Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 30.06.2012 klo 09:11

Colliet - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 46

Japina

Japina
Viestimäärä: 127

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:27  
+
0
Nimistä sen verran että olen itse saanut monta ihmetystä Ruun nimestä, ei meinaa millään mennä ihmisillä aivoon että mulla on collie minkä nimi on Ruu. Se vaan kolahti muhun heti kun sen päähäni sain :hymy:
Taavista olisi tullut Tahwo, mutta Taavin setä on Tahwo joten en sitä antanut. Jonkin aikaa kutsuin nimellä Toope, mut se kuulosti kuitenkin ikuiseksi kutsumanimeksi tyhmältä.. joten se meni sit Taaviksi. :nauru:

Noi nimiasiat on aina yhtä "hankalia".

Btw. Taavi luonnetestissä +155p ja laukausvarma :jjei:
Pk collie Needlerock Kind Of Star "Taavi" -10
Pk collie Dispiritos Eva Lovelace "Ruu" -11
Perhosk. Tuike -05 (asuu äidilläni nykyään)

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 04.09.2012 klo 11:40  
+
0
Juttelin muuten yksissä mätsäreissä tytön kanssa, jolla oli suursnautseri jonka nimi oli Q (lausuttiin Kuu). Se oli kanssa aika jännä. Mutta tommoset jää just mieleen ja mun mielestä on kiva kun koirilla on semmosia omaleimaisia nimiä. Ja onhan Pongon veljenkin nimi Tulppa..

Lisätään. Kasvattaja pyys mua avuks mukaan Pongon puolisiskojen ja veikkojen eläinlääkärintarkastuksiin, jännää! Onhan se koulupäivän aikana, mutta kerrankos sitä lintsaa.
skcu Pongo
(Viestiä on muokattu tiistaina, 04.09.2012 klo 12:43)

naatti

naatti
Viestimäärä: 280

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 04.09.2012 klo 16:40  
+
0
Miun narttukoirasta on tulossa (näillä näkymin) Tintti, vaikkei tuo nyt ihan narttumainen nimi olekaan. :) Ja minullahan on siis jo seuraavan viiden koiran nimet jo suunniteltuna valmiiksi. :shifty:

Nyt on erään kasvattajan kanssa alustavasti sovittu, että menen kuukauden päästä siellä käymään. Jännää! Ja alkaa myös pikku hiljaa hahmottua mistä minä sen pennun haluan. :)
Skcu Lennu 24.9.2013
Ilopillerin ikuisuusprojekti

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 04.09.2012 klo 18:12  
+
0

virtahepo kirjoitti:

Juttelin muuten yksissä mätsäreissä tytön kanssa, jolla oli suursnautseri jonka nimi oli Q (lausuttiin Kuu).



Tuli tästä mieleen, et törmäsin kerran netissä yhen kasvattajan sivuilla shelttiin, jonka nimi on Qki, eli vähän niinku Cookie. Aika hauskaa mun mielestä, miten noilla kirjoitusasuilla voi leikkiä ja silti se nimi lausuttuna on ihan järkevä. :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

pec

pec
Viestimäärä: 68

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 04.09.2012 klo 20:12  
+
0

virtahepo kirjoitti:

Juttelin muuten yksissä mätsäreissä tytön kanssa, jolla oli suursnautseri jonka nimi oli Q (lausuttiin Kuu). Se oli kanssa aika jännä. Mutta tommoset jää just mieleen ja mun mielestä on kiva kun koirilla on semmosia omaleimaisia nimiä. Ja onhan Pongon veljenkin nimi Tulppa..

Lisätään. Kasvattaja pyys mua avuks mukaan Pongon puolisiskojen ja veikkojen eläinlääkärintarkastuksiin, jännää! Onhan se koulupäivän aikana, mutta kerrankos sitä lintsaa.



Tulppa :love:

:D varmaan niiden pikkusten kanssa pitää useampi käsi pari ollakkin kun toisia on niin monta :love:
Bokseri Vaa'as Feena, Sk Collie Acting Top Gear
Blogi

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 04.09.2012 klo 22:35  
+
0
^Tulppa on kyllä ihan loistava persoona. :wink:

Jepjep, onhan niitä kymmenen... oon kyllä innoissani ja toivottavasti pääsen sen mukaan sinne auttelemaan! On ollut jännää katsella niiden "elinkaarta" näin vauvana :hymy:
skcu Pongo

pec

pec
Viestimäärä: 68

VS: COLLIET - OSA 3 - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 09:28  
+
0

virtahepo kirjoitti:

^Tulppa on kyllä ihan loistava persoona. :wink:

Jepjep, onhan niitä kymmenen... oon kyllä innoissani ja toivottavasti pääsen sen mukaan sinne auttelemaan! On ollut jännää katsella niiden "elinkaarta" näin vauvana :hymy:



Niinhän se taitaa olla, kovin hyvin en kyseiseen otukseen päässy tutustumaan mutta kyllä ainakin riemukkaat tervehdykset Tulpalta saatiin :D
Bokseri Vaa'as Feena, Sk Collie Acting Top Gear
Blogi

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 17:35  
+
0
^Jep. Ihan vastakohta kun toi Pongo, Pongo on enemmän räjähtävä, yli-innokas ja hirveä adhd, Tulppa on semmonen lunkki, rauhallinen, ei ylikuumene ja semmonen rento jäpykkä. Tosi ihana koira, vaikka puree aika kovaa (leikkiessä siis:nauru:). Kaikki nahkat/pehkot mitä oon tavannu on kyllä ollu ees jotenkin kivoja.. :wink:
skcu Pongo

pec

pec
Viestimäärä: 68

VS: COLLIET - OSA 3 - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 19:41  
+
0
^No ehkäpä meillekkin sellainen pikkuinen nahka tulee jos hyvin käy :)
Bokseri Vaa'as Feena, Sk Collie Acting Top Gear
Blogi

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 22:16  
+
0
^Noni noni !;)
skcu Pongo

Salannae

Salannae
Viestimäärä: 34

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 10.09.2012 klo 22:44  
+
0
Täällä olisi ensimmäisen koiran hankinta edessä ensi keväänä ja nyt on jäljellä enää tuskainen päätös pitkäkarvaisen collien ja sheltin välillä. :)

Paljon on jo lueskeltu, mutta muutaman kysymyksen siis haluaisin esittää:
Kuinka helposti collie on koulutettavissa? Toiset, kun sanovat että osaa olla hyvinkin "kiero" ja toiset taas väittävät todella helpoksi.
Sopiiko koiraksi näin aivan aloittelijalle?
Sopiiko kerrostalokoiraksi?

Näin nyt tähän alkuun :)
shelamu Kajo s. 28.1.2013
Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 06:56  
+
0
No meiltä löytyy tollanen korkkiruuvityypin pehko. Jos palkka ei miellytä, ni keskisormi nousee pystyyn "tee ite nainen"..
Perseily on siis tullut tutuksi tuon eläimen myötä.
Mutta toisaalta, kun meillä on toi shelttikin, joka on puolestaan ollut hyvin helppo, niin pieni haaste on ollut ihan tervetullutta vaihtelua.

Täysin vailla koirakokemusta olevalle ihmiselle en ehkä suosittelis ensimmäiseksi koiraksi. Tai ainakin kehottaisin panostamaan huolella kasvattajan valintaan, jotta kohdalle ei ehkä osuis se pässeistä pässein yksilö.

Onko sulla joku tietty harrastus, jota haluaisit koiran kanssa harrastaa?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Salannae

Salannae
Viestimäärä: 34

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 10:41  
+
0
Erityisesti agility on kiehtonut ja ehkä näyttelyissäkin voisin satunnaisesti käydä. Tarkasti en kuitenkaan osaa sanoa, että juuri sitä jotain tiettyä haluan harrastaa, kun ei sitä kokemusta ole :)
shelamu Kajo s. 28.1.2013
Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 11:21  
+
0
No colliella on laajempi pohja harrasteille, kun siltä löytyy myös palveluskoiraoikeudet. Eli jälki, haku, tms. onnistuu ihan kisaamiseen saakka. Omaksi ilokseen noita toki voi harrastella sheltinkin kanssa.
Agilityssä jonkin verran on pehkoja, mutta taitaa tuolla maxi luokassa jyrätä bortsut ja malikat. Sheltti ehkä olis siihen otollisempi vaihtoehto.
Mielipideasioita toki.. :)
Itellä on just sheltti agilityssä ja collikan kanssa pk jälkeä treenataan.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 21:03  
+
0
Nahkanäkökulmaa..

Kuinka helposti collie on koulutettavissa? Toiset, kun sanovat että osaa olla hyvinkin "kiero" ja toiset taas väittävät todella helpoksi. - Mun nahka on ollut helppo koulutettava näin yleisesti. Oppii helposti hyvät ja huonot asiat, ei tarvii ihan sairaan monta kertaa jankuttaa. Miellyttämishalua, HALUAA oppia, HALUAA tehdä. Palkka täytyy olla kuitenkin hyvä.

Sopiiko koiraksi näin aivan aloittelijalle? - Vaatii harrastamista jonkin verran, vaatii myös lenkkeilyttämistä. Ei maailman vaikein rotu kuitenkaan ja voisin aloittelijalle suositella, mikäli on kiinnostusta oikeasti HARRASTUSkoiraan.

Sopiiko kerrostalokoiraksi? - Kyllä, kyseessä herkkähaukkuinen rotu joten kaikki räksytys kiellettävä alusta asti. Ei koiran tarvitse sisällä juoksennella, kunhan sitä vie tarpeeksi ulos sitten. Vahtiviettinen myös, joten pitää opettaa kestämään elämän äänet muissa huoneistoissa.

Sopii agilityyn erinomaisesti, löytyy vauhtia ja intoa tehdä. Näyttelyihinkin sopii hyvin, ei ole erikseen näyttely- ja käyttölinjaa vaan koira sopii molempiin. Näyttelyjutuissa ongelmana pystykorvat, niitä voi liimailla jos nousevat pystyyn.
skcu Pongo

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - OSA 3 - Torstaina, 13.09.2012 klo 18:57  
+
0
En ole ollut täällä vähän aikaan kun oli kesäloma ja sitten pian meni tietokone rikki. Nyt sit ostettiin uusi tietsikka :)

Arvatkaa vaan menikö kaikki valokuvat huitsin nevadaan vanhan koneen mukana :ttou:. ONNEKSI melkein kaikki kuvat olin tallentanu cd:lle/dvd:lle, mutta viimeisimpiä en ehtinyt. Kaikkein tärkeimpiä siellä ois ollu viime kevään Gdanskin kuvat. Voi perse! :pyssyt: Vinkkinä vaan kaikille että älkää ikinä viivytelkö kuvien polttamista levylle, koska sit ei naurata jos kone ne "nielaisee" eikä enää käynnisty.

Yritetään vielä jos joku tietokone-nero osaisi ne kuvat sieltä pelastaa.

Mites teidän kesälomat meni? Mitä teitte/missä kävitte? Me käytiin ensin mökillä Keski-Suomessa, oltiin vajaa viikko. Siellä oli toki ihanaa, mutta loman kohokohta oli Budapestin reissu, mökkireissun jälkeen! Oijoi siellä oli ihanaa, aivan mahtava kaupunki, lämpöä oli silloin (21.-25.8.) sellaset +35-39, ou jeah, ekan kerran elämässäni en tarvinnut pitkähihaista moneen päivään!!! Oi että mä nautin, toki pakko myöntää että välillä oli hieman liian kuuma, mut mieluummin valitsen ton lämmön kuin +20. Yölläki kun istuttiin ravintolassa/terassilla, oli lämmin, varmaan +30 tai ainaki lähelle sitä. Olut ja siideri maksoi about euron kappale.

Luulin etukäteen että mulle tulee hirveä ikävä Ronjaa, mut aika uskomatonta miten tuolla ulkomailla unohtaa kaiken muun. Sitä niinku eli siellä ja mietti joka asian miten se sanotaan englanniksi, oli paljon nähtävää...Vasta illalla tuli usein mieleen että pitäiskö laittaa koiran hoitajalle viesti.
Oisin niin halunnu jäädä Budapestiin enkä tulla Suomeen ollenkaan :love::jjei: Oli aika karua palata sitten Suomeen, +13 asteen kylmyyteen, ja oikeasti mietin vielä asioita englanniksi, sit tajusin että hei, nyt voinki puhua suomea :nauru:

Nyt on niiiiiin ikävä Budapestia :suru: ja kiroan tätä kallista Suomea :paapatus:
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Lauantaina, 15.09.2012 klo 15:14  
+
0
Odottelen kuvasti että pec pistää kuvia uudesta nahkavauvasta tänne :wink:
skcu Pongo

pec

pec
Viestimäärä: 68

VS: COLLIET - OSA 3 - Lauantaina, 15.09.2012 klo 23:55  
+
0

virtahepo kirjoitti:

Odottelen kuvasti että pec pistää kuvia uudesta nahkavauvasta tänne :wink:



Laitan kyllä jahka saan sellaisen edustus kelpoisen otoksen :D Tuolla kännykkä kameralla on kyllä yhtä tuskaa ottaa kuvia, ja tuo digikamera on aavistuksen verran vanha niin siinä kestää ladata akkua. Jospa huomenna sais kunnolla kuvattua :)
Bokseri Vaa'as Feena, Sk Collie Acting Top Gear
Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 18.09.2012 klo 09:36  
+
0
Sumppiksen lonkat ja kyynärät priimaa A/A ja 0/0 :jjei:
Silmäthän siltä on jo geenitestattu terveeksi, eli ne oli odotetusti terveet myös tarkastuksessa.:peukku:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 18.09.2012 klo 19:05  
+
0
^Mahtavaa! :nauru:
skcu Pongo

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 46
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 12:30)