Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 12:43

Coton de Tulear

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 31

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: COTON DE TULEAR - Tiistaina, 27.12.2011 klo 11:29  
+
0
^ Juu, T-pentueesta on. :hymy:

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: COTON DE TULEAR - Tiistaina, 03.01.2012 klo 21:46  
+
0
Jospas tänne jotain kuulumisia kirjottelisi. Unski täytti vuoden muutama päivä sitten ja täällä on ravannu jos jonkinmoista ihmistä ja koiraa. Nyt ollaankin oltu aika väsynyttä poikaa.

Tänään menin ja varasin poitsulle ajan kastraatioon. Tosin vasta helmikuulle, kun silloin on ainakin vapaata opiskeluista. Uno ei tykkää yhtään siitä kaulurista mitä joutuu leikkauksen jälkeen pitämään, niin ajattelin, että on parempi olla silloin useampi päivä kotona koiran kanssa.

Tässä vielä pari kuvaa synttärisankarista :kieli:



Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: COTON DE TULEAR - Tiistaina, 03.01.2012 klo 22:02  
+
0
^ Miksikä kastraatio?

moppi

moppi
Viestimäärä: 31

VS: COTON DE TULEAR - Tiistaina, 03.01.2012 klo 22:21  
+
0
Onnittelut 1-vuotiaalle! Meillä lähti kans palleroiset Mopilta n.1,5 v sitten, syystä että koiran elämä muuttui aika onnettomaksi... Ei syöny, ei nukkunu, ei leikkiny...Elämän täytti vain NAISET. Päätös oli vaikea, ihan hirvittävä ja monet itkut tirautin, mutta päivääkään en oo katunu! Niin siitä kaulurista, Moppi herkkis meni niin paniikkiin siitä ettei sitä voinu pitää ollenkaan. Niinpä tein site hätäapuviritelmän omista alkkareista, leikkasin vaan hännän aukon ja kavensin sivuista, hyvin toimi! Toki koiraa ei yksin jätetty leikkauksen jälkeen, mutta esim. yöllä viritelmä toimi oikeen hienosti!

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: COTON DE TULEAR - Tiistaina, 03.01.2012 klo 22:27  
+
0
Toi on muuten jännä. Meillä tää herrakoiruus ei välitä naikkosista MITÄÄN, kun se on sisällä jne, niinku normitouhuissa. Vaikka meillä on narttuja täällä kotosallakin 4kpl, kaikki leikkaamattomia (yks pentu). Ulkona se kyllä vouhkaa akkojen perään, on iha sika jos se pääsee niiden kans esim. vapaana juoksemaan tms. Mutta ei se jätä koskaan syömättä, on ihan normaali kaikin puolin. Myös silloin kun isommilla akoilla on juoksut. Vähän useammin saattaa 'karata' niiden tykö laulamaan mutta eipä mittään kummempaa. Ja ikää hällä siis se 6 vuotta jo.

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: COTON DE TULEAR - Tiistaina, 03.01.2012 klo 22:44  
+
0

Inqq kirjoitti:

^ Miksikä kastraatio?



En keksi yhtään syytä miksei. Ei aiota käyttää koiraa jalostukseen, kiinnostus narttuja ja hajuja kohtaan on aina ollut suuri ja urosten kanssa ei pääsääntöisesti tulla toimeen. Pientä aggressiivisuutta on ollut myös mua kohtaan urosten rähinöiden yhteydessä. Ne onkin olleet vähän erikoistilanteita koska en tuota muuten kyllä aggressiiviseksi kutsuisi.

Lyhykäisesti sanottuna koen, että leikkauksesta on meille enemmän hyötyä kuin haittaa.

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: COTON DE TULEAR - Tiistaina, 03.01.2012 klo 22:50  
+
0

moppi kirjoitti:

Onnittelut 1-vuotiaalle!


Kiitoksia! :)

moppi kirjoitti:

Niin siitä kaulurista, Moppi herkkis meni niin paniikkiin siitä ettei sitä voinu pitää ollenkaan. Niinpä tein site hätäapuviritelmän omista alkkareista, leikkasin vaan hännän aukon ja kavensin sivuista, hyvin toimi! Toki koiraa ei yksin jätetty leikkauksen jälkeen, mutta esim. yöllä viritelmä toimi oikeen hienosti!



Tuo kuulostaakin hyvältä viritelmältä. :nauru: Viimeksi kun jouduttiin kauluria pitämään, niin ongelma oli siinä kun Uno ei tajunnut/uskaltanut liikkua se päässä yhtään. Nyt se on kyllä pakko totuttaa kauluriin, kun sitä joutuu pitämään 10 päivää leikkauksen jälkeen. Ehkä me alotetaan harjottelu jo ennen. :mietiskel:

Meia

Meia
Viestimäärä: 165

VS: COTON DE TULEAR - Keskiviikkona, 04.01.2012 klo 12:46  
+
0
Voi vitsi Unskilla on kikkara karva ! Aivan ihana :aurinko:
Muttamutta, mekin ollaan pähkitty että kastraatio voisi olla hyvä vaihtoehto koska tätä ei oo rekattu niin ei pääse edes näyttelyihin eikä voi käyttää jalostukseen. Mutta nykyään on kuulemma (ell sanoi) olemassa jotain kapseleita jotka eläinlääkäri laittaa ja se vähentää testosteronin tuotantoa ja antaa saman vaikutuksen kuin leikkaus, ja vaikutusaika on puoli vuotta, ja kalliimpi versio vaikuttaa vuoden.
kotona kipittelee cottonipoitsu Väinö 15.7.2011 ♥ ja 100 litran akvaariota unohtamatta (:

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: COTON DE TULEAR - Keskiviikkona, 04.01.2012 klo 21:36  
+
0
^ Heh, joo sillä on jostain kohdista tollanen kihartava karva. :hymy: Pään päältä on semmosta kunnon kreppitukkaa :nauru:

Kemiallista kastraatiota olisi ihan kiva kokeilla ekaksi. Siinä näkisi hyvin sen lopputuloksen ennen lopullista kastraatiota. Luulenpa kuitenkin että jää meiltä väliin ja mennään suoraan veitsen alle.

moppi

moppi
Viestimäärä: 31

VS: COTON DE TULEAR - Keskiviikkona, 04.01.2012 klo 22:19  
+
0
Me kokeiltiin Mopin kans ekana "hormoonipiikkiä", ihan sen takia että nähdään miten koiruus muuttuu. Parissa päivässä Moppi muuttui taas iloiseksi ja leikkisäksi, mistä sitte pääteltiin että kastraatio on meiän kohalla hyvä juttu, jatkuviin piikityksiin en halunnut ruveta. Moppihan piti varteenotettavina tyttöystävinään mm. nalleja, minkä seurauksena sukukalleudet hankautu verille... Niitä bepanthenella voidellessa alkoi ajatukset väkisinki kääntyä kastraation puolelle!

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: COTON DE TULEAR - Torstaina, 05.01.2012 klo 00:14  
+
0
Sen kreppitukanhan saa asianmukaisella kuivaamisella aisoihin. :wink:

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: COTON DE TULEAR - Torstaina, 05.01.2012 klo 12:15  
+
0
^ Jep, niin sen varmaan saisikin, mutta ei oo mua ainakaan toistaseksi niin paljoa häirinnyt. :D

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: COTON DE TULEAR - Torstaina, 05.01.2012 klo 12:29  
+
0
^ Ihan niinku mielenkiinnosta vain, ilman mitään kynsiä hampaita, kuivaatko turkkia föönillä ollenkaan? Ku se on kauttaaltaan tommonen kikkara. Vaikka kylläpä tolla omallaki (vanhemmalla) menee tukka vähän laineelle jonku ajan päästä pesuoperaatiosta, vaikka kuinka suoraksi sen kuivaa. Varsinki jos ulkona kastuu ja sitten sisällä kuivuu, kastuu, kuivuu, kastuu jne, ni alkaahan sitä pikku hiljaa näyttää anita hirvoselta itse kukakin :nauru:

jepaa

jepaa
Viestimäärä: 276

VS: COTON DE TULEAR - Torstaina, 05.01.2012 klo 17:09  
+
0
^ Kyllähän mä kuivaan föönillä ihan jokaikinen kerta kun turkki kastuu. Muutenhan se olis ihan hirveessä takussa. :D Se on vaan tosta etuosasta ja pään päältä kikkara, esimerkiks hännässä on taas ihan suoraa karvaa. Voiskohan se johtua kans siitä turkin saksimisesta, meinaa hännästä en oo ikinä leikannu karvaa. :mietiskel:

annaa

annaa
Viestimäärä: 35

VS: COTON DE TULEAR - Torstaina, 05.01.2012 klo 23:21  
+
0
Onkohan kellään kokemusta jonkinlaisista takunavaajista. Oon monta kertaa miettiny et haluisin ostaa mut en oo ostanu kun aina miettiny et jos meneekin karva pilalle yms. Jotkut niistä näyttää tosi teräviltä eli olis ihan sama kun leikkais saksilla, mutta toiset näyttää taas siltä että niillä vois uskaaltaakin avata niitä takkuja. Mulla on toiselta cotonilta trimmattu karva, tai no nyt se on jo aika pitkä, mutta kesällä siis leikattiin. Toinen ei oo nyt vielä vuottakaan ja tarkotus olis mennä käymään ainakin muutamissa näyttelyissä niin haluisin pitää sen turkin ainakin vielä pitkänä. Eli jos jollain olis kokemuksia siitä takunavaajasta niin olis ihan kiva kuulla :DD

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: COTON DE TULEAR - Torstaina, 05.01.2012 klo 23:34  
+
0

jeppe kirjoitti:

^ Kyllähän mä kuivaan föönillä ihan jokaikinen kerta kun turkki kastuu. Muutenhan se olis ihan hirveessä takussa. :D Se on vaan tosta etuosasta ja pään päältä kikkara, esimerkiks hännässä on taas ihan suoraa karvaa. Voiskohan se johtua kans siitä turkin saksimisesta, meinaa hännästä en oo ikinä leikannu karvaa. :mietiskel:



Se voi joo johtua siittä. Nimittäin kyllä tolla mun vanhemmalla kans on menny vähän kikkuraisemmaksi tuo karva kauttaaltaan kun se on nyt lyhyt. Mut sit just päälaelta ja hännästä se ei kiharra yhtään, ku niihin ei saksilla koskettu. Rungosta toi on jotain viitisen senttiä pitkää, eikä se oo semmosta piikkisuoraa, vaan vähän alkaa taittaa. Ehkäpä se lyhkäsempänä vaan käyttäytyy sit tolla tavalla. :hymy:
Meillä ei muuten kuivata koskaan ku pihalla turkki kastuu, ei kuivattu pitkää turkkia eikä nyt lyhyttäkään. En mä jaksa :nauru: vaan eipä se takkuunkaan menny, edes pitkänä.

annaa, ota kampa käteen ja auo sillä ne takut. Nuo on mun mieleen ihan huuhaata tommoset takunavaajat. Sama se on repiä saksilla ne takut auki jos jollain tahtoo, vaan saa ne ihan kampaamallakin.

Meia

Meia
Viestimäärä: 165

VS: COTON DE TULEAR - Perjantaina, 06.01.2012 klo 11:28  
+
0


Lumikoira ! ♥

Ou dääm, tolla on kyllä niin paha murkkuikä jo nyt päällä, että tuntuu välillä että oon ihan helisemässä sen kanssa.. Mitään ei tottele ja energiaa riittää kun pienellä kylällä..:D:
kotona kipittelee cottonipoitsu Väinö 15.7.2011 ♥ ja 100 litran akvaariota unohtamatta (:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 06.01.2012 klo 19:24)

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: COTON DE TULEAR - Sunnuntaina, 08.01.2012 klo 18:34  
+
0
Tässä meiän tollot. :nauru:



vähän mä odotan taaas että tuon vanhemman turkki kasvais takas, että päästäis tekeen näyttelycomeback! on sillä puoltoista vuotta aikaa kasvaa (täyttää sitten vasta sen 8v), nou hätä siis :nauru:

vielä tuosta pienemmästä yksi


moppi

moppi
Viestimäärä: 31

VS: COTON DE TULEAR - Maanantaina, 09.01.2012 klo 22:27  
+
0
Voisko joku ystävällinen ihminen kertoa miten tänne saa laitettua kuvia? Opastus mieluiten rautalangasta väännettynä, oon aika onneton tämmösten juttujen kans...

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: COTON DE TULEAR - Maanantaina, 09.01.2012 klo 23:35  
+
0
Voin yrittää!
Elikkä, ensinnä lataat kuvan koneelta johonkin kuvapalveluun, esim. Tinypic (ite teen sen kautta). Siellä kannattaa jo muuttaa kuvan koko, niin se ei täällä tuu koko sivun kokosena kuitenkaan. Mä ite laitan aina siihen message board tms nimiseen kokoon mikä sieltä löytyypi, en jaksa ny tarkistaa.

Sitten ku se kuva on latautunu, kopioit niistä linkeistä mitkä siihen tulee niin sen direct linkin. Sit tuut tähä palstalle, painat tuosta kirjotuslaatikon (näkyy siis tässä kun kirjoittaa) yläpuolella olevasta vihreähköstä laatikosta (ku viet hiiren siihen päälle ni siin lukee et kuva [ctrl+p] ). Siitä aukeavaan palkkiin sitten liität sen osoitteen ja painat ok, niin se tulee tähän tekstilootaan. Ja näkyy sit kuvana ku lähetät viestin.

Ymmärsköhä tuost mitään. :nauru:


  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 31
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 07:45)