Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 22.04.2010 klo 12:43

Kääpiöpinserit

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 9

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KääPIöPINSERIT - Tiistaina, 17.08.2010 klo 08:49  
+
0
^Onnittelut uudesta perheenjäsenestä ja tietysti myös hyvästä rotuvalinnasta. :wink:

Onko sinulle tulossa uros vain narttu, b&t vai punainen? :)

Tänne on sitten ehdoton velvollisuus laittaa vauvakuvia, kun pentu kotiutuu. :nauru:
kääpin uros -09
shelam uros -16

Anzu79

Anzu79
Viestimäärä: 8

VS: KääPIöPINSERIT - Tiistaina, 17.08.2010 klo 15:36  
+
0
b&t uros ja kyllä ehdottomasti laitan sitten kuvia. Nytkin minulla on muutama kuva, mutta en laita niitä nyt tänne, kun ei ole minun ottamia.

Anzu79

Anzu79
Viestimäärä: 8

VS: KääPIöPINSERIT - Lauantaina, 28.08.2010 klo 19:55  
+
0
Tänään saapui pikkuinen meille :) Olen sitten siivonnut kameran johonkin hyvään paikkaan kun en löydä sitä mistään :( No koitan pikaisesti etsiä ja laittaa meidän touhottajasta kuvia.

Wmme

Wmme
Viestimäärä: 1

VS: KääPIöPINSERIT - Tiistaina, 31.08.2010 klo 22:10  
+
0
Moi kaikki!
Meiltäkin löytyy ihana 3v kääpiöpinseri poika ja nyt kaipaisinkin vinkkejä turkin hoitoon! Iho vaikuttaa kuivalta, ja osittain on pieniä "kaljuja" kohtia, joihin ei oikein karva näytä kasvavan... :( Onko teillä jotain vinkkejä esim ruoan suhteen tai shampoon? Eläinlääkärissä kävin, mutta oli niin kiireellinen ettei kerennyt perehtymään asiaan :( (Tuli yhtäkkiä kiireellinen sairastapaus toiselle eläimelle). Kehotti vaihtamaan ruokaa ja kokeilemaan jotain apteekista saatavaa shampoota. Lohiöljyäkin olen joskus antanut, mutta ei oikein pojalle maistunut... Kiitos jo etukäteen :)

Anzu79

Anzu79
Viestimäärä: 8

VS: KääPIöPINSERIT - Keskiviikkona, 01.09.2010 klo 21:14  
+
0
Kuinka vaikeeta on ottaa kuva koirasta :O Toi adhd ei pysy hetkeekään paikoillaan (muuta ku nukkuessaan) :D Ja arvaatteko kuinka kävi kameran kanssa... en löytänyt sitä mistään ja tänään kävin ostamassa uuden. Se vanha kamera sit löyty välittömästi sen jälkeen, kun aloin etsimään muistikorttia kaapin kätköistä. No nyt on sit kaksi kameraa.


Kävin tänään lainaamassa kasan koirakirjojakin kirjastosta. Pitää alkaa lukemaan ja opiskelemaan :)

hennir

hennir
Viestimäärä: 30

VS: KääPIöPINSERIT - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 15:36  
+
0
Mulla on hoidossa (määrittelemättömän ajan) kaverin kääpiöpinserimummu Nekku. :) Nekku on 10,5-vuotias, mutta ikäisekseen kovin vetreä ja reipas.



Stella3

Stella3
Viestimäärä: 129

VS: KääPIöPINSERIT - Torstaina, 23.09.2010 klo 13:29  
+
0
Tammikuun viimeisellä viikolla / helmikuun ensimmäisellä viikolla tulee pentu! Kasvattaja otti yhteyttä ettei nartun juoksut alkaneet silloin kun aateltiin, mutta toinen narttu astutettiin ja siihen pentueeseen meille saattaisi syntyä musta uros. Viikkoa myöhemmin myös alkoi juoksut saman kasvattajan toiselle nartulle kenen pennuista olimme kiinnostuneita. Eli nyt on kaksi pentuetta kahden viikon sisällä toisistaan syntymässä, joten mahdollisuudet saada vuoden vaihteen jälkeen oma kääkkä on todella hyvät!

Kuinka paljon uskallan hankkia tavaroita etukäteen? :nolo: Kupit ja ruoka-alusta löytyy jo. Pedistä mietin että kannattaako hankkia kerralla iso vai ensin pieni? Kuitenkaan kun kääkästä ei mikään monsteri kasva..
Kääpiöpinseri Rico 23.11.2010 ->

Ricon blogi

Natashja

Natashja
Viestimäärä: 9

VS: KääPIöPINSERIT - Perjantaina, 24.09.2010 klo 18:53  
+
0
Joku näistä kolmesta on meidän :love: Viikonloppuna päästään pentuja katsomaan.

New Limit's kääpiöpinserit

Stella3

Stella3
Viestimäärä: 129

VS: KääPIöPINSERIT - Maanantaina, 27.09.2010 klo 22:20  
+
0
Tässä innossani rohmuan jo etukäteen pennulle kaikkea, mutta tuli mieleen että voiko pennulle ostaa esim nahkapannan joka sopis sille myös aikuisena? Ja voiko kääkkäpentu kulkea pannassa vai pitäskö olla valjaat? (oonkohan jo kysyny tätä :eek:)
Kääpiöpinseri Rico 23.11.2010 ->

Ricon blogi

nennuska

nennuska
Viestimäärä: 4

VS: KääPIöPINSERIT - Torstaina, 30.09.2010 klo 08:44  
+
0
Sellasta oon pohtinut, kun kääpiöpinserin hankinta hyvinkin mahrollista tässä lähiaikoina..
Löytyykö teiltä remmissä haukkujia? tai muuten vaan , onko rotu kova haukkumaan ns"turhasta"? ja kuinka helposti tämä herkkähaukkuisuus on pois kitkettävissä?

Olen nähnyt paljon iiiihania yksilöitä mutta kaverillani tuo pinseri on .. aika kuriton :ttou:
se heräilee aamuisinkin haukkumaan ihan vaan haukkumisen ilosta! remmissä räköttää kaikki vastaan tulevat autot,koirat,pyörät??? :mietiskel:
oon miettinyt et johtuisko se vaan tosta pentuiästä..tai vaan siitä että kurinpito ei oikeen onnistu:shhh: ??

ihanalta rodulta muuten niin vaikuttaa, mutta tuo räksytys asia vaan vaivaa.
itse kun EN_VOI_SIETÄÄ_ että koira haukkuu joka ikistä asiaa.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KääPIöPINSERIT - Torstaina, 30.09.2010 klo 21:11  
+
0
^^Kannattaa varautua siihen, että pannan joutuu vaihtamaan myöhemmin. Jo pelkästään kasvuvaihe kasvattaa pannan kokoa vähintään yhdellä, ja varsinkin urokset keräävät kaulan alueelle niin paljon massaa, että todennäköisesti vielä tästäkin saa siirtyä yhtä numeroa isompaan pantaan. Itse en ole yhtään valjasihmisiä (minusta pannan kautta saa koulutusmielessä paremman tuntuman koiraan), joten pantaa ollaan käytetty pienestä pitäen. Pentuna poitsulla oli solkipanta, sen jälkeen pääsääntöisesti puolikurkkareita, koska solkipannan jatkuva käyttäminen kuluttaa kääkän kaulan alueen karvoja tehokkaasti. Ja puolikurkkari on kätevän nopea sujauttaa kaulaan ja siitä pois. Meillä puolikuristava ei siis kurista, vaan tiukimmillaan on koiran kaulan ympärysmitan kokoinen.

Ja sitten siitä haukkumisesta. Sanoisin, että pitkälti koulutuskysymys, toki toiset ovat herkkähaukkuisempia kuin toiset. Itsekään en voi sietää tarpeetonta ylimääräistä räkytystä. Kääkkä on siinä mielessä mukava rotu, että nämä harvemmin haukkuvat huvikseen, vaan haukkuminen on vahtikoiratyyppistä "ilmoitan tästä asiasta". Mutta kääkkä ei yleensä kuulu niihin koiriin, jotka haukkua räkyttävät menemään kun on tosi kivaa tai ihan lämpimikseen (niin kuin vaikka monien spitzien näkee tekevän). Kääkästä saa todella hiljaisen kaverin, jos haukkumista rajoittaa jo pennusta saakka. Ikinä siihen ei saa kannustaa vaan koiralle kannattaa tehdä selväksi, että haukahtelu ei ole toivottua. Meillä poitsun haukkumiset rajoittuvat käytännössä siihen, että voi puhahtaa joskus ovikellolle tai postille, mutta muuten tuosta ei juurikaan ääntä lähde. Kerrostalossa poitsu on asunut koko ikänsä, eikä koe tarpeelliseksi ilmoitella mistään kerrostalon rappukäytävän äänistä, ulkona haukkuvista koirista, tai mistään muustakaan. Remmissä ei rähistä, vaikka vastaantuleva koira niin tekisikin.
kääpin uros -09
shelam uros -16

nennuska

nennuska
Viestimäärä: 4

VS: KääPIöPINSERIT - Perjantaina, 01.10.2010 klo 16:34  
+
0

sliippi kirjoitti:


Ja sitten siitä haukkumisesta. Sanoisin, että pitkälti koulutuskysymys, toki toiset ovat herkkähaukkuisempia kuin toiset. Itsekään en voi sietää tarpeetonta ylimääräistä räkytystä. Kääkkä on siinä mielessä mukava rotu, että nämä harvemmin haukkuvat huvikseen, vaan haukkuminen on vahtikoiratyyppistä "ilmoitan tästä asiasta". Mutta kääkkä ei yleensä kuulu niihin koiriin, jotka haukkua räkyttävät menemään kun on tosi kivaa tai ihan lämpimikseen (niin kuin vaikka monien spitzien näkee tekevän). Kääkästä saa todella hiljaisen kaverin, jos haukkumista rajoittaa jo pennusta saakka. Ikinä siihen ei saa kannustaa vaan koiralle kannattaa tehdä selväksi, että haukahtelu ei ole toivottua. Meillä poitsun haukkumiset rajoittuvat käytännössä siihen, että voi puhahtaa joskus ovikellolle tai postille, mutta muuten tuosta ei juurikaan ääntä lähde. Kerrostalossa poitsu on asunut koko ikänsä, eikä koe tarpeelliseksi ilmoitella mistään kerrostalon rappukäytävän äänistä, ulkona haukkuvista koirista, tai mistään muustakaan. Remmissä ei rähistä, vaikka vastaantuleva koira niin tekisikin.



Kiitos vastauksestasi.
Mikä/mitkä olisivat hyviä keinoja estää koiran turhanpäiväiset räksytykset esim remmissä jne?
Olen miettinyt jos se johtuisi koiran epävarmuudesta muita kohtaan.
Jos pennun totuttaa toisiin koiriin, niin pieniin kuin isoihinkin, ja erilaisiin ääniin, tilanteisiin ja paikkoihin, auttaako se siinä että koira ei ryhdy räköttäjäksi?
Kaverini koira meinaan on jo puoli vuotias, ilman toisia koirakontakteja tai montaakaan vierasta ihmistä jne. olen kaverille tästä yrittänyt sanoa, mutta turhaan.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KääPIöPINSERIT - Perjantaina, 01.10.2010 klo 17:00  
+
0
^Juuri noin. Kääkkä kuuluu niihin rotuihin, joiden sosiaalistamiseen (niin ihmisten kuin koirien osalta) kannattaa todellakin panostaa. On ihan tyypillistä, että kääkkä on varautunut vieraita kohtaan (tervepäinen kääkkä on joko avoin tai välinpitämätön vieraita kohtaan, arastella sen ei kuulu), ja huono sosiaalistaminen saattaa kääntää tämän arkuudeksi tai liialliseksi epävarmuudeksi. Epävarma koira kokee tarpeelliseksi puolustaa itseään ja/tai omistajaansa vierailta koirilta rähjäämällä. Itsevarma koira ei rähähdä, vaikka vastaantuleva tätä tekisikin. Samoin dominoivempi koira (ja kun arvojärjestys ei ole kohdallaan) voi kuvitella, että ryhmän turvallisuus on sen harteilla, joten remmirähjääminen saattaa heijastella myös puutteellista kuria.

Lisäksi kannattaa opettaa koira ohittamaan niin, että se on kiinnostuneempi sinusta kuin toisesta koirasta. Remmissä ei kannata päästää haistelemaan vaan tutustumiset kannattaa hoitaa vapaana, jos suinkin mahdollista. Itse tein sen virheen, että päästin junnun tutustumaan muihin koiriin lenkillä hihnassa sen ollessa vielä pentu ja on ollut uskomattoman kova työ saada sitä vähentämään toisiin koiriin kohdistuvaa kiinnostusta (lenkillä - treenikentällä en sentään samaa virhettä tehnyt :). Lopputuloksena tuli todellakin koirasosiaalinen koira, vähän liiankin, mutta tuon asian olisin tehnyt toisin, jos ajassa voisi palata taaksepäin. :nauru:

Mutta paljon positiivisia kokemuksia alle sekä ihmisistä että koirista, niin siitä se lähtee! :)
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.10.2010 klo 17:01)

nennuska

nennuska
Viestimäärä: 4

VS: KääPIöPINSERIT - Perjantaina, 01.10.2010 klo 23:45  
+
0
aivan! Olen huommannut pienten koirien eron siinä,
mikä on koulutettu ja mikä ei. Tuntuu että pienten koirien
omistajat eivät viitsi pikkuistaan komentaa,varsinkaan
kun se on niiiiiin söpö pentu jonka haukkuminen oli vain
pientä mölinää..toisin kyllä on nyt, kun koira on melkeen
vuoden vanha ja oikeesti haukkuu tilanteessa kuin tilanteessa-epävarmuuttaan.
Harmittaa kyllä kun kaveri on antanut koiralleen ylivallan,vaikka
hän ei itse sitä tunnu ymmärtävän !
Toivottavasti sivusta seuranneena toisen kasvatusvirheitä itse osaan sitten tulevaisuudessa
kasvattaa yhteiskunta kelpoisen kääkän.... :)

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: KääPIöPINSERIT - Lauantaina, 02.10.2010 klo 16:07  
+
0
Minä voin osallistua tähän keskusteluun kuvasaasteen muodossa, sillä siskollani on tässä kuussa 3 vuotta täyttävä kääkkäterroristi Urho. :hymy: Uuven kanssa tulee tosin vietettyä niin paljon aikaa, että se kuuluu ihan samaan laumaan oman labbikseni kanssa. En ole yhtään knääpiöpinseri-ihminen, mutta Urkki on kyllä saanut musta aika vahvan otteen. Se on kuin oma koira.
Outoja otuksia nämä kääkät. :nauru:

Uuve on tulta ja tappuraa, pieni pippurinen pakkaus. :hymy: Vauhtia sillä riittää vaikka muille jakaa ja vapaana rallaaminen onkin sille elämän suola. Se rakastaa juoksemista yli kaiken. Hitaasti, nopeasti tai siltä väliltä, kunhan saa juosta. :nauru: Oman ongelmansa tähän tuo Urhon kylmänarkuus. Vaikka sillä olisi millaiset vällyt päällä, on talvisin sen mielestä ihan liian kylmä tehdä mitään. :roll: Koita siinä sitten liikuttaa kääkkää, kun se on sitä mieltä että kuolee varmasti kylmyyteen. :D Lempparipaikka nukkua onkin tästä johtuen visusti peiton alla lämpimässä. Mitä paksumpi peitto, sitä mukavampaa.
Kovin ihana pakkaus se on ja ulkonäöltään siro pikku tirriäinen. :hymy:

Eiköhän nyt ole höpötetty tarpeeksi, kuvien aika:






Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: KääPIöPINSERIT - Lauantaina, 02.10.2010 klo 16:40  
+
0
Pakko vielä laittaa pari kuvaa. :nauru:

Se oli niiiiiin pieni joskus:


Tässä mukana kaverin labbis:








Heppoihin tutustumassa:


NENÄ!


Pyydän anteeksi, en näköjään osaa hillitä itseäni. :nolo: Ei tuota koiraa yhtään kuvattu ole...
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014
(Viestiä on muokattu lauantaina, 02.10.2010 klo 16:42)

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: KääPIöPINSERIT - Lauantaina, 02.10.2010 klo 18:59  
+
0
Eve kävi luonnetestissä tuossa vajaa kuukausi sitten:

Toimintakyky -1 pieni
Terävyys +2 suuri ilman jäljelle jäävää hyökkäyshalua
Puolustushalu +3 kohtuullinen, hillitty
Taisteluhalu +2 kohtuullinen
Hermorakenne +1 hieman rauhaton
Temperamentti +1 erittäin vilkas
Kovuus +1 hieman pehmeä
Luoksepäästävyys +3 hyväntahtoinen, luoksepäästävä, avoin
Laukauspelottomuus +++ laukausvarma
+113p

Ja pari kuvaa tältä viikolta. :)



dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

nennuska

nennuska
Viestimäärä: 4

VS: KääPIöPINSERIT - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 19:31  
+
0
IHANAT URHO & EVE :love:

mä meen huamenna tutustumaan tarkemmin rotuun yhteen kenneliin ... :cool:
siellä on myös pentue.. saa nähdä koska itellä kans on pinsku :kieli:

senicitas

senicitas
Viestimäärä: 1

VS: KääPIöPINSERIT - Tiistaina, 05.10.2010 klo 16:11  
+
0
Terve kaikille kääkkä immeisille. En olekkaan täällä vuosiin pyörinyt :). Pari vuotta sitten kävin täällä ahkerasti ja käyttäjätunnuskin oli joku ihan muu. Täällä on ihan kivasti porukkaa. Hauskaa alkanutta syksyä kaikille!

Stella3

Stella3
Viestimäärä: 129

VS: KääPIöPINSERIT - Maanantaina, 11.10.2010 klo 12:12  
+
0
Hei kysymys koskien kääkän karvaa. Anoppi ei oikeen tykkää kääkkähankkeestamme koska on itse astmaatikko. Hänen mielestään aluskarvattomat koirat eivät allergisoi (on siis väärässä mutta ei usko sitä..). Viikonloppuna hän kysyi onko kääkkä aluskarvaton. Enpäs osannut kysymykseen vastata, joten te kääkän jo omistavat, miten asia on?
Kääpiöpinseri Rico 23.11.2010 ->

Ricon blogi

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 03:30)