ohjatusti. Kolme sunnuntaita ehditään vielä käydä ennen leikkausta, sitte onkin parin kolmen viikon tauko.:roll:

Myöskin Redin syöminen on parantunut, aiemmin kirjoittelin sen nirsoilevan ruuan suhteen. Mutta mitä enemmän olen raakoja lihoja ja pakaste lihoja sille antanut niin hyvin on maittanut. Tällä hetkellä syö naudan mahapalloja eikä edes vatsa tykännyt huonoa :peukku: Yleensä sillä menee kaikesta uudesta maha sekaisin.

Käväisin tänään paikallisesta eläintarvike kaupasta hakemassa Hurtan talvimanttelin. Saapi sen kiskoa päälle treenien jälkeen kun lämpösestä hallista tullaan pakkaseen. Josse hiukan suojelis noita lihaksia :shifty:
Olisi kyllä pitäny olla kamera mukana tän illan lenkillä kun ekaa kertaa kiskoin sen manttelin sille selkään :nauru: Korvat luimussa, vinottain käveli pitkin varjoja ja näytti niiiin murheelliselta pieneltä pojalta :nauru: Mutta voi voi, se saa luvan tottua tuohon :peukku:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 27.11.2010 klo 18:19  
+
0
Meillä on ukkeli rauhoittunut aika paljon leikkauksen jälkeen. Vaikutukset alkoivat näkyä aika pitkän ajan kuluttua. Nykyään ei rähise enää niin paljon,mutta jotain opittua toimintamallia sille jäi.
Eli joitain koiria se ei vaan siedä vieläkään.Se oli kolmevuotias kun se leikattiin ja ehkäpä se olisi pitänyt tehdä paljon aikaisemmin.

Meillä ei oo ollut mitään vaikeuksia vaatetuksen kanssa kenelläkään. Ihana kasvattaja ompeli tervuherralle turkoosin pompan jossa on korkea resorikaulus ja takajaloille "taskut" johon ne pujotetaan,Lämmittää siis jalkojakin. Pomppa oli lahja valioitumisen kunniaksi ja mittoja otettaessa vitsailtiin,että pitäähän miehellä mittatilauspuku olla!:nauru:

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 00:33  
+
0
Belgilö,
Redi täytti just elokuussa 3v. Mää toivon kaikista eniten tuolta leikkaukselta parempaa ruokahalua ja turkin kasvua. Tuo ruikku ruipelo ku näyttää niin aliravitulta tökkösen turkkinsa ja hoikan olemuksensa kera :nolo: moni luullu nartuksi sitä ulkonäön perusteella :ttou:

Plussaa tietenkin olis jos tuo rähinäkin loppuis, tai siis Redihän ei muille rähise kuin siinä tapauksessa jos se tuntee itsensä ahdistuneeksi eli toinen roikkuu persuksessa koko ajan kiinni tai että joku yrittää sitä alistaa. Vieraan varaisuutta ihmisiä kohtaan saisi myös olla enemmän mutta siihen en usko tuon leikkauksen vaikuttavan, se on vaan ikuisuus kysymys joka nähdään ajan kuluessa :shifty:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 29.11.2010 klo 15:44  
+
0
En kestä Furia ja sen luuvihaa. Raivostuttava rakki ku ei kelpaa mitkään tavalliset luut! Oikeet luut on ainoita jotka maistuu mutta onnistun jatkuvasti missaamaan Kennelrehun auton :ttou: Sen henki haisee ajoittain pahalta, eikä tilannetta paranna yhtään se et sille ei tosiaan kelpaa mitkään tavisluut: semmosia krokotiileja mussutetaan korkeintaan 1/3 ja sen jälkeen ei enää maistu :roll:

Ai niin, ja tietty siankorvat käy kans mutta meidän isä piilottaa ne aina jonnekki eikä anna muiden antaa niitä Furille... :-D
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future
(Viestiä on muokattu maanantaina, 29.11.2010 klo 20:05)

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 30.11.2010 klo 07:30  
+
0
Sisulla alkoi juoksut, joten me ei päästä tokoilee pitkään aikaan! HÖH! :mad:

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 30.11.2010 klo 08:49  
+
0
Teet sitten kotitokoa omassa pihassa tai jossain muualla, sitähän se ei estä. Ja mulle kasvattajakin sanoi ton nuorimmaisen osalta,kun sille sattui ensimmäiset juolksut just kasvattajan leirin aikaan,että kyllä pitää sillonkin treenata. Saatiin osallistua leirille ja koira teki viimeisenä. Oli hyvänä häiriönä "suurille,tottelevaisille suojelukoirille".:lallati:
Muutenkaan juoksut ei vaikuta mitenkään sen vireeseen eikä mielentilaan.

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 30.11.2010 klo 10:09  
+
0
Juu, näin täytyy toimia. Lähinnä harmittaa se, kun ilmoitin sen tokokurssille ja nyt jää muutama kerta välistä. Tiesinhän mä että ne juoksut jossain vaiheessa tulee kuitenkin, mutta ärsyttää silti. Mut toisaalta vaihtoehtona olis ollut odottaa johonki keväämmälle / kesemmälle, että tietäs varmasti että juoksut on ollut ja mennyt ja sit yrittänyt bongata jonkun tokokurssin, mutta kun mä yllättäen halusin tokoon "nyt heti!", kärsivällinen kun oon.. :D En tiiä sit onko ihan vaan mun mielikuvitusta, mutta kyllä Sisu ainakin on vähän menkkaränkkä juoksujen aikaan. Se on jotenkin herkempi loukkaantumaan eikä oikein ihan samalla lailla keskity, kun menee haisteluks ja merkkailuks aina lenkit, en sit tiiä miten se siihen varsinaiseen treenaamiseen vaikuttais. Kohtapa sen näkee.

marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 30.11.2010 klo 15:01  
+
0
Käytiin miehekkeen kanssa katsomassa lauantaina malinoispentuja ja voi sitä repimisen määrää :D Mutta oli ne kyllä hellyyttäviä ja tosi reippaita kaikki! Nyt tiedetään 99 %:n varmuudella, että mikä niistä meille tulee.. Enää 2,5 viikkoa odottamista, hui hirveetä! :D

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 30.11.2010 klo 16:08  
+
0
Nyt jelppiä ihmiset! Mää menin lupaamaan jotain tosi tonttumaista. Nimittäin että me osallistutaan Redin kanssa toukokuussa alo luokan kokeeseen :ttou: Mulla on kaksi ongelmaa; se pienempi eli miten saan seuraamisen tiiviiksi ja katse kontaktin pysymään?

ja sitten se suuren suuri, miten mää saan harjoiteltua luoksepäästävyyden varmaksi? Redi ei pelkää vieraita, päin vastoin iloisena korvat pystyssä menee luokse. mutta koskea se ei anna. Kerran oli salakavala, tuli rapsutettavaksi, hetken oli ja sitten murahti ja lähti pois. Mitään pahaa ei ole ikinä tapahtunut joten miten pirussa saan tuota koiraa rohkaistua luottamaan tuntemattomiin? nyt kaikki mahdolliset poppakonstit kiitos :shifty:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 07.12.2010 klo 17:38  
+
0
Itku mulla on aivan kamala tervukkikuume! Eikä vissiin missään Oulun lähellä ole tulossa lähiaikoina pentueita :(( Eikä huvittais minnekkää 500km päähän lähtä aluksi tutustumaan vanhempiin ja sitten hakea pentu. Plääh! >8C
Ollapa Jupe vielä elossa, nii ei olis mittää huolia!

Nuku rauhassa pieni <3

marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 07.12.2010 klo 21:21  
+
0
Neljä yötä pentuun on.. :love:

Tosiaan, meillä aikaistu pennun haku, kun saatiin hommat hoidettua ja me haetaan se jo nyt lauantaina ja tyttönen on silloin 7,5 viikkoinen :) APUA, onko tää oikeesti totta, että mun pitkä haave käy vihdoin toteen?!

En muista oonko sanonu täällä, mutta tytön nimikin on päätetty, hänestä tulee Rippu :)

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 17:00  
+
0
^ Onnea! :3 :jjei: Kyl ne unelmat joskus käykin toteen :D Eikö ollukki Malinoisvauva mikä teille tulee?
Swää, mullekki koiravauva! Tervukki olis kiva, Malinois olis toinen vaihtoehto :DD

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 18:47  
+
0
Mulla on kaks koiraa "samassa paketissa" kun toi nuorimmainen on käyttölinjainen tervu ja se muistuttaa kovasti malia. Monet onkin kysyneet kumpi se on. Lisäksi se on hirmu nätti!
Laittaisin kuvia,mutten ossaa.:nolo:

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 18:47  
+
0
Mulla on kaks koiraa "samassa paketissa" kun toi nuorimmainen on käyttölinjainen tervu ja se muistuttaa kovasti malia. Monet onkin kysyneet kumpi se on. Lisäksi se on hirmu nätti!
Laittaisin kuvia,mutten ossaa.:nolo:

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 36
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 22:15)