Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Maanantaina, 23.02.2015 klo 20:58

Cirneco dell'Etna

Siirry sivulle: 1 2 3 4

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

CIRNECO DELL'ETNA - Maanantaina, 23.02.2015 klo 20:58  
+
0
Yritin etsiä josko rodusta olisi jo puhetta jossain toisessa ketjussa, mutten löytänyt. Kyseessä taitaa olla vielä senverran harvinainen rotu, että omistajia tai meitä kiinnostuneita ei varmaan kovinkaan paljoa löydy:eek: Kuvia kuitenkin löytyi haussa muutama.

Itse olen siis hyvin kiinnostunut rodusta ja kuulisin mielelläni omistajien kokemuksia ja kertomuksia sekä keskustelisin muitten cirnecoa mahdollisesti suunnittelevien kanssa rodusta!:hymy:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Maanantaina, 23.02.2015 klo 23:04  
+
0
Jotain juttua on Vinttikoirat -ketjussa kun taitaa olla vinttikoirat "niputettu" samaan keskusteluun. Lisäksi palstailija Erjis on joskus rotukyselyt palstalle kirjoittanut suositellessaan cirnecoa :)

Jätetään tämä nyt odottelemaan, josko rodusta löytyisi enemmänkin juttua. Tai sitten jatketaan tuolla vinttariketjussa.

// Tuossa ainakin yksi kysely, mihin Erjis on kirjoittanut Cirnecosta > linkki jospa siitä olisi ensiapua
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.02.2015 klo 23:09)

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Maanantaina, 23.02.2015 klo 23:24  
+
0
Sieltä koitinkin ensin hieman selailla tuloksitta, cirnecothan eivät kuitenkaan ymmärtääkseni kuulu vinttikoiriin. Mutta joo, voipi olla ettei täältä muita keskustelijoita löydy:neutral:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Maanantaina, 23.02.2015 klo 23:45  
+
0
^Ainiin, eihän ne mitään vinttareita ole :ttou: Sotken aina cirnecot vinttareihin. Sori :enkeli:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Tiistaina, 24.02.2015 klo 00:32  
+
0
Cirnecon rotujärjestöhän on Suomen Vinttikoiraliitto, joten ihan 'oikeutetusti' sekoitit vaikka itse rotu FCI5 mukaan alkukantaisiin luetaankin:hymy:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Erjis

Erjis
Viestimäärä: 145

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Perjantaina, 27.03.2015 klo 17:28  
+
0
Hei! Mukavaa, kun olet kiinnostunut cirnecosta! Kysele mitä vain rodusta, vastailen mielelläni!

Meidän sivuillamme voi lukea myös rodusta.





***************************************************************
Erja ja Iosono cirneco dell'etnat & italianvinttikoirat

Iosono facebookissa ja instragramissa


***************************************************************
(Viestiä on muokattu lauantaina, 28.03.2015 klo 11:52)

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Lauantaina, 04.04.2015 klo 13:32  
+
0
Voi miten ihania kuvia Erjis ja olenkin näköjään ehtinyt käydä sivuillasi jo hieman ihastelemassa:hymy: Mulla on siis tällähetkellä vajaa vuoden ikäinen shibaneiti joten ihan vielä ei ole uusi pentu ajankohtainen, mutta ihmettelempä jo hyvissä ajoin! Aina ollut kuitenkin selvää, että haluan useamman koiran ja nimenomaa toisen rodun shiban rinnalle, ja cirneco on pikkuhiljaa noussut ylivoimaiseksi ja melko varmaksi valinnaksi:hymy:

Tutustuin rotuun alunperin kaverini kaverin kautta, jolle on tulossa pentu lähiaikoina. Nyt paljon lukeneena ja tutkineena ainoa mikä vielä ihmetyttää ja ehkä hieman huolettaa on sisäsiisteys; shiban kanssa kun pääsin todella helpolla Novan ollessa lähes täysin sisäsiisti jo ennen luovutusta ja cirnecoitten olen taas ymmärtänyt olevan hieman keskivertoa hitaampia tämän asian kanssa? Muuten kaikki tuntuu täsmäävän omiin mieltymyksiin ja toiveisiin täydellisesti luonteesta ulkonäköön, vielä kun pääsisi näkemään useampia yksilöitä livenä...:hymy:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Erjis

Erjis
Viestimäärä: 145

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Lauantaina, 04.04.2015 klo 19:02  
+
0
Sisäsiisteysasioista ei tarvitse cirnecon kohdalla olla huolissaan, kaikki oppivat sisäsiistiksi ennemmin tai myöhemmin. Nopeus riippuu opetuksesta ja yksilöstä. Eivät cirnecot kuitenkaan luovutusiässä vielä ole sisäsiistejä! Olet shibasi kanssa päässyt todella helpolla. :)

Tervetuloa tutustumaan meidän cirnecoihin!
***************************************************************
Erja ja Iosono cirneco dell'etnat & italianvinttikoirat

Iosono facebookissa ja instragramissa


***************************************************************
(Viestiä on muokattu lauantaina, 04.04.2015 klo 19:02)

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Lauantaina, 04.04.2015 klo 20:26  
+
0
Juu shiba onkin yksi harvoista, en ihan näin helpolla odotakaan pääseväni, olen vain kuullut muutamalta että vielä aikuisenakin tekee tarpeitaan sisälle:neutral: Mutta hienoa kuulla että nämä huhut eivät pidä paikkaansa:hymy:

Kiitos kutsusta, otan varmasti yhteyttä myöhemmin!
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Sunnuntaina, 12.04.2015 klo 14:20  
+
0
Pakko oli tunkeutua tänne cirneco-ketjuun kun eilen tuli Kouvolan keskustassa vastaan aivan ihana tämmöinen. :love: Cirnecot on mun silmissä yksiä kauneimmista koiraroduista, ja aina livenä semmoisen näkeminen saa sydämen hypähtämään ihastuksesta.
Metsästysvietti on vain meillä niin monen rodun kohdalla se kompastuskivi, koska mikään ei ole ihanampaa kuin samoilla huoletta koira irrallaan metsässä... Ehkä mä joskus saan miehen vielä suostuteltua tämmöiseen "pikku-Anubikseen" tai muuhun haaverotuun, mutta se vaatii aikaa ja varovaisuutta. :shhh:

Mutta niin olihan mulla kysymyskin! Kyseinen cirneco mikä eilen jolkotti vastaan, oli omaan silmään yllättävän pieni (tai siis oon nähnyt täällä ainakin yhden toisenkin cirnecon joka oli huomattavasti kookkaampi, mutta kuitenkin selvästi cirnecon eikä faaraokoiran kokoa), niin rupesin miettimään että mikäs näillä on se kokohaarukka yleensä? :hymy:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Erjis

Erjis
Viestimäärä: 145

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Sunnuntaina, 12.04.2015 klo 19:37  
+
0
Cirnecon koot voivat vaihdella paljon, koon alarajoilla oleva cirneco voi näyttää melkeinpä puolet pienemmältä kuin koon ylärajoilla oleva cirneco. Rotumääritelmän mukaan narttujen korkeus on 42-50 cm ja urosten 46-52 cm.

Toivottavasti haaveesi joskus toteutuu! :) Cirneco on kaunis ja luonnekin sillä on aivan ihana. Meidän mielestämme cirneco on ihanteellinen kaupunkilaiskoira, kunhan se pääsee välillä juoksemaan vapaana.





Sienna rakastaa juosta frisbeen perässä


Kotona rauhoitutaan
***************************************************************
Erja ja Iosono cirneco dell'etnat & italianvinttikoirat

Iosono facebookissa ja instragramissa


***************************************************************
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 12.04.2015 klo 21:12)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Sunnuntaina, 12.04.2015 klo 20:55  
+
0
^ Ok, kiitos tiedosta! :hymy: Tästä eilen nähdystä yksilöstä tuli tosiaan sellainen fiilis että "Mitä, oliko ne noin pieniä? :mietiskel:" kun oli pariin kertaan nähnyt sitä isompaa tyyppiä :nauru: Isompi taisi olla kyllä uros.
On nuo kyllä upeita otuksia, toivon itsekin että pääsen tämän haaveen joskus toteuttamaan. <3 Mulla on oikeastaan kolme vakiintunutta haaverotua ja sitten niiden lisäksi kaksi sellaista rotua jotka on todennäköisempiä seuraavana koirana... Että valinnanvaraa on ja aikaa pohdiskella, toivottavasti joskus kuitenkin tulee myös cirnecon vuoro. :aurinko:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Lauantaina, 25.04.2015 klo 13:00  
+
0
Tuplapostailen, mutta tuli taas nähtyä se pienempi cieneco täällä eilen! Tällä kertaa oli juoksulenkillä omistajansa kanssa, metsässä, vapaana! :eek: Olin niin keskittyny saamaan onnistuneen ohituksen hoitokoiralle et tajusin vasta jälkeenpäinkun avo kysy, että mikäs ton mun haavekoiran rotu olikaan. Piti varmistaa kysymällä kirsun väriä ettei ollu rodut menny sekasin, kun en osannu aatellakaan että joku juoksis kuntopoluilla cirnecon kanssa ilman hihnaa! :nauru:

Siinä tarttee olla omistajalla nopea reaktiokyky pupujen varalta, tai sit kyseinen yksilö ei lähde niin hanakasti jahtaamaan. Muutenkin oli tosi hyvin hauva hallussa, ei välittäny meistä mitään ja laukkasi iloisena maks. 2m:n etäisyydellä omistajasta. :hymy:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 25.04.2015 klo 13:02)

Erjis

Erjis
Viestimäärä: 145

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Lauantaina, 25.04.2015 klo 21:32  
+
0
No siinä oli hyvin koulutettu cirneco, hienoa! :) Meidänkin cirnecot - myös kaikkein riistaviettisin niistä - ulkoilevat lähes päivittäin vapaana. Tarkka tietty pitää itse olla, että ehtii nähdä mahdolliset puput ennen koiria ja autoteiden lähellä cirnecoa ei kannata pitää vapaana.

***************************************************************
Erja ja Iosono cirneco dell'etnat & italianvinttikoirat

Iosono facebookissa ja instragramissa


***************************************************************

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Lauantaina, 25.04.2015 klo 22:10  
+
0
^ Jooh, ei varmaan mitään muutakaan jahti-/riistaviettistä koiraa raaski autoteiden lähettyvillä hihnatta pitää... Itse en ainakaan uskaltais.
Onko cirnecot kuinka "vinttikoiramaisen nöyriä" omistajiaan kohtaan, tai kuuliaisia esim. luoksetulossa? :hymy: Mietin tuollaista tilannetta että kun teilläkin useampi koira irrallaan... Jos itse vaikka huomaat sen jänön, niin kutsutko koirat luokse ja laitat kiinni/kierrät jäniksen kauempaa? Tuleeko ne aina luokse koska omistaja sanoo (tätä haen nöyryydellä), vai onko alkukantaiselle koiralle tyypillistä omapäisyyttä ollut ja jättänytkin tulematta?
Ehkä hieman sekavasti kysytty, mutta kiinnostaa sen näkemäni jälkeen että kuinka pehmoisia/kovia ja helposti hallittavissa nämä cirnecot mahtaa olla. :hymy: Tietysti tämä on yksilöllistäkin, mutta sun kokemuksien mukaan.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Erjis

Erjis
Viestimäärä: 145

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Sunnuntaina, 26.04.2015 klo 10:41  
+
0
Meidän cirnecot tulevat yleensä kutsusta luokse, koska niille on opetettu luoksetuloa pennusta lähtien hyvin paljon. Mutta pupun nähdessään ne ja suurin osa cirnecoista lähtevät varmasti perään hyvästä luoksetulon opetuksesta huolimatta (niin on käynyt meillä vain kerran, mutta kadottivat pupun). Kontaktia ja luoksetuloa kannattaakin treenata cirnecopennun kanssa paljon ja vielä aikuisenakin ylläpitää taitoa. Nameja on siis hyvä pitää aina taskussa, kun koiria pitää vapaana.

Yleensä cirnecolla on miellyttämisenhalua enemmän kuin vinttikoirilla, mutta toki yksilöissä on eroja. Cirnecoiden luonteissa on eroja ihan lähisukulaistenkin kesken; osa on pehmeämpiä ja osa kovempia. Yleensä cirneco rakastaa kaikkea yhdessä tekemistä ja on nopea oppimaan, mutta opittuaan ei aina ihan ekalla käskyllä viitsi totella.

***************************************************************
Erja ja Iosono cirneco dell'etnat & italianvinttikoirat

Iosono facebookissa ja instragramissa


***************************************************************
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 26.04.2015 klo 13:57)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Sunnuntaina, 26.04.2015 klo 11:19  
+
0
Ookoo, hyvä tietää! :hymy: Muistankin nyt miettineeni rotuvalintoja plärätessä että cirnecoa tai whipua (molemmat oli mietinnässä silloin) voisi varmuudeksi pentuna pitää tukevien valjaiden kera liinassa vapaana, siinä vaiheessa jos/kun luoksetulo ei ole vielä hanskassa ja jänöt alkaa kiinnostaa. Namusia meillä on nytkin tolle 1v corgille aina matkassa yhdessä treenailua ja yllättäviä tilanteita varten. :hymy: Hänkin on kerran lähteny jänön perään ihan hetkeksi, niin että menetin näköyhteyden n. 10 sekunniksi.
Hitsi vie mikä pentukuume, eikä nuo kauniit cirneco-kuvat helpota yhtään... :love: Oon kyllä vielä tämmöisessä vaiheessa, jossa rotuihastukset vaihtelee sen mukaa noiden muutaman vaihtoehdon välillä, mitä tulee netistä lueskeltua ja kuvia katseltua. :nauru:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Erjis

Erjis
Viestimäärä: 145

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Lauantaina, 30.05.2015 klo 13:34  
+
0
Muutama kuva 4-viikkoisista hyvin maitobaarissa viihtynestä pennuista!





***************************************************************
Erja ja Iosono cirneco dell'etnat & italianvinttikoirat

Iosono facebookissa ja instragramissa


***************************************************************
(Viestiä on muokattu lauantaina, 30.05.2015 klo 13:42)

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Lauantaina, 30.05.2015 klo 20:03  
+
0
Voi apua miten oon pieniä jo ihastellutkin sekä Facebookissa että Instagramissa, en ehkä kestä tuota sulouden määrää:love::love: Vielä jos ehdittäis kyläilemään ennen kuin lähtevät maailmalle! Ensviikolla koittaa vihdoin H-hetki jonka jälkeen saan pään tyhjäksi ja tsekattua aikatauluja:hymy:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: CIRNECO DELL'ETNA - Tiistaina, 02.06.2015 klo 18:22  
+
0
Hyvänen aika noita kurttunaamoja! :love: On se kyllä hauska miten noista pullamasuistakin kasvaa kevytrakenteisia ja siroja keijukaisia. :hymy:
^ Minkäsmoinen H-hetki siellä on käsillä? Lueskelin blogista että meinasit cirnecovauvaa alustavasti ens keväälle, onko suunnitelmiin tullut muutosta? :hymy:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

  Siirry sivulle: 1 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 07:00)