Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Maanantaina, 10.01.2011 klo 17:33

Bernhardinkoirat

adihasla

adihasla
Viestimäärä: 49

BERNHARDINKOIRAT - Maanantaina, 10.01.2011 klo 17:33  
+
0
Tästäkään ei ollut tehty vielä omaa aihetta, niin teimpä nyt sitten tällaisen. :-) Onko täällä bernhardinkoiran omistajia?

Itse en ole, mutta tutulla näitä oli kaks kappaletta jotka tosin ovat jo kuolleet. Erittäin lempeitä ja rauhallisia otuksia. Kauheesti tuli ulos näitä vietyä ja tehtyä kaikkea. :-) Haaveissa olis joskus tämmönen, mutta varmaan jääkin siihen haaveksi kun kerrostalossa tulee asuttua.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: BERNHARDINKOIRAT - Maanantaina, 10.01.2011 klo 20:13  
+
0
Täälläkään ei ole bernhardilaista, mutta pariin yksilöön olen tavallaan tutustunut.
Toinen oli täällä lähistöllä asuva "peto" mikä rähisi yhdelle sun toiselle vastaantulijalla, ei ollut hallinnassa lenkillä ja oli suorastaan pelottava kohdata.

Toinen taas hyvinkin lupsakka vanha herra (täällä palstallakin joskus kirjoittaneen omistama) kuka joitain vuosia sitten kävi näitä meidän pikkupiskejä tapaamassa :nauru:
Muutama kuva :cool:
Elmolla ja kaverilla pikkuinen kokoero


Elmo ei olis millään päästänyt tuota jättiä terassille eli kuvan nimi vois olla vaikka "hus-pois"
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Barry

Barry
Viestimäärä: 2

VS: BERNHARDINKOIRAT - Sunnuntaina, 24.07.2011 klo 10:36  
+
0
Täällä PK uroksen omistaja. Poika tuli vuosi sitten Temmeltassun F-pentueesta, ja kokoa tällä hetkellä about 77kg/säkä reilu 80cm. Kymmenen vuotta harkittiin TOSI ison koiran ottoa eikä ole kaduttanut. Juurin on sellainnen, kuin olin kuvitellut.

Temmeltassun Antonin Fahroni (eli Ensio..) kyselee, missä ovat muut sisarukset?

katzifilth

katzifilth
Viestimäärä: 2

VS: BERNHARDINKOIRAT - Tiistaina, 11.12.2012 klo 23:23  
+
0
Elvytetääs tätäkin keskustelua!

Täältä löytyy siis yhden pitkäkarvaisen bernhardinkoiran onnellinen omistaja! (: Uros on, nimeltään Citykarhun Brutus, tutuille vain Brutus <3 Kennel Citykarhun B-pentueesta pois on tämä poika, syntynyt 23.4.2012 ja kotiutunut 4.7. (:

Todella upea nuoriherra luonteeltaan, vaikka itse sanonkin! Ei ole paljoa tarvinnut esim. sosiaalistamisen kannalta tehdä, kun on alusta asti mennyt täysin ennakkoluulottomasti tervehtimään vieraita koiria ja ihmisiä; rakastaa huomiota ja hellimistä! Leikkisä on myös, ja oikea mammanpoika. Helppo kouluttaa ja nopea oppimaan, vaikka minulle sanoi useampikin [ja netissä luki myös], että bertsut ovat melko hankalia kouluttaa koska ovat niin hitaita oppimaan Oo'' Ei ainakaan omalle kohdalle sattunut tällaista yksilöä, jos näin on; ja ihan hyvä niin!

Siskollani on myös bertsu, Brutuksen veli, itse asiassa! Uros siis myös, nimeltään Citykarhun Bart eli tutuille Poju (: Hieman itsepäisempi luonteeltaan kuin Brutus, mutta paljon rauhallisempi kaveri. Brutus kun on menossa aina kaikkialle ihan tohkeissaan; Poju katselee ensin hieman sivummalta tapahtumien kulkua. Myös enemmän vartiointitaipumuksia löytyy, kuin Brutukselta (:

Yksi bertsu löytyy myös lapsuudesta; perheemme omisti, silloin kun itse olin vielä "kapaloissa", bernhardinkoira nartun nimeltä Länsituulen Kasandra "Sandra" (: Todella mahtava luonne oli myös tällä tytöllä; nuorin vanhimmista siskoistani, joka oli tuolloin 2-3-vuotias, sai mm. työntää kätensä ja jopa osaksi päänsä koiran suuhun, eikä tehnyt mitään! Tämä koira myytiin myöhemmin, oltuaan meillä pari-kolme vuotta, koska vanhemmillani oli tuolloin yritys, eikä kukaan meistä lapsista ollut tarpeeksi vanha/vahva taluttamaan koiraa. Eikä sitä viitsinyt vain ulkona häkinjatkonakaan pitää; parempi kun sai kodin jossa olla ulkona ja lenkkeillä ison koiran vaatiman määrän (: Eli todella vanhaksi tämä, muistaakseni 16-vuotiaaksi! (:

Ja vielä jos joku tahtoo käydä kurkkaamassa, niin kehittelin tässä kuukausi takaperin Brutukselle omat kotisivutkin; osa alueista vielä päivittämättä, mutta ihan hyvällä mallilla ovat jo! (:

>> http://citybrutus.wix.com/saintbrutus
Bernhardinkoira-poika Citykarhun Brutus "Brutus" <3 Synt. 23.4.2012, kotiin tuotiin 4.7.2012 <3
Suomenpystykorva-Parsonrusselinterrieri mix Fido <3 Synt. Helmikuussa 2010, tuli taloon 15.9.2011 <3
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.12.2012 klo 23:25)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28173
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 11:30)