Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 13.05.2010 klo 19:51

Bichon frisèt

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7

Danielle

Danielle
Viestimäärä: 143

VS: BICHON FRISèT - Torstaina, 25.08.2011 klo 02:21  
+
0
Meillä on nyt myöskin taas hieman uusia vaivoja. Danilla tulehtui päälaen iho. Ja pään osalta turkki piti tietenkin kyniä. Nyt sitten antibioottikuuri ja perjantaina mennään kontrolliin. Aika kummallisen värinen se päälaki edelleen on, mutta voi johtua myös Betadinesta tai sellaisesta hunajavoiteesta joita päähän laitetaan. Aika lailla nuo aineet ovat muuten sotkeneet ympärillä olevat karvat ja pestä ei saa. Joten saa katsoa joutuuko sitä turkkkia nyrhimään vielä lisääkin. Odotan kyllä kovasti, että koiran saisi taas monen viikon jälkeen pestä ja viedä ensi viikolla trimmaajalle. Ell näet kielsi molemmat. Ei ole koskaan ollut noin likainen tuo koira.

Muillekin toipilaille paranemisia!
Bichon Frise Dani 3/2007
Havannankoira Tilda 1/2008

tildani.vuodatus.net

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: BICHON FRISèT - Torstaina, 25.08.2011 klo 18:21  
+
0
täällä sit revittiin taas eilen jo jotain 99% parantunut häntä auki, siis aivan verelle koko hännänpää kun uloslähdön yhteydessä oli hetken valvomatta ilman kauluria. huomiseksi saatiin ell aika ja samalla näytetään anaalit, en oikein jaksa uskoa että jos siinä hännässä ei mitään vikaa ole niin sen paraneminen näin kauan kestäisi, tilanne kun on se että se rupi ei vaan meinaa millään lähteä ja lopulta koira aina saa sen revittyä irti, sitten rupeutuu parissa päivässä uudestaan ja viikon päästä taas auki ....

paranemisia myös sinnepäin :(
no you don't know what it's like
welcome to my life

murme123

murme123
Viestimäärä: 3

VS: BICHON FRISèT - Torstaina, 25.08.2011 klo 18:45  
+
0
moi! mitäs teijän palleroille kuuluu? meillä muru on menossa ylihuomenna hoitoon viikoks ekaa kertaa =( saas nähä miten siä hoidos menee =)
Bichon frise Muru 9/2010 <3

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: BICHON FRISèT - Perjantaina, 26.08.2011 klo 21:10  
+
0
ell totes tossa hännässä bakteeritulehduksen ja siihen on nyt antibiootit sitten, jo ensimmäisen lääkintäkerran jälkeen vaikuttaa kutisevan ja vaivaavan vähemmän mutta ikävä kyllä viikonlopuksi suuniteltu miitti peruuntuu (jälleen) kun en uskalla tota ottaa isomman kaverin kanssa temuamaan tai muutenkaan juoksemaan irti porukalla vielä kun irtiollessaan tarvii ihan jatkuvan valvonnan ettei lähe sitä pureskelemaan enää.

ell katto myös anaalirauhaset samalla ja kaikki ok :)
no you don't know what it's like
welcome to my life

Tiinuski

Tiinuski
Viestimäärä: 3

VS: BICHON FRISèT - Keskiviikkona, 14.03.2012 klo 20:00  
+
0
Minun mössökät Nappi ja Nikke



Crystal White's Nappi 2v. 10kk


Keymaker's U Got The Music In U "Nikke" 13kk
Touch a Bichon and you have touched a bit of heaven
Hold a Bichon and you have hold the world
Love a Bichon and you will love life forever

mörkyli

mörkyli
Viestimäärä: 20

VS: BICHON FRISèT - Maanantaina, 25.06.2012 klo 10:55  
+
0
Saiskohan tätä keskustelua hieman elvytettyä:)? Meille on siis tulossa ensimmäiseksi yhteiseksi koiraksi bichon frise pentu elokuussa ja mielenkiinnolla olen kahlannut läpi tätäkin keskustelua:) Odottvan aika vaan on niin pitkä, ensimmäistä kertaa ikinä toivon että kesä menisi nopeasti:D!
Bichon frisé 6/2012

mörkyli

mörkyli
Viestimäärä: 20

VS: BICHON FRISèT - Sunnuntaina, 09.09.2012 klo 17:24  
+
0
eikö täällä tosiaan käy kukaan? Me ollaan saatu jo pentu kotiin, itseasiassa se on asustellut meillä jo reilun kuukauden:)
Bichon frisé 6/2012

peke89

peke89
Viestimäärä: 13

VS: BICHON FRISèT - Sunnuntaina, 16.09.2012 klo 17:29  
+
0
Täällä ilmottautuu kanssa uusi bichoninkin omistaja, (meillä siis kaksi koiraa, peke ja bichoni). Huomasin kun lueskelin että täällä on muitakin bichoneita jotka ovat nuppuja nimeltään :D. Miten saatte muuten liitettyä tähän kuvia ilman mitään pelkkiä linkkejä, vaan suoraan valokuva tähän isona?. Yrittänyt olen ihan normi kopioi->liitä.. mutta taitaa olla omat niksit?

^ Tuliko teille narttu vai uros pentu? :). Miten on pentuaika sujunut uudessa kodissa? ja mitä olet rodusta ollut mieltä?, kyllä hermoja kysy meillä ainakin nupun pentuaika.. varsinkin kun kengät on syöty kun tulet kotiin, sekä lattialistat ja sukat on rei'illä. Muuten kyllä ihana koiruus :)

Tässä menneellä viikolla meinasin saada sydärin, kun tulin kotiin ja oli matot ihan oksennuksessa, olipahan nuppu kaivanut sitten vetoketjun nenällään auki (ollu sisällä ilmeisesti hyvät hajut) ja varastanut kassista purkkapussin ja pureskellut parisen kymmentä palaa ja aina sylkässyt pois (ksylitoli kun on koiralle myrkkyä), siinä sitten lukemaan ensiapua netistä mitä pitää tehdä.. mutta onneks ei ollut kerinnyt niellä kokonaisena suuria määriä ja seurasin tilannetta ja tein ohjeiden mukaan niin selvittiin pelkällä säikähdyksellä :/. Kyllä näiden kanssa saa olla varautunut vaikka mihin!
Ei ole olemassa toista pekingeesin kaltaista rotua :)

mörkyli

mörkyli
Viestimäärä: 20

VS: BICHON FRISèT - Perjantaina, 28.09.2012 klo 19:46  
+
0
Hienoa, tänne on kirjoittanut joku muukin kuin minä:D!

PEKE89: Löysin tällaisen ohjeen: "Lisätäksesi kuvan tähän ketjuun, sen täytyy olla netissä. Jos sinulla ei ole omia kotisivuja, voit lisätä kuvasi johonkin netin ilmaisista kuvagalleriasivustoista. Näitä ovat mm. Picasa, Photobucket.com ja Koirat.comin oma kuvagalleria

Kun olet lisännyt kuvan nettiin, mene kuvan päälle, klikkaa hiiren oikeaa näppäintä ja vaiitse "kopioi kuvan osoite/copy image location". Tämän jälkeen lisää kuvan osoite kuvanlisäys-toiminnolla. Jotta kuva näkyisi palstalla kuvanlisäystoiminnon avulla eli [img ] ja [/ img]-tägien välissä, tulee kuvan osoitteen loppua .jpg tai .gif"

Meillä on urospentu, täytti juuri 16 viikkoa. Kyllähän se välillä on hermoja koetellut, täytyy myöntää:D Meillä ei tavaroita ole tuhonnut mutta varsinkin alkuun puri ihmisiä paljon ja puree vieläkin kun kovasti innostuu. Myös käsittelyyn oli aika opettelu, varsinkin fööni oli alkuun ihan hirveä:D Nykyään pesu ja föönaus sujuu kuitenkin jo iha ok. Mutta rotuvalintaan olen tyytyväinen, ihanan iloinen veijari josta todella on seuraa! Innolla odotan pennun kasvamista, että päästään kunnon lenkkeilyn makuun:)!
Hui kamala, onneksi ei ollut niellyt purkkaa! Varmasti säikäyttää tuollainen:(

Muuten, minkä ikäisenä teidän koirat on trimmattu ekaa kertaa? Mietin kun tuo karva kasvaa huimaa vauhtia..oletteko opetelleet itse trimmaamaan vai käyttäneet muualla? En ymmärrä miten tulen onnistumaan trimmaamisessa kun en ikinä ole sitä tehnyt eikä pentu pysy hetkeäkään paikallaan..

Loppuun vielä kuva 16 viikoisesta kakarasta:)
Bichon frisé 6/2012
(Viestiä on muokattu perjantaina, 28.09.2012 klo 19:48)

Kultainennoutaja

Kultainennoutaja
Viestimäärä: 25

VS: BICHON FRISèT - Keskiviikkona, 10.10.2012 klo 14:27  
+
0
Miten te puhdistatte koiranne tassut?Meille sanottiin kennelissä että ne pitäisi pyyhkiä kuivalla rätillä,mutta yksi sukulaisemme joka on omistanut jo monta bichonia on kuulemma aina pyyhkinyt ne märällä.

Ja harjauksesta miten olette kouluttaneet pentunne harjaukseen?Meiän kaks kuukautinen
aina rimpuilee ja vältttelee harjaa.

Ja silmien puhdistuksesta miten puhdistatte koiranne silmien aluset?

Pikkuherra on ensimmäinen koiramme ja olemme avuttomia.

Tässä pikkuherran kuva:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 10.10.2012 klo 14:43)

Kultainennoutaja

Kultainennoutaja
Viestimäärä: 25

VS: BICHON FRISèT - Keskiviikkona, 10.10.2012 klo 15:02  
+
0

Agitem kirjoitti:

Toiann, meilläkin on äiti allerginen ja kasvattaja suositteli tätä rotua vaikkei ihan idioottivarmana pitänytkään. Eli kun mulla ja kaksossiskollani oli 10-vuotissynttärit, iskä vaan tuli sen koiran kanssa ja sano että tässäpä tämä :) äidille koko juttu tuli yllätyksenä, eli siis hankintatapa oli _todella huono, mutta kun se näki tän pikkusen ja kasvattaja oli mukana tuomassa koiraa meille + lupasi viipyä yön yli katsoakseen ettei äitille tule oireita tai mtn muuta, niin kyllä se tosta heltyi. Ja kun iskä nyt suunnilleen kaikesta oli huolehtinut ja kasvattaja täydensi loput, ihan hyvin tuo sujui. Ja äidille ei tosiaan tullut mitään oireita, mikä on todella hyvä. Olin itekkin ihan onneni kukkuloilla, varsinkin kun tota koiraa nyt oli "ruinattu" jo monta vuotta. Mutta tottakai oli ainakin minulla kasassa paljon tietoa, innostusta ym. Ja yhä edelleen tota jaksaa lenkittää vaikka kymmenen kertaa päivässä, vaikka on kolme vuotta jo meillä ollut. Harmittavan usein näillä minun ikätovereilla tuppaa menemään kaverit ja muut koiran edelle :'/



Joo tosta koiran edelle pistämisestä oon ite 11 v. ja koiraa ruinasin monta vuotta(koko elämän)ja nyt se tuli!Omaa koiraa en ikinä pistäisi kavereiden varjoon,mutta ykskin mun kaveri vaan tahto olla kavereiden kanssa ja unohti koiransa kokonaan:mad:!Kurjaa semmonen.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 20.10.2012 klo 09:06)

Kultainennoutaja

Kultainennoutaja
Viestimäärä: 25

VS: BICHON FRISèT - Lauantaina, 20.10.2012 klo 03:11  
+
0
Käykö täällä ketään?

Kultainennoutaja

Kultainennoutaja
Viestimäärä: 25

VS: BICHON FRISèT - Lauantaina, 20.10.2012 klo 03:11  
+
0
Huhuu?
(Viestiä on muokattu lauantaina, 20.10.2012 klo 03:12)

Kultainennoutaja

Kultainennoutaja
Viestimäärä: 25

VS: BICHON FRISèT - Sunnuntaina, 21.10.2012 klo 06:44  
+
0
HUHUU?

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: BICHON FRISèT - Perjantaina, 16.11.2012 klo 08:15  
+
0
Aika hiljaista täällä frisé-keskustelussa, mutta sitäkin hiljaisempaa bolognese-keskustelussa. Tekis mieli liittyä tähän keskusteluun, kun ei noita bolo-omistajia oikeen löydy mistään. :D
Bolognesenarttu 7/2012

Rafiki

Rafiki
Viestimäärä: 14

VS: BICHON FRISèT - Lauantaina, 01.12.2012 klo 00:56  
+
0
Terve! Pitkästä aikaa täälläkin tulee poikettua :) Täällä näkyy olevan uusiakin omistajia! Mites teidän biisonien hampaat voi? Meidän Iinekseltä on poistettu jo 11, mm. kaikki etuhampaat, eikä ikää likalla ole vielä edes 6 vuotta. Nyt on varattu maanantaiksi eläinlääkäri ja ainakin 2 hampua lähtee taas... Kuulemma piänillä roduilla surullisen yleistä?

Only

Only
Viestimäärä: 23

VS: BICHON FRISèT - Tiistaina, 05.02.2013 klo 19:37  
+
0
Meillä on :)
:D

Kultainennoutaja

Kultainennoutaja
Viestimäärä: 25

VS: BICHON FRISèT - Perjantaina, 15.02.2013 klo 05:59  
+
0
Jihuuu,VIHDOIN muita!:)Oon kyllä ollu ny itte taolla ku huomasin että viime viestistä oli jo melkein vuosi tai jotain...:nolo:

En oo kyllä asiantuntija noissa hampeissa ku eka koira ja sekin vasta seittemän kuukautta...Mutta sen olen huomannu että sen kulmahampaat kasvaa jotenkin päällekkäin!Johtuuko tämä "ylimääräisen hampaan"tulo siitä,että hammas olisi lähdössä?:eitietoo:

// peräkkäiset viestit yhdistetty
- griffon
(Viestiä on muokattu perjantaina, 15.02.2013 klo 17:59)

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: BICHON FRISèT - Maanantaina, 18.02.2013 klo 12:51  
+
0
^ Tarkoitatko, että maitohammas on jäänyt kiinni? Ne kannattaa ehdottomasti näyttää eläinlääkärille, jos maitohammas ei meinaa irrota. Muuten on mahdollista, että kasvaa vinoon.

Meillä kasvoi kaksi alaetuhammasta eteen, muuten hampaissa täydellinen purenta. Mitä mieltä olette, kannattaako näyttelyhaaveet unohtaa?
Bolognesenarttu 7/2012

Rafiki

Rafiki
Viestimäärä: 14

VS: BICHON FRISèT - Tiistaina, 19.02.2013 klo 17:26  
+
0
Meijän Iineksellä kasvo kanssa kulmahampaissa rautahampit maitohampaiden päälle ja vein ihan paniikissa eläinlääkärille, että nyt äkkiä maitohampaat irti! Ei ne maidot kummiskaan tiukassa ollu ja lääkäriki vähän naureskeli mun paniikkiani :)
Sanoisin, että jos ne maitohampaat kumminki heiluu, niin ei ne niitten rautahampien asettumista haittaa. Tiätty jos kamalasti jännittää sen purennan pualesta, niin lekurille vaan! Se ei oo mikään iso operaatio :)

Mun rakkini ei näyttelykehiä oo kiärtäny olleskaa ko on noi molemmat polvet rikki ja vähä keksinväriä korvissa, niin en sitte siitä purennastakaan niin tiiä, että millon kannattaa kehistä luapua. Sitäkin kannattaa eläinlääkäriltä kysyä tai käydä ihan kehissä kokeilemassa, että millasta palautetta saa :)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.02.2013 klo 17:27)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 10:00)