Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:41

Kultainennoutaja

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 8

HennaM

HennaM
Viestimäärä: 24

VS: KULTAINENNOUTAJA - Tiistaina, 19.06.2012 klo 22:20  
+
0
Hei, tulin tuoreena kultaisen omistajana esittäytymään. :)

Minulla on 15.4.2012 syntynyt urospentu, Veikka nimeltään. Veikka on hirmu reipas, utelias, suhteellisen rauhallinen ja iloinen toveri, kai niin kuin kultsupennut yleensä! Asumme kerrostalossa , alimmassa kerroksessa. Hihnassa pikkuinen joutuu kulkemaan pissareissut, leikkimässä käydään läheisellä nurmikentällä vapaana ja anoppilassa aidatulla pihalla. :) Hihnasta ei suuremmin välitä mitään, välillä pentumaisesti "jämähtää" paikalleen ihmettelemään maailman menoa ulkoillessa (lue; taloa kiertäessä).

Veikka on minulle ensimmäinen koira (olen tälle vuodelle 20v täyttävä) ja tiedän kyllä ettei mikään helpoin.. Haastetta ja tekemistä riittää mutta katsotaan mitä tästä tulee, toivottavasti hyvä ;) Kasvattaja on suurena tukena, erittäin reilu ja auttavainen.

Onko täällä muita kevätpentujen omistajia? :)
"Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mikä on niiden välissä, ei ole niin oleellista" - Clara Ortega

- Golden retriever, Gollebearal Veaiku "Veikka" 15042012 -

Koira2013

Koira2013
Viestimäärä: 34

VS: KULTAINENNOUTAJA - Lauantaina, 23.06.2012 klo 14:06  
+
0
Täällä kevätpennun omistaja. Meidän poika on syntynyt 9.5 eli ei vielä luovutusiässä. Kerran ollaan pentuja käyty katsomassa ja huomenna ollaan menossa uudestaan. Viikon päästä sit mahdollisesti kotiutuu jos kaikki menee hyvin. HennaM mistä päin oelt pennun hankkinut?
Kultainen noutaja Vili (9.5.2012)

HennaM

HennaM
Viestimäärä: 24

VS: KULTAINENNOUTAJA - Maanantaina, 25.06.2012 klo 15:32  
+
0
Hankin pennun Oulusta, Gollebearal-kennelistä. Tunnen kasvattajan entuudestaan ja olimme suunnitelleet minulle pentua jo aiemmin joka kuitenkin peruuntui silloin minun elämäntilanteen muutoksen vuoksi. Urospentua suunnittelin jo silloin ja nyt minulla sellainen on :)

Veikka kasvaa hirrrmu nopeaa ja oppii (ainakin vielä, ennen suurempaa jääräpäisyysvaihetta ;)) tosi nopeasti kaikkea uutta. Nukkuu yöt hienosti, ilman aamuöisiä pissareissuja joita ensimmäisellä ja toisellakin viikolla vielä tehtiin. Olen tosi tyytyväinen pentuun, fiksuja kun nuo ovat ;>

Luonnetta kyllä löytyy myös, Veikka testaa minua vähän väliä. Esim. syömisen kanssa koittaa pompottaa, syö ensin vähän ja sitten jää vaan katsomaan minua. Kerran käyn osoittamassa kuppia, sitten syö vähän ja lopetta taas ja siinä vaiheessa otan kupin pois. Sillon on annettu kun on tarjottu ;) Mutta ei hän joka syönnillä tätä tee, välillä vain että kyllä pentu ruokaa saa =)

Eli kaikin puolin fiksu mutta kuitenkin haastava koira, pitkillä hermoilla hyvä tulee ! :)
"Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mikä on niiden välissä, ei ole niin oleellista" - Clara Ortega

- Golden retriever, Gollebearal Veaiku "Veikka" 15042012 -

popinoita

popinoita
Viestimäärä: 57

VS: KULTAINENNOUTAJA - Tiistaina, 26.06.2012 klo 15:12  
+
0
Tääl tassuttelee seitsen vuotias kultainen herra Popi. Popin kanssa olemme kamppailleet vapaana pidon kanssa. Vihdoin olen hänet metsään ja pihaan (valvottuna) uskaltanut päästää vapaaksi ,mutta eilen korvat hiukan lukkiutuivat eikä ollut laisinkaan kiinnostusta ollut tulla luokse ,ainakaan nopeasti. Sain koiran kiinni ja lopun pissatus lenkin saikin kulkea kiinni. Hän tykkää tietysti äärettömästi kulkea "omia teitään" eli menee edellä reippaasti. Itse olen tyyppiä etten laske koiraa metsään sillaila etten tiedä tuleeko koira kutsusta vai saanko odottaa ja huudella puolen tuntia tai tunnin tai ties kuin kauan koiran luoksetuloa. Haluan olla varma koirani luoksetulosta ja haluan ohjata koiraani ,ilman pelkoa että jos koira lähtee johonkin karkumatkalle.

Siis en tarkoita koiran täytyisi kulkea ihan liki ,mutta sillaila huuto etäisyydellä. Asumme maalla jossa on peltoa ja metsää ihan tarpeeksi tallattavaksi. Onko teidän kultaisilla tälläistä ilmennyt? Miten vahvistaisin luoksetuloa?
Kultainennoutaja Popi -05 ja lagotto Luca -12 <3
Blogiimme pääsee tästä.

HennaM

HennaM
Viestimäärä: 24

VS: KULTAINENNOUTAJA - Sunnuntaina, 01.07.2012 klo 23:10  
+
0
Hei ja sellaista mietin että missä iässä teidän kultaiset on osannu mitäkin juttuja (istuminen, sisäsiisteys, hinassa ulkoilu yms)? :) Ja nimenomaan haluan tietää kultaisista, siksi en pentupuolelle tätä kirjoita.

Veikka osasi 10-viikkoisena (nyt 11vk) istua ja sisätiloissa tulla luokse oikein hyvin. Ulkona sitten kuulo heikkenee tai tapahtuu jokin aivojen tyhjeneminen eikä mitään kuulla tai totella mutta sallittakoon, pentuhan se vielä on. :)

Sisäsiisteys on hyvällä mallilla, minustahan se vielä on kiinni mutta "tahallaan" ei mitään sisälle tee, äärimmäisessä hädässä vaan ja yöllä ei ikinä! Yksin ollessaankaan (n. 2 tunnin yksinoloja) ei ole tehnyt edes pissaa lattialle. Ei osaa pyytää ulos muuten kuin omalla levottomuudellaan. Mutta menee moniakin päiviä viikosta ettei jälkiä tarvi siivota, joinakin päivinä sitten parikin kertaa.

Mitä olette mieltä näistä? :)
"Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mikä on niiden välissä, ei ole niin oleellista" - Clara Ortega

- Golden retriever, Gollebearal Veaiku "Veikka" 15042012 -

popinoita

popinoita
Viestimäärä: 57

VS: KULTAINENNOUTAJA - Torstaina, 12.07.2012 klo 21:08  
+
0
Sisäsiisteys ei ollut meillä noin varhain noin hyvä. Ja pentu on pentu ,muttei sen varaan saa laittaa liikaa. Jatkakaa harjoittelua ,ja varmasti se kuulo palaa sitten hiukan vanhempana ;)
Kultainennoutaja Popi -05 ja lagotto Luca -12 <3
Blogiimme pääsee tästä.

Koira2013

Koira2013
Viestimäärä: 34

VS: KULTAINENNOUTAJA - Sunnuntaina, 19.08.2012 klo 20:01  
+
0
En ole taas ehtinyt pitkään aikaan kirjoitellakaan.
Me aloitettiin nyt Vilin kanssa pentukurssi, torstaina ensimmäinen harjoitustunti. Opetatteko te kotona vai käyttekö jotain kursseja?
Meillä on nyt alkanut Vilillä hampaat vaihtumaan 3kk iässä, muutama on jo irronnut. Jos sit loppuis vihdoin toi pureminenkin. Onhan se toki jo vähentynyt paljon.
Olisko antaa neuvoja kuinka saisi hyppimisen loppumaan? Meillä Vili hyppii välillä tosi paljon ja välillä taas ei ollenkaan. Mutta on tosi ärsyttävää kun ulkonakin hyppii päin niin aina vaatteet ihan kurassa
Kultainen noutaja Vili (9.5.2012)

Ellaliini

Ellaliini
Viestimäärä: 9

VS: KULTAINENNOUTAJA - Maanantaina, 20.08.2012 klo 09:50  
+
0

Koira2013 kirjoitti:

En ole taas ehtinyt pitkään aikaan kirjoitellakaan.
Me aloitettiin nyt Vilin kanssa pentukurssi, torstaina ensimmäinen harjoitustunti. Opetatteko te kotona vai käyttekö jotain kursseja?
Meillä on nyt alkanut Vilillä hampaat vaihtumaan 3kk iässä, muutama on jo irronnut. Jos sit loppuis vihdoin toi pureminenkin. Onhan se toki jo vähentynyt paljon.
Olisko antaa neuvoja kuinka saisi hyppimisen loppumaan? Meillä Vili hyppii välillä tosi paljon ja välillä taas ei ollenkaan. Mutta on tosi ärsyttävää kun ulkonakin hyppii päin niin aina vaatteet ihan kurassa



Mulla on eri rotu mutta vastaan silti :D Tupsulla hyppiminen on kans ollut ongelmana, se on nyt kohta 8 kk ja nyt vasta osaa hillitä itseään useimmiten. Pitkää pinnaa ja sitkeyttä, pennuilla vaan on sitä energiaa ja elämäniloa.. paras olis tietty jos pentu tapaa vain ihmisiä, jotka ymmärtää ettei saa antaa huomiota jos se hyppii päin. Meillä ei kaikki tätä ole ymmärtäneet selittämälläkään, joten senkin takia se yrittää vielä hyppiä. Eli jos joku ei ymmärrä niin pitele pentua ettei saa koskaan palkkiota hyppimisestä.

Aurum

Aurum
Viestimäärä: 108

VS: KULTAINENNOUTAJA - Tiistaina, 09.10.2012 klo 18:27  
+
0
Me oltiin laiskoja sisäsiisteyden kanssa. Istuminen oli Helmille ihan ykkös juttu ja sen se osas jo 9vk(tuli 8vk) Luoksetulo oli varma 4kk. Mä keskityin vaan luomaan suhdetta siihen ja aloin opettamaan sivua yms vasta 8-9kk. Nyt 2v 8kk niitetään sitä satoa sen luottamuksen kanssa ja Helmi toimii, kun ajatus. Vaikka sillä kyllä on luonnetta mutta se ei sitä mulle näytä vaan muille...
Kultainennoutaja narttu -10
Saksanpaimenkoira narttu -16

Saksanpaimenkoira narttu 2011-2016
Dalmatiankoira narttu 2004-2013
Dalmatiankoira narttu 2003-2014

HennaM

HennaM
Viestimäärä: 24

VS: KULTAINENNOUTAJA - Tiistaina, 30.10.2012 klo 13:04  
+
0
Kerrompa vähän Veikan puolivuotiskuulumisia! :)

Veikasta on tullut jo iso poju, painoa on 23kg ja korkeuttakin jo äidin verran. Viime viikolla huomasi että tyttöjäkin on olemassa, tästä se sitten alkaa.. :D Ollaan käyty kasvattajan pitämissä treeneissä (kaikki pentueen pennut asustavat niin lähekkäin että voidaan pitää yhteistreenejä!) ja harjoiteltu perustottelevaisuutta ja noutohommia. Hienosti hakee variksia ja pupuja jäljeltäkin, riistaviettiä löytyy kyllä! Vesinoutoa ei ehditty tälle kesää riistalla harjoitella, dummyillä vain :) Nyt sunnuntaina olisi eka treenikerta pentukoulussa koirakoululla, mennään koko pentue sinne (paitsi yksi pentu on eri kurssilla kun ei samaan mahtunut).

Terveenä Veikka on pysynyt yhtä silmätulehdusta lukuunottamatta. Ruokaa vaihdettiin pari kk sitten, entinen ruoka kutitti (kaikilla pentueen pennuilla sama) mutta nyt ei ole ongelmaa :)

Käyttäytyy yleisesti niinkuin pennut aina, mahtavaa oppivaisuutta ja intoa oppia löytyy kun malttaa rauhoittua opettelemaan :D Istuminen, maahanmeno ja luoksetulo onnistuu, paikka onnistuu ilman häiriötä ja kerran jopa toisen koiran ollessa vieressä! :) Pärjää (ainakin vielä) toisten koirien kanssa vallan mainiosti, ei ole ollut mitään ongelmia. Kissa ei ollut niin kiva tuttavuus.. :D Olen tullut siihen tulokseen että kunhan tuo "pentuilu" sitten joskus loppuu niin minulla on oikein hieno ja tottelevainen koira :)

Hihnakäyttäytyminen on vielä opettelussa, yleensä lenkillä tahtoo kiskoa vaikka minkä tekis. Olen alkanut harkitsemaan kuonopantaa, onko teillä minkälaisia kokemuksia?
"Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mikä on niiden välissä, ei ole niin oleellista" - Clara Ortega

- Golden retriever, Gollebearal Veaiku "Veikka" 15042012 -

Kikhy

Kikhy
Viestimäärä: 1

VS: KULTAINENNOUTAJA - Sunnuntaina, 04.11.2012 klo 17:11  
+
0
Heippa!

Meille tuli eilen kultsi pentu. Nimeltään tämä kaunotar on Majik Lucky In Love eli meille se on Villa.
Villa on 8 viikkoa ja on meille siis ihan uusi koira. Aijemmin meillä on aina ollut aikuisia koiria, eli pentu iästä ei ole kokemusta.

Kasvattajan toiveesta on ajatuksena se että näyttelyissä voisi käydä myöhemmin. Joten kun olen kultaistanoutajaa niin kauan halunnut ja nyt kun sen sain yllätyksenä joululahjaksi (en siis tiennyt mitään ennen, kun äiti toi sen meille) niin en ole ehtinyt perehtymään tarkemmin.

Tarvitsisin apua ruokinnan kanssa. Saimme kasvattajalta ohjeita ruokintaan ja mukaan vähän kuivaruokaa. Merkki taisi olla eukanuba, liotan ne vedessä pehmeiksi ja sitten lisään tilkan piimää ja aamuisin lusikallisen auringonkukkaoljyä. Ostin sitten ABC- asemalta pedigree junior papanoita, mutta luin että ne on huonoa ruokaa. Mitä merkkiä suosittelette?

Kasvattaja sanoi myös että pitäisi ostaa naudan mahaa ja kipaisinkin prismasta ostamassa Oscar(?) merkkistä naudanmahamössö (pakaste), koska eläinkauppa oli kiinni. Nyt en tiedä kuinka paljon Villalle pitäisi antaa tätä ruokaa ja kuinka usein (Syö 3 kertaa päivässä) Niin ja onko tuo merkki ihan ok? Ja mitä muuta märkäruokaa voisin antaa Villalle, kun haluaisin sen ruokkia niin että siitä voisi sitten joskus tulla näyttelykoira. Pakaste ruuat kuullostaa käteviltä, mutta mikä on hyvää ruokaa? Niin ja mitä voisi laittaa sen ruuan kanssa Riisiä, kasviksia...?

Kaikki ruokavinkit otan vastaan, koska tähän koiraan aijon panostaa kaikkeni, kun suurin unelmani Kultaisennoutajan pennusta on nyt totta.
Kiitos jo etukäteen.
Majik Lucky In Love "Villa" , Kultainennoutaja, s. 10.9.2012

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KULTAINENNOUTAJA - Sunnuntaina, 04.11.2012 klo 17:34  
+
0
^Onnea uudesta pennusta :)

Jos nyt käy niin kurjasti, ettei kukaan kultaisten omistajista ihan heti eksy tähän keskusteluun, niin voi olla että löydät jotain ruokavinkkejä ruokintapalstalta -> pennun ruokinta ja ruuan määrä
Kannattaa vaikka lukaista se läpi :hymy:

// muoks: Huomasitko että sun ak:ssa on pennun syntymäaika vähän väärin? "Lunttasin" koiranetistä ja 10.9.2012 on oikeampi :wink:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 04.11.2012 klo 17:39)

kirppuu

kirppuu
Viestimäärä: 20

VS: KULTAINENNOUTAJA - Tiistaina, 27.11.2012 klo 15:44  
+
0
Täällä asustaa 9 vuotias kultainen herra Pablo :)

enmafin

enmafin
Viestimäärä: 1

VS: KULTAINENNOUTAJA - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 19:35  
+
0
Moikka!

Itse myös voisin esittäytyä.
Mulle tuli tossa heinäkuun loppupuolella kultsun pentu myös(synt. 2.6.2012), tällähetkellä ikää on se 6kk. Ensimmäinen koira ja tuntuu että hyvin on mennyt!
Painoa on kertynyt tähän mennessä suunnilleen 20kg (itsellä ei vaakaa niin en pysty usein mittaamaan). Tosi hyvin jo pienestä asti osannut luoksetulon ja istumisen ja tassunannon. Maahan menossa oli aluksi vähän vaikeuksia mutta olisiko siinä 3-4kk iässä sitten tullut kunnolla tutuksi ja samoihin aikoihin myös sivulle meno. Sisäsiisteys ei ole vieläkään kunnossa (paitsi vanhemmillani käydessä), ei oikein osaa pyytää pihalle vaikka katsekontakti on mitä parhain. Yöllä ei kuitenkaan mitään tee, enimmäkseen silloin kun olen töissä. Oletteko esim. säännöstelleet veden juontia tms?
Hihnassa kulkeminen tuntuu olevan (vieläkin) hieman haastavaa kun virtaa tuntuu riittävän niin paljon. Vapaana olen aika paljon pitänytkin ja nyt pitäisi sitä hihnassa kulkemista enemmän harjoitella. Kotona päivisin ei ole toistaiseksi muuta kun yksi Jukka-palmu syöty ja sukat tuntuu olevan lempparijuttu! (ei siis parane jättää minnekkään...)
Koirapuistossa ollaan paljon käyty ja muiden kanssa tulee tosi hyvin toimeen, varsinkin ihmisten ja lapset myös kiinnostaa tosi paljon!
Meilläkin tuota hyppimistä päin harrastetaan jos on innoissaan uusista ihmisistä tai kun tulen töiden jälkeen kotiin. Olen itse vain jättänyt huomiotta ja tavoitellut sitten kun istuu.

Noh, siinä mun Pepen tarina.

Minttu75

Minttu75
Viestimäärä: 39

VS: KULTAINENNOUTAJA - Perjantaina, 30.11.2012 klo 15:47  
+
0
Hei kaikki te joilla on jo aikuinen kultsi (uros) ja käytössänne on kevythäkki! Minkä kokoisia häkkejä käytätte? Toki koirilla voi olla koko eroja mutta joku noin koko häkille riittänee....
Ja onko olemassa jotain suosikkimerkkiä häkille, ei mikään älyttömän kallis mutta kuitenkin kestävä ja kätevä? Entäpä mistä noita hankkisi edullisimmin?

HennaM

HennaM
Viestimäärä: 24

VS: KULTAINENNOUTAJA - Lauantaina, 01.12.2012 klo 00:54  
+
0
Kikhy :heiluti:

Suosittelisin jatkamaan kasvattajan suosittelemalla (?) ruualla eli Eukanuballa. Me aloitettiin Royal Caninilla ja syötettiin sitä muutama kuukausi mutta vaihdettiin Golden Eagleen kun Royal Canin alkoi aiheuttaa erinäisiä oireita (hiivaa, kutinoita). Eukanuba on myös hyvä ruoka vaikken sitä omalle pennulleni syötäkkään. Suosittelen kokeilemaan/vaihtamaan ruokia pikkuhiljaa, ei kerrasta eri ruokaa ja huomenna eriä kuin eilen. Ainakin omalla koiralla tahtoo mennä maha sekaisin jos syö vähänkään jotain erilaista..

Uskoisin että kasvattaja osaa neuvoa ruoka-asioissa muuten, syötän omalle pennulleni vain nappuloita mutta olen harkinnut raakaruokintaa tulevaisuudessa kunhan ehdin siihen perehtyä enemmän :aurinko: En tosiaan ole mikään asiantuntia näissä ruoka-asioissa mutta kerron vain omat kokemukseni. Naudan mahasta tiedän sen verran että se on hyväksi koiralle mutta mitään määriä tai hyviä merkkejä en osaa kertoa :eitietoo:

Tsemppiä pennun kasvatukseen, toivottavasti saat ruoka-asiat kohdilleen! :peukku:
"Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mikä on niiden välissä, ei ole niin oleellista" - Clara Ortega

- Golden retriever, Gollebearal Veaiku "Veikka" 15042012 -

gesture

gesture
Viestimäärä: 23

VS: KULTAINENNOUTAJA - Keskiviikkona, 12.12.2012 klo 00:41  
+
0
Tänään kotiutui meille kultainennoutaja Bentley. Aivan mahdottoman iloinen, hauska ja hellyyttävä poitsu....jonka mielestä uudet kissakaverit ovat tosi ihania! :)
Landseer Fluke 1/13
Kultainennoutaja Bentley 8/12
Norjalainen metsäkissa Snö 7/12
Kotikissa Harmonie 5/09
Kotikissa Mugen ~00

Minttu75

Minttu75
Viestimäärä: 39

VS: KULTAINENNOUTAJA - Lauantaina, 26.01.2013 klo 16:55  
+
0
Mites se tämä aihealue on niin hiljainen täällä....? Olisi mukava saada tuttavuuksia muista kultsien omistajista :)

Heikkuli

Heikkuli
Viestimäärä: 16

VS: KULTAINENNOUTAJA - Sunnuntaina, 10.02.2013 klo 19:46  
+
0
Mulla on tällä hetkellä melkeen 11 kk ikänen kultsu, joka kantaa häntäänsä kaartuneesti. Eli kantaa hännän muuten selän tasalla, mutta pää kaartuu ylöspäin.. Mistä tämmönen voi johtua?

Ja kultsun pitäisi siis kantaa häntä suorana selän tasalla.... Näyttelyihin on tämän takia vissiin turha tähdätä ):

Kiitos jo etukäteen :)

Kultsutyttö

Kultsutyttö
Viestimäärä: 9

VS: KULTAINENNOUTAJA - Maanantaina, 04.03.2013 klo 19:31  
+
0
Terve! Täällä kirjoittelee 13-vuotias tytteli joka haaveilee kultaisestanoutajasta. Ennestään meillä on kaksi seropia ja kissa. Koira tulisi kesän aikoihin että mullakin koulut ohi ja olisi aikaa hoitaa sitä enemmän. Ollaan näyttelyistä kiinnostuneita ja mahdollisesti agista/tokosta. Kuinka vanhana karvakorva pitäis käyttää kuvauksissa (lonkka, kyynär, silmä yms) ? Ja kokemuksia ja muita saa toki jakaa (;;
pk.collie-bordercollie-leonberg/mix Dina 27.3.2007
corgi-risteytys Milla 12.6.2001
++Kultainennoutaja sitte kesällä.. :>

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 05:00)