Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 21:14

Dalmatiankoirat - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 7

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.03.2014 klo 20:39  
+
0
^^ Eipä kuule kestä :hymy: Tuli vielä lisäks mieleen, että käännöksiä kannattaa treenata myös seuruuttamalla kaarroksia ja siitä sitten hiljalleen kulmia tiukentamaan. Ja mä alotan seurauttamisen aina vasemmalla jalalla ja jättöliikkeet (esim luoksetulo) oikealla. Tiedä sitten kuinka hyvin koira tuota vihjettä oikeasti osaa seurata, mutta tuskin siitä haittaakaan on.

^Ronjako on päässy yli riiviövaiheestaan? :nauru: Minkäs ikänen hää nyt onkaan?

Jee, me saatiin tänään eilisen superhuonon ohituksen jälkeen 5 onnistunutta koiraohitusta :jjei: Ilmeisesti kaikki koiranomistajat on lenkillä aina ennen Salkkareita :wink: Jalihan on kulkenu nyt saikun aikana flexissä kun menee siinä paljon rennompaa ravia. Koska ton ohitukset on vieläkin vähän epävarmat nii oon pelänny flexin kanssa vähän niitä ohituksia kun en oikein välttämättä luota kuitenkaan flexiin. Eilen törmättiin ehkä kaikista vaativimpaan ohitettavaan kun vastaan tuli iso (uskoakseni) sekarotuinen uros, joka jo kaukaa alkoi haukkua kun näki meidät ja käyttäyty muutenkin tosi provosoivasti. Ja omistaja anto koiran räkyttää ja provosoida :ttou: Jali meni muuten ihan hyvin namittamalla, keräs kyllä selkeesti kierroksia ja kohdilla ei sitten kestänyt enää toisen provosointia vaa repäs rähisten kohti. Onhan tuossa pitelemistä ja kävi vaan mielessä, että nyt kun flexin lukko pettäis... Enhän mä tajunnu ottaa sitä esim pannasta kiinni. Koko episodin aikana toinen omistaja ei oikeesti tee elettäkään saadakseen koiraansa hallintaan. Koiralla oli kuonopanta, mutta nätisti se sillä niska jäykkänä näky vetävän omistajaa perässään :roll:

Jali provosoituu niin harmittavan herkästi ohituksissa. Muutenhan se ohittaa ihan kivasti, mut jos toinen on vähääkään rähisemässä takas, karvat ja häntä pystyssä nii kyllä tää vastaa. Noh, jospa tää vielä joskus luottais siihen, että mulla on homma hallussa.

Laitetaas tää tänneki että tulee välillä muutaki ku tekstiä. Mun mielestä tää on niin hauska :nauru: Iso paha pentu meinas varastaa Jalin kepin :eek:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 10.03.2014 klo 21:32  
+
0
Henh sano kyllä tosi hyvät vinkit, samoja kävin ite läpi Mindin ja sittemmin V:n kanssa.

Mitään muuta lisättävää en nyt keksi kuin että muistakaa ne tauot treeneissä. Enkä puhu mistään tunnin treeneissä pidettävistä lepotauoista, vaan ihan päivien, viikkojen jopa kuukausien tauoista (ihan maku-, ja koirakysymys).
Ihan samalla tavalla kuin ihminenkin tai mikä tahansa elävä olento, oppii kaiken lopulta levon aikana.
Meillä on uutta asiaa opeteltu parina päivänä, kerran-kaks päivässä minuutin treeninä (esim. jalkojen nostaminen seinälle-projekti), sitten pidetty ihan viikon-parin tauko ja asia on hiffattu ihan eri tasolla ja tuntunu että osais paremmin kuin ollaan harjoiteltukaan.

Ja ^ ihana Jali, hilmuinen pentu colgi tuleeeee! :nauru:

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 11.03.2014 klo 08:26  
+
0
Hahhah Jalin ilme :nauru: Kauhia pentu!

Ei, kyllä se Ronja on edelleen riiviö :nauru: Se on vaan silti jotenkin "kiltti" ja uskoo jos sanoo ei ja kiljuu täyttä kurkkua jos Rölli komentaa :nauru: Hassu koira. Röllinkin tottelevaisuus vähän taantui pennun tulon myötä, nyt tosin alkaa jo palautua vanhoihin uomiinsa. Yks ilta esim. juoksi viereisen talon pihalle lällätellen eikä tullut vaikka kutsuttiin :roll: (Iltapisulla saa olla aina vapaana kun se tehdään joskus 00-01 välisenä aikana). Lisäksi Rölli on nyt ottanut asiakseen ilmeisesti puolustaa "pikkusiskoa" vierailta koirilta, kyttää niitä ihan silmät pitkällä ja pitää jotain vinkumisen sekaista murinaa samalla. Yksin lenkkeillessä ei mitään ongelmaa. Täytyy alkaa panostaa tuohon oikein kunnolla, vaikka eiköhän ongelma häivy kunhan Ronja vähän kasvaa.
Dalmikset Rölli & Ronja

lunahauva

lunahauva
Viestimäärä: 309

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 11.03.2014 klo 09:21  
+
0
Mekin kiitellään jälleen kerran henh seuruu neuvoista vaikkei meille varsinaisesti ollutkaan niin hyvä itekin vähän kerrata asioita. :hymy:

Tosta taukoilusta tuli mieleen että mä huomaan että se on mersulla ihan tosi tärkeetä. Voikin olla että pidetään kesä taukoa tokosta kokonaan ja keskitytään ihan muihin juttuihin. Tammikuussa oli kuukauden totaali treenitauko ja toi edisty sinä aikana niin huimasti että ehdottomasti pitää taukoilla jatkossakin paljon!

Meille ei oikeestaan kuulu mitään ihmeempiä. Aika perus arkea, tosin mersu on alottanut hihnassa rähjäämisen...... :ttou: Tänään siirsin takasin taskuruokinnalle niin toivottavasti saadaan ongelma kitkettyä pois heti alkuunsa. Muutenkin huomaa että tosta on tullut kunnon teini.. Nyt kun sen itseluottamus on kasvanut ihan hirmusesti niin täytyy kyllä olla tarkkana, ei se ookaan ihan niin pehmo koira kun mä luulin. Ei siis vielä oo mitään ongelmia aiheuttanu, mutta tarkkana saa olla että jos mersu yhtään yrittää lähtee bettyä haastaan niin on ite heti välissä. Sen verran noilla on tota koko eroa että sais kyllä pysyy laumajärjestys tämmösenä ihan loppuun asti.
kääpiöpinseri Betty
dalmatiankoira Mersu

Bettyn ja Mersun matkassa

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 11.03.2014 klo 21:08  
+
0
Meillä ohitukset on ollu viime aikoina taas ihan fiaskoja. Ihana kun oma stressitaso nousee sitä mukaa mitä enemmän toi yks perseilee, niin yritäpä siinä sitten harjotella remmikäyttäytymistä. Kaikkihan on täällä taas lähteny liikkeelle siitä, kun Ellenillä on toisessa kankussa joku pieni hiertymä tms, niin Renny sitten nuoleskellu sitä ja käyny kiimasena koko aika. Sisällä se piippaa, läähättää, kävelee ees taas, pyörii Ellenin ympärillä, ja hyökkää heti sen persuksiin jos E vähäänkään liikkuu. Ulkona täys työ pitää noita erossa toisistaan, kun R yrittää koko aika astua E:tä. Ja tää testosteronitason nousu vääjäämättä tarkottaa aina sitä, että machoilukäytös muita koiria kohtaan kasvaa... Kaikki ohitettavat urokset se haluis suolistaa. Ja samoin kuin Jali, toi provosoituu äärettömän herkästi, eli jos toinen koira alottaa niin tää varmana vastaa perässä.
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 12.03.2014 klo 12:22  
+
0
Hei toi taukoilu oli muuten myrkku hyvä lisä :peukku: Mä oon onneks niin laiska treenaaja, että taukoja tulee ihan huomaamatta :nauru:

Mä ootan sitte, että teillä on tässä parin kuukauden päästä ihan täydellinen seuruu kasassa ko noita vinkkejäki ootte saanu :lallati:

Mua ärrrsyttäää. Täällä päin on tosi harvoin möllitokoja, joihin pääsis treenaamaan. Nyt kun me ollaan saikulla niin niitä on ollu jo kahet :twisted: Kyllähän mä periaatteessa voisin viedä sen lepokäskystä huolimatta noihin mölleihin, muttakun otin sen periaatteen että ollaan ihan täyslevossa enkä tiiä mitä muutenkaan siitä tulis jos mä oisin vieny sen taukoilun jälkeen suorilta jonnekin mölleihin ja se pitkästä aikaa pääsis tekeen jotain. Menis varmaan kuppi nurin :nauru: Ei se mitään rauhallisia ja siivoja suorituksia tekis eli parei nyt kuitenkin pitää jalka levossa. Eiköhän näitä tilaisuuksia mölleillä vielä tuu.

Jalin jalka on tällä viikolla venytyksissä tuntunu jo vähän paremmalta, varmaan saa kiittää kipulääkkeitä. Se on myös ulkona tuntunu jotenki "ilosemmalta" eli kyllä se jalka varmasti kipeä oli. 23. päivä käydään fyssarissa kattoon tilanne.

No johan oli aika lunahauva Mersunkin saada vähän särmää, eihän se oo mistään kotoisin, että koira on koko ajan ihan täydellinen :nauru: Ei vais, teinit on rasittavia. Onneks se on vaan ohimenevä vaihe.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

lunahauva

lunahauva
Viestimäärä: 309

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 13.03.2014 klo 11:48  
+
0
Joo kyllä sitä kummasti osaa arvostaa Bettyä, kun vieressä on tommonen "moi en osaa mitään ikinä ei oo opetettu mitään" kakara.. :nauru: Mutta toisaalta oon myös aika ilonen ton luonteessa ja käytöksessä näkyvistä muutoksista sillä niistä huomaa hyvin että toi alkaa pikkuhiljaa luottaan itseensä vaan enemmän ja enemmän. Ja joku sanoi että toi on arka.. pöh sanon minä! :ylpea:

Laittelimpa tänään viestiä fyssarille. Pakko saada joku ammattilainen tsekkaan ton lihaksisto ja muut läpi. Musta nimittäin vähän tuntuu että sillä on jossain jumeja tai jotain... Nyt viime viikkoina alkanut kauheesti vältteleen maahan menoa käskystä. Selkeästi tietää mitä pitää tehdä kun käsky tulee, mutta laskee katseen maahan ja näyttää tosi masentuneelta ja syylliseltä kun ei maahan kuitenkaan mene. :suru: Tehnyt tota nyt siis pari viikkoa ja oon surutta pistänyt sen teiniperseilyn piikkiin kun kuitenkin menee sitten toisella tai kolmannella käskyllä ja tätä ei kuitenkaan ihan joka kerralla tapahdu vaan voi mennä hyvällä tuurilla ekallakin käskyllä maahan. Eilen sitten Tasapainoa! -kehonhallintakurssin treeneissä kun toi kieltäyty peruuttamasta niin tajusin että jotain on vialla.. Peruuttaminen kun on mersulle ihan ykkösjuttu ja toimii välillä jopa ihan palkkanakin kun on niin superkivaa.

Noh ei se auta muuta kun toivoa että siellä on joku venähdys tai jumi, eikä mitään vakavampaa.. Johan meillä on tässä hetki ollutkin jo pelkkää hyvää tuuria..
kääpiöpinseri Betty
dalmatiankoira Mersu

Bettyn ja Mersun matkassa

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 14.03.2014 klo 21:36  
+
0
^Kyllähän tuo vähän joltain jumeilta kuulostaa. Syy nyt voi olla vaikka missä, mutta heitän veikkauksena syvät vatsalihakset kun ne kai aika vahvasti on sekä maahanmenossa, että peruuttamisessa hommissa. Tai takareidet. Onneks on tosiaan asiantuntijoita, jotka osaa oikeasti kattoa missä on ongelma eikä tarvi itse tehdä diagnooseja :hymy: Toivottavasti fyssarilta löytyy syy. Ärsyttäviä nää tämmöset vaivat kyllä.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 12:48  
+
0
Me jatketaan saikuttelua. Ei muuten ärsyttäis, mutta kun kaikki tapahtumat (mätsärit, möllitokot, mölliagit...) pyörii nyt keväällä ja me missataan kaikki :mad: Ei voi mitään.

Hei mä aloin miettiä, että mitä muita rotuja te pohditte ennen kuin otitte dalmatialaisen? Vai oliko teillä muita vaihtoehtoja?
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 13:05  
+
0
Voi ei :/ Ettekö saa edes mätsäreissä käydä? Mites Jalin agilityn harrastaminen jatkossa, saako jatkaa saikun jälkeen normaalisti? Oliko siihen jotain erityistä syytä, miksi koipeen tuli tulehdus vai oliko vaan yleisesti rasituksesta?

Rölli ontuu myös maanantain treenien jälkeen vasenta etutassua. Varmaan joku nyrjähdys ja minä tyhmä en tajunnut ma-iltana sitä, joten mentiin eilen Nuuksioon lenkille joten siellähän se vaan paheni. Poikaystävä vaan sanoi eilen, että Rölli ontui kevyesti jo maanantai-iltana :/ Huono omistaja -fiilis taas..
Dalmikset Rölli & Ronja

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 13:23  
+
0
Fyssari epäili että on takajalkojen syvienlihasten puutteen vuoksi siirtänyt painoa eteen, joka on sitte rasittanu entisestään etuosaa. Ja kun aika etupainoinenhan tuo tuppaa muutenkin olemaan. Ja agility tottakai rasittaa. Fyssarin hoito-ohjeesta: "Jalin molemmat hauis-lihakset ovat kuormittuneet todennäköisesti agilityn sekä takaosan hallinnan puutteen vuoksi, jolloin koira on siirtänyt painoa etuosalle normaalia enemmän. Myös Jalin suorat etukulmaukset altistavat hauisten kuormitukselle erityisesti hyppyjen alastuloissa."

Mä suosittelen fyssarilla käyntiä ihan ennaltaehkäisevästikin, varsinkin jos agilityä harrastaa. Fyssari näkee ne koiran heikot kohdat ja voi sitten antaa kotiharjotteita näitä tukemaan. Mekin ollaan tehty noita takapään syvienlihasten vahvistuksia ja ne oli jo kolmessa viikossa edistyny jo niin paljon, että saatiin jatkoharjoituksia. Kun etupää saadaan vielä kuntoon niin fyssari sanoi, että ohjaa meille myös etupäätä tukevia harjotteita juurikin ennaltaehkäisevästi.

Saadaan jatkaa agilityä, mutta aloitetaan rauhallisesti ja esim A:n kontakteja ei kannata tehdä turhaan. Seurataan kuitenkin koko ajan miten rasitus vaikuttaa, että kestääkö kroppa vai ei. Tuo vaiva ilmeisesti herkästi kroonistuu. Jätetään aksat sitten pois jos ei pysy kunnossa.

Kyllähän mä periaatteessa mätsäreihin voisin mennä kun ei siellä tarttis kun pikkasen ravata ympyrää. Mutta taidan kuitenkin käyttää nekin rahat nyt näihin fyssareihin mm.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.03.2014 klo 13:39)

Himppu89

Himppu89
Viestimäärä: 79

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 18:55  
+
0
Harmittaa henhin ja Jalin puolesta saikuttelu, ei oo varmaan kivaa kun haluis treenata ja edetä ja joutuu tyytymään lähinnä peukaloiden pyörittelyyn :neutral:

henh kirjoitti:

Hei mä aloin miettiä, että mitä muita rotuja te pohditte ennen kuin otitte dalmatialaisen? Vai oliko teillä muita vaihtoehtoja?



Vaikka mitä rotuja! :nauru: Ja hyvin erilaisia, lähinnä siksi etten vielä itse tiennyt mitä koiraltani haluan, mitkä harrastukset kiinnostaa ym. Englanninspringer-, cocker- ja fieldspanieli, bokseri, rhodesiankoira, tanskandoggi, dobermanni, faaraokoira, basenji, ibizanpodenco, pinseri, belgianpaimenkoira tervueren, hollanninpaimenkoira... Ibizanpodenco tais kyllä olla ainut, jonka kasvattajaan otin yhteyttä tulevaa pentuetta koskien. Lopulta se jäi, koska en halunnutkaan niin itsenäistä koiraa.
Viisas tyhmä on viisaampi kuin tyhmä viisas

http://upperclassunderdogs.blogspot.fi

hkallioi

hkallioi
Viestimäärä: 2

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 27.03.2014 klo 00:04  
+
0
Hei kaikki Dalmatiankoirien omistajat!

Minulla ja ystävälläni olisi tarvetta saada Dalmatiankoira lainaan n. tunniksi huhtikuun toisella viikolla perjantaina Espoossa. Koira toimisi mannekiinina esityksessämme, joka kestää muutaman minuutin. Koira olisi vain talutushihnassa katseltavana, eikä tarkoituksena olisi luonnollisestikaan ärsyttää tai saattaa koiraa epämiellyttävään tilanteeseen.

Olemme kaksi reipasta ja rehtiä opiskeljaa, joilla ei vain sattumalta ole Dalmatiankoiraa taloudessamme. Ota siis yhteyttä, jos voisit olla avuksi - me lupaamme palkita sekä koiran että omistajan tästä hyvästä :)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 27.03.2014 klo 14:25  
+
0
^Noni, ketäs siellä etelässä asusteleekaan? :hymy: Kannattaa tiedustella facebookin dalmatiankoirat ryhmässäkin, veikkaan että sieltä vois tärpätä suuremmalla todennäköisyydellä.

Himppu89 kirjoitti:

Harmittaa henhin ja Jalin puolesta saikuttelu, ei oo varmaan kivaa kun haluis treenata ja edetä ja joutuu tyytymään lähinnä peukaloiden pyörittelyyn :neutral:


No sanos muuta! Varsinkin kun nyt keväällä oli tarkoitus hienosäätää kaikki kohdilleen, että uskalletaan joskus kisaamaankin. Niin tokossa kuin agissa. No, tämmöstä tää on koirien kans, koskaan ei tiiä mitä tulee eteen.

Sullakin on ollu monenlaista rotua mielessä :nauru: Mä en oo oikein spanieleihin koskaan ihastunut, mutta muuten tuossa listassa oli paljon semmosia mitä iteki oon miettiny.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Torstaina, 27.03.2014 klo 17:04  
+
0
Tuo hkallioin tarjous kuulostaa mielenkiintoiselta, tosin mä en itse voisi näitä sähikäisiä kuvitella tuohon hommaan, mutta fb:n ryhmästä kannattaa kysyä!

Me ei oikeastaan mietitty kuin sitä kääpiösnautseria. Se oli ainoa pikkukoira joka kiinnosti, ja kuvittelin, että pieneen keskustakämppään ainoa oikea vaihtoehto on pieni koira. No nyt näitä isoja on jo kaksi :nauru: Eipä kyllä asutakkaan enää keskustassa.

Millä tyylillä te leikkaatte koirien kynnet? Mä aina istutan nämä sohvalle ja nips naps, mutta joku ehkä vähän helpompikin tyyli voisi olla olemassa :nauru:
Dalmikset Rölli & Ronja

lunahauva

lunahauva
Viestimäärä: 309

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 28.03.2014 klo 11:02  
+
0
Fyssarilla käytiin mekin viikko takaperin, blogista voi lukea tarkemmin miten meillä meni en jaksa samaa asiaa montaa kertaa raapustaa. Nyt kuitenkin jää meiltäkin varsinaiset harrastelut jonkin asteiselle tauolle luustokuviin asti. Keskitytään vaan pitämään koira parhaassa mahdollisessa kunnossa.

Rotupohdinnoistakin kirjottelin blogiin muutama postaus sitten, mutta monia rotuja on täälläkin tullut pohdittua.. boxeria, newfoundlandinkoiraa, landseeria, siperianhuskya, dobermannia, pinseriä, staffordshirenbullterrieriä ja joitakin paimenia. Edelleen olis haaveissa joskus saada se oma huskyvaljakko ja muutama kunnon vesipelastuskoira, mutta saakeli kun haluaa harrastaa myös pk-lajeja, vetoa, tokoa ja ehkä sitä agiakin niin mikähän koira tässä nyt sitten pitäisi otta :nauru: Onneks ei vielä mitään pitkään aikaan.

Pixun kysymykseen niin meillä leikataan kynnet niin että koira makaa kyljellään maassa tai sitten niin että se seisoo paikallaan.
kääpiöpinseri Betty
dalmatiankoira Mersu

Bettyn ja Mersun matkassa

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Perjantaina, 28.03.2014 klo 19:05  
+
0
^Se on pakko ottaa siis monta koiraa :paapatus:

Mä leikkaan kans kynnet koira kyljellään maassa. Pitäiski taas varmaan leikata. Hauska huomata kun Jalillahan on mustia ja valkosia (ja musta-valkosia) kynsiä, miten mystisesti nuo mustat kynnet on aina vähän pidempiä :nauru: Niitä kun ei uskalla mukamas samallalailla leikata kun ei nää ydintä niinku valkosissa kynsissä...
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

hkallioi

hkallioi
Viestimäärä: 2

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 31.03.2014 klo 14:44  
+
0

Pixu kirjoitti:

Tuo hkallioin tarjous kuulostaa mielenkiintoiselta, tosin mä en itse voisi näitä sähikäisiä kuvitella tuohon hommaan, mutta fb:n ryhmästä kannattaa kysyä!



Mitenhän tähän ryhmään voisi liittyä? Voisiko joku heittää ystävällisesti linkin? :)

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Maanantaina, 31.03.2014 klo 16:51  
+
0
^ tuossa :hymy:

Olipa taas mahtava yhteislenkki eilen! Yhteensä 13 kappaletta eri ikäisiä pilkukkaita mukana, pentua ja varttuneempaa väkeä. Urosenemmistö oli vissiin taas, mutta rähinöiltä vältyttiin tyystin ja tanner vaan tömisi kun dalmikset juoksi :nauru:
Dalmikset Rölli & Ronja
(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.03.2014 klo 16:52)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: DALMATIANKOIRAT - OSA 2 - Tiistaina, 01.04.2014 klo 18:27  
+
0
^Ihanko oli pallillisiakin uroksia? Aika hyvin, kun nää urokset usein mielletään epäsosiaalisiksi samaa sukupuolta kohtaan.

Määääki haluun yhteislenkille! Alkaa tympäsemään tää asvaltteja tallominen ja ainainen hihnalenkkeily :roll:

Pikkutyttö (arviolta alle kouluikäinen) päti lenkillä äidilleen kun tultiin vastaan "'...mut oikeasti nuo on näyttelykoiria, kato!" :nauru: Harmiks en kuullu alkua.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 7
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 23:45)