Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:41

Kultainennoutaja

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 8

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KULTAINENNOUTAJA - Perjantaina, 09.12.2011 klo 16:36  
+
0
Hyvä ettei Sanin patti vaikuta pahalta.

Meidän kultsullahan on myös tuossa kylkikaaren alaosassa sellainen patti, joka ei ole nyt vuoteen kasvanut ja koira on pysynyt täysin normaalina. Ajoittain sen aina muistaa, ja pitääkin ottaa esille seuraavan lääkärikäynnin yhteydessä, joka on todennäköisesti tammikuun puolella. Tuollahan on myös kultsujen tyyppivika eli spondyloosia, ja selkä pitäisi uusintakuvata, jotta tiedetään missä mennään..

Neitikoirasta on tullut tosi liikuttava. Meillä on huomenna rally-tokokisa, ja tänä syksynä ollaan käyty kahdessa muussa kisassa. Musta on niin ihanaa, kun se on niin sairaan iloinen ja kulkee radalla häntä huiskien ja ei melkein malta tehdä asioita ihan niin kuin minä haluaisin, kun on niin kovin innoissaan. Mun kulta :love: Me ollaan taidettu vihdoin löytää se meidän kahden oma yhteinen laji. Oikea toko oli sekin hauskaa ja nautin kaikesta koiran kanssa harrastamisesta, mutta kyllä me rally-tokossa päästään ihan eri sfääreihin! Koirakin ilahtuu hirveästi siitä, kun sille saa rupatella mukavia koko radan läpi, ja tehtävät on kivoja ja sopivan haastavia.

Saniii

Saniii
Viestimäärä: 57

VS: KULTAINENNOUTAJA - Perjantaina, 09.12.2011 klo 18:45  
+
0
^ Kuulostaa aivan ihanalta teidän yhdessä touhuaminen :) Me koklattiin Sanin kanssa kesällä rally-tokoa, ja kyllä tykkäsi meidänkin neiti, harmi vaan että meillä ei ole mahollisuutta harrastella sitä säännöllisesti-ainakaan ohjatussa ryhmässä. Olen kyllä aatellut että aivan hyvin voisi tehdä itse lappuset ja alottaa harjottelu ihan vain omin avuin... Mutta enhän mä oo sellasta saanut aikaseks. Haaveissa vaan! ;D
Meitä viihdyttämässä kultainenoutaja Sani (s. 2.7.2006)

In memories ~ Mr. Joppe

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KULTAINENNOUTAJA - Perjantaina, 09.12.2011 klo 20:03  
+
0
^Höpsis ja mukaan vaan, ei mekään missään ryhmässä treenata. :) Toi on sellainen laji mitä voi oikein hyvin harrastella ihan koiran kanssa kahdestaan, ei ne jutut ole niin millilleen!

Saniii

Saniii
Viestimäärä: 57

VS: KULTAINENNOUTAJA - Torstaina, 15.12.2011 klo 16:59  
+
0
^ Jep, siks se laji onkin niin kiva ku ei oo ihan niin tarkkaa :) Mä vaan oon jotenkin niin epävarma itestäni, että ihan pelottaa alkaa harjoittelee yksin, jos teenkin jotakin väärin... Mutta turhaanhan mä varmaan pelkään ;)
Meitä viihdyttämässä kultainenoutaja Sani (s. 2.7.2006)

In memories ~ Mr. Joppe

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KULTAINENNOUTAJA - Maanantaina, 19.12.2011 klo 22:42  
+
0
Rallitoko on tosi rento laji. Ja kokemuksesta, kultsut on aika anteeksiantavaisia ohjaajan virheille.. Eikä ole niin vakavaa jos jonkun asian joutuukin opettamaan uudestaan eri tavalla, ainakin meillä on onnistunut monen monituista kertaa. :cool:

Meidän kisa meni kivasti, Sandra sai 85/100 pistettä eli hyväksytyn tuloksen. Sijoituttiin vielä kolmansiksi. Harmittaa kun taas meni 10 pistettä ohjaajan mokan takia, käännyin siis yhdessä kohtaa väärään suuntaan.. Plääh. Oltaisiin voitettu koko kisa, jos mä olisin osannut lukea kylttiä oikein! No, aina voi jossitella. Seuraavalla kerralla napataan sitten täydet pisteet, loppiaisena on tuplakisat.

Video löytyy täältä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.12.2011 klo 22:45)

Saniii

Saniii
Viestimäärä: 57

VS: KULTAINENNOUTAJA - Perjantaina, 30.12.2011 klo 14:20  
+
0
^ Oi hitsi! Katsoin teidän videon ja touhu näytti tosiaan ihanalta! :) Yhteistyö näytti pelittävän ja kaikki. Siinä on meille esimerkki, tuohon mekin pyritään ;)
Nyt iskikin innostus, taidan lähteekkin heti Sanin kanssa pihalle...
Meitä viihdyttämässä kultainenoutaja Sani (s. 2.7.2006)

In memories ~ Mr. Joppe

Emko

Emko
Viestimäärä: 2

VS: KULTAINENNOUTAJA - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 19:55  
+
0
Ollaan mietitty kultaistanoutajaa, ollaan kuultu, että siitä lähtee paljon karvaa, onko näin?
Millä karvanlähtöä voi vähentää, esim ruokavaliolla? Onko jotain muita vinkkejä mitä tulisi tulevana kultsin omistajana tietää? :) Onko jotain muita keskustelupalstoja, joissa kultaisistanoutajista keskustellaan, kun täällä tuntuu olevan aika hiljasta?

NettajaPeppi

NettajaPeppi
Viestimäärä: 109

VS: KULTAINENNOUTAJA - Sunnuntaina, 26.02.2012 klo 20:35  
+
0
^facebookissa kannattaa liittyä Kultainen rengas-Golden ring ryhmään siellä keskustelu käy kuumana ja joka päivä tulee uutta keskustelua ja kuvia. Siellä tosin käydään keskustelua omalla nimellä. Ei tarvitse kuulua rotujärjestöön, jotta ryhmään pääsee.
Netta labbis s.06.08.2005
Peppi kultsu s.16.04.2010
Mindi labbis s.05.01.2012

popinoita

popinoita
Viestimäärä: 57

VS: KULTAINENNOUTAJA - Keskiviikkona, 14.03.2012 klo 21:31  
+
0
Minulla on 7 vuotias kultsi herra. Itse olin 6 (nykyään siis 13) kun koira saapui meille. Olen aina pitänyt koirista ja haaveni toteutui lyhyen päätösen jälkeen (siis äidin päätöksen ,koska olin aivan myyty siitä että voin olla pian oman koiran omistaja) joka tehtiin kun kävimme katsomassa pentueita. Kaikki pennut olivat niin söpöjä ,olin seutoa onnesta.
Ongelma alkoivat aika pian kun koira kotiutui ,koska kukaan ei vetänyt selkeitä rajoja pennulle ja pentu oli aivan sekaisin päästään. Äitini kävi hiukan aikaa pentu koulua ,mutta harjoittelu jäi vain tunneille. Pentuna pysyi vapaana ,mutta naapurin koira juoksenteli tiellä ,niin tämä nuori herra lähti tietysti matkaan. Tätäkään peliä ei laitettu pennulle selvästi poikki ,koska kukaan ei vahtinut pentua ulkona joten sillä oli oiva mahdollisuus livistää. Minua harmittaa nyt hirveästi tämä ,koska asumme maalla ja koira saisi temmeltää niin paljon kuin jaksaisi ,mutta ei heti kissan perään, ulkoilijan luokse, jäniksen raadolle yms. Myöskään pentuna ei olla koiralle opetettu minkään näköistä edes alkeis luokse tuloa ,joten eihän sitä edes metsään uskalla päästää vapaaksi ,koska omat reitit ovat paljon mukavampia. Korvatkin ovat sen jälkeen vain koristeet :(
Nyt vuoden olen yrittänyt tahia luokse tulon kanssa ,mutta vuoden vaihteessa koira pääsi karkaamaan kaksi kertaa plus se kun olin sairastanut (ja koiran lenkittäminen kun on minun vastuullani joten se oli ollu vähäistä) ja päätin mennä treenamaan luokse tuloa ,niin että koiralla lyhyt naru perässään. Koira luuli ilmeisesti ,että olimme menossa lenkille ja otti itse määrän päänsä ja lähti ilman minua matkaan. Ja korvat olivat taas kerran pelkät koristeet tai no tosi monen luokse tulo huudon jälkeen sain koiran luokseni ,mutta tooodella monen. Näiden seikkailujen jälkeen luokse tulo piti aloittaa alusta.
Ja kaikki muutkin liikkeet olen itse tälle opettanut ,no nyt se ei enään haittaa että koira on omalla vastuullani.
Mutta olen monta kertaa ollut vaipua epätoivoon auttakaa ,pliis! Mistä minun pitäisi alkaa harjoittelemaan juuri tuota luose tuloa? Voisiko tähän kuuntelemattomuuten osa syynä se ,että koiraa voi vain ulkoiluttaa kytkettynä (meillä käytetään flexiä ,jotta liikkuma varaa olisi enemmän)? Ja päivän lenkit ovat seuraavan laiset (toki jokainen päivä pikkuisen erinlainen): aamulla 10-30min ,iltapäivällä 20min-½h ja illalla n. 15min ja mahdollissuuksien mukaan vielä neljäs lenkki. Koiralla ei tunnu olevan mitään sitä vastaan ,että lenkit ovat toisinaan lyhyempiä ,muttei todellakaan pistä pahakseen ,jos useampi tunti lenkillä menee.
Olisin hyvin kiitollinen jos joku jaksoi lukea tuon ja vielä vastata tähän :) Koska haaveena olisi harrastuskoiran otto (ei syrjäytä vanhaa herraa :) kesällä 2013 ,mutta en halua ottaa pentua ,jos vanhempikaan ei ymmärrä mitään ja olisi hianoa jos nämä saisivat paini metsässä vapaana :)
Kultainennoutaja Popi -05 ja lagotto Luca -12 <3
Blogiimme pääsee tästä.

Beada

Beada
Viestimäärä: 10

VS: KULTAINENNOUTAJA - Torstaina, 15.03.2012 klo 17:09  
+
0
Popinoita: Siis oletko OIKEASTI vasta 13 :0 Vaikutat hyvin kypsältä ikäiseksesi. Olen lähinnä järkyttynyt sinun vanhempien toimista. Minun omat lapset on 5 ja 7 vuotiaat enkä voisi missään nimessä kuvitella antavani heille minkäänlaista vastuuta perheen lemmikkien hoidosta saati koulutuksesta. Toki lapset osallistuu kaikkeen, mutta päävastuu on AIKUISILLA vielä todella pitkän aikaa. Itse sain oman koiran vasta 15-vuotiaana, mutta vielä tällöinkin vanhemmat katsoivat koiranhoidossa perääni niin kauan kuin kotona asuin. Valitettavasti en osaa auttaa tuossa koulutushommassa, itsellä ei ole ollut kokemusta "korvat koristeena" koirista, mutta toivottavasti saat täältä hyviä neuvoja.

popinoita

popinoita
Viestimäärä: 57

VS: KULTAINENNOUTAJA - Torstaina, 15.03.2012 klo 20:01  
+
0
Kyllä olen 13 ja kotoa muuttaminen olis toiveissa muutaman vuoden päästä ,joka edellyttäisi sitä että kultsi muuttaisi mukanani. Tiedän ettei n. 10 v vanhalle koiralle saisi tehdä noin suurta muutosta ,mutta en halua jättää vanhempien luokse ,jotka eivät juurikaan ymmärrä koiran kasvattamisesta. Esim. kun teen koiralla selväksi ettei roskikseen saa mennä ,niin äitihän on kohta ihmettelee kun vartion sivusilmällä roskista tai joskus ihmettely ei riitä vaan ottaa roskikseen tyäntää koiran nokan eteen "Ole hyvä!". Siinä meni se harjoittelu taas lähtöön. Ja kun kiellän äitiä niin vastauksena tyylin "Kun se koira halus penkoo sitä roskista" hiukan ottaa päähän kun minä parhaani yritän koiran kasvattamisessa ,niin muut häiritsevät/nollaavat harjoittelun tulokset/eivät osallistu mitenkään. Koira oppii kyllä (jos haluaa) nopeasti ja oikein. Ehkä myös tuo että muut häiritsevä koiran oppimista on osa syynä halu muuttaa pois.
Ehkei tämä kuuluisi tähän keskusteluun ,mutta haluaisin tietää onko jollakin tälläistä kultsia
Kultainennoutaja Popi -05 ja lagotto Luca -12 <3
Blogiimme pääsee tästä.

CiaIlona

CiaIlona
Viestimäärä: 3

VS: KULTAINENNOUTAJA - Sunnuntaina, 18.03.2012 klo 20:30  
+
0
Kaikkein parasta varmmankin tilanteessasi olisi käyttää koiran rakkainta herkkua motivaationa. Oman koirani heikko kohta on kala...(?) Jos tälläinen koiraltasi löytyy, niin eikähän ala kuulua ja kiinnostaa. Käytä kyseistä herkkua vain kun koulutat koiraa ja ole todella innostunut. Innostus tarttuu ja herkun perässä se kiipeäisi vaikkapa puuhun jos siihen pystyisi. Toivon todella että saat koiran tottelemaan, kultsut ainakin yleensä ovat persoja herkuille. Kannattaa kokeilla herkkuja joissa on vahva tuoksu ja vaikkapa rapiseva pussi. Johan tulee koiraan liikettä !
(itse olen 14v ja minulla on oma kultsu josta saan kantaa niin paljon vastuuta kuin jaksan, mutta minulla on äiti ja koirien kanssa taitava sisko tukenani)

popinoita

popinoita
Viestimäärä: 57

VS: KULTAINENNOUTAJA - Maanantaina, 19.03.2012 klo 15:47  
+
0
Kultsuni on perso nakeille :) Mutta niitä en viitsisis joka kerta syöttää ,mutta ehkä näin motivaatio saitaisiin huimasti korkeammaksi. Leluja käyttäisin kanssa ,mutta niitä vilkaistaan ja katsotaan että tuonko takia minun pitäisi tulla.?
Onko kenellekään muulla kultsua ,joka ei ymmärrä noutamisen päälle mitään tai vihaa/pelkää vettä ?
Kultainennoutaja Popi -05 ja lagotto Luca -12 <3
Blogiimme pääsee tästä.

CiaIlona

CiaIlona
Viestimäärä: 3

VS: KULTAINENNOUTAJA - Maanantaina, 19.03.2012 klo 19:10  
+
0

popinoita kirjoitti:

Kultsuni on perso nakeille :) Mutta niitä en viitsisis joka kerta syöttää ,mutta ehkä näin motivaatio saitaisiin huimasti korkeammaksi. Leluja käyttäisin kanssa ,mutta niitä vilkaistaan ja katsotaan että tuonko takia minun pitäisi tulla.?
Onko kenellekään muulla kultsua ,joka ei ymmärrä noutamisen päälle mitään tai vihaa/pelkää vettä ?




Suosittelen pilkkomaan ne nakit ihan pieniksi ja antamaan aina pienen palan ja välillä vähän isomman. Vähitellen voikin sitten alkaa niitä vähentämään. Olisi kiva kuulla miten sujuu, joten laita vaikkapa yksityisviestiä jos et tänne tahdo. Ei tietenkään tarvitse mutta ois tosi kiva tietää onnistuuko:)
Noista jälkimmäisistä ei kyllä kumpaakaan ole riesana, toivottavasti joku osaa niissä neuvoa:)
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.03.2012 klo 19:13)

popinoita

popinoita
Viestimäärä: 57

VS: KULTAINENNOUTAJA - Maanantaina, 19.03.2012 klo 21:07  
+
0
Nakit pilkon pieniksi ennen treenailua. Lenkillä liukasteltiin hiukan luokse tuloja ,yllättävän hyvin kuunteli ,koska tämä koira on välillä "korvat koristeena". Nakit taisivat tehdä ihmeitä :D Paikallisessa eläinkaupassa olisi tarkoitus mennä etsimään jotain mikä tuota motivoisi. Olisiko vinkkejä lihaisista ja pehmeistä nameista?
Kultainennoutaja Popi -05 ja lagotto Luca -12 <3
Blogiimme pääsee tästä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.03.2012 klo 21:08)

CiaIlona

CiaIlona
Viestimäärä: 3

VS: KULTAINENNOUTAJA - Keskiviikkona, 28.03.2012 klo 20:48  
+
0

popinoita kirjoitti:

Nakit pilkon pieniksi ennen treenailua. Lenkillä liukasteltiin hiukan luokse tuloja ,yllättävän hyvin kuunteli ,koska tämä koira on välillä "korvat koristeena". Nakit taisivat tehdä ihmeitä :D Paikallisessa eläinkaupassa olisi tarkoitus mennä etsimään jotain mikä tuota motivoisi. Olisiko vinkkejä lihaisista ja pehmeistä nameista?



nyt ei kyllä tule mitään erityistä mieleen, mutta toivottavasti sä löydät muutenkin:) Ja tosi kiva kun nakit toimi!

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KULTAINENNOUTAJA - Torstaina, 05.04.2012 klo 23:11  
+
0
Emko: kyllä, karvaa lähtee ja ei, sitä ei voi hillitä. Kultsulla on 1 karvanlähtöaika vuodessa, alkaa 1.tammikuuta ja loppuu joulukuun viimeisenä päivänä. Mun imuri meni tukkoon ton neitikoiran pahimpana karvanlähtöaikana :roll: Onneksi jo helpottaa..

Meidän koira tykkää Froliceista, ne on niitä punaisia pehmeitä renkaita. Jotain pihvitikkujakin kannattaa kokeilla, niitä saa ihan marketeista koiranruokaosastoilta. Toiset keittävät maksaa/sisäelimiä koiralleen, ja joku tuollainen oikea liha voisi olla pop, on myös vähemmän suolaa ja muuta koiralle ei-niin-hyvää ainesosaa. Toki siitä maksan keittelemisestä varmaan nousee aikamoiset käryt :) Niin ja mun molemmat koirat on superahneita, niitä voi ihan tokotreeneissäkin palkata vaikka kuivilla nappuloilla, mutta kyllä nekin valkkaavat mieluummin jotkut mehukkaat herkut. Tuo kultsu jopa suorastaan hyppii tasajalkaa kun laittelen ruokakuppeihin jauhelihaa tai lohta, ja kun vien kuppia olohuoneeseen, se loikkii kuin villivarsa mun edellä. :D Rassu on vasta näin vanhoilla päivillään päässyt raa'an lihan pariin, koko ikänsä se on syönyt lähinnä nappulaa ja kotiruuan jämiä.

Eagle

Eagle
Viestimäärä: 116

VS: KULTAINENNOUTAJA - Maanantaina, 09.04.2012 klo 20:38  
+
0
Hei, kertokaahan kultsuihmiset (varsinkin sellaiset, joilla on kokemusta myös flateista), mitkä ovat suurimmat erot käyttölinjaisen kultsun ja flatin välillä (koulutuksen ja muunkin elämän kannalta).

Tilanne on se, että meillä on nyt yksi nuori flatti, ja toinen tulossa. Minulle rotu tuntuu aivan täydelliseltä. Nämä koirat ovat minun koulutettavia, ja pääosin niitä ohjaan. Mieskin joskus vähän treenaa. Lähinnä nome on lajina, joku muu laji siinä sivussa (nyt ollaan tehty agia enemmän, hiukan verijälkeä ja tokoa, joka on nyt tauolla). Metsälle pääsevät.

Mulle näissä kahdessa koirassa on ihan tarpeeksi hommaa tuleviksi vuosiksi, mutta mies on sitä mieltä, että kyllä se kolmaskin tulee muutaman vuoden kuluttua taloon. Oma kantani on, että sopii, jos mies sitten kouluttaa ja ohjaa sen. Hän on sitten miettinyt, josko kultsu voisi olla helpompi koira hänen kouluttaa. Mikäs noissa käyttölinjaisissa on terveystilanne? Ja millainen luonne noin yleisesti? Entä nometouhuissa, onko jotain eritysitä plussaa/haastetta?

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KULTAINENNOUTAJA - Perjantaina, 20.04.2012 klo 15:19  
+
0

Eagle kirjoitti:

Hei, kertokaahan kultsuihmiset (varsinkin sellaiset, joilla on kokemusta myös flateista), mitkä ovat suurimmat erot käyttölinjaisen kultsun ja flatin välillä (koulutuksen ja muunkin elämän kannalta).

Tilanne on se, että meillä on nyt yksi nuori flatti, ja toinen tulossa. Minulle rotu tuntuu aivan täydelliseltä. Nämä koirat ovat minun koulutettavia, ja pääosin niitä ohjaan. Mieskin joskus vähän treenaa. Lähinnä nome on lajina, joku muu laji siinä sivussa (nyt ollaan tehty agia enemmän, hiukan verijälkeä ja tokoa, joka on nyt tauolla). Metsälle pääsevät.

Mulle näissä kahdessa koirassa on ihan tarpeeksi hommaa tuleviksi vuosiksi, mutta mies on sitä mieltä, että kyllä se kolmaskin tulee muutaman vuoden kuluttua taloon. Oma kantani on, että sopii, jos mies sitten kouluttaa ja ohjaa sen. Hän on sitten miettinyt, josko kultsu voisi olla helpompi koira hänen kouluttaa. Mikäs noissa käyttölinjaisissa on terveystilanne? Ja millainen luonne noin yleisesti? Entä nometouhuissa, onko jotain eritysitä plussaa/haastetta?



Mulla on flätti ja kultsu, mutta kultsu ei ole kyllä käyttölinjaista nähnytkään. Se on niin geeli kuin olla ja voi eikä ole koskaan suostunut ottamaan riistaa suuhunsa. Damit se hakee jos ei ole parempaa tekemistä, ja jos tuo apina ei ole kuolannut niitä ensin. Toko oli sen päälaji ja nyt vanhoilla päivillään se tosiaan on siirtynyt rallitokon pariin.

Ei siis ole kauheasti kokemusta käyttökultsuista (tai sekalinjaisiahan ne taitavat kaikki Suomessa olla), mitä nyt kokeissa ja koulutuksissa olen niitä nähnyt. Hauskoja vekkuleita ja ovat kyllä eri maata kuin käyttölabukat. Sanotaanhan sitä että samassa ajassa missä kouluttaa yhden flätin, kouluttaa kaksi kultsua tai kolme labukkaa. :D

Koira2013

Koira2013
Viestimäärä: 34

VS: KULTAINENNOUTAJA - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 20:53  
+
0
Sopiiko porukkaan vielä yksi kultaisesta noutajasta haaveileva. Haaveilu kyllä jo siinä asteella, että penty on tulossa mikäli pentueeseen usorkoira syntyy. Pentujen pitäisi syntyä toukokuun puolen välin aikoihin.
Kultainen noutaja Vili (9.5.2012)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28098
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 14:15)