Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 13:30

Hollanninpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 15

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 21.03.2014 klo 13:00  
+
0
Iso kiitos kaikille vastauksista, kyllähän mun on nyt pakko päästä tonne Loimaalle :twisted: :shifty:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 21.03.2014 klo 13:06  
+
0
^^Taitaa olla muutenkin koiraharrastamisen kirous tuo paskanjauhanta. Ehkä se korostuu näin pienen porukan kesken vielä enemmän? Mutta, kuten sanottua, onneksi enemmistö on mukavia ja niiden selän takana jauhajien jutuista ei tarvitse välittää. :cool:

Ettei menis ihan OT:ksi, niin tässä kuva mun raidallisista mussukoista:

Yritin ottaa nättiä yhteiskuvaa, jossa kumpikin makaa paikoillaan. Neppiksen kärsivällisyys ei ihan riittänyt. :nauru:


norah kirjoitti:

Iso kiitos kaikille vastauksista, kyllähän mun on nyt pakko päästä tonne Loimaalle


:peukku:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu perjantaina, 21.03.2014 klo 13:07)

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 21.03.2014 klo 13:17  
+
0
Facebookin holskupalstalta löytyy varmasti myös Turun seudulla asuvia holskunomistajia! Sinne saa liittyä vaikkei holskua kotona olisikaan.

Onhan se aika tyypillistä, että samaa rotua harrastavien kesken on tosi paljon sanaharkkaa siitä kuka tekee mitäkin, kenellä on minkäkinlainen koira ja kenelle rotu ylipäätään sopii. Näin on myös holskuissa. Ei kannata antaa sen säikäyttää, jos on oikeasti kiinnostunut holskun hankkimisesta. :nauru: itse yritän olla mahdollisimman rehellinen kaikille kyselijöille, sillä niin paljon hyvää kuin holskuissa onkin, on niissä myös muita puolia, joista on hyvä olla tietoinen. Kuten jo sanottu, hajontaa on paljon.

Voi ei, en kestä, kun Kikka on niin söpö. :love:
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 21.03.2014 klo 13:32  
+
0
^ Mua vinkattiinkin jo sinne liittymään ja laitoin pyynnön menemään. :peukku:

Hah, tää sanaharkka ja paskanpuhuminen kuuluu myös "belgipiireihin" eli ei tule mitenkään uutena juttuna.
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 22.03.2014 klo 15:39  
+
0
Jes, saatiin toukokuulle paikka AD-kokeeseen! Sitä silmällä pitäen käytiin tänään polkemassa 13km holskun ja sakun voimin. Pyörä on kyllä talven jäljiltä ihan romuna, ja se lähteekin huomenna korjaajalle. Vähän vähemmän hilpeää sotkea kun käsijarru ei toimi ja pyörissä ei pysy ilma - onneksi on kaksi hyvin innokasta vetojuhtaa niin ei tartte koko ajan polkea. :nauru:

Mutta 13km yhdellä lyhkäisellä vapaanajuoksu-/juomistauolla meni hyvinkin kepeästi, eiköhän se AD:kin mene heittämällä.

e//

Niin siitä loanheitosta vielä, että oikeestaan mua ei hirveesti kiinnosta mitä muut ajattelee, mutta kun se alkaa häiritä rodun jalostustoimintaakin, menee aika lailla yli. Harmittaa hirveästi mm. Azuricoyotes-kennelin Sannan puolesta, kun ilmeisesti noi muunnosristeytysten tekemiset ja jatkojalostamiset ovat menneet tosi paljon vaikeampaan suuntaan. Lupien hakeminen on vielä entistäkin vaikeampaa, eikä pitkispentueeseen syntyneitä lyhkäreitä saa rekata lyhkäreiksi...
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea
(Viestiä on muokattu lauantaina, 22.03.2014 klo 15:42)

saila

saila
Viestimäärä: 23

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 28.03.2014 klo 23:59  
+
0
Edellisiin viitaten,on harmi että holskupalsta on lkanut kärsiä samasta efektistä kuin muutkin palstat, sanaharkkailusta keskenään. Joskus viihdyin paljonkin palstailemassa,mutta ilmapiiri on hiukka kiristynyt kuin muutama vuosi sitten..Noh, sama aikalailla kuin muillakin palstoilla...

Asiaan,vapaasieluna itse ajattelisin että on hölmöä,ettei syntynyttä lyhytkarvaista pk taustapentua saisi rekisteröidä lyhkäiseksi,jos sillä lyhyt karva on. Estää aikalailla esim.näyttelytoimintaa ja näin valioittamista..Harmi tuloksia hakevalle omistajalle..
Roturisteytyksiä kun alkanut esiintyä,niin tämä ongelmahan sitten yleistyy...

Kyselijöille,itsellä 4 vuotias pitkäkarva. Kisailtu ei olla, mutta harrastetaan tokoa,ja jälkeä. Haku on meillä tauolla. Agilityä harrastettiin pari vuotta sitte,mutta tyssäsi kun ajattelin että paree saada älliä ensin korvien väliin että pysyy häntä mukana vauhdissa..:hymy:

Luonteeltaan suht kovapäinen,nykyään rohkea ja iloinen tyttö. Ihana sohvanvaltaaja.Oltiin eilen 12 kilometrin juoksulenkillä,ja tänään turbodynamo saikin sitten tarpeeksi pyydeltyään miltei yhtäpitkän lenkin. Holskuissa rakastan ylikaiken tätä aktiivisuutta ja elämänintoa,ei kahteen kertaan tarvitse pyydellä elukkaa,aina siellä missä itsekin.

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 02.04.2014 klo 15:01  
+
0
Noniin, iskihän se todellisuus vasten kasvoja täälläkin. Holskulla todennäköisesti välilevytyrä, edessä 2-3vko häkkilepo kipulääkekuurilla. Sen jälkeen liikunnan lisäystä varovasti ja mahdollisesti magneettikuvauksiin. Näyttää hyvin todennäköiseltä, että Ykä jää näin 5,5-vuotiaana varhaiseläkkeelle harrastuksista. Voin sanoa että ottaa pannuun ja surettaa ihan tolkuttomasti. Mutta minkäs teet.
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Torstaina, 03.04.2014 klo 00:54  
+
0
Itseä myös harmittaa noitten muunnosristeytyspentueiden tekemisen hankaluus. Tätä ollaan tuskailtu hirveästi, mutta pieni toivonpilkahdus taitaa olla olemassa sen puolesta, että asiat ainakin jossain vaiheessa helpottuisivat.

Kurja tuo Ykän tilanne. Aktiivisen harrastuskoiran siirtäminen ennenaikaisesti eläkepäiville on kova pala. Toivottavasti saat kuitenkin Ykän kuntoon. :paijata: Muista ettei koira kaipaa kisoja ja kokeita. Tärkeintä on että se saa mielekästä puuhaa.

Tuota pitää itsellekin muistutella jatkuvasti. Luulen tuon karkkarin olevan onnellisempi kotikoirana kuin että hampaat irvessä väännettäisiin vesisateella tottista kentällä ja itkisin sisäisesti kun se ei vaan osaa ja pysty. Kun ei tarvitse välittää enää tekniikasta tai mistään muusta kuin siitä että kivaa piisaa, niin tuo koira on taas mitä ihanin treenikaveri. On alkanut sikailemaan ja mm. ryöstämään palkkaa, vaikka se ei ole mamman nynneröpallerona semmoista aikaisemmin uskaltanut tehdä. :nauru: Kokeet nyt ei ole mitenkään absoluuttisesti unohdettu, mutta tällä hetkellä haluan panostaa siihen, että tuo koira pysyisi suht oireettomana ja onnellisena. En halua rikkoa sitä yhtään enempää. Eihän tokon ALO ole mitenkään fyysisesti raskas koettelemus, mutta veisin kokeeseen mieluiten parhaassa mahdollisessa fyysisessä kunnossa olevan koiran.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Torstaina, 03.04.2014 klo 14:08  
+
0
Näinhän se on. Koetan ajatella positiivisesti siten, että on monia muitakin juttuja mitä voi koiran kanssa tehdä kuin ne, mitä olen jo tottunut tekemään. Hajutunnistejuttuja voisi ainakin alkaa treenaamaan - kaikenlaista sellaista, missä koira voi työskennellä rauhallisesti ja hötkyilemättä. Ja semmoisia missä ei ole mekaanisia, itseääntoistavia asentoharjoituksia. Jahka häkkilevosta selvitään, eiköhän me aleta puuhailla kaikenlaista. Alkujärkytys oli vain aikamoinen.
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 08.04.2014 klo 21:15  
+
0
Blogi sai uuden, keväisen ulkoasun! Siellä nyt muutenkin vähän yleistä pohdintaa tästä meidän tämän hetkisestä tilanteesta. Mutta Ykä on nyt ollut viikon pakkolevolla, ja kestää tilanteen aika hyvin. Vielä viikko tai kaksi jäljellä, sitten liikuntaa lisätään vähitellen. Onneksi on noita muitakin koiria, niin pääsee edes jotain harrastamaan. :hymy:

Ja Riisiksen penska oli vissiin tulossa tän kuun lopussa sinne kenneltreffeille? Että pääsen sitä sitten löllyttelemään siellä?
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 09.04.2014 klo 08:17  
+
0
Mä olen aina silloin tällöin käynyt lukemassa teidän ^ blogia, mielenkiintoinen, tykkään!

Löysin (pienellä avustuksella) Turusta erään kasvattajan ja käväisin hänen luonaan viikonloppuna, josta löytyi pitkäkarvainen versio. Oli todella mukavan oloinen koira ja sai pikku hepulit kun oli niin innoissaan uudesta tyypistä, jolta sai huomiota :nauru:

Ja tsemppiä täältäkinkojoteille ja Ykälle, ei tuollaista toivo kenellekkään. :neutral:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 09.04.2014 klo 10:30  
+
0
^^Juu, kyllä me ollaan tulossa. Siellä on lähes koko A-ryhmä paikalla. Etukäteen jo vähän hirvittää millaiset painit tuo katras pistää pystyyn. :nauru:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Torstaina, 10.04.2014 klo 15:48  
+
0
Kiitoksia tsempityksistä, kyllä tämä tästä. Kiva myös kuulla että blogi on ollut luettava ja että olet päässyt näkemään holskuja ihan omin silminkin. :nauru: nyt vaan lisää vettä myllyyn ja uusia koiria katsomaan!

Niin ja hei, jos joku tietää jonkun joka tietää jonkun, jota kiinnostaisi vuosikas kodinvaihtajaholsku, mulle voi laittaa yksäriä. Ei ole minun koirani niin en viitsi asiasta juurikaan julkisesti enempää huudella.

^ Jes, hieno homma! Ihanaa päästä näkemään A:ita, kiinnostaa nähdä miten ne ovat kehittyneet. Mulle tullee uusi penska ihan aikaisintaan ensi vuonna, jos eteen sattuu joku aivan tajunnanräjäyttävä yhdistelmä. Ei ole nyt mikään hirveä hoppu, joten voi katsella rauhassa ja valita huolella.
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 11.05.2014 klo 19:30  
+
0
Täällä holskua(kin) seuraavaksi "tosiharrastuskoiraksi" miettivä, hei vaan hei! :D

Eli tosissaan olisi jossain vaiheessa aikeita (Aikasintaan ensi keväänä) hommata uusi koira ja holsku pyörii mielessä. Mietityttää vain onko holskut tosiaan niin "huonoja" harrastuskoiria kuin kaikki antaa ymmärtää, eikä noilla noita tuloksiakaan kauheasti näytä olevan. En jaksa uskoa että holsku olisi huonoimmasta päästä!? Miksi niillä ei tunnu kuitenkaan käyttötuloksia olevan?

En ole juurikaan kuullut mitään hirveän mairittelevaa holskuista, mutta en silti ole vielä luovuttanut ennen kuin näen omin silmin eri yksilöitä tositoimissa! Haluan muodostaa oman mielipiteen :paapatus:

Etsinnässä olisi siis ihan (ensimmäinen)kisakoira jonka kanssa edetä mahdollisimman "korkealle". Koira jolla on hyvä moottori ja into tekemiseen, mutta ei ehkä niin räjähtävä kuin malikka. Jota sitäkin mietin. Ja rotikkaa :roll::nauru:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.05.2014 klo 19:31)

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 11.05.2014 klo 23:25  
+
0
^Hyvä holsku on hyvä koira siinä missä muunkin rotuiset, mutta paljon mahtuu myös vähemmän hyvää ja sitten sitä paskaakin joukkoon, niin kuin kaikissa muissakin roduissa. Sanoisin että hyvin tarkkaan kannattaa tehdä pohjatyö ja katsoa kasvattaja (ja tietty se yhdistelmä) sen mukaan minkälaisen koiran haluat. Tässä vaiheessa täytyy vielä tarkentaa, että itse en ole koskaan nähnyt kauhutarinoiden viripäätä hermokimppua joka pelkää ja puree kaikkea liikkuvaa ja liikkumatonta, vaikka olen nähnyt holskuja paljon (väittäisin nähneeni suurimman osan tällä hetkellä elossa olevasta Suomen populaatiosta). Suurin osa "haasteellisista" koirista on omistajiensa aikaansaannosta. Tietty voihan se olla että niitä viripäitä ei vain tuoda päivänvaloon...

Mun mielestä holskut ovat nostaneet ilahduttavissa määrin päätään harrastuskoirina. Eihän näillä hirveästi vielä tuloksia ole, mutta määräkin on aika pieni verrattuna moneen palveluskoirarotuun, joten harvalukuinen rotu hukkuu helposti siihen belgien, sakemannien, bortsujen ja rotikoiden massaan. Mitä nopeasti katsoin lyhytkarvaisten kasvattajien pentueita, niin lähes jokaisesta löytyy yksi tai useampi, jolla on tulos tokosta, pk-lajeista tai agilitystä. Näitä koiria näkee koko ajan enemmän ja enemmän mm. palveluskoirapuolella.

Rotu on yleistymässä nimenomaan harrastuskoirana. Aika paljonhan näitä vieläkin menee kevyeen harrasteluun, eli ilman koetavotteita, lähinnä takapihan sunnuntaitottistelua ja lenkkeilyä varten. Holskun ongelma onkin vähän semmoinen väliin tippuminen - tavoitteelliset (puhtaan siis SM-tasolla harrastavista) harrastajat eivät ole kiinnostuneet, mutta sitten näillä ns. sunnuntaiharrastelijoilla holsku menee jopa ehkä vähän hukkaan? Nämä ovat vähän semmoisia köyhän miehen malikoita. :nauru:

Ennen kuin päätät ottaa holskua, käy katsomassa mahdollisimman montaa eri koiraa. Älä tee päätöstä yhden tai kahdenkaan näkemäsi koiran perusteella, vaan käy esimerkiksi tapahtumissa, joissa on paljon eri muunnoksia ja eri kasvattajien koiria mukana. Esimerkiksi kesäkuussa 13.-15. päivä järjestetään holskujen pk-rotumestaruuskilpailut Kajaanissa ja elokuussa Tampereella on erkkari. En tiedä miltä paikkakunnalta olet, mutta kannattaa holsku-yhdistyksen sivuilta etsiä paikallisosaston yhteyshenkilö ja pyytää päästä mukaan treenihin.

Mulla itsellänihän on 3,5-vuotias karkkariuros ja puolivuotias lyhytkarvanarttu. Kumpikin koira on ihan erilaisia. Karkkari on maailman kiltein "mammanpoika" ja lyhytkarva on taas hyvin itsenäinen "minäminäminä"-henkinen ilopilleri. Karkkarin otin alunperin tarkoituksenani tutustua palveluskoirapuolen lajeihin ja harrastella puolitosissaan jotain kivaa lajia. Karkkari on tällaiseen tarkoitukseen ihan loistava koira! Mieluusti olisin ottanut seuraavaksikin koiraksi karkkarin. Itseasiassa haaveilin pitkään lk x kk -muunnosristeytyspentueesta, mutta koska sellaista ei ole tähän mennessä tullut, päädyin monen onnekkaan sattuman seurauksena lyhytkarvaiseen muunnokseen, jonka valitsin vain ja ainoastaan siksi koska yhdistelmä oli niin ainutlaatuisen hyvä.

Karkkari on sairastelun takia siirtynyt varhaiseläkkeelle palveluskoirapuolelta. Nyt tämän lyhytkarvatulokkaan kanssa on toiveissa edetä ihan sinne ylempiin luokkiin tokossa ja haussa, ehkä myös jäljellä. Todennäköisesti tässä suurin epävarmuustekijä on kouluttaja. Kun jotkut etenee lajeissa koiran mukaan, juniori joutuu tyytymään siihen mihin ohjaajan ominaisuudet riittää. :shifty:

Mulle voi laittaa yksäriä. :hymy:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 12.05.2014 klo 07:29  
+
0
Kiitos viestistä!

Olenkin tässä ollut yhteydessä muutamaankin kasvattajaan, yhtä kävin moikkaamassa mutta siitä tapaamisesta jäi vähän valju fiilis. Itse asun jyväskylän kupeessa, täällä ei ilmeisesti kovin paljon holskuharrastajia ole- jos oikein käsitin.

En ole kiireellä liikenteessä, tosiaan suunitelmat on vuodelle aikasintaan 2015 ja mieluiten jos sattuu kohdalle niin kesälomiksi. Miksi vaihtaa rotikasta täysin uudenlaiseen koiraa, se on aika iso juttu, mutta haluaisin räjähtävämmän ja hyvämoottorisen harrastus/-kisakoiran. Sellaisen joka syttyisi tekemään mitä vaan missä vaan. Malikkahan olisi tälläinen, mutta en sitten tiedä onko ne liian nopeita ja "räjähtäviä" tälläiselle jolla ei ole paimenista mitään kokemusta :D Toisaalta on tälläisiä rotikoitakin ja yhden nartun tulevaa pentuetta on minulle tarjottu, josko siitä pentu. Siinä suvussa kulkee koiran iloinen tekeminen ja hyvä moottori..

Hitsi, miksi ei voisi ottaakaikkia rotuja yhden kappaleen ;)
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 12.05.2014 klo 11:59  
+
0
^Itseasiassa Jysväskylästä ja sen lähialueelta löytyy aika paljonkin holskuja. En tähän hätään muista onko karkkareita, mutta pitkätukkia ja lyhytkarvaisia löytyy. Niillä taitaa olla FB:ssä oma keskusteluryhmänsäkin, ellen väärin muista.

Mä sanoisin että holsku on kiva harrastuskoira siinä mielessä, että ne ovat nopeita ja vilkkaita, mutta eivät kuitenkaan niin äärimmilleen jalostettuja "purukoiria" kuin malikat. Terävyyttähän näistä löytyy, joten ei pidä luulla, että nämä olisivat jotain pehmonalleversioita malikoista, vaan ehkä hieman hillitympiä?

Holskujen hermorakennettahan on hirveästi kritisoitu ja onhan se totta että parantamisen varaa on, mutta en ole nähnyt yhtäkään holskua joka olisi oikeasti täysin puuttellinen hermojensa osalta siinä mittakaavassa, että elämä olisi täyttä katastrofia ja vastoinkäymisiä.

Suosittelen kesäkuussa matkaa Kajaanin rotumestiksiin! Sieltä löytyy varmasti monta potentiaalista harrastuskoiraa. :hymy:

Mua voi tosiaan lähestyä yksärillä jos kaipaat lisäinfoa esim. kasvattajista tai koirista.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 12.05.2014 klo 16:51  
+
0
Tiedän yhden mahdollisen lk x kk -yhdistelmän, joka todennäköisesti tulee ensi vuonna jos on tapahtuakseen :shhh:

Minulle tuli lk holsku alunperin harrastelukäyttöön, eli halusin koiran jolla voi kokeilla mitä tahansa lajia. Ja juuri semmoisen koiran sain. Ykä tykkää ihan mistä tahansa mitä sen kanssa tehdään ja se tekee kaiken sata lasissa. Sitä ei tarvitse sytytellä ja se nauttii joka lajista. Maastossa se on älytön tykki (haku) ja tokon jatkuvat toistot eivät haittaa pätkääkään. Se rakastaa kaikkia ihmisiä ja sen häntä heiluu aina.

Mikäli otan vielä koiran Ykän jälkeen, se on aika todennäköisesti myös lk holsku. Ykän kanssa esteeksi nousivat terveysongelmat ja laukausalttius, joten niiden kanssa kannattaa olla tosi tarkkana mahdollista yhdistelmää etsiessä. Holskuilla on ongelmia erityisesti selän kanssa, ja ne tulevat ilmi vasta myöhemmällä iällä. Parivuotiaana otetut kuvat eivät välttämättä pidä paikkaansa 5-6v koiralla, ja ulkomailla selkiä harvemmin edes tutkitaan. En nyt halua mitenkään säikytellä, mutta oma 5,5v koirani on varhaiseläköitymässä harrastuksista selkävaivojen vuoksi. Toki terveysongelmia on muillakin roduilla, ei sillä.

Ja jos nyt vielä laitetaan päivitystä Ykästä, niin ensi viikolla ollaan menossa neurologille. Sieltä ehkä lisää röntgenkuvia ja mahdollisesti magneettikuvaus, jos siltä vaikuttaa. Yritetään nyt kunnolla selvittää, mikä siellä oikein mättää.
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 12.05.2014 klo 16:52  
+
0
^^Olisiko muuten mitään ideaa järkätä joksikin päiväksi myös jotain yhteislenkkiä mestiksien yhteyteen? Tai no, eihän holskuja täällä Kajaanissa nyt aivan vietävästi ole (nopealla laskulla 7), mutta kaiketi tulossa on muutamia?

Ja onko noista mestiksistä osallistujalistaa nähtävissä missään?
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.05.2014 klo 16:52)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: HOLLANNINPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 12.05.2014 klo 17:46  
+
0

kojotei kirjoitti:

Tiedän yhden mahdollisen lk x kk -yhdistelmän, joka todennäköisesti tulee ensi vuonna jos on tapahtuakseen :shhh:

Mä meinasin tulla sanomaan samaa :nauru: Tuttu holsku immeinen tästä viime viikolla uutisoi.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 15
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 08:00)