Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 30.06.2012 klo 09:11

Colliet - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 46

Sinni

Sinni
Viestimäärä: 12

VS: COLLIET - OSA 3 - Lauantaina, 13.10.2012 klo 10:36  
+
0
Hei!

Meidän pentu on nyt 6kk ja säkä 58cm :eek: Poika on vilkas ja murrosikäkin kolkuttelee... Kysynkin minkä ikäisiksi teidän koirat ovat kasvaneet?

Luonteeltaan tämä on itsenäinen ja itsepäinen, melko kovilla ollaan jo nyt. Taistelutahtoakin löytyy. Jo pentuna huomattiin että itsekseen vaeltelee eikä paljon ympärilleen vilkuile. Meille ensikertalaisille kun piti tulla se pehmeä ja luonteeltaan rauhallinen... Mutta usein tämä vaan :lallati:

Huoh, nyt sitten kaikkia mörköjäkin näkyy pimeällä, niitä pitää haukkua...

Muoks. turhautuminen kuultaa viestistä, rauhoittuminen on tuolle vaikeaa. Huomioimatta rauhoittuu tai sitten menee pureskelemaan seiniä. Aivojumppaa me tehdään kaikenlaista ja nenänkäyttöä, mutta rajoitan sitä koska levätäkin pitää.
Sinni(käs)
sk collieuros, 6/12
(Viestiä on muokattu lauantaina, 13.10.2012 klo 10:44)

pec

pec
Viestimäärä: 68

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 14.10.2012 klo 18:45  
+
0
Uusia kuvia :)



Bokseri Vaa'as Feena, Sk Collie Acting Top Gear
Blogi

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 14.10.2012 klo 20:12  
+
0
körppis, hihihi! Kake olikin mun lemppari noista vauvoista, isoin mies nimittäin kuten Pongokin omassa pentueessaan. :hymy: Mä lueskelenkin tota teidän blogiakin. Ja Pongon korvat on hassunhauskat, yleensähän se on molemmat pysty tai taittuneet. Tolla on tommoset sekasikiökorvat. Onneks ei tarvii kun toista liimailla!

Onko täältä tulossa paljon collikoita Jyväskylän näytelmiin ? :hymy: Me ollaan Pongon kanssa tulossa, muistaakseni nuoriin uroksiin eikä junnuihin.
skcu Pongo

pec

pec
Viestimäärä: 68

VS: COLLIET - OSA 3 - Sunnuntaina, 14.10.2012 klo 20:28  
+
0
Kake oli avonkin suosikki, muistutti hieman tuota meidän boksutinta :D Mulla ei kovin suosikkeja ollu, paitsi ehkä täplä mutta kaikki oli ihania, mutta jos nyt pitäs sanoa suosikki niin, Nenä. Pääsin lauantaina niiden kanssa lekkimään :)
Bokseri Vaa'as Feena, Sk Collie Acting Top Gear
Blogi

körppis

körppis
Viestimäärä: 149

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 15.10.2012 klo 09:16  
+
0
Hui kun koiralla on faneja :) Hienoa kuulla :D

Missä ja milloin ne näyttelyt on? Voitaisiin tulla Kaken kanssa patsastelemaan menoa :)
Sk collieuros Kake, s. 07/2012

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 15.10.2012 klo 12:19  
+
0
Jyväskylässä on siis ne kansainväliset näyttelyt ihan tossa Lutakossa (siellä voi olla vähän porukkaa niin sinne tuskin saa autoa ihan kauheen lähelle parkkiin:nauru:), missä oon siis ilmottanut Pongon sinne. Siellä on nähtävillä kaikki rodut+FCI ryhmät ja mun mielestä jos oikein ymmärsin niin siellä on agilitynäytös missä saattoi olla Laki esiintymässä.. en oo ihan varma ilmottautuiko siihen esitykseen mutta kuitenkin. Mun mielestä muita pentuja ei oo sinne kai Lakilta tulossa... tietääkseni. :mietiskel:

Ja näytelmät on siis 10-11 marraskuuta ja la on fci 2,3,4,8,10 ja sunnuntaina sitten FCI 1,5,6,7,9 eli Pongeli on kehässä sunnuntaina. :hymy: Siellä on meillä semmonen tuomari mikä ei välttämättä Pongosta pidä, mutta mennään nyt kokeilemaan ja hyvää treeniä siellä Pongon hengailla kaikkien koirien keskellä kun matkakulut on lähes 0 euroa. :nauru: Jännä kun Kuopiossa oltiin KV näytelmissä eikä oikeastaan huomioinut muita koiria kun niitä on niin paljon, mutta sitten taas kun esim lenkillä näkee yhden koiran niin voi kamaluus! Nyt tosin on se räyhäily vähentynyt vähintään puoleen! :jjei:

Täytyi sanoa tosta pecin kuvasta kun unohdin, että Väinö opiskelee Martalta oikeita kerjäysilmeitä. Ihana vauveli. :love:

Lisätään: En oo ihan varma saako sinne ottaa turistikoiria kun on niin ahdas se halli. Mutta jos saa niin rokotustodistuksen kera.
skcu Pongo
(Viestiä on muokattu maanantaina, 15.10.2012 klo 12:20)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 15.10.2012 klo 12:29  
+
0
Sisänäyttelyihin vissiin harvemmin saa turistikoiria ottaa.

Meillä seuraavat näyttelyt onkin sitten Winneri.. :shifty: Onneks ei tarvi ite viedä kehään, muuten olisin ihan hermoraunio jo nyt.

Ja voihan pentu pentu.. :love:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

pec

pec
Viestimäärä: 68

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 15.10.2012 klo 12:39  
+
0
^^Juu Martalla on tuo ainakin hallussa, Väinö on hyvä oppipoika :D Pitää koittaa jos me ajeltas sinne päin tolloin kattelemaan näytelmiä, ilman otuksia kylläkin.

Muoks. harmi ku kakkoset on toisena päivänä, oisin niitäkin voinnu pällistellä :D
Bokseri Vaa'as Feena, Sk Collie Acting Top Gear
Blogi

(Viestiä on muokattu maanantaina, 15.10.2012 klo 12:41)

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 15.10.2012 klo 15:05  
+
0
Mua vähän jänskättää se, kun ei olla pitkään aikaan kehässä oltu. Mutta toisaalta, viimekerroilla on mennyt mätsäreissä ihan hyvin kun ollaan oltu, eli ei ole ollut hihnaan pomppimisia tai hihnan puremista tai jopa murisemista kesken kehän (mulle leikillään...). Joten siis ihan luottavaisin mielin, mua vaan jänskättää, koska en oo varma mit se tuumaa nyt sen tuomarin kosketteluista mutta sen näkee sitten. :nauru:

Mä en oo koskaan antanut kenenkään muun viedä Pongoa - vaikka esimerkiks tälläkertaa olis hyväkin mahdollisuus ottaa lainaviejä - muttakun jotenkin musta tuntuu, että ei se välttämättä toimis muiden kanssa. Koska ei se usko ketään muuta kun mua ja sitten jos se alkaa jotain uikkaamaan siellä. Toisaalta jos se toinen viejä ois semmonen viilipytty, ite ku oon ihan paskajäykkänä aina ku jännittää niin hirveesti. :nauru:
skcu Pongo

pec

pec
Viestimäärä: 68

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 15.10.2012 klo 15:49  
+
0
Mie en taas tiiä pystysinkö ite ollenkaan :D Kammoan kaikkea tollasta. Mun pitää kai sit joku kouluttaa Väinön kanssa meneen jos näytelmistä kiinnostutaan :D
Bokseri Vaa'as Feena, Sk Collie Acting Top Gear
Blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 15.10.2012 klo 16:05  
+
0
Meillä Sumu ei toimi mun kanssa yhtään. Äkkää sen, että hermoilen ja alkaa perseillä jolloin hermostun lisää ja soppa on valmis.
Tulos nähtiin erkkarissa. :ttou:
Onneks tuolla kasvattajalla on tiivis kasvattipiiri ja sieltä saa apuja tarvittaessa. Ihan mahtavaa. :jjei:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 15.10.2012 klo 16:29  
+
0
Kop kop! Mä haluaisin kuulla tarinoita sileäkarvaisten omistajilta. Mulla on nyt pitkään ollut tässä paini seuraavan harrastuskoiran rodusta australianpaimenkoiran ja nahkan välillä, mutta oon päätynyt nahkaan ihan käytännönsyistä, aussiet kun usein ovat hieman kovempia, vahtiviettisempiä ja muutoinkin aktiivisempia kuin colliet, tai näin siis täydellisessä maailmassa, ja tällainen astetta vähemmän hc-koira olisi tähän väliin parempi.

Mulla on yksi pentue tähtäimessä, kasvattajan kanssa ollaan soiteltu ja mun mielestä meidän näkemykset kohtasivat hyvin ja odottelenkin nyt tietoa siitä että narttu tulisi kasvattajalle kylään ja pääsisin tätä katsomaan. Odotan saavani iloisen ja vilkkaan, ainavalmiin koiran jolla on lähtökohtaisen hyvä ja terve rakenne sekä kohtalaisen vähän ongelmia terveyspuolella. Mahdollisia miinuspuolia ovat käsittääkseni haukkuherkkyys, ruoka-aineallergiat, arkuus ja ääni/alustaherkkyys.

Millaisia teidän sileäkarvaiset collienne ovat? Olisi kiva kuulla eri-ikäisistä koirista jotka ovat erilaisessa käytössä, millaista on harrastaa? Onko vireongelmia, hallintaongelmia? Motivointiongelmia? Onko kovapäisyyttä, ylenpalttista ohjaajapehmeyttä?

Muokkelis, selailin tuonne ketjun alkuun missä monet olivatkin hyvin kertoneet omista koiristaan, mutta saa edelleen kommentoida :hymy:
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 15.10.2012 klo 16:36)

körppis

körppis
Viestimäärä: 149

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 15.10.2012 klo 21:27  
+
0
Ahaa, okei. No, koira jää sitten kotia :) Varasinpa Kakelle rokotuksen torstaille, saa nähdä mitä tapahtuu!

Vähä huolestuttaa tuo tuleva talvi ja kasvava pentu. Hyvä olisi varmaan olla jonkinlainen takki tuolle pakkasia varten, mutta kun koira kasvaa.........
Sk collieuros Kake, s. 07/2012

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Maanantaina, 15.10.2012 klo 22:02  
+
0

naukunen kirjoitti:


Millaisia teidän sileäkarvaiset collienne ovat? Olisi kiva kuulla eri-ikäisistä koirista jotka ovat erilaisessa käytössä, millaista on harrastaa? Onko vireongelmia, hallintaongelmia? Motivointiongelmia? Onko kovapäisyyttä, ylenpalttista ohjaajapehmeyttä?



Voinpa nyt tarinoida tässä kun oon niin fiiliksissä onnistuneista agilityharjoituksia. :nauru: Mulla on siis nyt 20kk vanha nahkauros, luonteeltansa se on dominoiva mutta kuitenkin mamman mussukka, remmirähjä toisinaan (koulutuksella saatu sitä poispäin), aktiivinen urheilija jonka pää ei hajoa vaikka olisi liikkumattomia päiviä (mutta sitten on mentävä vähintään metsään jossa saa saada hepulikohtauksia, ranteenpurija, adhd ja nirppanokka. Jos kupissa on nappuloita, piimää ja jauhelihaa voi käydä haistamassa ja sanomassa, äiti, yök.:ylpea:

Motivointiongelmia ei ole, nimittäin nakit uppoaa aina ja ne on sen hirmusuuri herkku. Tekee vaikka kuperkeikan tai voltin tai mitävaan niiden eteen. Ja ne on hyviä vaan mun kädestä - lenkillä (en oo ees opettanu sille) oli samanlaista nakkia maassa ja jätti syömättä. :eek: Ihmeellistä. Lelut kelpaa myös ja usein käytän nakkeja ja loppupalkkana lelua ja sitä että saa juosta se suussa kun jahtaan sitä.

Kovapäinenhän tuo on kuin muuli toisinaan ja esim autoon mennessä lyö 5 m aikasemmin jarrut pohjaan ja sanoo äiti en halua. :mad: Mutta kyllä se sinne menee, onneks mä oon meistä se kovapäisempi. Mutta ei varmaan sen pentueen helpoin pentu, ei ole ohjaajapehmeä eikä arkajalka ja jos säikähtää niin ei saa mitään vuosisadan paniqueta vaan kestää sen.

Haukkuu hirveästi, hiljenee joskus käskystä jopa, on vahtiviettinen ja esim pimeällä näkee mörököllejä ja kokee tarpeekseen suojella mua niiltä. Pimeällä tuntuu olevan vähän enemmän semmonen töpäkkä. Omassa pihassa haukkuu mielellään lähes kaikelle mikä menee pihan ohi.... Agihallissa haukkui ennen, ei hauku kun tekee asioita.

Harrastuksissa osaa keskittyä ja nyt varsinkin on alkanut vielä oikein näyttää parempia puoliaan. Tänään meinasi tulla toinen koira luoske kun tämä oli paikalleenkäskettynä kontaktilla ja ite juoksin poispäin ja ennen tämä toisinaan räyhä-aggre-pelle pysyi paikallaan vaikka toinen oli 2m päässä. Eli siis aika raudanlujat hermot harrastuksissa. Me ollaan tokoiltu, agiliidelty, hakuiltu ja näytelty myös. Haku on kivaa tän mielestä ja tykkää siitä ihan mielettömästi. Oikeastaan tykkää kaikesta ihan mielettömästi.

Tykkää ihmisistä, mutta ei huomioi niitä esim keskustassa. Ainoastaan jos sitä tullaan moikkaamaan, muuten jättää rauhaan.

Tarpeeks tarinaa? Innostuin. :nauru:
skcu Pongo

tatrii

tatrii
Viestimäärä: 17

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 16.10.2012 klo 09:54  
+
0
Pitkästä aikaa eksyin tännekin ja jopa tunnukset oli muistissa :heiluti:

Kotoa löytyy reilu 3vuotias nahkanarttu, ennen tätä ollut kolme pitkäkarvaa joten tämä on ensimmäinen laatuaan ja vei kyllä sydämen mennessään niin minulta kuin avoltakin :love:

Koira on hieman pehmeä, luonnetesti tuomareiden mukaan erittäin vilkas (mikä pitää ihan paikkansa, tiedostaa välillä liikaakin tapahtumia ympärillään, mutta ei silti häiriinny esim. treeneissä - onneksi!). Tämmöinen huomaamaton kotikoira, mutta vauhdikas treeni- ja lenkkikaveri. Kilpaillaan harvakseltaan agissa (2lk) ja lisäksi treenataan tokoa ja hakua, tokossa tavoitteena olisi myös kilpailla jahka itse saan tämän suunnattoman jännityksen purettua :mietiskel:
Haukulla ilmaiseva hakukoira, rakastaa lajia, lähinnä ihan omaksi iloksi ja koiran aktivoimiseksi lajia harrastellaan, kisoissa meitä ei tulla näkemään koska en jaksa alkaa vääntämään pk-tottiksia kuntoon, hakua on treenattu nyt vuosi ja tällä hetkellä on ollut muutaman kk:n tauko kiireiden vuoksi.
Nyt kun pentu tulossa taloon, olisi tarkoitus tämänkin kanssa muistella jäljestyksen alkeita siinä samalla kun pennun kanssa touhutaan nenäjuttuja.

Helppo koira, mutta hieman myös yllätti.. Aika hienosti osasi tuhoamisen taidon lähes 2vuotiaaksi saakka, jos ei tarpeeksi äksöniä ollut :roll:
Ei mene sekaisin muutaman päivän "huonommalla pidolla", meilläkin avokki reissuhommissa joten ainahan miekin olen (tai tyttö) sairaana just ku vietän yh-viikkoa, joten on tullut todettua että hyvin pärjää ihan pissalenkeilläkin, monesti kyllä tulee keksittyä jtn nami-juttuja sisällä ettei aivan vain nukuta kerällä.

Nahka on mun mielestä näppärän kokoinen, turkki helppohoitoinen (tosin nyt meillä alkaa just surullisen kuuluisa karvanlähtö, joka meillä on aika mahdoton!) ja mahdottoman sopiva koira lajiin kuin lajiin :peukku: Sopeutuvainen ja sosiaalinen, ihmisille meillä ollaan aika välinpitämättömiä mut se kyllä sopii mulle noiden pitkäkarvojen "ää, ihminen, ihanaa, rapsuta mua, wiikwiik" jälkeen. Enkä nyt väitä, jotta kaikki pitkäkarvat olisi tuollaisia, omalle kohdalle sattui tämmöisiä mielisteleviä yksilöitä. Vaikka täytyy kyllä vielä todeta, että olen omistanut pitkäkarva nartun jollaista luonteensa puolesta en varmasti tule koskaan saamaan, siinä oli koira joka rakasti tehdä hommia minun vuoksi, eikä palkan toivossa :hymy:


pec

pec
Viestimäärä: 68

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 16.10.2012 klo 10:03  
+
0

körppis kirjoitti:


Vähä huolestuttaa tuo tuleva talvi ja kasvava pentu. Hyvä olisi varmaan olla jonkinlainen takki tuolle pakkasia varten, mutta kun koira kasvaa.........



Jos on yhtään kätevä käsistään tai sulla on joku joka on, taitaa halvemmaksi tulla kun ompelee vanhoista rivuista takkia tuon kasvu ajan, ja sitten kun alkaa olla isompi niin ostaa sopivan. Meillä ainakin menetellään näin, tosin aluksi riittänee nuo toisen koiran kamppeet.
Bokseri Vaa'as Feena, Sk Collie Acting Top Gear
Blogi

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: COLLIET - OSA 3 - Tiistaina, 16.10.2012 klo 14:42  
+
0
Kiitoksia kattavista vastauksista! :hymy:

Mulla on tosiaan itselläni vajaa kaksivuotias sekarotuinen narttu, jonka suurimmat puutteet harrastuksessa pyrin paikkaamaan pennulla, mutta toivon koiralta myös tiettyjä ominaisuuksia joita tuossa seropissa arvostan äärettömästi.

Mökö on maailman helpoin arkikoira, joka jaksaa maata toisinaan koko päivän sohvalla. Se ei hauku juuri ollenkaan, ikinä tai missään, haukulla ilmaisevaa koiraa siitä ei tulisi koska sillä on niin iso kynnys haukkua sarjassa vieraalle ihmiselle. Se on kokolailla vietitön, tekee kyllä ihan hyvin hommia kun palkka on oikea, mutta ei oikeastaan tekemisen ilosta. Tottelevainen ja ihan naurettavan korrekti se on viimeiseen asti ja kysyy lupaa lähestulkoon tarpeilla käymiseenkin. Hermorakenne äärettömän hyvä, kestää odotteluja ja keskittyy häiriössä täysin samalla tavalla kuin kaksin kotonakin. Mökö on vakava nuori koira joka suhtautuu muihin koiriin välinpitämättömästi tai dominanssilla. Muutoin yllättävän kovakin koira, mutta äärimmäinen ohjaajapehmeys haittasi vielä jokin aika sitten harrastamista kun koira meni toimintakyvyttömäksi äänenkorottamisesta.

Pidän ehdottomasti paimenista niiden pehmeyden vuoksi, mutta ihan noin ohjaajapehmeää koiraa en toivo vaan ennemmin sieltä toisesta päästä. Sit moottori on se tärkein, eli kyky ja halu tehdä niitä hommia ihan kunnolla sitten kun tehdään, sillä se on tossa nykyisessä koirassa isoin puute. Ei koiran tarvitse toimia kuin ajatus silkasta mun miellyttämisen halusta, mutta lähtökohtaisesti korkeampi työskentelymotivaatio ja helppo palkkautuminen olisi toivottavaa. Ihmis - ja koiraystävällisyys on ihan yks hailee, kunhan sietää muita siellä missä on pakko sietää ja kestää vieraan ihmisen kopeloinnin, mihin tietysti vaikutetaan opettelemalla. Valitsemani yhdistelmän koirat ovat kummatkin laukausvarmoja, säikkyä koiraa en toivo kun olen tottunut nykyisen kanssa siihen että voidaan istua vaikka miinaan ilman että koira ottaa siitä itseensä. Ja että voidaan viettää myös niitä vapaapäiviä sohvalla.

Aika stoori tuli nyt täysin vääränrotuisesta koirasta, mutta mun mielestäni mä oon ihan realistisilla urilla tän rotuvalinnan kanssa ja nämä kaksi uusinta tarinaa tukevat sitä myös :hymy:
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 16.10.2012 klo 14:45)

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Torstaina, 18.10.2012 klo 17:43  
+
0
Kyllä mun mielestä voisi nahka hyvinkin mennä tohon sun kriteereihin. Tottakaihan se on sillätavalla pehmeämpi ja ehkä paukkuarempi, ikinä ei tiedä kuitenkaan yksilöstä että onko se vaiko ei. Ihansama mikä rotu periaatteessa. Työmoottori ainakin mun tuntemilla nahkoilla on hyvä, ja ainakin oma palkkautuu helposti ja agihallille sisälle päästessä oikein janoaa tekemistä. ¨Tuo ei myöskään mun mielestä ole siis säikky eikä varsinkaan arka, mutta pehmeähkö. Colliemaisesti suhtautuu pelottavahkoihin asioihin, mutta kuitenkin vaikka olisi säikähtänyt vähän (ei mene toimintakyky) niin menee katsomaan pelottavaa asiaa rohkeasti.
skcu Pongo

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: COLLIET - OSA 3 - Torstaina, 18.10.2012 klo 22:05  
+
0
Joo, eihän sitä ikinä voi tietää mitä sieltä tulee vaikka pohjatyön tekisi kuinka huolella, rodusta riippumatta. Toivotaan että pentuja syntyisi tarpeeksi ja että sieltä joku vaikuttaisi sopivalta :hymy:
Rise to reset the world.

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 3 - Torstaina, 18.10.2012 klo 23:29  
+
0
^Näinpä! Niinhän se on rotu kuin rotu, sukupuoleen tai yksilöön tai yhdistelmään katsomatta sieltä voi lopulta tulla vaikka mitä. Mutta jos on hyvä kasvattaja, osaa sekin sanoa jo pennusta minkälainen se suunnilleen on luonteeltaan, mutta joku paukkuarkuus tms niin vähän vaikea ennustaa 8vk pentulosta. Arpapeliähän tää on elukoiden kanssa oikeastaan aina. :hymy:

Toivotaan, että liityt nahkiaisen kanssa tänne meidän collietopikkiin vielä :wink:

Omaa höpötystä: Onko teillä koirilla minkälaisessa kunnossa tassut? Kasvattaja epäili, että kosteuden takia on tolla omalla tassut (ei anturat) vähän herkillä tuolta alapuolelta. Punaiset, vähänkuin olisi verillä mutta verta ei tule. Olen pessyt niitä aina lenkin jälkeen, että jos on esim pieni haava jossain niin ei jää bakteerit muhimaan ja dermacoolia päälle rauhoittamaan. Tänään bongasin sitten haavankin toisesta tassusta :suru: ja laitoin sitten siihen tassuun anturaa vältellen vaseliinia (ei löytynyt muuta järkevää rasvaa). En usko että on allergiaakaan, kun reagoi allergisoiviin juttuihin yleensä ripuloimalla/olemalla löysillä, mutta ehkä se on vaan tämä syksyinen kostea keli mikä nyt ärsyttää noita tassuja. :neutral: :mad:
skcu Pongo

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 46
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 18:15)