Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 09:54

Karjalankarhukoirat

Siirry sivulle: 1 2 3 4

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

KARJALANKARHUKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 09:54  
+
0
Eli jatketaas karhukoirapulinaa uudistetussa kc:ssa :)

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 19:14  
+
0
Olenpa taas pennunhoitopuuhissa, kun kasvattajatutullamme on neljä 5-viikkoista karhukoiranpentua kasvamassa ja kun ovat itse reissussa :) Uteliata lyllertäjiä jo ovat ja luonne-erot alkavat olla selvästi esillä. Kauniita pentuja, niin kuin aina karhukoirat vaaveina. Helmelle olen tahtomattani pennunhajua kantanut, että toivottavasti ei taas valeraskaus tule, kun entisestä on suurin piirtein päästy. Ja kapi on parantunut ja karvat palanneet! :jjei: Luulenpa, että Helmelle silloin viimeistään tulee valeraskaus, jos meille bordercollien pentu kotiutuu tässä lähitulevaisuudessa.:roll: Mikäli neiti siis päättää ottaa jonkinlaisen äidinroolin. Toivottavasti ei, sillä pennussa tulisi olemaan jo tarpeeksi tekemistä.

Karva on miltei kokonaan vaihtunut, joka ei kyllä yhtään haittaa, kun nythän on jo niin lämpimiä ilmoja. Ollaan Helmen kanssa muutaman kerran käyty pyörälenkillä, mutta täytyy myöntää, että se on helpompaa ja nopeampaa yksinään. Helmi nimittäin vähän väliä pysähtyy nuuskimaan ja autot pitää totta kai odottaa. :kieli:

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 20:56  
+
0
Ehditkö sen vanhan palstan kattoa? Vastasin siulle, mut en enää muista mitä :)
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 20:52  
+
0
^En kyllä ehtinyt vastata ja vanhoja, ihania kc-ketjuja ei näyttäisi enää löytyvän, joten nyt ollaan lopullisesti tämän uuden armoilla. :roll: Oliko asia sitten tärkeäkin?

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 21:16  
+
0
Ei varmaan. Jossain vaiheessa ne vanhata palstat taitaa tulla luettavaksi, jos nyt muistan oikein jostain lukeneeni.
Sehän tais olla siellä, et mein eka näyttelyreissu Islan kanssa meni hyvin. ROP-pentu ja KP vielä siihen päälle :nauru:
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 21:47  
+
0
^Vautsi, Islalla lähti sitten näyttelyura hienosti käyntiin. :peukku: Kaunis se kyllä onkin, mitä olen kuvia katsonut. Siis missä te kävitte näyttelyssä?
Minäkin olin ajatellut Helmen ilmoittaa tällä pidettävään vuosittaiseen näyttelyyn, mutta enpä sitten viitsinytkään, kun eihän siitä ole meille mitään hyötyä, kun neitiä tuskin tullaan koskaan kokeissa käyttämään. Eikä se ole edes missään timmikunnossa nyt, kun hieman pyöreähkö on ja karvanlähtöaikakin. Vaikka olisi se karva varmaan ehtinyt vaihtua toukokuun alkuun mennessä. EH:n se sai ollessaan vuoden ikäinen, seuraavana vuonna sitten tosin H:n. Enempää ei virallisia näyttelyitä olekaan meillä takana. Olenkin tainnut tämän kyllä kertoa jo useampaan otteeseen. :hymy:
Minun pitäisi yrittää muistaa laittaa nyt muutamia kuvia koneelle ja pistää teille näytille, joissa Helmi pitää hauskaa ainoan koirakaverinsa kanssa. :nauru: Kun senkin vain saisin aikaiseksi. :roll:

Hitto tätä uutta kc:ta kun pitää aina moneksi minuutiksi jäädä miettimään, minkä hymiön sitä laittaisi. :kieli: Mutta ehkä se siitä, kun nuo oppii muistamaan ja tulee tutuksi.

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Tiistaina, 13.04.2010 klo 20:02  
+
0
Oli ihan täs kotinurkilla Lappeenrannassa. Mikillä on kans EH sekä 2x H. Eikä sille tuskin muuta saada, kun on liian vaaleat silmät sekä valkoisessa mustaa seassa. Mut jos tuon Islan kanssa sit olis mahdollisuuksia muuhunkin.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 21:54  
+
0

Kokeilenpas toimiiko tämä kuvan linkitys mulla :roll: Mä oon niin huono käyttämään näitä teknisiä laitteita. Vauhtikuva Helmestä on (muistaakseni :eitietoo:) viime kesältä, tai sitten sitä edelliseltä. Voin yrittää laittaa uudempiakin.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.04.2010 klo 21:55)

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 22:03  
+
0
Jaa ei toimi :mad: Miten noita kuvia oikein saakin linkitettyä suoraan viestiin? Painoin kyllä että 'kuva' ja laitoin linkin yhdeltä sivulta, mutta, kun ei pelaa niin ei pelaa :roll: Tympäsee kun koskaan ei mikään onnistu tietokoneella. Voisin suosiolla pysyä erossa kaikesta vaikeammasta hommasta koneella.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 22:17  
+
0
^Petsiestä ei pysty linkittämään kuvaa kuvana, jos olen oikein ymmärtänyt.
Tästä tais olla aikuistenpalstan koirakuvaketjussa jotain puhetta.


// Jeps, niin oli. Kopio kommentista:

lallimus kirjoitti:
Petsiestä ei voi kopsata niiden kuvien linkkejä, koska se antaa vain koko sivun osoitteen mikä luonnollisesti ei näy täällä :)

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.04.2010 klo 22:23)

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Torstaina, 13.05.2010 klo 11:58  
+
0
Mitäs tänne kuuluu? Meillä on jo melkein kesä ja uus upea kesäturkki neitillä :) Helmi on kyllä nyt niin loistokunnossa, että ihan harmitti kun en näyttelyyn vienyt. Olin lauantaina katsomassa paikallista koiranäyttelyä, hienoja karhukoiria ja muitakin rotuja oli kehään viety. Ilmoittautuminen oli jo kuukausi ennen näyttelyä ja Helmi ei ollut sillon edustavimmillaan (karvanlähtö, hiukka pyöreys talven jäljiltä) niin enpä viitsinyt lähinnä sen takia ilmottaa, kun ei oltais varmaan pärjätty. Mutta jospa sitten ensi vuonna kun tuo ei vielä ihan vanhus ole. :nauru: Helmi on meillä pihalla viihtynyt vaan varjossa, kauhea kuuma toisella kun tuo kesä tuli niin yllättäen. Pitäis alkaa pikkuhiljaa uittamaan neitiä, tosin takapihalla on sellanen rapakko missä on kahlailtu ja namuja heitetty.
Tänään kun vein viltin pihalle niin toki Helmi heti säntäsi siihen etten saanut koko vilttiä edes levitettyä. :roll: Sitten me makoilitiin siinä :) Ihanan eläväinen tuo Helmi on, se on edelleen sellainen päivänpiristäjä :enkeli:

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Torstaina, 13.05.2010 klo 20:59  
+
0
Meillä Miki vaihtaa karvaa, mutta Isla ei ole vieläkään aloittanu karvan vaihtoa. Tänään meinas sit tukehtua kuumuuteen, kun kantaa ihan järkyttävän paksua turkkia.

Vedettiin tässä pari päivää sitten jälki karhunrasvalla noille. Isla meni ku vanha tekijä nenä maata pitkin koko jälken. Miki sit nosti nenän pystyyn ja käveli oikopolkua pitkin kaadolle. Eli huomaa kumpi on ilmavainuinen ja kumpi ottaa jäljestä.

Isla on ihan tosi arka uusien ihmisien kanssa. Meni Parikkalassa viikko sitten maahan ja yritti paeta kun tuomari teki tuttavuutta :/ Nyt pitäs käydä mätsäreissä ja muutenkin käydä näyttäytymässä jossain tapahtumissa mihin saa mennä koiran kanssa.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Riikka

Riikka
Viestimäärä: 6

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Torstaina, 10.06.2010 klo 13:18  
+
0
Tää on taas tätä. Pari kk vierähtää niin nopeasti, että huh huh. Ja mä en vaan osaa käyttää koirat.comin uutta keskustelupalstaa. Koitin vanhalla tunnuksella rekisteröityä, mutta eihän siitä tullut mitään. Oletan, että kaikkien pitää siis uusia tunnuksensa... Jos ei, niin sitten mulla on kaksi tunnusta ja oon vaan ryssinyt jotain!

Mutta asiaan: meille Riesa voi oikein hyvin, turkki kiiltää ja elämä maistuu! Ja heinäkuussa meille tulee pieni perheenlisäys: meille muuttaa pieni länsigöötanmaanpystykorvanarttu Tuittu :) Kahden neidon talous kasvaa siis vielä yhdellä tuitturalla...

Voi Islaa! Toivottavatsi rohkaistuu! Mekin mennään tänään Riesan kanssa mätsäreihin kaverin pennun tueksi. Saa nähdä miten Riesa käyttäytyy kehässä...Pistää varmaan nukkumaan, kun ei se hirveästi yleensä hälinästä välitä. Saa nähdä, mitä "tuomarit" tykkää meidän rouvasta! :D
Vm. 1989 oleva pohojosen tyttö, nykyisin turkulaistunut opiskelija. Elämää eteenpäin viemässä karjalankarhukoira Mustakummun Riesa 13.03.2005 ja länsigöötanmaanpystykorva Konnunkodon Hilda Piukkapaula "Tuittu" 22.05.2010, joka saapuu päiviämme ilostuttamaan heinäkuussa 2010.
Kotona vanhemmilla itäsiperianlaika Kuopus Nadja 26.01.1997.
(Viestiä on muokattu torstaina, 10.06.2010 klo 13:20)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Torstaina, 10.06.2010 klo 14:57  
+
0

Riikka kirjoitti:

Tää on taas tätä. Pari kk vierähtää niin nopeasti, että huh huh. Ja mä en vaan osaa käyttää koirat.comin uutta keskustelupalstaa. Koitin vanhalla tunnuksella rekisteröityä, mutta eihän siitä tullut mitään. Oletan, että kaikkien pitää siis uusia tunnuksensa... Jos ei, niin sitten mulla on kaksi tunnusta ja oon vaan ryssinyt jotain!


Kaikkien EI pidä uusia tunnuksia :wink: tai ei ainakaan heti palstan uusiutumisen jälkeen pitänyt. Vanhat nickit pidettiin varattuina entisille keskustelijoilla, mutta se varaus päti vain jos nicki + e-maili osoite olivat samat kuin vanhassa. Tänne kuitenkin piti rekisteröityä kokonaan uudelleen.

Nyt tää "varaus" on jo poistettu ja kuka tahansa voi rekkauta millä tahansa vapaalla nickillä.

Mun mielestä sun tiedoissa ei ole kahta nickiä, mutta jos haluat että tarkistetaan, niin laita mulle yksärillä se vanha?

Sori karhukoirat, meni mun höpötys ihan ot:ksi :shifty:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 21:51  
+
0
Kieltämättä tää uus keskustelupalsta tuntuu joskus tosi kummalliselta käyttää, kun oli tottunut siihen vanhaan ihanaan kc:en...:eitietoo:
Onnea Riikka perheenlisäyksestä, mitä karhukoiria teillä nyt siis olikaan? Minkä nimisiä, ikäsiä...? Sori en kyllä nyt muista yhtään, vaikka olisitkin joskus kertonut. :nolo: Meillekin on toivon mukaan lähitulevaisuudessa odotettavissa perheenlisäystä, täällä ollaan bordercollien pentua etsimässä :) Haave kesäpennusta jäi toteutumatta (ainakin näillä näkymin :roll:) mutta jospa sitten syksyllä tärppäisi.
Meillä kai tuo Helmi näyttää jo ihan vanhalta. :roll: Kasvattajakin sanoi, että se näyttää naamaltaan jo ihan vanhalta koiralta. :kieli: Ja mä olen huomannut ihan saman. Onhan se jo käytökseltäänkin aika eläkeläinen, niin laiska ja rauhallinen, liian rauhallinen mun makuun :p Ja Helmi täytti maaliskuussa vasta 7. Oon tässä miettinyt, että kuinkahan kauan sillä on enää vuosia jäljellä, kun sen emäkin lopetettiin keväällä 9-vuotiaana, tai no melkein 10. Ja isäkin on jo kuollut, myöskin noin 9-vuotiaana. :eek: Hirveä ajatella jos siitä pitäisi jo muutaman vuoden sisällä luopua. Mutta onhan Helmillä toki aika toimelias ja seurallinen elämä, että se pysyy suht virkeänä. Ja toisaalta Helmin mummi taas eli 14-vuotiaaksi, että ehkäpä sitten meidän Hemppakin... Mutta eipä mulla vielä kannata niin kauaksi ajatella, eletään nyt tässä hetkessä :)

Riikka

Riikka
Viestimäärä: 6

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Perjantaina, 18.06.2010 klo 15:12  
+
0
Olin kirjoittanut rekisteröityä, vaikka tarkoitin kirjautua :roll: Oh well... Vanha pää toimii taas. Hyvä jos on se vanha sitten jossain muilla mailla eikä täällä pyöri kahta saman henkilön tunnusta. Taisi sekin olla mallia etunimi+sukunimi tjms... Antaa olla unhokssa! :D

Misteli: Mulla on siis tämä turkulaistunut "seurakoirakarhukoira" Riesa :) Tyttö täytti maaliskuussa viisi ja vähän alkaa naamassa näkymään arvokkaasti harmaantuvia karvoja. Edelleen näyttää neiti kyllä ikäistään nuoremmalta. Lempipuuhaa omalla pihalla hääräily (asutaan kaksiossa Turun ylioppilaskylässä, kahden neidin taloudessa kaikki on gutaa!) ja erittäin riettaasti selällään sohvalla makoilu jalat levällään :D

Käytiin tossa alkuviikosta melkein 10km juoksulenkki kaverin kanssa ja Riesa oli mulla irti melkein koko matkan. Hienosti ohitettiin niin koirat kuin ihmisetkin irtonaisena. Ihmisistä ei ole ollenkaan kiinnostunut ja koiratkin mennään suht mallikkaasti ohi irtikin. Tottakai normaalisti otan sen kiinni, mutta tuolla metsässä tuli hieman yllättäen niitä koiria mutkien takaa, niin ei oikein ehtinyt säätämään 5m varoitusjalla. Mutta hyvä näin. Ei hirveästi tarvitte huolehtia ton koiran kanssa menemisestä. Ton kanssa on maailman rasittavinta juosta silloin ku se on kiinni, kun se tuntuu inhoavan remmissä juoksemista ja laahustaa perässä. Kun se on irti, niin juokseminen on paljon miellyttävämpää molemmille, kun se saa jäädä jälkeen haistelemaan ja kaahailla mielensä mukaan ja mä saan jatkaa juoksemista eikä tarvitse pysähtyä joka hajun kohdalla.
Vm. 1989 oleva pohojosen tyttö, nykyisin turkulaistunut opiskelija. Elämää eteenpäin viemässä karjalankarhukoira Mustakummun Riesa 13.03.2005 ja länsigöötanmaanpystykorva Konnunkodon Hilda Piukkapaula "Tuittu" 22.05.2010, joka saapuu päiviämme ilostuttamaan heinäkuussa 2010.
Kotona vanhemmilla itäsiperianlaika Kuopus Nadja 26.01.1997.

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Perjantaina, 18.06.2010 klo 21:17  
+
0
^Aivan, muistinkin tässä jonkin aikaa sitten, että keitä te olittekaan :) Voi miten upeaa se on kun pystyy karhukoirasta tosta vain tekemään kaupunkilaisen ja asumaan lepposasti kaksiossa :nauru: Onko teillä muuten oma piha, siis asutteko rivarissa vai missä? Ite aattelin, että oma piha tai joku vastaava pitäs kyllä ainaki Helmille olla.
Ja pystyt vielä vapaanakin Riesaa pitämään, karhukoiraa(!), ja toiset koirat ohittamaan. Ootte kyllä uskomattomia :wink: Mulla ois haaveissa että vois edes Helmin kanssa asua kaupungissa sitten muutaman vuoden päästä, ei muita erityisvaatimuksia :) Mutta Hemppahan on sitten jo 10-vuotias että viittiikö niin vanhan koiran elämää enää mullistaa totaalisesti siinä vaiheessa. Mut ainakin mulla ois sitten yks koira lähdössä matkaan. Se unelmien bortsu :love:

Mites Riesalla voi jo noin nuorena olla harmaita karvoja? :eek: Helmillä ei oo vielä yhtä ainuttakaan vaikka se onkin muuten jo ihan vanhuksen näkönen. Mutta kaippa noi karhukoirat vaan vanhenee niin nopeesti, tai mistäpä minä tiedän. :mietiskel: Jokainen koirahan on yksilö.

Ispu on vissiin lopettanu karhukoirapulinan vai miksei sitä oo näkyny täällä...:eitietoo:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 18.06.2010 klo 21:19)

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Perjantaina, 18.06.2010 klo 21:53  
+
0
Oon mie vielä hengessä mukana, ei oo vaan ollut mitään kirjotettavaa :D Enempi pyörin tuolla fb:n puolella. Tähän uuteen en oo miekään vielä tottunu.

Meillä menee kuten ennenkin. Mikin kanssa ollaan pyöräilty ja just äsken tultiin 1,5h lenkiltä ja loppupätkästä tultiin tuolta kylän läpi ja jätkä meni niin hienosti. Miki tosiaan täytti sen 3v toukokuun alussa. Käytettiin se lonkkakuvissa sekä silmät tarkastettiin. Silmät terveet, lonkat lähti C:ä.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Lauantaina, 19.06.2010 klo 10:49  
+
0
^No hieno homma ettet oo meitä tänne hyljänny, ei nimittäin ole paljoa pulisijoita tässä ketjussa. :roll: Joskus oli kylllä paljon enemmän. Ei täällä tosiaan sen kummempaa kirjotettavaa ole, kyllähän sitä välillä jotakin keksii.
Ai että C-lonkat Mikillä, ootteko pettyneitä? Tai siis onko tarkotus käyttää jalostukseen joskus, nimittäin ainakaan itse en kyllä c-lonkkasta koiraa lähtis jalostuksessa käyttämään. Sen verran pahalta kuulostaa noi C-lonkat, toisin sanoen (tai ainakin bc:ssa) se tarkoittaa lievää dysplasiaa. Mutta tokihan c:täkin käytetään paljonkin jalostuksessa. Eikä niiltä voi kyllä koskaan täysin välttyä, kun ne c:t voi periytyä kaukaakin, vaikka lähisuvussa oliskin kuinka A-lonkkaisia koiria. Mutta kiva, että tutkitte Mikin :) Mitenkä Helmin veljentyttö jakselee? Pysyykö teillä Isla miten vapaana ja onko paljon kasvanut? :) Onhan se varmasti, nopeestihan ne kasvaa.

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: KARJALANKARHUKOIRAT - Lauantaina, 19.06.2010 klo 14:27  
+
0
Ei olla ajateltu Mikin käyttöä jalostukseen. Sillä ei ole mitään "syytä" jatkaa sukua, kun ei tee mitään metsällä. Tai ainakaan tähän menessä oo tehny. Eipä niille lonkille mitään mahda. Sanoi lekuri et saattavat muuttua vielä B:n mutta epäili kuitenkin. Täytyy pitää jätkä hyvässä lihaskunnossa eikä päästää lihomaan. Paljon ne kyllä käyttää C/C lonkkasia A/A lonkkasen kanssa ja sehän taitaa olla aika lailla ehtokin SPJ:n yhdistelmäsuosituksiin?

Isla kasvaa, huomenna tulee jo 11kk. Pieneksi tuo on jääny, taitaa olla nippanappa sen 50cm. Plikka kestää suht hyvin tossa pihalla pitkässä liinassa "vapaana". Äsken just juoksutin pallon ja lelujen kanssa. Välissä pulahti viilentymään "uima-altaaseen".
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

  Siirry sivulle: 1 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 00:15)