Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:08

Belgianpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 36

marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 25.01.2011 klo 15:30  
+
0
Meidän 14-viikkoisen penskan passikuva :cool:

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 25.01.2011 klo 16:28  
+
0
^ Miten noi korvat voi olla noin valtavat :nauru:

Mä oon kauan miettinyt, että Furi on vähä liian hoikka ja oon suunnitellut, että vaihdettais J&V Extra Energiaan. Viimeks eläinlääkärillä punnittaessa se tais olla 24kg (tosin en oo ihan varma että koska tää oli, punnitsinkohan sitä ollenkaan kesällä rokotuksilla?) ja nyt äsken ihan huvikseni punnitsin sen uudestaan... 28,1kg :eek: Joo ei taida olla toi ruuan vaihtaminen rasvasempaan enää aiheellinen. Eihän tuo nyt ylipainonen oo mutta järkytyin silti :nauru: Tosin Furi on ihan älyttömän lihaksikas eli ei ihmekään kun painaa noinkin paljo, eikä se muutenkaan oo mikään siroimmasta päästä oleva belgi...
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 30.01.2011 klo 08:47  
+
0
Rippu senku komistuu!!

Me käytiin eilen eka kertaa suksilla ton nuorimmaisen kanssa. Sehän meni kuin vanha tekijä!
Muistan kun yritin ton uroksen kanssa hiihtämistä joskus vuosia sitten ja siitä ei oikein tullu mitään. Koko ajan vaan kaatuilin kun sukset meni ristiin.

Nyt mentiin hienosti koko koiralatu enkä kaatunut kertaakaan. Veto oli sopiva koko ajan ja koira juoksi uraa hyvin pysähtelemättä ja haistelematta.UPEAA!!

Nyt vaan pitäis kehittää tuota omaa hiihtotaitoa. Oon nimittäin aika surkea hiihtäjä ja luistelutyyli on hieman hakusessa.:aurinko:

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 31.01.2011 klo 20:06  
+
0
Heissan meiltäkin päin.
Juuri kun tilanne meillä alko näyttään valoisalta ja kaulurinkin sai viimein riisua, huomasin Redin toissa iltana järsivän takajalkojaan. Ja mitäs sieltä löytyikään, molemmissa takajaloissa hotspotit :ttou: voitte arvata sen kiroilun määrän mikä suustani pääsi, ei muutako sakset käteen ja karvat veks tulehtuneelta alueelta. Toinen oli ihan verestävä ja mätivä, toinen vaan punoitti hiukan. Kauluri takasi päähän ja nyt taas älytöntä hoito rumbaa että ne ei leviäis ja parantuis nopeaa.. Mitähän pirua mää oon tehny että kaikki nää jutut tulee nyt yhtä aikaa, heti ku yks juttu paranee niin toista tilalle.. alkaa kohta usko loppua... :suru:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

susu

susu
Viestimäärä: 49

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 31.01.2011 klo 23:43  
+
0
Iceberg, inhottavaa, teitä nyt koetellaan huolella. :(
Oltiin viikonloppuna agikisoissa, ei taas mennyt ihan putkeen.. Ite jännitin niin paljon ettei tullut mitään, ja teki koirakin sitten elämänsä ekat kontaktivirheet ja itse olin niin paineissa etten edes tajunnu ottaa kontakteja uusiks, hylly kuitenki tuli jo ennen :(
3 x tervu, 1 x hoffi.

marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 01.02.2011 klo 21:02  
+
0
Icebergille taas tsemppiä! :/ Toivottavasti tän tsempin antamisen vois kohta puoliin lopetella tuon sairastelun osalta...

Tuli mieleen, että onko belginarttujen omistajilla mitään kasvutaulukkoa koiristaan? Oon miettiny, että onkohan toi pirpana normaalin kokoinen tai siis kasvaako normaalin belgin mukaan.. :D Sehän oli pentuna tosi paljon pienempi kuin muut sisarukset ja oon miettiny, että jääpiköhän se sitten paljokin pienemmäksi niistä.

Nyt kotimittauksella tolla on säkää 44-46 cm (miten sitä pystyy tarkasti mittaamaan ku penikka on koko ajan "EN PYSY PAIKOILLANI ÄISKÄ LEIKITÄÄN EIKÄ MITÄ SÄ MITTAILET SIINÄ TYHMÄ ÄITI LEIKI MUN KAA!!"-moodilla..) ja painoa 11 kg. Ja ikää on se vajaa 3,5 kk.

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 19:27  
+
0
Iceberg:Jaksamista!

Meillä ei oo noita säkäkorkeuksia juuri em syystä,mutta painoja oon ottanu ylös kasvuaikana.
Meidän typykkä on aina ollu todella hoikka ja painoi 13.4.-09 (syntynyt 27.1.-09) 7.6 kg.

Nyt 2-vuotiaana sen säkä on n. 58 cm ja painoa n. 20 kg. Sen yksi veli oli pentuna todella pieni,meidän tyttöäkin pienempi ja omistaja oli huolissaan sen koosta,mutta kyllä siitä ihan normaalikokoinen uros kasvoi.

pannda

pannda
Viestimäärä: 152

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 04.02.2011 klo 22:17  
+
0
Heippa vaan kaikille belgi-ihmisille! :heiluti:

Olen pitkään pyöritellyt mielessäni seuraavan koirani rotua ja nyt oon alkanu kiinnostua belgeistä paljon. Tietoa ei kuitenkaan ole vielä nimeksikään, joten päätin tulla kiusaamaan teitä typerillä kysymyksilläni :viheltel:
Eniten kiinnostaisi erot näiden muunnosten välillä, luonteessa lähinnä siis. Tietysti yksilöissä on eroja jne, mutta onko mitään eroja havaittavissa muunnosten välilllä edes karkeasti jaoteltuna? Tervut erityisesti kiinnostaisi.
Lisäksi mua kiinnostaa nuo käyttis- ja näyttislinjaisten erot. Onko ulkonäössä jotain suuria eroja, ovatko jomman kumman linjan koirat hermostuneempia, onko koulutettavuudessa eroja... kaikki mahdollinen tieto on tervetullutta ! :peukku:

Siinäpäs oli teille kysymystä näin alkajaisiksi :wink:

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 05.02.2011 klo 09:22  
+
0
Pannda:tällä palstalla tuolla aiemmin,oliskohan sivu 4,on asiaan viittaavia kommentteja.Sanoisin,että karkeasti ottaen muunnosten välillä ei suuria luonneeroja ole. Lakenoisia sanotaan hieman kovemmaksi luonteeltaan,mutta en siihenkään ota kantaa.

Suuremmat erot on käyttis- ja näyttisbelgien välillä.Jos haikailet näyttelyurasta,silloin ei käyttölinjaista kannata ottaa.Ulkonäkö poikkeaa jonkinverran toisistaan. Käyppä vaikka katsomassa esim.Tarkatan kennelin koirien kuvia.

Luonteesta sanoisin,että käyttis on jotenkin rauhallisempi normaalioloissa. Ei häslää turhasta,osaa ottaa rennosti,mutta sitten kun tehdään,tehdään sata lasissa.
Itselläni on kummankin linjan koiria ja toi uros on näyttelylinjainen. Sillä tuppaa lähtemään välillä mopo käsistä. Kiihtyy liikaa tekemisistään ja kuumuu,haukkuu ja sählää. Menee siis hieman yli.Hermorakenne on heikompi.
Mutta kyllä näyttelylinjaisestakin saa tosi hyvän harrastuskaverin.Vanhin narttuni on niinikään näyttelylinjainen ja se on ollut elämäni koira.

Nuorin narttu taas on käyttölinjainen. Sillä on todella kova saalisvietti. Elikkä kaikki liikkuva kiinnostaa.Sillä on hyvä hermorakenne eikä se hätkähdä juuri mistään. Ikinä ei tarvitse ajatella että uskaltaakohan tuo mennä johonkin uuteen paikkaan tai tilanteeseen.

Koulutettavuudessa ei mun mielestä ole eroja,yhtä fiksuja ja teräväpäisiä kaikki on. Ei tartte kellekkään rautalangasta vääntää vaan oppivat nopeasti...niin hyvät kuin huonotkin asiat.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 05.02.2011 klo 20:59)

Sälli

Sälli
Viestimäärä: 3

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 05.02.2011 klo 18:48  
+
0
Minä mietin samoja asioita kuin pannda! Koiria on aina kotoa löytynyt, mutta ei belggaria. Ja nyt pitkän haaveilun jälkeen olen sellaisen päättänyt hommata.... ja valintani on tervu, mutta näyttely vai käyttölinjainen vai seka??? ja noitten linjojen erot... Mulla koira ehdottomasti olisi tulossa käyttöön ( voihan sitä joskus huvin vuoksi käydä naamaansa näyttelyissäkin näyttämässä) ja erityisesti tavoitteena olisi saada koira, jolla on hyvä hermorakenne sekä toimintakyky... ja sitten pitäisi osata ottaa joskus rennostikki... Toki koulutuksella on oma merkityksensä :)

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 07.02.2011 klo 18:34  
+
0
Hellou taas ja kiitokset kaikille tsempeistä ja kannustuksesta :aurinko:
Me käytiin perjantaina Akuutin klinikalla käynnillä näyttämässä noita jalkoja ja eläinlääkäri tutki ihan mikroskoopin kanssa että mitä ne on. Ja ne paljastui hiiva tulehdukseksi :ttou:
Ei ollut spotteja ei, vaikka päivystävä niin sanoi.
Nyt kuitenkin kunnon lääkkeet millä hoitaa ja jalat jo nyt paljon paremman näköiset :peukku:
Ensi sunnuntaina olisi tarkoitus pakata kimpsut ja kampsut ja suunnata agi treeneihin 2kk tauon jälkeen. Saas nähdä kuinka katastrofaalista siitä tulee, onko korvat vaan koristeena ja meno päällä tällaisen tauon jälkeen :viheltel:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 14:13  
+
0
Huoh, mitäköhän sitä tekis ton koiran kanssa..

Mulla alkaa pikkuhiljaa hermot kiristymään, kun toi lenkillä kertoo kyllä vastaan tulevaista ihmisistä. Sitten alkaa se ääretön purraus-örinä, että ei vaan jaksa! Sitten jos mennään esim. keskustaan ja jossa on paljon ihmisiä niin sitten ollaan ihan hiljaa. Toi kyllä pätee myös koiriinkin, että jos on yks koira niin sitten puhistaan, mutta jos on monta kerralla niin sitten ollaan hiljaa. Oon miettiny, että pitäskö mun vaan ruveta menee niitten ihmisten ohi ilman, että kiinnitän yhtään huomiota tuohon pörinään? Nyt oon yrittäny sitä, että syötän namiskoja tolle, mutta aina ne ei kiinnosta tai sitten ottanu turvasta kiinni ja kieltäny kovemmin, mutta sekään ei tuohon lapsokaiseen oikeen tehoa.

Luotan kyllä siihen, että ikä tuo myös ehkä vähän järkeä päähän tän asian suhteen, mutta kun!

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 14:36  
+
0
Marrja, ootko koittanut sellaista, että kun pöhinä alkaa niin käännytkin ympäri, etkä mene siihen suuntaan, missä on jokin koiraa kiinnostava asia? Tietenkin jos ei oo ns. pelkopöhinää, siinä tapauksessa mä jäisin ehkä vaan paikalleen koiran kanssa ja antaisin ihmisten ja koirien mennä ohi, ja yrittäisin itse samalla silitellä ja rauhoitella hyvin vähäeleisesti, jotta koira tajuais ettei ohittavissa ihmisissä tai koirissa ole mitään sen kummempaa katottavaa?

marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 14:40  
+
0
^ Mä oon melko varma, että kyseessä ei oo mitään pelkoa, koska muuten ton mielestä ihmiset on aivan huippuja ja ei oo ikinä ketään pelänny. Mutta en tiiä sitten, että tekiskö toi hihna + vieras ihminen- yhdistelmä siitä pelokkaan, mutta en usko ainakaan. Toi tosiaan yrittää vetää sinne ihmisten luokse häntä heiluen, että lähinnä toi vaan haluaa päästä moikkaa kaikkia.. Vaikka ollaan alusta asti oltu sillä linjalla liikenteessä, että hihnassa ei moikata koiria eikä ihmisiä, että siitä ei myöhemmin tulis ongelmaa, että kaikkien luokse pitäs vetää. Mut näköjään siitä alkaa ongelma syntyä :D

Mut ehkä mun ite pitää vaan yrittää olla suuremmin välittämättä ja pikkasen vaan rauhotella vaikka ärsyttää ihan suunnattomasti toi pöhinä!

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 19:29  
+
0
Meillähän toi nuorimmainen on just semmonen yltiöpäisen ihmisrakas. Annoin hölmönä vielä pentuna sen olla vapaana töissä mukana ja siellä se sai seurustella ihmisten kanssa. Aattelin että sosiaalistuupahan kunnolla.:nauru:
Oon kuitenkin saanu sen hyvin "vieroitettua" ihmisistä. Mulla on aina nameja mukana ja syötän niitä kun vastaan tulee ihmisiä/koiria. Se on onneks hyvin ahne ja namit maistuu. Nykyään kun joku tulee vastaan se ottaa kontaktia eikä vilkaisekkaan vastaantulijoihin.

Ootkos koittanu naksulla? Vois vaikka opettaa "katso" käskyn naksun kanssa. Meillä naksu on oiva apuväline moneenkin juttuun. Esim. Pentuna tuo tuli ihan hepuliin kun kuljettiin jalkapallokentän ohi ja siellä pelattiin. Se olis halunnu juosta mukaan,tempoi ja haukkui.( Tais mulla kyllä olla joskus mukana suihkupullokin jolla suhautin vettä naamalle jos riehui.) Mutta etupäässä positiivisen kautta on menty asiat.

Kärsivällisyyttä ja johdonmukaisuutta vaan niin kyllä se lopulta tulosta tuottaa. Ja pysy itse rauhallisena.:peukku:

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 21:27  
+
0

belgilö kirjoitti:

Ja pysy itse rauhallisena.:peukku:

Voi ku tän oppis vielä jonain päivänä... :nauru: Mulla on ihan superlyhyt pinna ja tuun tosi helposti huonolle tuulelle esim. treeneissä, jos koira vaan perseilee. Tästä seuraa tietysti se, että koira perseilee vaan enemmän :roll: Tosin ehkä mä näin vanhempana ja viisaampana :nauru: pystyisin olla treeneissä rennommin, saa nähdä keväällä kun päästään taas ryhmään.

Meillä on pikkusen samanlainen tilanne ku marrjalla; ensimmäinen ihminen/koira joka tulee vastaan lenkillä on ku ulkoavaruuden olio ja sille pitää pöhistä tai murahtaa. Tää on kyllä ihan omaa vikaa, näin talvisin käydään tosi paljo lenkeillä tuolla pelloilla/metsissä/sivuteillä, missä ei tuu ristinsielua vastaan, joten koirasta on tullu vähän mettäpöyröö. :roll: Ja voin kertoa, että en kuulu niihin omistajiin, jotka hyssyyttelevät koiraa nätisti, vaan jos koira erehtyy pitämään ylimääräsiä ääniä niin säikäytän välillä ittenikin karjaisullani... :nauru:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 10.02.2011 klo 07:19  
+
0
Dronttiedward, et oo ainoa, jolla on pinnan pituudessa toivomisen varaa.. :heiluti: Mut niinhän sitä sanotaan, että sellanen koira millanen omistaja. Ite löydän omasta luonteestani hyvinkin paljon belgimäisiä piirteitä. Jos vaikka sattuu niin, että jollekin tutulle arvostelen Sisua, kun se on semmonen tai tämmönen, ni huomaan kohta ite että voisin ihan hyvin puhua itsestäni.

Mulla lähinnä lyhyt pinna ilmenee silleen, että alan huokailemaan, puhisemaan ja pyörittelemään silmiäni kun treenataan ja joku juttu ei onnistu. Mulla on paha tapa jättää homma kesken, jos menee ihan päin honkia. Ja tadaa, näin koira oppii, että kun esittää, ettei ymmärrä, ei tarvii tehä. Hyvä minä! :peukku: Jos joku tietää hyvän paikan missä myydään varapäreitä, niin saa vinkata!

Sisu on onneksi aika mallikelpoinen ohittaja. En tiedä mistä johtuu, mutta se on kuulemma pennusta asti ollut hihnapoliisi. Hihnassa pitää kävellä Sisun mielestä nätisti, ja jos joku lenkkikaveri alkaa pöhisemään vastaantulijoille, lopettaa Sisu sellasen käytöksen alkuunsa esim. nappaamalla kaveria niskatukasta tai vaan jäykistelemällä päätä toisen niskan päällä. Ohitustilanteissa tää on ihan jees, mutta kun Sisu tuppaa muutenkin olemaan vähän päsmäri. (Ja itsehän siis en ole lainkaan... :paapatus:)

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 12.02.2011 klo 21:21  
+
0
Oli niin suuri virhe ruveta syöttämään Furille säännöllisesti lihaa :roll: Nyt se ei syö enää ollenkaan, jos kupissa ei oo jauhelihaa/kalkkunaa/broileria. Jättää koko hemmetin kupillisen syömättä. Pakkases on vielä 5 kiloa lihaa ja taitaa sinne jäädäkin pitkäksi aikaa, saa opetella piski syömään nappulaa tai sit saa kuolla nälkään!
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 14.02.2011 klo 15:50  
+
0
Hellou kaikille :heiluti:
Me ollaan tervehdytty jo niin hyvin että käytiin eilen 2kk tauon jälkeen treeneissä! ja siitä päästäänkin siihen perseilyyn ja hermojen menettämiseen :mietiskel: Redi jätti aivot kotiin, ei alkanu mun kans millekään, teki kaikki tasan päin vastoin mitä pyysin jne. kuvitelkaa siis että koira on 2kk ollut vain remmilenkkien varassa, 3 kertaa 2kk aikana saanut vain juosta irti, mitäpä muutakaan olis voinu odottaa :roll: noh onneksi sentää kepit ja kontaktit on mallillaan, jos se olis nekin vetäny lööperiksi niin oisin voinu ruveta itkemään :nauru:

Redillä on edelleen hiivaa takajaloissa, pitää alkaa syöttää nyt urakalla maitohappobakteereita että sais elimistön tasattua. kauluri päässä siis joutuu kulkemaan ettei revi jalkoja auki..
mutta voiton puolella ollaan :jjei:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 15.02.2011 klo 07:20  
+
0
Iceberg, hyvä juttu että Redi alkaa olla paranemaan päin! :jjei:

Voi ei minkä menin tekemään. Ajattelin ihan vaan vilkuilla muutamien belgikasvattajien sivuja siinä mielessä, että onhan mun hyvä tietää minkälaisia yhdistelmiä on suunnitteilla. Ja nyt mä en vaan saa rauhaa! Löytyi liian monta kiinnostavaa yhdistelmää, joista voisin haluta pennun. Äh ja voih. Oon asettanut itselleni sellasen ehdon, että ennen kuin toinen koira tulee, mun on asuttava eri kämpässä kuin nyt ja mulla on oltava auto. Ääk, en kestä.

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 36
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 06:15)