Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Maanantaina, 10.10.2011 klo 15:40

Bordercollie - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 38

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Maanantaina, 21.11.2011 klo 18:29  
+
0
Mistikin on selvästi mun koira, sitä ei tasan kiinnosta muut ihmiset ja koirat. Samalla tavalla se ei suhtaudu edes muihin perheenjäseniin, vaikka tykkääkin niistä kovasti, vaan kyllä mä olen se ykkönen. Tää on yksi ihanimpia piirteitä Mistissä, että se on tosiaan yhden ihmisen koira, jonka kanssa tekee töitä. Vieraista ihmisistä Misti ei tykkää yhtään, on varautunut ja pidättyväinen, joten yhtään ketään muuta se ei rakasta kuin omaa perhettään.

Remux

Remux
Viestimäärä: 389

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Maanantaina, 21.11.2011 klo 21:41  
+
0
Toivon että ronillekin tulisi vähän pidättyväisyyttä, nyt se haluais olla kaikkien kaveri. Varsinkin lapset on niin ihania että niiden naamat olisi pakko päästä nuolemaan.

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Maanantaina, 21.11.2011 klo 21:41  
+
0
Onko kellään kokemusta bortsusta joka pyrkii paimentamaan tokoliikkeitä? Axelilla on alkanut ilmetä tällaista pientä kivaa, eli mm. seuruussa ja kaukoissa jää "kyttäys" päälle.
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Maanantaina, 21.11.2011 klo 21:51  
+
0
^Sumu ei varsinaisesti liikkeissä paimenna, mutta saattaa kyllä liikkeiden välissä bongata kentän laidalta paimennettavaa...

Paimentaako Axel siis ns. tyhjää vai esim. kädessäsi/maassa olevaa lelua tms.?

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Maanantaina, 21.11.2011 klo 21:58  
+
0
^Yleensä nimenomaan palkkaa, oli se sitten lelu tai nami.

Muoks. tai oikeastaan kyttäys jää päälle jos palkkaan välillä lelulla, eli ei varsinaisesti kyttää niitä nameja. Huono itseilmaisu.
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.11.2011 klo 22:18)

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Tiistaina, 22.11.2011 klo 09:06  
+
0
^Jos sulla on lelu kädessä tai muuten edes näkyvissä, niin apu voi tulla jo siitä, että lelu(t) on aina kokonaan piilossa ja tulee esille vasta naksun/kehusanan jälkeen eli vasta kun palkkaus oikeasti alkaa. (Ja tietenkään kyttäys ei saa johtaa palkkaan ellet sitä halua vahvistaa :hymy:)

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Tiistaina, 22.11.2011 klo 10:01  
+
0
Jes, kiitos! :hymy: Tätä koitetaan.
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

Inna

Inna
Viestimäärä: 163

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Tiistaina, 22.11.2011 klo 15:02  
+
0
Meillä on myös esiintynyt kyttäystä liikkeiden aikana. Riittää, että se aavistaa palkan olevan pallo. Jätin suosiolla pallot pois kaikesta missä ei kaivata kyttäystä, eli ainoastaan paikkamakuustaa saa pallon palkaksi, kytätköön siinä ihan rauhassa.. Eteenmenossa meinasin käyttää isoa jalkapalloa, kun ne on Moonasta kuitenkin niin pop, mutta siinä tuli sitten hakukaari ja kyttäys myös kuvioon, huoh. Revittäviä leluja ei kyttää ollenkaan, vaan vaihtaa silmän käytöstä kokonaan repimis ja puremis moodiin, onneksi.

Olis niin kiva päästä kokeilemaan paimennusta, koirakin pääsis tuijottelemaan jotain sallittua kohdetta:nauru:

Cressie

Cressie
Viestimäärä: 319

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 23.11.2011 klo 10:42  
+
0
Kuinka iso virhe tokossa on, että maasta istumaan noustessa (kaukkarit) koira hypäyttää pyllyä? Ei pakosti hyppää edes eteenpäin. En oikein osaa selittää. Ollaan sitä yritetty häivyttää niin, että olen ihan kiinni Troiluksessa (etutassut on lähes mun jalkojen välissä) ja siitä Troiluksen täytyy nousta istumaan. Välillä siinäkin "hyppää" vaikka tilaa ei kyllä pitäisi olla. :eitietoo:
Bordercollie Troilus 28.11.2010
Beauceron Jago 6.6.2014
blogi

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Perjantaina, 25.11.2011 klo 17:44  
+
0
^ Riippuu varmaan siitä, kenen pyllyä koira hypäyttää. Esim tuomarin pyllyn hypäyttäminen saattaa olla vikatikki. :viheltel:

Cressie

Cressie
Viestimäärä: 319

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Lauantaina, 26.11.2011 klo 18:07  
+
0
Kuinka teidän uroksiin vaikuttaa nartut?

Troilus on tänään lenkin jälkeen nyt yli tunnin ravannut ympäri kämppää pippeli pystyssä ja vinkunut. Ilmeisesti yläkerrassa on juokuinen narttu. Itseasiassa siellä kai asuu viisi narttua! :eek: Tällaista ei Troilus ole ennen tehnyt. On vain ulkona ollut kovasti hajujen perään ja koirapuistossa hyppinyt narttujen selkään jos on pystynyt.
Bordercollie Troilus 28.11.2010
Beauceron Jago 6.6.2014
blogi

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 14:43  
+
0
^ Voi ei tuota syntynyttä mielikuvaa... :nauru: Snö ei mitenkään hirveästi ole osoittanut kiinnostusta narttuja kohtaan. Muutamia kertoja ollaan oltu treeneissä juoksuisten narttujen kanssa samaan aikaan, ja silloinkin on suhteellisen hyvin keskittymiskyky säilynyt. Vähän hajamielisempi ollut ja unohtunut välillä nuuhkimaan, mutta mitään peitsi tanassa jollottelua ei ole onneksi esiintynyt.

Nouto alkaa edistyä. Vihdoin. Vihdoin.

Ensimmäinen liike, jonka opettaminen on vaatinut molemmilta äärimmäisen pitkää pinnaa, pähkäilyä ja karvojen harmaantumista. Ensimmäinen liike, jota on täytynyt työstää todella lyhyissä pätkissä ja melkoisen erinäisin, mielikuvituksellisin keinoin. Tässä parin päivän sisällä jokin viimein naksahti. Vihdoin.

lawless

lawless
Viestimäärä: 55

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Sunnuntaina, 27.11.2011 klo 18:50  
+
0
Isla on ihan sen koira joka sille antaa ruokaa :nauru: Ei haittaa, niin on olleet kaikki pk collietani lukuunottamatta ja itse tykkään siitä kun olen seurallinen ihminen ja meillä paljon kyläilee väkeä.

Meillä on nyt juoksunarttu ja viriili nuorimies saman katon alla. Ei tuo Esko paljon välitä. Välillä menee Islan luo silleen :wink: mutta kun karjaisee keleen tarpeeksi reippaalla äänellä niin muistaa taas jättää rauhaan. Ruoka maistuu, ei vingu eikä paljon tuulettele. Jos tarjolla on ihmiskainalo tai tekemistä niin kiinnostaa reilusti enemmän. Tärpeistä en tiedä (eikä tarvitse onneksi), Esko lähtee ystävälle hoitoon sitten, ja yksin eivät ole olleet nyt keskenään ollenkaan vaan Isla kulkee poikakaverin mukana töissä tai esim kauppareissuilla autossa, mutta näin meidän kotona ollessa tosi helppoa eikä tunnu koirillekaan liian stressaavalta. Varmaan Eskokin on teininä ollut kova pelimies, mutta kyllähän nuo ylilyönnit usein rauhoittuu hiljalleen.
pkcn Nita, bcn Isla, bpmu Esko, enkeli-bpmn Aada
blogiin

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Tiistaina, 29.11.2011 klo 14:49  
+
0
Mää en ala, Snö saa tästlähin harrastaa agilitya yksinänsä kun se ei tarvitse minua mihinkään.

Eilen treeneissä mentiin radanpätkä, ja Snö kopsautti kinttunsa heti alussa yhteen hyppyyn mun huolimattoman ohjauksen vuoksi. Seuraavalla toistolla kakru jätti tämän ko. hypyn väliin, ja siitä hölmistyneenä kadotin koiran. Snö ei tästä häiriintynyt, vaan jatkoi rataa. Yksinänsä. Seisoin aloillani silmät pyöreinä ja katsoin, miten kakara suoritti koko loppuradan puhtaasti. Sinne se sitten jäi kökkimään viimeisen esteen taakse ja vispasi häntäänsä. Kouluttajamme nauroi katketakseen ja minä tunsin itseni petetyksi.

Seuraavalla toistolla tuntui jo vähän siltä, että eipä tuolla niin väliä miten tässä itse huitoo menemään, kun koira menee kuin juna. Ei kai tässä auta muu kuin opettaa koira lukemaan ratapiirroksia. Sitten voi itse seisoskella tolpillansa, vihellellä ja tuumia, että siellä se menee.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 29.11.2011 klo 16:42)

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Tiistaina, 29.11.2011 klo 15:51  
+
0
^Ihana Snö:nauru: Tokossakin voisit päästä helpommalla, kun vain suosiolla antaisit sille sääntökirjan luettavaksi :paapatus:

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Tiistaina, 29.11.2011 klo 16:49  
+
0
Vuorisumu, sanopa muuta!

Ja tämähän ei ollut ensimmäinen kerta, vaan Snöllä on ihan tapana mallailla tehtävä päähänsä ensimmäisen toiston aikana ja vetää seuraavat ulkomuistista. Onhan tuo varsin sympaattista, ja olisi oikein hyödyllistäkin mikäli sitten joskus kisoissa saisi tutustua rataan koiran kanssa. :viheltel:

Nyt vaan lähinnä toivoisi, että Snö muistaisi minun näyttävän suunnan sen ensimmäisen toiston jälkeenkin. No, eiköhän se siitä kokemuksen karttuessa (viitaten eritoten ohjaajan kokemukseen).

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 13:31  
+
0
^Snö on viisas, mutta Sumulla menee jo luovuuden puolelle. Se oli eilen nimittäin työpäivän aikana käynyt keittiön pöydältä kaksi suurta omenaa ja vienyt ne olohuoneen patterin päälle. Patterin edessä on penkki, jonka päällä on huonekasveja ja pyykkiteline täynnä pyykkejä. Ja idea tässä oli?????:ttou:

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 14:59  
+
0
Täällä murheen keskellä Tito piristää parhaansa mukaan. Kuvitelkaa koira, joka yrittää löytää piilopaikkaa 50cm pitkälle puruluulle...
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 15:26  
+
0
Snö ja Sumu kuulostaa ihanan luovilta! :nauru: Hyvä että koirilla on mielikuvitusta.

Mä olen alkanut nyt tosissani harkita ilmoittavani Mistin ensimmäiseen tokokokeeseen. :shifty: Luotto on melko korkealla tuon koiran suhteen, että se osaa kyllä eikä välitä häiriöstä. Liikkeiden osalta paketti on muuten kasassa, kunhan hiotaan vielä seuraamista (käännöksiä, pysähtymisiä, kestoa, kontaktia... oho, siinä olikin aika paljon) sekä luoksetulosta käsiapu pois. Mistin kalloon ei tunnu millään menevän, että eteen tullaan ja tiiviisti vaikkei käsi olekaan neuvomassa suuntaa. :ttou: Paikkamakuuta pitäisin suht varmana, uskon ettei se nouse - riippuu vähän tilanteesta. Palkkaamattomuutta ollaan työstetty nyt ihan siten, että palkka ei ole näkyvissä ja se ei tulekaan enää ihan heti.

Siltikään en ole ihan varma, onko Misti valmis. Suunnilleen joka toisiin treeneihin olen tyytyväinen, joka toisiin taas en. Eilen se oli niin innoissaan että oikein edisti seuraamisessa ja tänään oli taas ihme laahustamista. Silläkin niin vaihtelee nuo onnistumiset. Kovin pitkään se ei edelleenkään jaksa, mutta eihän koe niin kovin pitkä olekaan ja seuruukaaviokin suht lyhyt. Jos kaikki menee putkeen niin ykköstulos pitäisi ilman muuta tulla, vaikka on niitä huonommillakin suorituksilla saatu. :viheltel: Joka tapauksessa, mun mielestä meillä on ihan mahdollista saada se ALO1. Tuntuu kyllä että Misti on valmis, mä olen valmis ja me mennään sinne kokeeseen helmikuussa! Täytyy yrittää henkisesti valmistautua ja vielä miettiä asioita mielessä. Vaikkei ykköstulosta tulisikaan, niin eipä sekään haittaisi. Se on kuitenkin eka koe meille molemmille. Nyt kun olen täällä tästä huudellut, niin perääntyä ei enää voi ja kokeeseen ilmoittaudutaan vai, pelottaa! :eek: Aikaa on vielä, pari kuukautta, hui!

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 30.11.2011 klo 15:40  
+
0
Vuorisumu, voi hyvänen aika. :nauru: Ehkäpä teidän sisustus kaipasi Sumun luovaa käpälää, omput näyttivät paremmalta patterin päällä.

myway, voi ei... Minä en tiennytkään Ramin poismenosta. Ihan valtava halaus ja voimia. :paijata:

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 38
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 08:00)