Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 27.06.2010 klo 15:41

Cockerspanielit

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 28

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 26.05.2011 klo 09:21  
+
0
Mulla toinen koirista on juurikin tumma blue roan(näyttely- ja harrastuskoira), kyllä ton turkin kanssa pärjää, vaikka sitä riittää ihan kiitettävästi, on kuitenkin hyvälaatuista. Orange roankin löytyy, mutta vasta pentu, oletettavasti tälle tulee kuitenkin vähemmän turkkia mitä tuolla blue roanillani on.
Mulla on ollut myös musta uros, tämän turkki oli kuin lampaalla, huonohkolaatuista kihartuvaa. Cockerin turkinhan kuuluisi olla sileä ja hieman laineikas.

Pennun hinta tällä hetkellä 1000 euroa. Tiedän pari kasvattajaa, joilla pennun hinta on 1100 euroa, mutta tähän sisältyy silmä- ja lonkkatarkastus jonka kasvattaja maksaa, kunhan koiralla ikä riittää.

Onnea pennun etsintään! :)
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.05.2011 klo 11:22)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 26.05.2011 klo 21:19  
+
0
Mä maksoin myös Jedistä 1000€, mutta osa kasvattajista pyysi myös 1200€ pennuista.

Maru kirjoitti:

Mulla on ollut myös musta uros, tämän turkki oli kuin lampaalla, huonohkolaatuista kihartuvaa.



Iiks, toivottavasti Jedin turkista ei tule sellaista... Äsken harjasin 20 minuuttia tota turkkia ja edelleen se on ihan kamala. Vaihtuisi jo siihen kunnon turkkiin, en kestä enää tota hampputurkkia... Kävin ostamassa eläinkaupasta sellaista voidetta mitä hierotaan turkkiin ja nyt odotellaan että se kuivuisi... Mahtaakohan kuivua tän vuorokauden puolella :roll:

ragetti kirjoitti:

Sitten, oletteko huomanneet näin yleistäen suurta eroa urosten ja narttujen välillä? Meillä on vielä avoinna, että kumpi meille tulee. Jotenkin olen itse kallistumassa narttuun, mutta mietin kuitenkin että jos uros olisi "sähäkämpi" vaihtoehto, kun itse pidän hieman kovemmista ja menevistä koirista.

Niin, ja onko kellään kokemusta käyttölinjaisesta cockerista? Kun avo harrastaa metsästystä ja minä verijälkeä, on sellainenkin käynyt mielessä. Jos olen ymmärtänyt oikein, on se "turboversio" normi cockerista, eikä sellaisen kanssa ole juurikaan tekemistä näyttelykehässä?



Meillä Jedi on ainakin tosi sähäkkä tapaus, vaikka onkin näyttelylinjainen narttu. Kolmekuisesta alettiin treenamaan tokoa ja nykyään ei voi päivää pitää ilman treeniä, koska muuten toi alkaa ihan hirveäksi. Jedin emo taas on kunnostautunut agi- ja tokokentillä, MeJässä ja kaikessa muussa mahdollisessa ja mummokin on agikoira. Näyttelylinjainen on mun kokemusten mukaan ihan yhtä paljon käyttökoira kun mikä tahansa muukin, jos pennusta asti totuttaa menemiseen ja tekemiseen. Meillä Jedi on ainakin ihan sataprosenttinen käyttökoira eikä puhettakaan, että se enää tottuisi sohvalla makoiluun kun on kerran päässyt tekemisen makuun :peukku:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 27.05.2011 klo 08:49  
+
0
Älä Kivilintu heitä kirvestä kaivoon sen turkin kanssa. :) Todennäköisesti se pentuhöttö irtoaa ja tilalle alkaa kasvaa ihan normaalikarvaa. :) Mustilla cockereilla on enemmän tuota "lampaankarva"ongelmaa kuin kirjavilla.
Kokeilitko sitä nyppimishommaa? Onko sulla furminaattori? Sekin on oikein oiva peli sen karvan siistimiseen.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 27.05.2011 klo 21:46  
+
0
Joo kokeilin nyppiä, mutta se jäikin sitten kokeeksi... Jedi huusi kun syötävä koko ajan ja yritti pakoon ja vältteli mua sen jälkeen loppupäivän. Tyydyn nyt vaan selvittelemään tota turkkia metallikammalla. Kävin kanssa hakemassa tollaista ainetta, millä takkujen pitäisi aueta. Tosin toi ei nyt oo kyllä ihan sellasta kun toivoin; tollasta ihmeellistä rasvaa, mitä hierotaan takkuun ja odotellaan että turkki kuivuu (mihin meni viimeksi sellainen 12 tuntia) ja sitten harjataan. Furminator pitäisi käydä kyllä hakemassa! Tipu jo pentuturkki, tipu jo...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 29.05.2011 klo 13:26  
+
0
Nyt voisi jo aika varmasti sanoa, että cockeri on seuraava koira:hymy: Pennusta asti ollu yks mun lemppari roduista. Ainut mikä hieman mietityttää on tuo turkki, mutta toki jos näyttää siltä että pitkä turkki on vaan tiellä niin voihan sen ajella poiskin. Agilityä olisi tarkoitus sitten joskus jos pentu tulee niin kokeilla ainakin. Samoten näyttelyt jos se turkin hoito kiinnostaa. Nyt vaan pitäisi ensin miettiä onko järkevää hommata toista koiraa ja ruveta tosissaan etsimään sopivia kasvattajia.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 30.05.2011 klo 14:49  
+
0
Mä suosittelen että tutkit tosi tarkkaan keneltä pentusi ostat. Oon saanut muutamasta kasvattajasta kuulla sellaista juttua että huhhuh... :roll:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 30.05.2011 klo 21:19  
+
0
Juu näinhän se pitää tehdä ja ei oo mikään hirvee hätäkään joten voipi ihan rauhassa selailla. On vaan niin vaikeeta lähtee liikkeelle tässä hommassa, mutta josko se tästä. Ja kasvattajia voi suositella myös yv:llä!:nauru:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 03.06.2011 klo 00:16  
+
0
Jedin kasvattaja kävi ohiajaessaan moikkaamassa ja nyt on selvitetty Jedin korkeuksin, oli nimittäin tasan saman korkuinen emonsa kanssa eli 34cm. Sen kokoiseksi taitaa jäädäkkin, koska ikää tuli mittariin tänään 7kk. Pienen pieni kääpiöcockeri. Noo, päästään agissa mineihin :kieli:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Keskiviikkona, 08.06.2011 klo 22:10  
+
0
kiivilintu, minkä merkkistä ainetta ostit Jedin turkkia varten? Meillä on hyväksi todettu ainakin tämä ja tämä. Noiden avustuksella turkki tuntuu pysyvän pidempään siistinä ja helpommin käsiteltävänä.

vucko kirjoitti:

Muuten minua kiinnostaisi tietää, että minkä kokoisia cockereita teillä on? Meidän uros on korkeudeltaan 39,5cm ja painoa 13,5kg. Ei muuta, kuin nyt vain kaikki mittailemaan ja punnitsemaan omat koiranne.

Meidän Manu on korkeudeltaan n. 40cm (kotimittaus) ja vatsaongelmien jälkeen painaa nyt vain 11,7 kg , aiemmin paino oli 12,3 kg paikkeilla ja sinne suunnille taas tähdätään kunhan koira tervehtyy.

Maru, voi kuinka suloinen pentunen sinne kotiutui. Onnea tulokkaasta!

raggettille ja Niiille onnittelut hienosta rotupäätöksestä! :peukku:

Muoks. Lisätty lause.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.06.2011 klo 22:14)

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 09.06.2011 klo 09:02  
+
0
Jaijah, kiitos!

Käytiin eilen pentukerhossa ja kylläpä oli ipanalla mukavaa päästä peuhaamaan muiden pentujen kanssa! :) Viikonloppuna käytin myös ekaa kertaa uimassa. Lähipäivinä voitas käydä harjottelemassa uudestaan, kun on näin hirveän kuumakin.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 10.06.2011 klo 22:12  
+
0
Kiitos Jaijah vinkistä! Meillä on tällä hetkellä sellaista voidemaista ainetta, mitä eläinkaupassa suositeltiin, mutta se ei toimi... Harmittaa kun laitoin siihen yli kaksi kymppiä ja musta tuntuu että se vaan pahentaa takkuja. Jedi saa ensi kesästä alkaen aina kauhean kivan lyhyen kesäturkin, kun kerran ei näyttelyihinkään koskaan mennä ton purennan takia.

Meillä Jedi on 34cm korkea ja painaa sellaisen 10kg suunnilleen. En ole hetkeen punninnut sitä, mutta siltä on pudonnut painoa sen 12kg:n jälkeen ihan reilusti.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 10.06.2011 klo 22:12  
+
0
Tuplat pois.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 10.06.2011 klo 22:12)

krisu

krisu
Viestimäärä: 44

VS: COCKERSPANIELIT - Lauantaina, 23.07.2011 klo 15:07  
+
0
Täällä ilmoitautuu yksi tuleva cockerspanielin omistaja! :heiluti:

Meille olis tulossa elokuun puolivälin jälkeen musta uros pentu Jimi :jjei:

Koulutus asioita mietin jo nyt, että miten saadaan sisäsiisteys ja yksinolo Jimille sitten mukavaksi. Olen kotona reilun viikon kun Jimi tulee kotiin ja siinä ajassa meidän täytyisi oppia yksinoloa jo jonkin verran. :wink:
R.I.P Nelli seropi 15.2.2003-4.10.2010
Jimi cockerspanieli 23.6.2011-

www.jimintassunjaljet.blogspot.com

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Keskiviikkona, 27.07.2011 klo 14:23  
+
0
^ Onnea tulevasta pennusta!

Sisäsiisteyteen ja yksinolon opetteluun liittyen löytyy paljon keskustelua ja vinkkejä koulutuspuolelta, sinne vain lueskelemaan. Smiley Viikossa ehtii jo hyvin yksinoloa treenailemaan, kunhan vain malttaa pennun lällyttelyltä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

krisu

krisu
Viestimäärä: 44

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 28.07.2011 klo 16:39  
+
0
Kiitos kiitos :aurinko:

Minkä kokoisia kevythäkkejä teidän cockereilla on? Ajattelimme hankkia pennulle kevythäkin, jota se voi pitää pesänään, koko vain meinaa olla hakusessa. :mietiskel:
Peten koiratarvikkeessa olisi iCrate häkkejä kokoa 76x48x53, liian pieni? Tai sitten 91x58x64, sopiva? Koot pituus x leveys x korkeus. Mustissa ja Mirrissä oli myös hyviä vaihtoehtoja. :jjei:
R.I.P Nelli seropi 15.2.2003-4.10.2010
Jimi cockerspanieli 23.6.2011-

www.jimintassunjaljet.blogspot.com

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Keskiviikkona, 03.08.2011 klo 14:42  
+
0
Meillä ei ole vielä kevythäkkiä ollenkaan (aina puhun kuinka ostan sen heti kun palkka tulee ja aina se jää........), mutta oon ajatellut ostaa heti ihan reilun kokoisen, koska ei tiedä, että joutuuko siellä tulevaisuudessa pitämään vähän isompaakin koiraa välillä.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: COCKERSPANIELIT - Keskiviikkona, 03.08.2011 klo 18:50  
+
0
Mua on ihan hirveästi alkanut kiinnostaa cockerit. Aina oon aiemmin ajatellu että spanielit ei oo yhtään mun juttu, mutta jotenki cockerit (jenkit kans) on ruvennu kutkuttelemaan.
Monipuolisuus jokseekin houkuttelee, kun cockerista olis kaveriksi niin näyttelyihin kuin agiin. Turkinhoito ei pelota edes vähää, 6 vuotta tuunattu tuota tukkajumala cottonia niin eiköhän se cockerikin siinä menis :nauru:
Saas nähä, mihin sitä päätyykään sitten kun seuraavan koiran aika on. :hymy:

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 13:49  
+
0
Hahaa, nyt on vihdoin Jedin paino selvitetty! Itse en vaakaa omista (koska jos sellanen on kotona niin mulle tulee pakkomielle tarkistaa mun painoa kokoajan) ja äidin luona punnittiin Jedi. Painoksi saatiin tasan 10kg. Ja säkä on luultavasti about 34cm, ehkä sentin tai pari vähemmänkin. Kääpiöcockeri täällä meillä siis.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

krisu

krisu
Viestimäärä: 44

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 12.08.2011 klo 12:22  
+
0
Vielä kuusi pitkää päivää että Jimi tulee kotiin :jjei:

Oikea nimikin selvisi eilen kun kasvattaja soitti, eli Shaikaros king of the rings :kieli: (jos muistan oikein)
Saa nähdä tuleeko pojasta nimensä veroinen, toivotaan :cool:
Nyt on kaikki tavarat ostettu, päädyttiin ostamaan tavallinen peti, mutta kevythäkki tulee varmaan kaikesta huolimatta alakertaan, kun laiska emäntä ei jaksa aina raahata petiä ylös alas. :viheltel:
Peten koiratarvikkeessa oli hyvät alennukset ja varmaan tulee kevythäkki tilattua sieltä, hintaa taisi olla 48€. :wink:
Mitäs luita ja leluja teidän pennuilla on ja oletteko jättäneet ne täysin koiran saataville vai pidättekö lelut omassa tallessa? :mietiskel: Ostimme Jimille köysilelun, jota en taida uskaltaa jättää näkyville kun ei olla kotona. Tuttavan dreeveri sai kyseisestä lelumallista suolitukoksen ja joutui kiireiseen leikkaukseen... :eitietoo:
Toinen kives ei ole vielä laskeutunut, mutta oli eläinlääkäri kyllä löytänyt. Kunhan nyt vain tulee alas :nolo:
R.I.P Nelli seropi 15.2.2003-4.10.2010
Jimi cockerspanieli 23.6.2011-

www.jimintassunjaljet.blogspot.com
(Viestiä on muokattu perjantaina, 12.08.2011 klo 12:41)

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 12.08.2011 klo 14:29  
+
0
^ Onnea uudesta pennusta!
Meillä on ollut aina kaikki lelut ja luut koirien saatavilla ympäri vuorokauden, en ole koskaan ajatellut että niitä pitäisi ottaa pois silloin kun koirat on yksin. Tosin omat cockerit eivät ole koskaan olleet erityisen kovia tuhoamaan tai syömään tavaroita. Kantelevat niitä vain ja pentuna ovat saattaneet vähän jotain lelun kulmaa mutustaa. Jos on kova syömään tavaroita, niin sitten varmaan kannattaa vähän katsoa perään.

Täällä myös pennulla (nyt 5 kk) ei ollut toinen kives vielä kunnolla laskeutunut kun tuli mulle, nyt kuitenkin vaikuttais olevan pallit ihan kohdillaan.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 28
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 19:30)