Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 27.06.2010 klo 15:41

Cockerspanielit

Siirry sivulle: 1 ... 25 26 27 28

Nöpsykkä

Nöpsykkä
Viestimäärä: 55

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 25.07.2013 klo 08:43  
+
0
Palailelen tänne palstalle,vaikka rotu olikin jo päätetty.Mutta päätetty rotu ei tuntunut omalta,vaikka ihania olivat.Eli kaikille vastanneille kiitos vastauksista,pitää mennä tuonne cockereitten rotuyhdistyksen sivuille,koska näin näyttelyssä ihania cockereita.Tulin tänne,koska cockeri vetää puoleensa.:hymy:Eli kertokaa ihmeessä yhteiselämästä cockerin kanssa.
(Viestiä on muokattu torstaina, 25.07.2013 klo 08:44)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 25.07.2013 klo 19:08  
+
0
^ Kauhean hankala kuvailla elämää cockerin kanssa lyhyesti. Meidän blogista löytyy koko mun ja Jedin yhteistarina alkaen pennun odottamisesta jo ennen syntymää kun odotin, että tietylle kasvattajalle syntyy pentuja. Toki vastailen mielelläni kysymyksiin täälläkin, mutta on kauhean vaikea yleisesti kertoa elämästä :cool:

Me ollaan otettu tokokausi taas. Ajattelin syksyllä mennä parin vuoden tauon jälkeen ohjattuun tokoon, jos vaikka saisin koiralle nimen eteen vihdoin sen TK1-tunnuksen. Ja se BH:kin olisi vihdoin kiva.

Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu torstaina, 25.07.2013 klo 19:08)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 26.07.2013 klo 16:17  
+
0
^Minkälaisena sä olet kokenut tuon toko-harrastuksen Jedin kanssa? Miten sun mielestä esim. toistot toimii, onko sillä kärsivällisyyttä tehdä toistoja? Entä teidän motivointi? Miten Jedi sietää painetta?
Mä suunittelen että aloittaisin tokoilun tuon meidän herhiläisen kanssa. Mä luulen että meillä tulee olemaan ongelmana tuo paineistuminen. Tuo paineistuu helposti, ja menee lukkoon jos huomaa että mä hermostun. Mulla on kanssa se ongelma että olen aika päällepäsmäri ja vaadin paljon niin itseltäni kuin koiralta harrastuksissa, ja vaikka yritän koko ajan höllätä huomaan että ei välillä oikein onnistu...

Muoks. Ääks, ei kun tuumasta toimeen! Ilmoitin meidät juuri loppukesästä alkavalle toko-kurssille! Hujjuii...
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away
(Viestiä on muokattu perjantaina, 26.07.2013 klo 18:30)

ShowGirl

ShowGirl
Viestimäärä: 144

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 26.07.2013 klo 21:27  
+
0
^Mä oon tehnyt poikien kanssa vain kotitokoa, joten siinä mielessä kiivilintu on paljon pätevämpi vastaamaan tokoilukysymyksiin:hymy: ihan kotitokopohjalta voin sanoa tuohon toistokestävyyteen, kärsivällisyyteen ja motivointiin sen verran, että meillä on Deppi näistä kahdesta kärsivällisempi ja kestää toistoa suht hyvin, ei paineistu kovin helpolla (toki tähän vaikuttaa varmasti oma suhtautuminen ja mielentila kuten sanoitkin) ja on helposti motivoitavissa ruualla tai leikillä. Jasu on lyhytpinnaisempi ja monesti ennen tottistreenejä me tehdään pari rauhoittumisharjoitusta, jotta saan sen oikeanlaiseen keskittyneeseen mielentilaan. Jasu ei kestä toistoja loputtomiin ja on siinä mielessä opettanut mulle paljon koiran lukemista ja treenien oikeaa pituutta. Äärimmäisen helppo motivoitava Jasu kuitenkin on, niin ruualla kuin leikillä. Omalla tavallaan Jasu on siis haastavampi, mut oikean mielentilan ja vireen löytyessä ja mun toimiessa niin kuin kuuluu (tämä tuottaa välillä enempi vähempi haastetta:nauru:) se on ihan loistava kaveri, joka tekee kaiken häntä heiluen.
Cockeripojat Deppi&Jasu - iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn
http://tassunjlkisydmessa.blogspot.com

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Lauantaina, 27.07.2013 klo 23:37  
+
0
Jedillä on kohtuullisen hyvä toistokestävyys. Teen treeneistä vaihtelevia ja en jää hiomaan yhtä juttua liian pitkäksi aikaa. Esim. paikkamakuun saatan tehdä vaan kerran aikaa vaihdellen tai sitten pari kertaa treenin eri vaiheissa, koska siitä Jedi kerää eniten paineita. Kaikki missä saa likkkua on Jedistä kivoja. Treenejä tehdään välillä pidempiä ja välillä psri minuuttia. Seuruutan lenkeillä ykskaksyllättäen ja kotona käsken seisomaan jne. Cockerilla ei ole sitä belgien ja sakujenvirettä tokoon eli ei kannata lähteä treenaamaan ja pyrkiä samanlaiseen suoritukseen kun ne. Huumoria tarvitsee.

Jedi taipuu mun makuun ihan hyvin tokoon. Se palkkautuu namilla mutta tekee kehuillakin. Jos treenit venyy liikaa niin keskittyminen herpaantuu ja se hössöttää. Liian hyvien herkkujen kanssa hössöttää myös.

Me aloitettiin tokoilu 12 viikkoisena ja 7kk ikäisenä kouluttaja hehkutti että koira toimii mahtavasti. Sitten monen sattuman takia ohjatut jäi ja omatoimisetkin jäi agin jalkoihin niin otettiin takapakkia.

Mutta kaikki kiinnostuneet vaan kursseille mukaan :)
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 28.07.2013 klo 21:45  
+
0
Jatkaakseni cockeritokosta, niin kuvasin meidän pikatreenit. Ollaan tosiaan oltu niin tooooosi pitkään tekemättä tokoa ollenkaan. Siis ollenkaan. Oikein, koira istuu ja on paikalla aksassa lähdössä, mutta muuten ollenkaan, joten meno on nyt sitten sen näköistä. Seuruu on liian irtonaista ilman hihnaa (hihnan kanssa meni kyllä hyvin) ja perusasennot jäi pari kertaa vähän vinoon. Paikkamakuu on kyllä hyvä. Eiköhän tosta tiukalla treenillä saada TK1-cocspa. (joo ja meillä on menossa megapalkkakausi tokossa, kun ei olla aikoihin tehty, siksi jatkuvat palkat)
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

ShowGirl

ShowGirl
Viestimäärä: 144

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 09.08.2013 klo 19:24  
+
0
^Tosi kivan näköistä menoa sulla ja Jedillä, Jedi tekee mahtavalla ilmeellä! Just ton takia tokoilu cockerin kans houkuttaa, kun koirasta näkee miten sillä on hauskaa:hymy:

Yksi asia on varmaa: elämä spanielin kanssa ei ole tylsää! :nauru:Se kiteyttää aika hyvin sen, millaista näiden kanssa on. Kun tarpeeksi kauan viettää aikaa cockerin kanssa, se iloisuus ja huumorintaju jotenkin tarttuu.
Cockeripojat Deppi&Jasu - iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn
http://tassunjlkisydmessa.blogspot.com

ShowGirl

ShowGirl
Viestimäärä: 144

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 09.08.2013 klo 19:29  
+
0
Unohtui äskeisestä...

Onko kukaan suunnitellut kokeilevansa BH-koetta cockerin kanssa? Olin viikko sitten avustajana kyseisessä kokeessa, ja tulevaisuuden omaa cockeria silmällä pitäen mietin, uskaltautuisinko suorittamaan sen. Kokemuksia ja ajatuksia otetaan vastaan!:hymy:
Cockeripojat Deppi&Jasu - iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn
http://tassunjlkisydmessa.blogspot.com

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 09.08.2013 klo 21:09  
+
0
^ Mä oon miettinyt BH:ta, mutta se on kariutunut siihen, etten ole viitsinyt alkaa opettelemaan rataa ulkoa :shifty:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Iiris

Iiris
Viestimäärä: 95

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 03:54  
+
0
^^ Minä myös jokunen vuosi takaperin suunnittelin kyseiseen kokeeseen osallistumista, mutta se suunnitelma kariutui siihen, että meillä on tokohommia varten opeteltu suoraan sivulletulo, ja ilmeisesti tuossa kokeessa koiran tulee luoksetulossa istua ohjaajan eteen ja siirtyä vasta siitä sivulle. Osaksi laiskuuttani ja osaksi tuon tavallisen perusasennon harvinaisen tarkan osaamisen vuoksi en viitsinyt alkaa koiraa sen enempää sotkea uusilla luoksetulokutsuilla ja jätin suosiolla välistä. Mutta periaatteessa ei varmaan ole mitään estettä etteikö normaali tervepäinen cockeri kelpaisi myös tuon kokeen läpäisijäksi :wink:

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 13:26  
+
0
^ Joo, se on se ideaalitilanne että koira tulee eteen, mutta kun siitä tottisosuudesta tosiaan riittää se 70 % pisteistä että A-osa menee läpi niin käytännössä muuten hyvä BH-koe ei kaadu siihen että koira tulee luoksetulossa suoraan sivulle. Näitä luoksetuloja näkee myös ihan niillä palveluskoirarotuisilla. Ja kun cockerspanielilla ei niitä PK-oikeuksia ole eli varsinaiseen PK-kokeeseen ei tule olemaan asiaa, siitä ei varmasti erityisesti simputetakaan jos koira ei istu siihen eteen.
Rise to reset the world.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: COCKERSPANIELIT - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 22:58  
+
0
Kiitos kokemuksista koskien tokoa, ollaan me siis ihan perusjuttuja tehty kotioloissa, on vaan niin eri käydä ohjatuissa treeneissä, kotona säätäessä kun ei ole niin tarkkaa miten liikkeet tehdään...
Nyt vaan harmittaa todella paljon, sain viestiä koirakoulusta johon oltiin menossa toko-kurssille että kurssi on lyöty yhteen toisen ryhmän kanssa ja aika muuttui. Ja uusi aika ei tietenkään sovi mulle, koska olen melkein väistämättä töissä silloin... Äääh vitsi kun harmittaa!
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 23.08.2013 klo 08:39  
+
0
Wohoo saivat sittenkin kurssin onnistumaan sovittuun aikaan, me päästään tokoilemaan! Jesjesjes!
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 12:35  
+
0
Hei syksyyn!

Manun elämä rullailee mukavasti, pikkuveli ei olekaan aivan niin kamala ja kesällä on mökkeilty, harrasteltu ja touhuttu ahkerasti. Elokuussa käytiin pitkästä aikaa näytelmissä pyörähtämässä tuloksin AVO H.



Morriksesta on kasvanut pikkuhiljaa iso poika ja sisäsiisteys sekä päivän rutiinit ovat pojalla mukavasti hallussa. Hampaat ovat vaihtuneet kokonaan ja ajoittaista rauhoittumistakin on jo ilmassa. Luonteeltaan Morris on varsinainen tättähäärä ja niin kovin erilainen Manuun verrattuna että ihan hämmästyttää. Ihanahan se on, mutta on tässä kotiutumisen ja kuukausien kasvamisen aikana taisteltukin. Arkitoko-kurssille pääsyä me odotellaan innokkaasti.



Keskenään pojat tulevat hienosti toimeen. Alkukuukausina Manu oli vähän sitä mieltä että sen kintuissa roikkuvan ja kaikkialta purevan kummajaisen olisi saanut heittää vaikka jorpakkoon ja jättää sinne, mutta nykyään meillä jo juostaan, leikitään, painitaan ja nukutaankin yhdessä.

Manu 6/2008
Morris 3/2013

martsu

martsu
Viestimäärä: 186

VS: COCKERSPANIELIT - Tiistaina, 01.10.2013 klo 09:55  
+
0
Morris on kyllä aika hienon värinen :peukku:

Meille saapui kuukausi sitten toinen cockeripoika Helsingistä, Rolex



Caesar otti ipanan heti kaverikseen, vaikka mustasukkaisuus välillä vähän iskeekin.
Näin nukkuivat yks ilta:

"Kokeet ovat osoittaneet, että verenpaineesi tasoittuu, kun silität koiraasi. Se voi myös vähentää stressiä." -Billy Roberts-

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 17.10.2013 klo 19:05  
+
0
Se tais olla tuo Morris joka sekotti mun pään,kun näin ne pentukuvat.
Pitihän mun sit tutkia ko.rotua enemmän :) Ei ole olemassa ns.turvallista rotua.En muista olenko sanonut etten ikinä ota cockerspanielia,mutta aikasemmin pidin rotua tylsänä ja turhan työläänä.
Nyt meillä kuitenkin on musta tyttö ja olen ollut tosi tyytyväinen :love: Oikeen harmittaa etten ole aikaisemmin tajunnut tätä rotua.

Rise

Rise
Viestimäärä: 18

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 24.10.2013 klo 08:34  
+
0
Jos täältä löytyy ketään käyttöcockerin kanssa käyttöpuolta harrastavaa ihmistä, niin kirjoitelkaapa jotain tai ohjatkaa aiempaan viestiin tässä ketjussa.

Erityisesti kuitenkin ilahtuisin, jos jonkun suunnilleen pk-seudulla asuvan siivellä pääsisi treenejä seuraamaan. Potentiaalisesti rotu kiinnostaa ja noin 2015/6 vois pentua eli pidemmän tähtäimen projektista on kyse. Voi myös olla, että rodun ominaisuudet ei sit kuitenkaan ole ihan sitä... Itselle on siis noutaja- ja seisojametsästys enemmän tuttua.
"Knowing is not enough: we must apply. Willing is not enough: we must do."
slkn 2/04, lpkn 7/06, bcn 5/11

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 24.10.2013 klo 14:43  
+
0
^ mulla ei ole kokemusta turbosta sen enempää kuin nähnyt niiden menoa treeneissä. Voisin sen verran jakaa omia mietteitäni, että itsellä olisi turbo ehdottomasti seuraava koira jos ei olisi kokorajoitusta.... Itse pidän todella paljon niiden tekemisen innosta ja energisyydestä, rohkeudesta ja ns. omasta päästä. Meille nousi kuitenkin kynnyskysymykseksi koiran koko, tai oikeastaan se että koiran käyttö rajoittuu sorsastukseen ja kanalintujahtiin. Käymme myös hanhimetsällä, johon tuon kokoisella koiralla ei ole minkäänlaista saumaa., vaikka intoa ja paloa löytyisi kuinka.
Oma show-linjainen narttu on sen verran vietikäs, että soveltuu esim. sorsastukseen hyvin. Pientä ääniherkkyyttä on kuitenkin ollut huomattavissa ihan pennusta asti, ei menetä toimintakykyään mutta reagoi esim. laukaukseen. Mielestäni vietikäs show-linjainen on siis ihan pätevä valinta jos meinaa käydä joskus metsällä ja muuten harrastella, mutta jos hakee työkoiraa niin on turbo ehdoton.
Näissä on myös huomattava ero turkissa, show-linjan turkki ei oikeasti sovellu pitkille metsästysreisduille. Vaikka trimmaisi koiran lyhyeksi, on turkki kuitenkin niin pehmeä että imee kaiken veden itseensä ja koira kylmettyy nopeasti. Jos olen ymmärtänyt oikein on turbojen turkki vettähylkivämpi ja enemmän noutajamainen, ja tietenkin huomattavasti helppohoitoisempi. Terveyspuolella taas on show-linjaa tutkittu enemmän, kun taas turboja on kuvattu vasta vähän aikaa ja monet tuovat koiria Briteistä jossa ei vieläkään oikein tutkita koiria. Suurin osa kuvatuista turboista on keskivertoterveydellä varustettuja, b- ja c-lonkkaisia. Ykkösen kyynäriä näkyy välillä olevan. Hyvä puoli on että huulipoimujen tulehdukset jotka piinaavat show-linjaa vaikuttaisi olevan aika tuntematon käsite turbojen keskuudessa, varmaan selittyy ainakin osaksi kuivapäisyydellä.

Itse olin ensin äimän käkenä tuon cockerin koulutuksen kanssa, kun oma harrastustausta rajoittuu noutaja ja pk- puolelle. Cockeri on paljon herkempi ja tulisempi kuin noutajat, ja niin älyttömän nopea liikkeissään ja järjenjuoksussaan. Positiivisella vahvistamisella pääsee miten pitkälle vaan cockerin kanssa, pakotteilla ei mihinkään. Kokeneet kouluttajat ovatkin sitä mieltä, että cockerin on saatava kypsyä rauhassa, sitä ei saisi painostaa tai vaatia liikaa ennen kuin se on ns. valmis psyykkeltään. Me tehtiin hyvin helppoja nouto- ja jälkiharjoituksia tuon ollessa pentu, ja ensimmäisten jouksujen aikaan lopetin täysin treenaamisen pariksi kuukaudeksi koska tuo meni ihan jumiin, myös fyysisesti. Kuitenkin kun aloitin taas treenamisen 10 kk iässä oli tuo kuin eri koira, paljon tasapainoisempi ja kesti painetta huomattavasti paremmin.
Olen saanut todella hyviä vinkkejä kokeneilta cockeriharrastajilta, cockeriväki on muutenkin mielestäni moneen muuhun rotuporukkaan verrattuna hyvin avointa ja helposti lähestyttävää. Myös turbojen harrastajat ovat jakaneet kokemuksiaan ja neuvoneet paljon, vaikka itsellä siis on show-linjaa edustava yksilö. Mielestäni kannattaa ottaa rohkeasti yhteyttä harrastajiin, kolme vuotta ei ole mikään pitkä aika siinä mielessä että turbopentueita syntyy vain pari vuodessa Suomessa. Voin vinkata pari hyvää kasvattajaa jos haluat, tänne kun ei saa laittaa nimiä esille.

No, enpä tiedä oliko näistä löpinöistä sen enempää apua sulle. :D
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.10.2013 klo 14:44)

Rise

Rise
Viestimäärä: 18

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 25.10.2013 klo 20:52  
+
0

raggetti kirjoitti:

Mielestäni vietikäs show-linjainen on siis ihan pätevä valinta jos meinaa käydä joskus metsällä ja muuten harrastella, mutta jos hakee työkoiraa niin on turbo ehdoton.
Näissä on myös huomattava ero turkissa, show-linjan turkki ei oikeasti sovellu pitkille metsästysreisduille. Vaikka trimmaisi koiran lyhyeksi, on turkki kuitenkin niin pehmeä että imee kaiken veden itseensä ja koira kylmettyy nopeasti. Jos olen ymmärtänyt oikein on turbojen turkki vettähylkivämpi ja enemmän noutajamainen, ja tietenkin huomattavasti helppohoitoisempi. Terveyspuolella taas on show-linjaa tutkittu enemmän, kun taas turboja on kuvattu vasta vähän aikaa ja monet tuovat koiria Briteistä jossa ei vieläkään oikein tutkita koiria. Suurin osa kuvatuista turboista on keskivertoterveydellä varustettuja, b- ja c-lonkkaisia. Ykkösen kyynäriä näkyy välillä olevan. Hyvä puoli on että huulipoimujen tulehdukset jotka piinaavat show-linjaa vaikuttaisi olevan aika tuntematon käsite turbojen keskuudessa, varmaan selittyy ainakin osaksi kuivapäisyydellä.

Itse olin ensin äimän käkenä tuon cockerin koulutuksen kanssa, kun oma harrastustausta rajoittuu noutaja ja pk- puolelle. Cockeri on paljon herkempi ja tulisempi kuin noutajat, ja niin älyttömän nopea liikkeissään ja järjenjuoksussaan. Positiivisella vahvistamisella pääsee miten pitkälle vaan cockerin kanssa, pakotteilla ei mihinkään. Kokeneet kouluttajat ovatkin sitä mieltä, että cockerin on saatava kypsyä rauhassa, sitä ei saisi painostaa tai vaatia liikaa ennen kuin se on ns. valmis psyykkeltään.


Tosi hyvät löpinät! Kiitos!

Mä tosiaan toistaiseksi koetoiminnasta olen enemmän kiinnostunut, mutta ei se metsästäminenkään mitenkään vieraalta ajatukselta tunnu, vaikka ei varmasti ilman koiraa vielä konkretisoidu. Jos en itse tartu pyssyn varteen, niin metsästäviä ja koiraa käyttäviä tuttuja on niin paljon, että varmasti ihan käytännönhommiakin päästäisiin kokeilemaan.

Mulle showcockerissa tökkää se ulkomuoto ihan totaalisesti eli siinä on harrastusmielenkiinnon lisäksi toinen syy katsoa nimenomaan käyttöcockereita. Saati tosiaan se tukka, kun on vähitellen lyhytkarvaisiin vaihtanut koiria muuten, mutta kyllä mä nyt jonkun verran karvaa aion vastaisuudessakin tarvittaessa kestää, mutta vähemmän tosiaan parempi.

Koulutuspuolesta oli tosi mielenkiintoista kuulla. Mua ei haittaa yhtään, että koira kypsyy hitaasti. BC alkaa nyt päälle 2-vuotiaana vähitellen löytämään omia lajejaan. Tähän asti on tehty vähän sitä ja vähän tuota, toki ihan laadukkaasti, mutta ei tosiaan hirveen intensiivisesti tai vakavasti vielä.
"Knowing is not enough: we must apply. Willing is not enough: we must do."
slkn 2/04, lpkn 7/06, bcn 5/11

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Tiistaina, 12.11.2013 klo 08:27  
+
0
Facebookissa on ryhmä Metsästävät cockerspanielit, minkä kautta varmaan onnistuisi päästä treenejä seuraamaan.

Jedin kanssa ollaan vihdoin uskallettu virallisiin agikisoihin. Puolitoista kuukautta, viisi starttia ja kaksi luvaa. Nyt vielä yksi nopea nolla ja serti ja kakkosluokka kutsuu! Pirun pätevä piski!

Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 12.11.2013 klo 08:30)

  Siirry sivulle: 1 ... 25 26 27 28
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 20:00)