Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 22:37

Cairnterrierit

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 7

Carotte

Carotte
Viestimäärä: 262

CAIRNTERRIERIT - Perjantaina, 09.04.2010 klo 22:37  
+
0
Cairn löpinät siis tänne :)

Viljonkka

Viljonkka
Viestimäärä: 50

VS: CAIRNTERRIERIT - Maanantaina, 19.04.2010 klo 23:06  
+
0
Kiva, saatiin uudellekin palsalle jutut cairneille käyntiin. Vähän on kyllä hiljasta täällä..

tässä meidän peikkopoika, trimmi tulee kyllä tarpeeseen :nauru:

pentu9

pentu9
Viestimäärä: 61

VS: CAIRNTERRIERIT - Torstaina, 22.04.2010 klo 16:15  
+
0
Mä olen käyny täällä vasta aika vähän aikaa ja nyt mä löysin tän cairnien keskustelut. :) Meille ollaan hankkimassa kanssa cairnia! Ne on mun mielestä super söpöjä! :D Kesällä tulis meille pentu. Miten teille on menny teidän cairnien kans? Minkä ikäisenä niitä voi ruveta käyttämään jos pidemmmillä lenkeillä? :D

Viljonkka

Viljonkka
Viestimäärä: 50

VS: CAIRNTERRIERIT - Torstaina, 22.04.2010 klo 20:01  
+
0
^Onnittelut loistavasta rotuvalinnasta :peukku:

Meillä mentiin pentuaikana ihan Viljon jaksamisen mukaan. Pieni pentuhan on helppo vaikka nostaa syliin jos näyttää siltä, että toiselta on puhti lopussa. Meillä kyllä tuntuu, että tuo pikku herra ei edes ihan pienenä pentuna väsynyt millään, joten tallusteltiin kaikessa rauhassa jos jonkin mittaisia lenkkejä. Ei tietenkään ihan luovutusikäisen kanssa kannata mitään kilometrien lenkkejä ruveta kokeilemaan, mutta sitä omaa koiraa seuraamalla saa aika hyvän käsityksen, että miten se oma pikkuinen jaksaa.

pentu9

pentu9
Viestimäärä: 61

VS: CAIRNTERRIERIT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 13:41  
+
0
Kiitos, no toi oli hyvä et se ei kuitenkaan oo semmonen et pitäis ihan semmosii vaan kahden askeleen lenkkejä käyttää ja varoo hirveesti :) Onkos siihen isompana miten sitten et kuinka paljon täytyis päivässä silleen suunnilleen liikuntaa? Et minkä pituisii lenkkejä et jaksaa sitten jonkin aikaa olla kotona ittekseen, niinkuin esim aamulla mimmoinen lenkki pitäisi käydä, että jaksaa olla sitten kotona olla? Ja sit tietenkin illalla ja päivällä millaisia lenkkejä pitäisi tehdä? :D

pentu9

pentu9
Viestimäärä: 61

VS: CAIRNTERRIERIT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 21:00  
+
0
Voi Voi Voi!! <3<3<3<3 käytiin just äsken kattoo cairnin pentui!! Ne oli kyl ihan super söpöi! Ja taitaa olla meille tulossa pentu;P Kun siihen mallii sanoi että voisi hyvin olla sinne päin että uusi koti on meille tulossa :D

(Kaipaan vastausta edelliseen viestiin, kuitenkin)

Viljonkka

Viljonkka
Viestimäärä: 50

VS: CAIRNTERRIERIT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 23:15  
+
0
No jos sanotaan näin, että meillä Viljoa ei ole vielä saanu tavallisilla hihnalenkeillä väsytettyä. Hyvin on menny neljän tunninkin lenkit (jossa osa koirapuistossa juoksentelua) ja herra on nukkunut vähän aikaa ja taas ollaan valmiina toimintaan. Meillä Viljo jää ainakin rauhassa aamulla kotiin, vaikka aamulenkki olisikin jääny vähän lyhyemmäksi. Ja muutenkin ei tuo otus ihan seinille hypi, vaikka lenkki jäisikin joskus (vaikka flunssan takia) lyhyemmäksi..vaikkakin rakastaa kaikkea touhuamista ja on mielellään kaikessa aina mukana :hymy:

ja on ne kyllä söpöjä otuksia pieninä(kin)..
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.04.2010 klo 23:20)

pentu9

pentu9
Viestimäärä: 61

VS: CAIRNTERRIERIT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 18:06  
+
0
Voi vitsi miten söpö pentu! <3 ihana! :D todella söpö! :D Oletteko te käyttäneet valjaita vai ihan normi kaulapantaa? Tai kumpi on ollut parempi? :D Tottakai se riippuu aina myös koirasta että miten tykkää pitää :) Mä oon niin täpinöissä siitä pennusta et haluisin tietää kaiken ja et olis kaikki mahollinen niin hyvin kun se tulee meille! Jos me saadaan se pentu :)

Oletteko muuten tehneet cairneillene jotain puuroja tai kotitekoisia ruokia? Ja tarvitseeko cairneille antaa sisäelimiä? Esim: maksaa, keuhoja...yms?

tiiti79

tiiti79
Viestimäärä: 1

VS: CAIRNTERRIERIT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 13:09  
+
0
siis tänne oli tarkoitus laittaa viestiä et onko kokemuksia furminatorista? toimiiko cairneilla?

njalla

njalla
Viestimäärä: 26

VS: CAIRNTERRIERIT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 16:07  
+
0
Mä ostin eilen sellasen feikki-furminattorin, Trixien valmistaman vastaavanlaisen mutta halvemman version omille koirilleni. (En siis todellakaan aio maksaa viittäkymppiä siitä hyvästä että saan "rääkätä" koiriani!) Tulin käymään vanhemmillani, ja harjasin samalla Rölli-terrierin. Kyllä lähti pikku-akasta karvaa ja oikein kunnolla. Sillä määrällä saa lintua tehtyä pesän itselleen, kun jätin kasan cairninkarvaa metsään odottamaan hyötykäytöä. Että joo, suosittelen kyllä kaikille cairneillekin, ainakin jos ei oo toi näyttelytrimmi niin tärkee. Meillähän ei ole koirat näytelytrimmeissä (tai siis Rölli ei ole, muilla ei niin ole edes mitään erityistä trimmiä...), niin en tiedä miten ne siihen vaikuttaa.

Stu

Stu
Viestimäärä: 2198

VS: CAIRNTERRIERIT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 16:08  
+
0
^^ Toimii! Ei se trimmiä korvaa, mut sellaisen "välitrimmin" asian ajaa kivasti.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.04.2010 klo 12:02)

pentu9

pentu9
Viestimäärä: 61

VS: CAIRNTERRIERIT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 12:43  
+
0
Ööö...Mut tossahan lukee että cairn löpinät tänne? Eli siis tänne voi laittaa kaikkee cairn juttuja :D Näin mä olen ymmärtäny, ja mikä muuten on se välitrimmi juttu? :)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: CAIRNTERRIERIT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 15:00  
+
0
^Oikeassa olet, kaikki cairnlöpinät vaan tänne :peukku:

tiiti79 kirjoitti:

siis tänne oli tarkoitus laittaa viestiä et onko kokemuksia furminatorista? toimiiko cairneilla?


Ei kun tässä ketjussa on tarkoitus keskustella cairnista ihan rotuna, myös furminatorin käytöstä ja trimmauksesta. Mitä harrastatte cairnien kanssa, mikä on niiden herkkunamia ym ym eli ihan kaikkea :hymy:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.04.2010 klo 15:00)

Stu

Stu
Viestimäärä: 2198

VS: CAIRNTERRIERIT - Tiistaina, 27.04.2010 klo 12:01  
+
0
Mä tarkoitan välitrimmillä sellaista... välitrimmiä. :nauru: eli siis kun meilläkään ei ole koirat näyttelytrimmissä niin niitä tulee trimmattua harvemmin, ehkä 2 kertaa vuodessa niin Furminator (/halvempi vastine) käy mainiosti koiran siistimiseen noiden nyppimistrimmien välillä, mutta ei korvaa niitä.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

pentu9

pentu9
Viestimäärä: 61

VS: CAIRNTERRIERIT - Tiistaina, 27.04.2010 klo 17:38  
+
0
Aivan, selvä. :) Taisin ymmärtää vahingossa väärin. :) Anteeksi. :)

Huiskale

Huiskale
Viestimäärä: 38

VS: CAIRNTERRIERIT - Tiistaina, 27.04.2010 klo 22:30  
+
0
Muistaahan kaikki cairnia harkitsevat että se on rotu joka tarvii trimmausta monta kertaa vuodessa? Suosittelen että jokainen opettaa pennun ihan pienestä asti pöydällä käsittelyyn, ja ottaa selvää missä on lähin hyvä trimmaaja (tai opettelee itse trimmaamaan)? Cairni kun ei voi hyvin jos sen turkkia ei hoideta asianmukaisesti, ei ole siis pelkkä ulkonäköasia. Sama pätee tietysti muihinkin trimmattaviin rotuihin.
Saksanpaimenkoira ja spanielimix
sekä kaksi kissaa

Viljonkka

Viljonkka
Viestimäärä: 50

VS: CAIRNTERRIERIT - Tiistaina, 27.04.2010 klo 22:39  
+
0
^Toi on kyllä ihan totta. Toisaalta kyllä nekin rodut, joita ei trimmata tulee totuttaa käsittelyyn ja hoitotoiminpiteisiin :wink:

Enää vähän n. viikko niin saadaan nuo ylimääräset karvat meidän herralta pois. Pääsee itsekin tossa siivoomisessa helpommalla, kun niitä karvoja ei löydy joka paikasta..

pentu9

pentu9
Viestimäärä: 61

VS: CAIRNTERRIERIT - Perjantaina, 30.04.2010 klo 20:35  
+
0
Onko teil jaksanu aina miten pitkää cairnit olla päivää yksin kotona? :D

eagle_87

eagle_87
Viestimäärä: 82

VS: CAIRNTERRIERIT - Lauantaina, 01.05.2010 klo 03:16  
+
0
Meillä on jo 9-vuotiaan cairnrouvamme kanssa virtsakiviongelmia. Oksalaattikivet on kerran leikattu pois. Olisiko jollain mitään tietoa/kokemuksia/vinkkejä tähän liittyen? Saa laittaa vaikka yksityisviestillä, jos ei tähän halua.

Cairn on ollut ja on kovin rakas, reipas ja sopiva rotu. Olen vain tulossa allergiseksi, niin taitaa jäädä tämä ensimmäinen koira ehkä myös viimeiseksi :eitietoo: Kaikki vinkit hoidon suhteen olisivat siis enemmän kuin kaivattuja.

----------------------------------------------------------------------
Yksinpärjäämisestä... hyvin on pärjännyt 8h yksin kotona. Laiskistunut vanhemmiten, joten tajuaa pistää nukkumaan kun jää yksin :hymy: Yleensä joutunut olemaan yksin joku nelisen tuntia, mikä ei ole ongelma. Muutamina kertoina venähtänyt yli 9h syystä tai toisesta, tällöinkin pärjännyt kun vain pääsee sitten heti lenkille vähän pidemmäksi aikaa :hymy:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 01.05.2010 klo 03:18)

pentu9

pentu9
Viestimäärä: 61

VS: CAIRNTERRIERIT - Lauantaina, 01.05.2010 klo 10:56  
+
0
Kiitos vastauksesta. (: Voi harmi...tosta mä en tiedä mitään...): Vastaisin jos tietäisin...): Toivotaan parasta (:

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 7
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 22:00)