Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 21:14

Dalmatiankoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 7

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 17:57  
+
0
^ niinpä, mutta jos koira on 99,9% sitä mieltä, että sivulletulo ja seuraaminen on ihan ahterista niin ei siinä paljoo innosta itteäkään :nauru: Toki mäkin olen tehnyt virheitä, meillä on pyritty aina kuitenkin pitämään kivaa kun tehdään tokoa, mutta kun ei. Se ei vaan oo meidän laji.
Dalmikset Rölli & Ronja

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 18:32  
+
0
Meillä leikitään ihan kaikenlaisilla tavoilla, paimenkoirien jahtausta, painia, tökkimistä, vaanimista, "alistumista", tanssia, jahtaaja ja ärrimurria
:nauru: Nää kiteyttää Mindin tyylin leikkiä aika hyvin, vähän kaikkea :nauru:

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 21:01  
+
0
Hyvä tietää etteivät kaikki dallunartut oo samanlaisia tosikkoja kun toi yks :hymy:

Todella kiva muuten kuulla että Pixun ja Röllin agilityharrastus on lähtenyt noin muikeasti käyntiin :kieli: Miksei sama laji toimisi Ronjallakin? Ootko muuten miettiny semmosia "ehkä jos" -lajeja mitkä kiinnostais?

Mitä muuten Myrkku ja Mindi harrastittekaan tällä hetkellä? (Niin ja kertokaa miten mä saan "tägättyä" jonkun nimimerkin näihin viesteihin?)
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 21:10  
+
0
Millanen Ellen oli pentuna, näkikö siitä jo sillon, että on vähän "tosikko"?

Oon myös tosi iloinen, että löydettiin tämä laji mistä molemmat tykkää! Perjantaina meillä varattuna omatoimivuoro :kieli: Jee! Ronjalle vois agility myös sopia, täytyykin alkaa pikkuhiljaa katsella jotain kursseja sille. Mähän tuun olee huippukunnossa jos molempien kanssa juoksen hiki hatussa agiradalla! :nauru:

Kuinkas teidän tokot sujuu? :kieli:
Dalmikset Rölli & Ronja

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 21:32  
+
0

Pixu kirjoitti:

Millanen Ellen oli pentuna, näkikö siitä jo sillon, että on vähän "tosikko"?



Taisi se öbaut vuoden ikäseksi asti ihan reippaasti ja innolla leikkiä erinäkösten ja -kokosten koirien kanssa. Nykyään jos meen esim koirapuistoon, niin se käy vain moikkailemassa ihmisiä (josko niiltä heruis jotain syötävää) ja tervehtii kaikki koirat läpi, tekee muutaman juoksupyrähdyksen ja lopun aikaa vaan seisoa toljottaa. Ja leikkikaveriks kelpaa lähinnä vain muut dalmikset. Ellen-maailmassa on sijaa vaan ruoalle ja nukkumiselle :paapatus:

Pixu kirjoitti:

Kuinkas teidän tokot sujuu? :kieli:



No, joka päivä yritän semmosen lyhyen harjotustuokion ainakin pitää, mutta vaikee kyllä puhua mistään edistymisestä :nauru: Renny on viime aikoina ollu hirveä hormonihirviö, mikä on nostanu vähän vaikeusastetta kun ei sitä tahdo kiinnostaa minä tai mikään ruokapalkka (täytyykin kokeilla lelupalkkaa seuraavalla kerralla)
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 23:10  
+
0

Himppu89 kirjoitti:

Hyvä tietää etteivät kaikki dallunartut oo samanlaisia tosikkoja kun toi yks :hymy:

Mitä muuten Myrkku ja Mindi harrastittekaan tällä hetkellä? (Niin ja kertokaa miten mä saan "tägättyä" jonkun nimimerkin näihin viesteihin?)



Mindi on ihan tosikko kyllä aluksi, kuhan sitten rentoutuu niin sieltä paljastuu sellanen hempeä mukavuudenhaluinen möllijä :D
Ja ei me harrasteta-harrasteta mitään, siis missään seurassa/treeneissä. Kotona opetellaan temppuja, lenkillä tokoillaan ja välillä juostaan canicrossia :)

(Täällä ei kait saa "tägättyä" ketään, voi ehkä paksuntaa tekstiä, ja ne löytyy tuolta tekstialueen yläreunasta, kun ensin maalaa tekstin ja painaa sitten haluttua muokkausta :))

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 23:33  
+
0

Pixu kirjoitti:

^ niinpä, mutta jos koira on 99,9% sitä mieltä, että sivulletulo ja seuraaminen on ihan ahterista niin ei siinä paljoo innosta itteäkään :nauru: Toki mäkin olen tehnyt virheitä, meillä on pyritty aina kuitenkin pitämään kivaa kun tehdään tokoa, mutta kun ei. Se ei vaan oo meidän laji.



Pitää muistaa, että koiran pitää ansaita se kiva ja tehdä sen eteen töitä :wink: Tai puhun nyt omasta puolesta kun en tiedä teidän treenaamisesta mitään, mutta tuon kanssa kun on kaiken maailman virheitä tullut tehtyä. Meiän treenit oli yhessä vaiheessa kans tuota, että kaikki oli bläääh kun olin itse liian namitäti ja leikkitäti eikä sen tarvinnut varsinaisesti tehdä töitä sen palkan eteen. Oli meillä näennäisesti "kivaa" treenatessa vaikka se koira pääsikin aina tosi helpolla. Mulla ois jotain videopätkiäkin meiän alkutreenaamisista, mutta mä en tiiä kehtaanko mä ees julkasta niitä :nauru: Koira tekee sitä mikä sille on kannattavaa ja mistä se kokee hyötyvänsä jotain. Sitä saa mitä vahvistaa.

On se kumma kun mä sorrun aina analysoimaan :shifty:

Mindin leikkikuvat on hauskoja! :nauru:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 08:56  
+
0
^ Ymmärrän mitä tarkoitat. Mä en vaan tiedä kuinka sen selittäisin, siis Rölli on innostunut kun tullaan hallille, jee, leikitään, on kivaa! Aletaan tekemään hommia ja ekat temput onnistuu hyvin. Mut sitten.. kakku lässähtää täysin. Rölli selvästi tiedustelee, että miksi tätä samaa pitää tehdä kun me tehtiin se jo kerran? Jos oltiin tunti treenaamassa, siitä itse tokoa oli ehkä vartti, eli liiallisen tahkoamisen piikkiinkään sitä ei voi laittaa.

Kun tätä taas vertaa esim. agilityyn, se vire pysyy päällä koko treenien ajan ja tehdään hommia mielellään koska koira tykkää siitä. Ehkä mä en vaan ole osannut palkita Rölliä tokossa tarpeeksi, vaikka olen käyttänyt sekä nami- että lelupalkkaa, kuten agissakin. :eitietoo: Kaikki lajit ei vaan ole kaikkia varten.
Dalmikset Rölli & Ronja

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 11:34  
+
0
^Viimeseen lauseeseen täys komps. Koiraharrastusten kirjo on sitä paitsi valtava, jokaiselle aivan varmasti löytyy se "the laji" :peukku:
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 12:05  
+
0
^^To be opettaja vaan ei malta olla neuvomatta ja yrittämättä auttaa. Mä vaan oon jokseenkin sitä mieltä, että koira tosiaan tekee sitä mikä on sille kannattavaa ja mistä se hyötyy jotain eli syystä x se ei pidä tokoa kannattavana. Hyvin harva koira varmastikaan sisäsyntyisesti rakastaa tokoa. Agilityssä yleensä palkkaa tulee ehkä tiheämmin ja se esteiden suorittaminen itessään on monille koirille palkitsevaa. Ja monesti harjoitukset on monipuolisempia, tokossa helpommin jää jauhamaan niitä tiettyjä liikkeitä. Ei ne alo-luokan liikkeet esimerkiksi paljon toisistaan loppujen lopuksi eroa.

En nyt yritä mitenkään patistaa sua jatkamaan tokoa, kunhan taas mietin ja pohdin ja analysoin :nauru: Kyllä munkin mielestä edelleen agility on paljon mukavampaa mitä toko ja luulisin että koirastakin.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 12:20  
+
0
^ Noin se on, Rölli ei koe sitä kannattavana ja en keksi enää mitään kivaa palkkauskeinoa sille. Kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhuja ja sukulaisia :nauru: Onneksi on muitakin lajeja!
Dalmikset Rölli & Ronja

Anniet

Anniet
Viestimäärä: 108

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 12:24  
+
0
Dalmishan on siitä haastava tokokoira että se ei kestä toistoja samalla tavalla kuin vaikkapa labbis, vaan nimenomaan menettää kiinnostuksensa. Treenaaminen on vaativaa myös ohjaajalle, että treenit pysyvät tarpeeksi mielenkiintoisina. Toisaalta, pakkohan ei tokoilla ole ellei se sytytä. :D

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 12:35  
+
0
Mä luulen että tässä mun taloudessa mä olen se heikoin lenkki - MiNÄ en kestä toistoja toistojen perään :nauru: Mutta tottahan se on, ettei dallu mikään palveluskoira ole. Henh puhuu kyllä myös asiaa tosta kannattavuudesta.
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

lunahauva

lunahauva
Viestimäärä: 309

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 12:50  
+
0
Mä oon huomannu että tokoilu on mulle itselle kauheen haasteellista. Kun oon luonteeltani semmonen vähän adhd niin se on ihan älyttömän hankalaa kun pitäis vaan seistä paikallaan ja kävellä.. :nauru: Mutta toisaalta niinä hetkinä kun maltan itse olla mahdollisimman eleetön niin koiralla on paras draivi. Tuntuu että jos mä en oo kauheen innoissani tai ainakaan näytä sitä niin toi yrittää väkisinkin saada mut iloseks. Hölmö pilkullinen :nauru:
kääpiöpinseri Betty
dalmatiankoira Mersu

Bettyn ja Mersun matkassa

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 13:22  
+
0

Anniet kirjoitti:

Dalmishan on siitä haastava tokokoira että se ei kestä toistoja samalla tavalla kuin vaikkapa labbis, vaan nimenomaan menettää kiinnostuksensa. Treenaaminen on vaativaa myös ohjaajalle, että treenit pysyvät tarpeeksi mielenkiintoisina. Toisaalta, pakkohan ei tokoilla ole ellei se sytytä. :D



Jep, just näin! Ja kaikkihan nämä on yksilöitä, toinen jaksaa tehdä enemmän ja toinen vähemmän. En mä itsekään ole sellainen ihminen, että jaksaisin tehdä saman työtehtävän viis kertaa peräkkäin vaan siksi, et pomo käskee ja palkka juoksee :nauru:
Dalmikset Rölli & Ronja

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 14:12  
+
0
Mä oon taas kauheen kärsimätön kaikessa. Kaikki mulle heti nyt! Mut toisaalta noissa tokoharjotuksissa oppii sellasta kärsivällisyyttä ja "hiljaa hyvä tulee" -asennetta :kieli:
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 18:21  
+
0

Pixu kirjoitti:

Jos oltiin tunti treenaamassa, siitä itse tokoa oli ehkä vartti, eli liiallisen tahkoamisen piikkiinkään sitä ei voi laittaa.
.........
Ehkä mä en vaan ole osannut palkita Rölliä tokossa tarpeeksi, vaikka olen käyttänyt sekä nami- että lelupalkkaa, kuten agissakin. :eitietoo: Kaikki lajit ei vaan ole kaikkia varten.



Tunnin treenit on pitkä pätkä koiralle. Se paikallaan olo, se odottelu, 15minuuttia koiralle, joka ei oo treenannut ennen tokoa eikä niinkään osaa juttuja, voi olla tosi paljon.
Meidän "tokotreenit" on käytännössä 1-5 liikettä, niiden palasten harjoittelua ja kokoamista, uuden palasen treenia sheippauksella/ohjauksella tai yhden kokonaisen liikkeen kertaus. That's it, ei muuta.
Parhaimmillaan menin V:nkin kanssa kentälle sen ollessa pentu, niin että lelu mukaan, leikitys, yksi perusasento ja pois. Mindinkin kanssa tehtiin samanlaisia, kentälle mentiin vain leikkimään, nostettiin vire ja lähdettiin pois juuri kun se olisi halunnut tehdä eniten ;)

Ja agissa kannattaa huomata että laji itsessään on jo monille koirille palkitsevaa, siinä juostaan, hypitään, se on tavallaan leikkiä koko laji, vain hallitusti. Tokossa pitkät seuruupätkät ja liikkeiden hiominen taitaa olla se kaikkein vaikein juttu useimmille. Miten ylläpitää vire?

Jos vinkin otat, niin kokeile mennä kentälle pelkästään leikkimään ja pois. Seuraavana askeleena yksi temppu leikityksen lisäksi ja pois. Mieluiten vielä alkuun ja loppuun leikitykset, palkan saa pitää kentältä poistuessa jne. Kaikki mikä nostaa koiran itsetuntoa, saa sen tuntemaan onnistuneeksi. Ja lopettaa just silloin kun olis hauskinta :hymy:

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 21:56  
+
0
Täytyypi katsoa tuossa keväämmällä jos sitä innostuis taas kun saa olla pihalla. Tuo tunti treenaamista -juttu oli siis se kun vuokrattiin porukalla yhtä hallia nyt talvisaikaan :hymy:

Tuli muuten mieleen tuosta Fb:n dalmisryhmästä jossa oli keskustelua dalmisten ulkonäöstä. Tykkäättekö itse enemmän ruskea- vai mustapilkuista vai onko ihan sama? Meillähän on nyt molempia yksi kappale ja tykkään kyllä itse ruskeasta kovasti, etenkin vähän tummemmasta ruskeasta. Musta taas on ehkä jollain tapaa klassisempi ja tyylikkäämpi kuin ruskea.
Dalmikset Rölli & Ronja
(Viestiä on muokattu torstaina, 13.02.2014 klo 21:57)

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.02.2014 klo 22:21  
+
0
Mää tonne jo vähän niinku vastasinki, mut ruskeaa kovasti haluisin, vaikka toisaalta ei sen niin väliä oo. Rennyn pentueessa ei muuten ollu yhtäkään ruskeapilkkusta, mikä oli kyllä harmi :mietiskel: Ellenin pentueessa oli viisi mustaa ja kaksi ruskeeta, joista toinen jäi kasvattajalle ja toinen oliki se minkä olisin ekaks halunnu (jolla ei ollu alkuvaiheessa vielä toinen kives laskeutunu, ni se sulki sitten sijotusmahdollisuuden pois).
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Lauantaina, 15.02.2014 klo 16:30  
+
0
Mulle ei värillä oo niinkään väliä. Ehkä se musta vie ihan vähän enemmän voiton. Ruskeista mäkin tykkään tummemman ruskeista, joillain ruskeilla varsinkin naaman pilkutus on joskus semmonen "haalea".

^Onko Ellen sulla sijotuksessa?
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 7
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 20:15)