Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 30.06.2012 klo 09:11

Colliet - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 46

MaryCe

MaryCe
Viestimäärä: 37

VS: COLLIET - OSA 3 - Torstaina, 08.11.2012 klo 18:17  
+
0


Viime sunnuntaina käytiin lenkkeilee Vuosaaressa iiiiison mäen päälle. :kieli:

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Torstaina, 08.11.2012 klo 21:12  
+
0
Ompas se nätti ! :love:
skcu Pongo

körppis

körppis
Viestimäärä: 149

VS: COLLIET - OSA 3 - Keskiviikkona, 14.11.2012 klo 11:02  
+
0
^^ oijoi. Hieno on!

Meidän poika on nyt 16 vkoa :)
Sk collieuros Kake, s. 07/2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.11.2012 klo 12:47)

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: COLLIET - OSA 3 - Torstaina, 15.11.2012 klo 10:24  
+
0
Aaaaarrrgggghhhh! Tulen hulluksi noiden korvantaustakkujen kanssa. Sanokaa minulle, että tämä on vain ikävaihe. En muista, että Pepsin kanssa aikanaan olisi ollut yhtä kamalaa vaihetta. Se oli kyllä trikki, ei kai tuo väri kumminkaan niin kamalasti karvanlaatuun vaikuta, että sen takia takkuuntuisi?

tatrii

tatrii
Viestimäärä: 17

VS: COLLIET - OSA 3 - Lauantaina, 17.11.2012 klo 10:03  
+
0
Onnistuukohan tämä mun kuva lisääminen :nauru: Meidän huomenna 12vkoa täyttävä Sora-Soikkeli kuvassa reilu viikko sitten.. Minen tajua, kuinka näistä saa kuvia otettua kun ei olla hetkeäkään paikoillaan :roll:



Korvat ovat ehtineet vaihtaa asentoa tästä kuvasta about 6 kertaa :cool:

Jossain keskustelussa joskus on ollut puhetta ruokinnassa, vai onko jopa tässä.. Oon niin laiska etten jaksa näin aamutuimaan selata sivuja läpi :wink:
Olisi siis kiva kuulla mitä ruokaa teillä syödään, ja etenkin jos löytyy joku raakaruokinnalla eteenpäin spurttaava :hymy:

Meillä tämä 3vuotias narttu aloitti raakaruokinnan kesäkuussa, pentu menee toistaiseksi sekaruokinnalla niin kauan, että alkaa olemaan aikuisen mitoissa - kesään saakka ainakin. Pentu on saanut vanhemman evästä broilerin, sian ja naudan lihaa sekä maistiaisia possun rintarustoista sekä broiskun kauloista, ja kyllä muuten uppoaa raaka tälle neidille! Syö 3x päivässä, aamulla ja illalla nappulat+liha ja päivällä pelkkiä nappuloita.

Vanhempi taas syö aamuisin lihaa ja iltaisin pääasiassa lihaisia luita, välillä oon syöttänyt luut jauhettunakin. Poro oli meidän neidille ilmeisesti liian riistamaista kun ei suostunut syömään, broilerin jauheliha on myös alkanut tökkiä, mutta vähän huijata ja laittaa esim tonnikalaprk vedet sekaan, niin johan uppoaa :lallati:
Pääasiassa meillä syödään kolmea lihaa, jotka mainitsinkin jo yllä, mutta välillä vanhempi saa jauhettuna luuateriana kalkkunan luista lihaa. Kasvissoseet pääasiassa ostan, mutta oon välillä ollut niinkin reipas, että tekassut ihte..

Kuinkas muuten muilla palstan pennuilla sisäsiisteys sujuu? Meillä ei vielä osata pyytää ylös aktiivisesti, mutta päivittäin kerran tai pari Sora vinkuu ja kulkee levottomasti, merkki että on hätä. Yöllä pissaa kerran, mutta silloin osaa mennä paperille makkarin nurkkaan (meillä makkarin ovella portti kiinni yöt), päivällä jos hätä iskee eikä huomata viedä ulos niin vierashuone on vakkari vessapaikka :peukku: Vaikka ne paperit siellä makkarissa ovat päivisinkin, niin ei pentu niitä hyödynnä.. Meillä laminaattilattia makkareissa ja olkkarissa, joten aina pikapikaa saa olla siivoamassa ettei ehdi imeytyä (hysteerinenkö..). Yksin ollessa koirat ovat joko molemmat tai vaan pentu makkarissa portin takana, silloin papereita myös hyödynnetään.


(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.11.2012 klo 10:05)

tatrii

tatrii
Viestimäärä: 17

VS: COLLIET - OSA 3 - Lauantaina, 17.11.2012 klo 10:11  
+
0
^^ Tuosta korvantaus karvoista.. Mulla on ollut kolme pitkäkarvaista ja ainoastaan yhdellä oli sellaiset takkukorvat, että! Sun koira on vielä noin nuori, joten voi hyvinkin olla ikävaihe, mutta omalla takkukorvalla oli tosi pehmeä karva korvan takana, siis ihan sellainen pentukarva jonka vuoksi niitä sai olla viikoittain kampaamassa. Vanhemmiten en enää niin usein kammannut, vaan reippaasti leikkasin ne takut irti :nauru: Tosin papparaista kynittiin meillä muutenkin jaloista ja mahasta, helpompi pitää puhtaana ja helpotti kuumalla. Papparainen kastroitiin jossain vaiheessa, mutta sillä ei vaikuttanut karvanlaatuun tuo yhtään, ehkä aavistuksen tuuheampi turkki oli talviturkissa, mutta muuten en huomannut eroa.

Joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon, voi hyvinkin asettua vanhemmiten :hymy:


Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: COLLIET - OSA 3 - Lauantaina, 17.11.2012 klo 10:32  
+
0
Voi Sora! :love::love::love::love:
Mulla on ihan hirrrveä pentukuume ja jostain syystä nimenomaan merlet ovat nyt "se juttu." Eihän sillä värillä oikeasti mitään väliä ole, mutta kuitenkin. Sera on Ihana! :love:

Meillä pentu osasi pyytää ulos n. 12vk ikäisenä, 14vk ikäisestä eteenpäin ei ole tullut pissoja sisälle kuin ehkä neljä kertaa. Nämä tilanteet ovat olleet aina vierailutilanteita, eli uuden paikan tuoma jännitys jne. on vaikuttanut varmasti asiaan. Kakkoja ei ole sisälle tullut kuin kaksi kertaa, nekin oli ihan puhtaasti omia mokia kun laiska omistaja ei jaksanut pikkupikkupentuvaiheessa lähteä heti ulos kun pentu oli herännyt. Tuo ei ikinä aikuisenakaan ripuloi sisälle, raapii kyllä ovea ja ulisee senkin edestä. Me emme käyttäneet papereita ollenkaan, vaan veimme pentua ulos jatkuvasti. Heti herättyä, syötyä, leikittyä, juotua jne. Pari viikkoa kun jaksaa olla itse tosi aktiivinen, niin tulosta näkyy nopeasti. Vein n. 12vk ikään asti pennun aina öisin ulos niin, että minulla oli herätyskello aina soimassa (ensin puoli neljältä, neljältä, puoli viideltä, viideltä, kuudelta jne.) jolloin juostiin pikapikaa ulos yöpisulle.

tatrii

tatrii
Viestimäärä: 17

VS: COLLIET - OSA 3 - Lauantaina, 17.11.2012 klo 15:10  
+
0
Aktiivinen oon yrittänytkin olla tuon ulkoilutuksen kanssa, meillä on sellanen hätähousu tää neiti et just kesken leikin tulee se hätä - juoksevat siis taloa päästä päähän ja matkalla lirauttaa ne pissat ja aina vain sinne vierashuoneeseen :kieli: Muuten kyllä käydäänkin kakaran hereillä olon aikana noin 20min välein ulkona.. Öisin mäkin alkuun käytin, oon nimittäin niin herkkäuninen et herään ku tassut osuu laminaattiin pediltä lähtiessa, mutta tällä hetkellä vaan kuuntelen et meneehän se paperille :roll: Laiska minä.
Niin ja tosiaan Sorahan herää pissalle vasta noin tuntia ennen mun herätyskelloa, joten se varmaan on suurin syy miksen kuskaa öisin ulos - haluan nukkua :viheltel:

Mutta eiköhän se tästä, aikanaan kun oli pitkäkarva uros ja vaikka kuinka sitä kuskasin, niin taisi mennä 6kk ikään ellei vähän pidempäänkin, että oli sisäsiisti - ja papparaisella oli loppuun asti tapana esim. yöllä ripulin iskiessä mennä pesuhuoneeseen tarpeilleen sekä oksentamaan. :hymy:

Merlet on :love: Mun kolme pitkäkarvaa ovat olleet merlejä, sitten tuli tämä soopeli-poikkeus ja nyt oli ilo palata takas tuttuun ja turvalliseen väriin :nauru:


(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.11.2012 klo 15:12)

Scorpion

Scorpion
Viestimäärä: 358

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 18.11.2012 klo 16:04  
+
0
Todella kauniita collikoita täällä!

Tässä 1,5- vuotias takkupehko uros liittyy palstoille mukaan :heiluti:

Itseäni kiehtoisi trikki nahka. Näin juuri puistossa tosi kauniin yksilön ja olin ihan myyty!

_katja_

_katja_
Viestimäärä: 359

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 18.11.2012 klo 20:37  
+
0

ransa kirjoitti:

Aaaaarrrgggghhhh! Tulen hulluksi noiden korvantaustakkujen kanssa. Sanokaa minulle, että tämä on vain ikävaihe. En muista, että Pepsin kanssa aikanaan olisi ollut yhtä kamalaa vaihetta. Se oli kyllä trikki, ei kai tuo väri kumminkaan niin kamalasti karvanlaatuun vaikuta, että sen takia takkuuntuisi?



Kyllä noita takkuja vaan ilmaantuu. Bongasin meidän Elmolta ihan järkyt takut korvien takaa. Vaikka harjaa niin tulee silti. Meidän molemmilla pojilla on aika pehmeä karva korvien takana. Leeville tulee vaan sellaisia pitkulaisia rastoja. Elmon kohdalla joudun varmaan turvautumaan saksiin ja harjaan. Onneksi karvaa on niin paljon, ettei saksien jälki näy päällepäin. En usko, et turkin väri vaikuttaa. Meillä molemmat on blue merlejä.

Enpä oo pitkään aikaan tännekään kirjoitellut. Elikkä täällä asuu noi pehkopojat Leevi ja Elmo. Leevi täytti kesällä 4 ja Elmo viikko sitten sunnuntaina 2 vuotta.
Pk collie, Black Sara's Indian Jones ~ Leevi s. 01072008 ♥
Pk collie, Black Sara's Silver Lining ~ Elmo s. 11112010 ♥
Maatiaiskissaneiti ~ Killi s. 24062008 ♥
Ragdoll, Fannidolls Joyful Jamie ~ Jami s.27042013♥

♥ Kirkkaana tähtenä taivaalla Maatiaiskissa Kyösti s. 31102004-02122010 ♥


http://leevielmokilli.blogspot.fi/

pave

pave
Viestimäärä: 22

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 19.11.2012 klo 20:39  
+
0
Näin äsken lenkillä ollessani ison läjän collieita ja kaikki irti,toki omistajat olivat mukana mutta voi että minun colliekuume sen kun vain pahenee,oli ne niin ihania ja nätisti kulkivat omistajiensa vanavedessä,kumpa vaan saisi rohkeuden ostaa se oma mutta kun pelottaa kaksi asiaa elikkäs se että syökö koko kämpän yksin ollessaan ja haukkuuko koko työpäivän ajan.:nolo::nolo:

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 20.11.2012 klo 00:15  
+
0
Voi ei tota pikkumerleä! Mulla on okulaarissa merle - trikkiyhdistelmä, ja vaikka se väri onkin loppujen lopuksi ihan toisarvoinen seikka niin kyllä tuommonen vaan sydäntä lämmittäis :aurinko:
Rise to reset the world.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 20.11.2012 klo 11:08  
+
0
Haettiin Tytille nahkapanta, kun sillä oli nailoninen ja heräsi epäilyt, että mahdollisesti saattaisi olla osasyyllinen turkin takkuuntumiseen. Katsotaan nyt, muuttuuko tilanne uuden pannan myötä.

Tuo irtipitämisen helppous on kyllä yksi collien parhaita puolia. Ainakin meillä molemmat ovat olleet niin "oma lauma"-mielisiä etteivät lähde minnekään vaan ihan surutta Tyttiäkin voi pitää tuossa pihassa vaikka autoja menee ohi. Minni on paljon hankalampi, sen kanssa pitää miettiä hyvin tarkkaan missä ja milloin sen laskee irti, se kun on jostain saanut aikamoisen riistavietin ja säntää hyvin mielellään etsimään saalista.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 20.11.2012 klo 12:50  
+
0
Pehkojen korvatakkuihin, meillä on Mistyllä tosi untuvaisen pehmeä karva korvien takana, ja sieltä löytyy jätti-takkumöykyt joka kerta kun harjailee. Mä tylysti leikkaan ne pois, ei oikein kumpikaan (minä tai Misty) tykätä niiden selvittelystä. Eipä se onneksi päälle päin kun on tuota karvaa sen verta reilusti. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

körppis

körppis
Viestimäärä: 149

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 20.11.2012 klo 13:41  
+
0
Pakko jakaa tännekin tämä meidän väsynyt uiveltaja... :)

Sk collieuros Kake, s. 07/2012

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Torstaina, 22.11.2012 klo 19:19  
+
0
Kake :love:
skcu Pongo

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 16:53  
+
0
Naf naf, liitynpä minä kuitenkin jo nyt tähän joukkoon iloiseen, kun perjantaina meille saapui tällainen tyttö. Täällä onkin pari sukulaispoikaa palstalla :hymy:

Rise to reset the world.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 16:59  
+
0
^ Onnittelut uudesta perheenjäsenestä! :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 21:06  
+
0
^^No se oli nopeeta toimintaa :D Onnea!

lumifiilistelyä jokusen viikon takaa




ja sit tänään käytiin pesulla messaria varten
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.11.2012 klo 21:06)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 25.11.2012 klo 21:17  
+
0
Hah, kyllähän minä oon noita kattellut jo pidemmän tovin ja olisi mulla tuollainen kohta puoli vuotta ollutkin mikäli yksi narttu ei olisi kevään korvalla jäänyt tyhjäksi :wink: Mutta joo, aika äkkiähän tää tuli, mutta tilaisuus oli niin hyvä ja parempi mulle etten ehtinyt stressata ja vehdata eestaas kauhean pitkään.
Rise to reset the world.

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 46
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28162
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 06:45)