Cockerspanielit
Maru
Viestimäärä: 170
Mulla on ollut myös musta uros, tämän turkki oli kuin lampaalla, huonohkolaatuista kihartuvaa. Cockerin turkinhan kuuluisi olla sileä ja hieman laineikas.
Pennun hinta tällä hetkellä 1000 euroa. Tiedän pari kasvattajaa, joilla pennun hinta on 1100 euroa, mutta tähän sisältyy silmä- ja lonkkatarkastus jonka kasvattaja maksaa, kunhan koiralla ikä riittää.
Onnea pennun etsintään! :)
kiivilintu
Viestimäärä: 2242
Maru kirjoitti:
Mulla on ollut myös musta uros, tämän turkki oli kuin lampaalla, huonohkolaatuista kihartuvaa.
Iiks, toivottavasti Jedin turkista ei tule sellaista... Äsken harjasin 20 minuuttia tota turkkia ja edelleen se on ihan kamala. Vaihtuisi jo siihen kunnon turkkiin, en kestä enää tota hampputurkkia... Kävin ostamassa eläinkaupasta sellaista voidetta mitä hierotaan turkkiin ja nyt odotellaan että se kuivuisi... Mahtaakohan kuivua tän vuorokauden puolella
ragetti kirjoitti:
Sitten, oletteko huomanneet näin yleistäen suurta eroa urosten ja narttujen välillä? Meillä on vielä avoinna, että kumpi meille tulee. Jotenkin olen itse kallistumassa narttuun, mutta mietin kuitenkin että jos uros olisi "sähäkämpi" vaihtoehto, kun itse pidän hieman kovemmista ja menevistä koirista.
Niin, ja onko kellään kokemusta käyttölinjaisesta cockerista? Kun avo harrastaa metsästystä ja minä verijälkeä, on sellainenkin käynyt mielessä. Jos olen ymmärtänyt oikein, on se "turboversio" normi cockerista, eikä sellaisen kanssa ole juurikaan tekemistä näyttelykehässä?
Meillä Jedi on ainakin tosi sähäkkä tapaus, vaikka onkin näyttelylinjainen narttu. Kolmekuisesta alettiin treenamaan tokoa ja nykyään ei voi päivää pitää ilman treeniä, koska muuten toi alkaa ihan hirveäksi. Jedin emo taas on kunnostautunut agi- ja tokokentillä, MeJässä ja kaikessa muussa mahdollisessa ja mummokin on agikoira. Näyttelylinjainen on mun kokemusten mukaan ihan yhtä paljon käyttökoira kun mikä tahansa muukin, jos pennusta asti totuttaa menemiseen ja tekemiseen. Meillä Jedi on ainakin ihan sataprosenttinen käyttökoira eikä puhettakaan, että se enää tottuisi sohvalla makoiluun kun on kerran päässyt tekemisen makuun
Maru
Kokeilitko sitä nyppimishommaa? Onko sulla furminaattori? Sekin on oikein oiva peli sen karvan siistimiseen.
kiivilintu
Niii
Viestimäärä: 4297
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
kiivilintu
Niii
Viestimäärä: 4297
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
kiivilintu
Jaijah
Viestimäärä: 2048
Meidän Manu on korkeudeltaan n. 40cm (kotimittaus) ja vatsaongelmien jälkeen painaa nyt vain 11,7 kg , aiemmin paino oli 12,3 kg paikkeilla ja sinne suunnille taas tähdätään kunhan koira tervehtyy.vucko kirjoitti:
Muuten minua kiinnostaisi tietää, että minkä kokoisia cockereita teillä on? Meidän uros on korkeudeltaan 39,5cm ja painoa 13,5kg. Ei muuta, kuin nyt vain kaikki mittailemaan ja punnitsemaan omat koiranne.
Maru, voi kuinka suloinen pentunen sinne kotiutui. Onnea tulokkaasta!
raggettille ja Niiille onnittelut hienosta rotupäätöksestä!
Muoks. Lisätty lause.
Morris 3/2013
Maru
Käytiin eilen pentukerhossa ja kylläpä oli ipanalla mukavaa päästä peuhaamaan muiden pentujen kanssa! :) Viikonloppuna käytin myös ekaa kertaa uimassa. Lähipäivinä voitas käydä harjottelemassa uudestaan, kun on näin hirveän kuumakin.
kiivilintu
Meillä Jedi on 34cm korkea ja painaa sellaisen 10kg suunnilleen. En ole hetkeen punninnut sitä, mutta siltä on pudonnut painoa sen 12kg:n jälkeen ihan reilusti.
kiivilintu
krisu
Viestimäärä: 44
Meille olis tulossa elokuun puolivälin jälkeen musta uros pentu Jimi
Koulutus asioita mietin jo nyt, että miten saadaan sisäsiisteys ja yksinolo Jimille sitten mukavaksi. Olen kotona reilun viikon kun Jimi tulee kotiin ja siinä ajassa meidän täytyisi oppia yksinoloa jo jonkin verran.
Jimi cockerspanieli 23.6.2011-
www.jimintassunjaljet.blogspot.com
Jaijah
Viestimäärä: 2048
krisu
Minkä kokoisia kevythäkkejä teidän cockereilla on? Ajattelimme hankkia pennulle kevythäkin, jota se voi pitää pesänään, koko vain meinaa olla hakusessa.
Peten koiratarvikkeessa olisi iCrate häkkejä kokoa 76x48x53, liian pieni? Tai sitten 91x58x64, sopiva? Koot pituus x leveys x korkeus. Mustissa ja Mirrissä oli myös hyviä vaihtoehtoja.
kiivilintu
Inqq
Viestimäärä: 1733
Monipuolisuus jokseekin houkuttelee, kun cockerista olis kaveriksi niin näyttelyihin kuin agiin. Turkinhoito ei pelota edes vähää, 6 vuotta tuunattu tuota tukkajumala cottonia niin eiköhän se cockerikin siinä menis
Saas nähä, mihin sitä päätyykään sitten kun seuraavan koiran aika on.
kiivilintu
krisu
Oikea nimikin selvisi eilen kun kasvattaja soitti, eli Shaikaros king of the rings (jos muistan oikein)
Saa nähdä tuleeko pojasta nimensä veroinen, toivotaan
Nyt on kaikki tavarat ostettu, päädyttiin ostamaan tavallinen peti, mutta kevythäkki tulee varmaan kaikesta huolimatta alakertaan, kun laiska emäntä ei jaksa aina raahata petiä ylös alas.
Peten koiratarvikkeessa oli hyvät alennukset ja varmaan tulee kevythäkki tilattua sieltä, hintaa taisi olla 48€.
Mitäs luita ja leluja teidän pennuilla on ja oletteko jättäneet ne täysin koiran saataville vai pidättekö lelut omassa tallessa? Ostimme Jimille köysilelun, jota en taida uskaltaa jättää näkyville kun ei olla kotona. Tuttavan dreeveri sai kyseisestä lelumallista suolitukoksen ja joutui kiireiseen leikkaukseen...
Toinen kives ei ole vielä laskeutunut, mutta oli eläinlääkäri kyllä löytänyt. Kunhan nyt vain tulee alas
Maru
Meillä on ollut aina kaikki lelut ja luut koirien saatavilla ympäri vuorokauden, en ole koskaan ajatellut että niitä pitäisi ottaa pois silloin kun koirat on yksin. Tosin omat cockerit eivät ole koskaan olleet erityisen kovia tuhoamaan tai syömään tavaroita. Kantelevat niitä vain ja pentuna ovat saattaneet vähän jotain lelun kulmaa mutustaa. Jos on kova syömään tavaroita, niin sitten varmaan kannattaa vähän katsoa perään.
Täällä myös pennulla (nyt 5 kk) ei ollut toinen kives vielä kunnolla laskeutunut kun tuli mulle, nyt kuitenkin vaikuttais olevan pallit ihan kohdillaan.
KESKUSTELUN TILASTOJA: | Kpl: |
Rekisteröityneitä käyttäjiä | 28493 |
Moderaattoreita | 16 |
Viestiketjuja yhteensä | 6637 |
Viestejä yhteensä | 546768 |
Uudet käyttäjät tänään | 3 |
Viestiketjuja aloitettu tänään | 6 |
Viestejä kirjoitettu tänään | 11 |
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkki | Sipulu |
Peukkuja ylös | 266049 |
(Tilastot päivitetty viimeksi 11.09.2024 klo 20:30) |