Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 20:41

Kiinanharjakoirat

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6

Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Torstaina, 24.03.2011 klo 10:22  
+
0
Minäkin olisin erittäin kiinnostunut ottamaan kiinanharjakoiran, mutta täälläkin on kasvattaja hakusessa. Mullekin voisi siis vaikka yksityisellä viestillä laittaa jos haluaisitte suositella tai kehottaa välttämään jotakin tiettyä kasvattajaa :) Harjiskasvattajia näyttäisi olevan tosi paljon ja yhdelle kasvattajalle olen jo laittanut sähköpostia mutta mitään ei ole kuulunut takaisin päin.
Hurjaharja vm-11

Ruusu

Ruusu
Viestimäärä: 160

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Perjantaina, 15.04.2011 klo 10:48  
+
0
Tietääkö kukaan miksei kiinanharjakoira.com -foorumille pääse rekisteröitymään? Olen yrittäny rekisteröityä jo kahdesti ja vain toisella kerralla sain tervetuloviestin, mutta käyttäjätunnuksen aktivointilinkkiä ei sitten koskaan enää tullutkaan. Kehenkään modeen tai ylläpitäjään en saa yhteyttä, koska sivustolla ei ole sellaista osoitetta eikä moderaattorien käyttäjätietoja pääse katsomaan jos ei ole rekisteröitynyt. Mikä neuvoksi? :mietiskel:

Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Perjantaina, 06.05.2011 klo 14:01  
+
0
Tulkaapas nyt harjisten omistajat takaisin tänne keskustelemaan :nauru: Meille kotiutui tuossa pari viikkoa sitten puuterinarttu Viuvaun Taikatassu aka Taika. Käyttäjäkuvassani voitte ihailla hänen kauniita kasvojaan :nauru: :nauru: Korvat ovat nousemassa pystyyn ilman teippejä, korvia ei ole teippailtu missään vaiheessa :jjei: Taika on sunnuntaina 9 viikkoinen ja painoi tänään punnittuna 1,5kg. Ihanan reipas ja iloinen pentu, mutta aivan hirveä riiviö :twisted:

Joko Ruusu olet onnistunut rekkautumaan harjisfoorumille? Minulla rekisteröityminen onnistui ihan ongelmitta.
Hurjaharja vm-11

Ruusu

Ruusu
Viestimäärä: 160

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Perjantaina, 06.05.2011 klo 22:05  
+
0
Dintti: Onnea uudesta perheenjäsenestä! Onnistuin juu rekisteröitymään harjisfoorumille ja kahlailtu jo on ketju jos toinenkin. :hymy:

Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Perjantaina, 06.05.2011 klo 22:30  
+
0
Kiitos kiitos ja hyvä että pääsit sinne sisään :peukku: Oletko harjista harkitsemassa? :)
Hurjaharja vm-11

Cisne

Cisne
Viestimäärä: 69

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Perjantaina, 06.05.2011 klo 22:31  
+
0
^^ Ihana Taikatassu. :love: Mulla on ollut tässä laumanlisäys mielessä ja myönnän katselleeni Taikatassuakin vähän sillä silmällä, mutta ainakin vielä olen ihan ajatuksen tasolla näissä suunnitelmissa. Tiedä sitten kuinka pitkään, kun oon joskus aika nopea liikkeissäni. :viheltel:

Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Lauantaina, 07.05.2011 klo 11:17  
+
0
Sulla on kyllä Cisne tosi kauniita koiria :love: Hirmu nätti tuo Java, näyttää ihan harjikselta, korvissa on kyllä jotain perhosmaista :) Nele on myös oikein kaunis!
Minäkin olen melko nopea liikkeissäni, varasin Taikan vasta noin viikkoa ennen kuin se haettiin jo kotiin :nauru: Tosin olin jo pitkään harkinnut harjista ja laitellut parillekin kasvattajalle viestiä.

Taikaa ovat monet kehuneet varsinkin värinsä takia, minä en edes tiennyt Taikan ottaessani että tummat puuterit ovat haluttuja :nauru: Tosin tykkään itsekin hirveästi tuosta väristä, se on niin hauskan näköinen kun toinen puoli päästä on musta ja toinen valkea :nauru:

Oletko siis Cisne nimenomaan puuterin hankintaa suunnittelemassa? Minä olen mietiskellyt, että joskus voisin haluta vielä nakun mutta toisaalta taas sen nakun pitäisi sitten olla juuri tietyn värinen että saisi varmaan jonkun aikaa etsiä :nauru:
Hurjaharja vm-11

Cisne

Cisne
Viestimäärä: 69

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Lauantaina, 07.05.2011 klo 17:39  
+
0
^ Kiitos! :hymy: Toivottavasti Taikalla tuo ihana väritys pysyisi, kun harjakoirissa värit meinaavat usein haalistua. Esimerkiksi Nele oli pentuna tällainen:



Ja nyt näin vaalea:


Kuva: Tytti Käyhkö

Mulle kelpaa harjakoirista vain puuterityttö. :nauru: Tosin jos sellainen sattuisi tulemaan niin Nele joutuisi silloin myös lyhyelle turkille, kun en jaksa pitää kuin yhtä kerralla täydessä turkissa.

Tänään olin Nelen kanssa agilitykisoissa ja osallistuttiin ekaa kertaa virallisten kisojen agilityradalle. Nollatuloksia ei vieläkään tuotu mukana, mutta toisaalta tällä kertaa ihanneajat ei olleet niin kovin kaukana kuin aiemmin ja enemmän mokaili ohjaaja kuin koira. :shifty: Harmillisen vähän näkee harjakoiria agikisoissa, vaikka varmasti potentiaalia tästäkin rodusta löytyisi.

Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Lauantaina, 07.05.2011 klo 18:16  
+
0
Joo mä olen kans kuullut tuosta värien vaihtumisesta, aika hassua :nauru:

Minä olen vähän miettinyt tuota agilitya, riippuu kylläkin aika paljon ensi syksystä että pystyisinkö sen sitten Taikan kanssa aloittamaan. Jos pääsen jonnekin opiskelemaan niin voi olla että ihan heti ei ainakaan pystyisi. Paljonkohan agilitykurssi maksaisi ihan silleen suunnilleen? Taika on tosin vielä niin pieni, ettei sitä muutenkaan ihan heti agiin voi raahata :nauru:
Kova se on kyllä juoksemaan...

Jos minulle toinen harjis tulee, niin luultavasti sekin on kyllä sitten puuteri :hymy: Tosin pk. mäyräkoirastakin haaveilen ja ties mistä muista :nauru:

Mielestäni harjiksia näkee aika harvoin missään, täällä Kuopiossa olen nähnyt yhteensä kolme harjista ja kaikki tässä kahden viikon sisällä :mietiskel: Aika jännää muuten kun miettii, tai sitten en vain ole osannut kiinnittää huomiota aikaisemmin :kieli:
Hurjaharja vm-11

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Lauantaina, 07.05.2011 klo 18:26  
+
0
Meidän koirista pystyi ainakin suhteellisen hyvin sanomaan jo pentuna karvan juuresta katsomalla, että vaihtaako isompana väriä vai ei. Vanhin vaihtoi väriä, muut ei. Toi uros vaan on valitettavasti kastroinnin jälkeen kadottanut ihanan turkkinsa ja alkanut nakuilemaan ihan omatoimisesti.

Kyllä nää harjakoirat mun mielestä myös potentiaalisia koiria agilityyn olisi. Meidänkin vauhtihirmut varmaan lajista tykkäisi, mutta omistaja vaan ei ole innostunut. Tarkoituksena olisi kuitenkin aloittaa tuon uroksen kanssa joko toko tai rally-toko, kun mahdollisuus tulee. :hymy:

Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Lauantaina, 07.05.2011 klo 19:15  
+
0
Taikalla ainakin on karvat juuriaan myöten ihan mustat, kuten ihokin turkin alla :hymy:

Nyt pitää kyllä sanoa että ärsyttää ihan p*rkeleesti. Olin onnistunut jo opettamaan Taikan jotenkuten istumaan ja sitten kokeilin, miten koulutus onnistuisi naksuttimen kanssa. Taikahan tietysti sitten säikähti ääntä ihan_älyttömästi_ eikä uskaltanut enää istua vaikka laitoin naksuttimen pois :pyssyt: Onnistuin siis opettamaan koirani pelkäämään istumista, hienoa :nauru:
Noh, mutta pitää katsoa huomenna uudestaan, pentu alkaa olla jo sen verran väsynytkin.

Ovatko Ame sinun kaikki koirasi puutereita? Jossain ketjussa näin kuvia mustavalkoisesta puuteristasi, se oli aivan uskomattoman kaunis :love:
Hurjaharja vm-11

Ruusu

Ruusu
Viestimäärä: 160

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Lauantaina, 07.05.2011 klo 22:35  
+
0
Dintti: Kyllä olen aika lailla harjikseen päätymässä ja puuterityttöä olenkin menossa katsomaan viikon päästä. :jjei:
Taika on kyllä niin ihanan värinen, mustavalkoista itsekin toivon ja muistan samoiten katselleeni Taikaa ihastuksissani jo foorumin pentuosiosta. :hymy:

Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Lauantaina, 07.05.2011 klo 22:49  
+
0
^Onnea hyvästä rotuvalinnasta! :peukku: Minkäsvärinen tämä puuteri on mitä olet menossa katsomaan?

Meillä pitäisi aloittaa trimmailu, tai siis onhan tuota jo trimmattu mutta minä en ole itse sitä tehnyt. Kuopiosta ei ole löytynyt sopivan pientä trimmeriä, piti sitten tilata. Toivottavasti trimmeri tulisi ensi viikolla, Taika on hirveä sätkyilijä kaikenlaisissa hoitotoimenpiteissä niin olisi ihan kiva saada se tottumaan kunnolla trimmeriin...
Hurjaharja vm-11

Ruusu

Ruusu
Viestimäärä: 160

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Lauantaina, 07.05.2011 klo 23:00  
+
0

Dintti kirjoitti:

^Onnea hyvästä rotuvalinnasta! :peukku: Minkäsvärinen tämä puuteri on mitä olet menossa katsomaan?



Kiitos, kiitos! Mustavalkoinen on myöskin tämä pikkuinen, juuri tätä väriyhdistelmää kyttäsin. :wink:

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Sunnuntaina, 08.05.2011 klo 09:43  
+
0

Dintti kirjoitti:

Ovatko Ame sinun kaikki koirasi puutereita? Jossain ketjussa näin kuvia mustavalkoisesta puuteristasi, se oli aivan uskomattoman kaunis :love:



Puutereita kaikki. Valitettavasti vaan just toi mustavalkoinen puuteri on sen turkkinsa kadottanut. Melkein itkettää katsella Taavin vanhoja kuvia, kun nykyään toi herra on täysin kalju verrattuna entiseen. En tykkää.

Dintille onnea trimmailuihin. Voin kuvitella mikä määrä huutoa tulee, kun pentua siihen totutetaan. Mä olen joskus kerrostalossa asuessa pelännyt, että joku pian luulee mun rääkkäävän näitä koiria, kun noi huusi kuin syötävä hoitotoimenpiteisiin totutellessa. :nauru:

Ja Ruusulle onnea rotuvalinnasta!

Cisne

Cisne
Viestimäärä: 69

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Sunnuntaina, 08.05.2011 klo 13:35  
+
0
^ Meinasin sanoa, että laitahan kuvia, mutta vanhemmista koirista olikin jo aiemmin tässä ketjussa. :hymy: Olisiko nuoremmasta kuvaa?

Ja lisää pp-pentuja, en kestä. :love:

Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Sunnuntaina, 08.05.2011 klo 15:40  
+
0
^^Voi ei, nyt vasta alkoikin pelottaa se trimmaus :nauru: :nauru: No mutta sen on vain totuttava siihen, haluan kuitenkin pitää sen näyttelykunnossa. En minä kyllä vielä oikein varma ole, käytänkö Taikaa näyttelyssä vai en :hymy: Toisaalta kiinnostaisi, mutta saa nyt nähdä.



Ihan pakko laittaa tämä kuva, Taikalla on niin ihana ilme :nauru:

Olivatko teidän harjiksenne kovapäisiä jo pentuna? Taika on niin itsepäinen kun olla voi, se kuuntelee tasan silloin kun itse haluaa ja oikein jekuttaa minua :nauru: Se tietää mitä ei saa tehdä, mutta tekee silti :hymy: Ja puree ihan kaikkea.
Hurjaharja vm-11

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Sunnuntaina, 08.05.2011 klo 20:03  
+
0
Maisasta on harmillisen vähän kuvia, mutta tässä jotain:





Dintti

Dintti
Viestimäärä: 260

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Maanantaina, 09.05.2011 klo 12:03  
+
0
^Söpö Maisa, tukka silmillä :nauru:

Huomasin taas tänään, että Taika on melko ääniherkkä. Tai sitten muuten vaan säikky :nauru: Lähdettiin vähän kävelemään hiekkatielle joka menee tästä ihan pihan vierestä. Käveltiin vähän aikaa kunnes kaukaa alkoi kuulua koiran haukuntaa. Taikahan tietysti ampaisi kotia kohti minkä kintuistaan pääsi :nauru: Onneksi oltiin lähellä kotia eikä ollut autoteitä matkalla. Itse sitten juoksin perässä kun pelotti että juoksee naapurin ovesta sisään :hymy: Oli se niin hassun näköistä kun pikku pallero juoksee tuhatta ja sataa että nauratti vaan jälkeenpäin, vaikka ensin säikähdinkin :nauru:
Hurjaharja vm-11

Cisne

Cisne
Viestimäärä: 69

VS: KIINANHARJAKOIRAT - Tiistaina, 10.05.2011 klo 12:30  
+
0

Dintti kirjoitti:

Olivatko teidän harjiksenne kovapäisiä jo pentuna? Taika on niin itsepäinen kun olla voi, se kuuntelee tasan silloin kun itse haluaa ja oikein jekuttaa minua :nauru: Se tietää mitä ei saa tehdä, mutta tekee silti :hymy: Ja puree ihan kaikkea.


Nele ei varmaan edes tiedä mitä kovapäisyys tarkoittaa. :nauru: Pennusta asti on ollut melko pehmeä koira ja uskoo, kun sanotaan eikä Nelelle voi edes sanoa kovin tiukasti, kun on niin herkkis. Ääniarkuutta on täälläkin, mutta toisaalta olisin voinut sosiaalistaa Nelen pentuna paljon paremmin niin ehkäpä olisi nyt rohkeampi.

Java taas on kaikessa Nelen vastakohta. Pentuna oli pieni riiviö ja nykyään yhä melkoinen adhd, vaikka ikä onkin vähän tasoittanut menoa. :nauru:

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 04:30)