Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 16.02.2012 klo 12:31

Labradorinnoutajat - osa 4

Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Lauantaina, 21.07.2012 klo 20:24  
+
0
Taavi tuli tänään kotiin mun äidiltä missä se oli pari yötä. Sietää pentua nyt paljon paremmin. Antaa sen tutkia itteensä ja jopa antaa roikkua korvassa ja huulissa kiinni. On se joutunut käskemäänkin sitä, äsken just Taavi makas sohvalla ja pentu aikansa härnäs hyppimällä ja napsimalla. Onneks Aapon kasvattaja kertoi noista "valehyökkäyksistä" eli että aikuinen koira mukamas hyökkää ja pentu säikähtää ihan kun ois jotain sattunut mutta tosiasiassa ei mitään käy. Aapo vinku ku sitä ois tapettu kun näytti että Taavi ois nappassu sitä huulesta kiinni. Mutta tuo nyt sit ilmeisesti oli sellainen hyökkäys koska mitään jälkeä ei ole missään. Taavi tuli sen jälkeen pyytämään Aapolta anteeksi nuolemalla sen naaman ja munkin naaman siinä samalla :nauru:
Mutta Taavi kestää jotenkin nyt pentua paljon paremmin kun sai vähän etäisyyttä siihen. Mun varmaan kutienkin pakko kyhätä toi koiraportti tänään jo että koirat voi nukkua rauhassa, tai lähinnä Taavi saa rauhassa nukkua ilman että pentu käy yöllä sitä härnäämässä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Diandra

Diandra
Viestimäärä: 37

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 22.07.2012 klo 11:35  
+
0


Sannuliini eilen <3

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 22.07.2012 klo 20:45  
+
0
Mun pieni sinappikone naskalihammas Aapo lähti hoitoon ja me lähdetään Taavin kanssa huomenna Keuruulle pariks päiväks ottamaan etäisyyttä Helsingistä. Aapo oli kuulemma äsken autossa huutanut puoli matkaa kun kaveri haki sen hoitoon, onneks perillä odottaa myös labbis niin ehkä vähän lievittää Aapon ikävää. Ja on se niin reipas poika että varmasti selviää ja mulla varmaan on enemmän ikävä sitä kun sillä mua :nauru: Onneks on tuo Taavi sentään sit mukana niin voi sitä lällytellä kun tulee hellä hetki itelle..

Taavi varmaan aatteli että rääpäle lähti nyt ja siitä päästiin :nauru: Mutta kokeekin keskiviikkona yllätyksen kun se tuleekin takaisin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 22.07.2012 klo 20:55  
+
0
Täällä sitä siivotaan sontaa ja miljoona lätäkköä - taas. Olihan noi sen alle tunnin yksin.. Blake oli kuulemma huutanu taas sen koko ajan kun oltiin poissa ja kotona odottiki tosi ihana yllätys. Etenen (iso sellanen) kirjaimellisesti lainehti pissaa ja kaadetut vesikulhot. Kakattu päälle ja tintattu siinä päällä. Takit revitty naulakosta, seinässä reikä.

Ei siinä mitää. Hanskat ja paperia käteen ja siivoamaan. Laitan Blaken olohuoneeseen odottamaan ettei sotke lisää. Mitäs siellä sitten odottaakaan? Alle 10 minuuttia. Olohuoneessa myös pissaa ja koirasänky revitty auki.

Joskus oikeesti vaan elämä ois niin paljon helpompaa jos ois vaan Bailey. Mutta ei voi mitään.

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 22.07.2012 klo 21:15  
+
0
^Oho, mites teillä tuolla tavalla mennään? :mietiskel: Onpa inhottavaa tulla kotiin, kun koira on laittanut ranttaliksi. Protestoiko vaan yksinoloa?
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 22.07.2012 klo 21:52  
+
0
Joo. Yksinoloahan se. Ja sitä vaikeuttaa just se että se ei todellakaan oo aina tollasta! Saattaa monta viikkoa mennä mallikkaasti ja sit pam se on tollanen pari päivää. Nojoo, sauna rentoutti niin Blake ei ärsytä enää yhtään niin paljoa. :nauru:

Sillä on tollasia ihmeen riiviöpäiviä. En vaan ymmärrä. Huomenna se on taas ihan eri koira.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 22.07.2012 klo 21:56  
+
0
^^ Onko se Blake joka protestoi? Joutuuko teillä koirat olemaan paljon yksin? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen.
Muakin pelottaa toi Aapo että miten alkaa sujumaan kun ens viikon jälkeen palaan töihin takasin. Kuitenkin 9h joutuvat olemaan keskenään ja sen äänenkäytöllä voi naapurit olla helisemässä. Pitää sit viimeistään laittaa lappu rappuun että pentu harjoittelee yksin oloa. Onhan se nyt ollu sellasia parin tunnin pätkiä ja lyhyempiä yksin tai Taavin kanssa, mutta silloinkin jos on hereillä niin jää vinkumaan hetkeksi oven taa. Sen mitä oon kuunnellut niin ei kovin kauaa huutele. Pitääkin joku päivä ens viikolla tehdä niin että meen vaan rappuun istumaan joksku aikaa ja kuuntelen huuteleeko se täällä. Toi oli meinaan aika huolestuttavaa sen äänenkäytön kannalta kun kaveri haki sen että oli huutanut sen puoli matkaa. Onneks mun äidillä on vielä lomaa se viikko kun mä palaan töihin ja se lupas täällä käydä kattomassa miten koirilla menee.

Tänään oli muuten hyvä kun lähdin käymään asioilla ja mun äiti tuli käymään melkein heti perään kun olin lähtenyt, eli koirat ei ollu yksin kun ehkä 10min siinä välissä. Äiti soitti perään että oliko Aapo tehny kakat sisälle kun lähdin kun olkkarissa oli tortut. No ei ollu, Taavi oli tapittanu mutsia sen tullessa suoraan silmiin ja istua jököttäny vaan eteisessä ja osottanu ulko-ovelle päin vihjeenä että penska kakkinu sisään ja jotain pitäis tehdä. Taavihan ei yleensä siis edes itse pyydä ulos mitenkään jos sillä on hätä. Äiti oli ensin ihmetelly että mitä se tuijottaa kunnes oli menny olkkariin ja tortut keskellä lattiaa. Taavi oli lakannu tuijottamasta heti kun ne tortut oli siivottu pois :nauru: Taavihan on niin siisti itse ettei esim. ulkona koskaan astu kakkaan, hyppää jopa omankin kakan yli jos on sellaisessa paikassa ettei muuten pääse pois ja väistelee kaikkea likaa ja kuraa aina. Sitä vissiin hirveesti häiritsi kun jooku oli kehdannu kakkia lattialle.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 22.07.2012 klo 22:00  
+
0
Joo se on vaan Blake joka protestoi. Bailey menee aina nukkumaan kun lähetään, se ottaa tosi rennosti yksinolot. Luulen että se vaan kattoo Blaken touhuja että mitäpä tuokin tossa sekoaa :nauru:.

Eipä ne tällee kesällä kauheesti joudu olemaan yksin, mutta kouluaikana sitten sen normi työ/koulupäivän ajan. Blake tosin on ollu tosi huono olemaan yksin ihan ekasta päivästä asti.. Muistan jo kun haettiin se kasvattajalta niin se huus ja pissas autossa ihan tauotta kun huus äidin/kasvattajan perään. Ja nykyään se tekee sitä mulle. Sillon alussahan mun ei tarvinnu mennä ku toiseen huoneeseen niin se huus nii kauan että ääni lähti, mut nykyään vaan jos lähden kokonaan pois, eikä silloinkaan läheskään aina.

Ollaan kuitenkin asiassa edetty niin paljon, että mä elättelen toivoa että parin vuoden päästä iän myötä se osais ottaa Baileystä mallia.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 22.07.2012 klo 22:02)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Sunnuntaina, 22.07.2012 klo 22:41  
+
0
^Hui! Toi on just se mun kauhukuva.. Pitää toivoa että Aapo ottaa kitlisti mallia hiljaisesta Taavista eikä kauheesti metelöi yksinään. Ainahan toivoa voi, eri asia mikä on sit käytäntö :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 23.07.2012 klo 02:01  
+
0
Joo siis eihän tää oo ollenkaan niin paha miltä varmaan kuulostaa, mehän ollaan edistytty siitä ekasta päivästä ihan järkyttävin harppauksin tässä vajaan vuoden aikana. :nauru: Joskus vaan menee hermot kun tulee tälläsiä ylläreitä, mutta luojan kiitos niitä tulee enää tosi harvoin.

Blake on muutenkin paljon "ihmismäisempi" (sen enempää inhimillistämättä) kuin Bailey. Blakella on ihan selkeästi huonoja kiukuttelupäiviä välillä. Sehän saattaa alkaa itkemään ja ulvomaan jos Bailey ottaa siltä lelun, tai jos Baileyllä on hienompi luu/lelu/mikätahansa. Blake ite kyllä käy aina ottamassa Baileyn lelun ja yrittää härnätä, mutta meeppäs ite ottamaan siltä lelu niin se oikeasti rupeaa itkemään siinä maassa eikä suostu tekemään mitään. Aina kaikki nauraa että et sä kyllä mitään lapsia tarvi kuin tuo käyttäytyy jo kuin ihmislapsi. :nauru:

Varmaan vaikea ymmärtää, mut tajuisitte kun yhden päivän täällä olisitte. :nauru: Blake ihan oikeesti itkee päivässä niin paljon kun se vetää herneen nokkaan koko ajan. Kaveri nimes sen marakatiksi kun kuulosti ihan apinalta sen hysteerinen itkeminen kun kielsin roikkumasta Baileyn huulessa.. :ttou:

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 23.07.2012 klo 08:10  
+
0
Nyt niitä lupaamiani kuvia mökiltä:
Ilta-aurinkoa

Linkki isompaan kuvaan

Samaa laiturilta käsin

Linkki isompaan kuvaan

Hyppy veteen

Linkki isompaan kuvaan

Damin noutoa

Linkki isompaan kuvaan

"Tässä tää dami nyt ois"

Linkki isompaan kuvaan

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 23.07.2012 klo 08:14  
+
0
Pari vielä lisää kun niitä kerrankin tuli otettua. :nauru:

Luna ylhäältäpäin kuvattuna

Linkki isompaan kuvaan

Perus patsastelua, tässä näkyy vähän harmaapartaakin

Linkki isompaan kuvaan

Kuivattelua

Linkki isompaan kuvaan

Enya^

Enya^
Viestimäärä: 67

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Maanantaina, 23.07.2012 klo 19:15  
+
0

Riksraks kirjoitti:


Itse haluaisin kuulla teiltä mielipiteitä ja kommentteja siitä, minkälaiselle henkilölle/minkälaiseen perheeseen labradorinnoutaja sopisi? Haluaisin myös ylipäänsä kuulla kommentteja labradorin hankinnasta ja omistamisesta? :) Miksi kannattaa hankkia juuri labradori?



Labbishan on siitä loistava rotu, että sopii monenlaisiin harrastuksiin ja sopeutuu hienosti moniin elämäntilanteisiin. Mulle on vasta nyt ensi viikolla (:love:) tulossa ensimmäinen labbis, joten kovinkaan hyvä esimerkki en ole kokemuksia kertomaan. :nauru: Mutta sen verran kerrottakoon, että koiran hankinnan tultua ajankohtaiseksi olin jo lähestulkoon päättänyt hankkia Bernin paimenkoiran. Rotuvalinta vaihtui labbikseen syystä, että rodun suosiosta ja kuumeisesta jalostuksesta huolimatta se on pysynyt verrattain terveenä, luonneominaisuuksiltaan hyvänä sekä monipuolisena harrastuskoirana. Labbis vaan tuntuu olevan ihan verraton. :peukku:

Tosiaan omistamiseen en vielä osaa ottaa kantaa mutta hankinnassa kannattaa suosia labradorikerhon pentuvälityslistaa, jolle pääsevät jäseneiden pentueet, jotka täyttävät pentuvälityksen säännöt. Labbiskasvattajia on tässä maassa niin paljon, että hyviä pentueita on kyllä tasaisin väliajoin tarjolla.

Tuun uudelleen kuukauden päästä kumoamaan tämän kaiken ja kertomaan, miten "ihana" pikkuhirviö mulla asuu kotona! :twisted::nauru: (just kidding)
"There are three kinds of Taekwondo players:
There are winners...
There are losers...
And there are champions! "


Labbispoika Oku s. 13.6.2012

Riksraks

Riksraks
Viestimäärä: 47

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 24.07.2012 klo 10:20  
+
0
^ Kuulostaa juuri siltä mitä olen itsekin ajatellut. :) Pitänee alkaa tiedustelemaan alustavasti ensi kevään pentueita kasvattajilta ja tutustua vielä tarkemmin eri kasvattajiin. Jonkin verran olenkin eri kasvattajia jo katsellut.

Odotan mielenkiinnolla kuvia ja kertomuksia tulevasta pennustasi :D
Labradorinnoutaja uros Unto (20.10.2012)

PitaPata Dog tickers

Muistoissa
Sekarotuinen vanhaherra Petteri 24.12.1995-7.1.2013

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 4 - Tiistaina, 24.07.2012 klo 11:23  
+
0
Rellalle tuli Kemin näyttelystä ERI ja oli luokassaan neljäs. :) Toinen erinomainen tuolle minun hermokimpulle, ei voi olla ko tyytyväinen. Sehän järjesti näyttelyä edellisenä päivänä uskomattoman kohtauksen kynsienleikkuusta, se sujuu joskus hyvin ja joskus ei yhtään mitenkään. Leikkelin siltä sitten verisuoneeen asti vahingossa yhden kynnen, koko talo näytti siltä ko joku olis teurastettu... Rella sitten murjotti mulle vielä näyttelypäivän aamunakin ja sai sätkyjä ko käski sen antaa tassua. Joskus tuo hermoilu ärsyttää ihan uskomattoman paljon. Miksi Rella ei voi olla niinko Nella, jolla hermot on ihan oikeasti rautaa... Toisaalta on kiva, kun tuo on vilkas, mutta kun se menee osaksi semmoseen aivan ylimääräiseen höntsäilyyn.

Tällä kertaa anto tuomarin tutkia paremmin, tuomari katto ensin hampaat, sitten käski käyä juoksemassa ympyrää ja ees takasin ja tutki muuten. Relppaki kesti ko ei tullu liikaa vierasta ihmistä iholle kerralla. Ois ihana tietää, missä välissä ja mistä syystä siitä on tullu tuommonen hermoilija, kun pentuna se nukkui näyttelyissä ja mätsäreissä ja otti rennosti, vielä viime syksynäkin se oli ihan rauhallinen ja tosi mukava kuljettaa joka paikassa.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

  Siirry sivulle: 1 ... 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 21:45)