Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 21.09.2013 klo 20:31

Labradorinnoutajat - osa 7

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 32

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 20:50  
+
0
Aapo puri mua toissapäivänä täysillä sormeen, iltalenkille lähtiessä se hotkas maasta jotain ja yritin kaivaa sitä sen suusta, samalla kun mun sormet oli sen suussa se iski täysillä poskihampaat yhteen ja rouhas mun etusormea. Voin kertoo että tähtiä näky hetken aikaa ja verta tuli kiitettävästi, oneks taskun pohjalla oli pari neneäliinaa ja se vähäinenkin lumi mitä meillä silloin oli auttoi verenvuotoon. Sormi on edelleen turvonnut enkä saa sitä koukistettua, muuten haavat on ihan hyvännäköiset. Onneksi on jäykkäkouristusrokotus voimassa kun pari vuotta sit sen kävin uusimassa kun alakerran koira puri mua. Ehkä siitä vielä sormi tulee. Haavat oli niin pieniä että niitä ei kuulemma voi tikata, sanoivat että alle sentin pituisia haavoja harvoin ommellaan ja puremahaavoja ei kai mielellään muutenkaan tikata ellei oikeesti oo todella paha vaurio, ettei ne bakteerit jää sinne sisään muhimaan. Aapo on kerran aiemmin tehnyt saman viime talvena, mutta silloin mulla oli hanskat kädessä ja ei saanut haavaa aikaiseksi vaikka sattuikin. Sormikas onneksi vähän pehmensi, nyt ei ollut kädessä mitään ja tietty se rouhas just silloin. Vähän ehkä jäi sellainen kammo että uskaltaako siltä enää kaivaa mitään suusta jos se tekee ton uudelleen ja sen jälkeen mulla ei oo sormia ollenkaan.

Tuli myös tänään testattu Aapon leikkauksen jälkeen ekan kerran sietokyky juoksunarttuun. Meidän rapussa asuva cavalier-narttu on kuulemma nyt juoksussa, se tuli rapussa tänään vastaan ja ihan siis viiden sentin päästä Aaposta ohitti. Aapo vaan katteli ja oli niinkuin ei mitään, eli ilmeisesti jo sen verran tasaantunut että ei enää reagoinut. Normaalisti se ois kiskonut mut ylös portaita sen nartun perässä ja mennyt ihan sekaisin muutenkin. Nyt se jatkoi tyynenä matkaa alaspäin mihin oltiin menossakin vaikka narttu meni ylös, eikä edes haistellut perään. Sen sijaan Taavi on jo monena päivänä haistellut kyseisen perheen oven edustaa kun mennään siitä ohi (asuvat kerrosta alempana kuin me), siitä oon jo päätellyt että sillä koiralla on juoksut menossa :nauru: ja se myös että Taavi nylkyttelee Aapoa täällä kotona taas välillä ihan vimmalla, se tekee sitä joka kerta kun tolla nartulla on juoksut.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Lauantaina, 14.12.2013 klo 15:05  
+
0
^ Hui kamala!!! Mooseshan on kanssa niin ahne et jos sadan metrin säteellä on jossai ruokaa, ni se kyl vetäsee sen naamariinsa. Mitkään kiellot ei auta... Mieskin kysyy että miksi en kiellä sitä. Näin reilun parin vuoden kokemuksella oon todennu et säästän vaan ääntäni. :nauru: Mä vaan nykäsen hihnasta ja otan mitä ikinä se sinne suuhun saikin ni pois sieltä. Onneks antaa ottaa aina pois eikä oo jauhanut sormia.
Mut kotona kyl joutuu heti jäähylle vessaan jos mitään yrittää varastaa... Se on kyl ehdoton ei. Sama kerjääminenkin. Mä kiellän pari kertaa ja sit vien kyl niskavilloista pois jos jää siihen naaman eteen kuolaamaan. :heristel:
Tulisi jos sitä lunta!! Nää tälläset märät kelit ja sit toi hiekka tuol asfaltilla... Ei tee yhtää hyvää ton tassuille. Viime keväänä ne tulehtu ku ei sen tassut kestäny. Nyt oon jo varuiks kävelly tuolla metässä ja syrjässä yrittäny vältellä tota asfalttia niin paljon kun mahdollista.
Follies Neville
09.03.2011

emmimaria

emmimaria
Viestimäärä: 17

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Lauantaina, 14.12.2013 klo 16:26  
+
0

Ruusunen89 kirjoitti:

Tervetuloa palstalle emmimaria! Meidän koira onkin saanut vaikutteita nimeensä sinun koirasi virallisesta nimestä! :wink:

Mä itseasiassa löysinkin eilen teidän blogin ja huomasin saman :jjei:
Jos olet koirasi mielestä maailman paras tyyppi, älä hanki toista mielipidettä.

Lbu Halolan Riemukupla 'Veeti' -11
Lbu Mocnys King Of The Thrill 'Hemmo' -14

http://vastakarvaan-emmijapojat.blogspot.fi/

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 15.12.2013 klo 09:10  
+
0
Tänään maailman rakkain mummukoiraseni ja sieluni toinen puolikas täyttää 13 vuotta!

Todellinen ystävyys ei tarvitse korulauseita, se ei tarvitse edes sanoja. Ainon kanssa kaikki on toiminut jo monen vuoden ajan pelkän ajatuksen voimalla, kumpikin osaa lukea toisen eleitä ja ilmeitä täydellisesti.
Jokainen, joka meidät on tuntenut ja tietänyt vuosia sitten, tietää mtös alun olleen karikkoinen. Yhteisen sävelen löytyminen vaati aikaa ja työtä. Mutta vaikeuksien kautta voittoon, sillä kaiken sen työmäärän ja Ainon opetuksien jälkeen sain jotain parempaa kuin mitä ikinä olisin voinut toivoa. Todellisen Ystävän.

Aino on ollut tukeni ja turvani, lohtuni ja iloni, pieni apulaiseni arjen myrskyissä. Kiitos tuntuu niin pieneltä sanalta, mutta toivon sen riittävän kun se tulee suoraan sydämestä.

Onnea Mummukka! <3

Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014

eepi78

eepi78

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 15.12.2013 klo 09:33  
+
0
^Onnea Ainolle! Siinä on hieno ikä koiralle.

Birdie: Juu ei näiden ahmattien kansa kyllä kiellot auta jos jotain herkkua on, ihan sama kiljutko kiinan kieltä vai mitä, ei nää usko. Taavi ehkä paremmin uskoo ja on kiellosta jättänyt ulkona jopa nakin rauhaan, mutta sekin ihan tuurista kiinni millä tuulella se sattuu olemaan. Aapoa on turha kieltää, se on niin ahne että vetää kaiken mitä näkee ulkonakin. Taavikin on ahne mutta se on nykyään helpommin kontrolloitavissa ahneutensa kanssa. Eli uskoo jopa jos sanoo ei tai uskoo jos käskee odottamaan ennenkuin saa jotain. Aapohan ei usko sitäkään.
Sormi on edelleen turvoksissa, hain torstaina antibioottikuurin siihen, ehkä hitusen on turvotus nyt laskenut, mutta kyllä sitä vielä on.

Ja mitähän mä teen ton Aapon kanssa.. kun tänään heräsin niin lattialla oli puolikas sormikas. Aapo vedellyt toisen puolen tyylikkäästi naamaansa. Tänään tiedossa siis sormikas-oksennuksia. Tai en tiedä onko se syönyt sitä jo eilen kun se eilen aamulla oksensi jotain epämääräistä, luulin että vessapaperia mutta en tiedä mitä se oli. Toi sormikas on nimittäin vähän saman värinen kuin valkoinen vessapaperi, tollainen haaleen pinkki. Mä en tajua miksi sen pitää syödä kaikki.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Rensu

Rensu
Viestimäärä: 60

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 15.12.2013 klo 11:07  
+
0
^Ziva nyt pureskelee ja repii ihan mitä vaan, mutta sillä on onneksi joku uskomaton systeemi, mitään syömäkelvotonta se ei ole koskaan syönyt. Mutta jos taas kyseessä on vähänkään ruokaan viitaava asia, niin johan menee alas.

Ja Onnittelut Ainolle!
Labradorinnoutaja Ziva 12/2012

eepi78

eepi78

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 15.12.2013 klo 11:16  
+
0
Joo, ei meillä Taavikaan koskaan niele mitään mikä ei oo ruokaa, mutta Aapo sen sijaan, huoh! Kaikki uppoo mikä kurkusta alas menee, ei väliä onko kangasta vai pahvia vai puuta vai mitä. Kunhan saa nielastua. Yks päivä Aapo vasrasti mun äidin kädestä sämpylän, kokonaisen sämpylän. En saanu edes rangaistua sitä kun se juoksi sämpylän kanssa vaan karkuun niin etten saanut sitä kiinni ollenkaan. Meinas vielä ahneena nielasta sämpylän kokonaisena kun Taavi lähestyi sitä, koin paremmaksi vetäytyä vaan Taavin kanssa kauemmaksi ja antaa syödä ettei aio oikeesti niellä kokonaisena sitä ja tukehtuu vielä siihen. Näin meillä, Aapo kun saa ruokaa niin se pitää sen henkeen ja vereen. On se aiemmin sentään antanut kaivaa suusta mitä vaan, mutta tää viimeinen aarre oli ilmeisesti jotain niin hyvää että painoi vaan hampaat kiinni etten sais sitä ja iski sormeen.

Ja joo, tiedän kyllä että on koulutuksellisesti väärin antaa syödä vaarastamansa sämpylä, mutta jahtaaminen ei sitä asiaa paranna kun koira ei anna kiinni. Multa tuo ei koskaan varasta, ei uskalla koska annan palautteen saman tien, äiti sen sijaan on niin lepsu että vaikka mä oon paikalla niin Aapo käy ottamassa äidin kädestäkin jos saa mahdollisuuden. Äiti kun ei anna mitään palautetta siitä.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 15.12.2013 klo 11:18)

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 15.12.2013 klo 22:20  
+
0
Ainoa onnittelee 11 vuotta nuorempi Kupla! :heiluti:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

vjuho

vjuho
Viestimäärä: 40

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 15.12.2013 klo 22:39  
+
0
Onnea sankareille :)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Tiistaina, 17.12.2013 klo 08:35  
+
0
Tämä on ollut jo muutamana vuonna täällä joulun aikaan mutta tässä on niin hyvä joulufiilis että kuvan myötä toivotan hyvää joulun odotusta ja joulua!

Ja tässä vääränrotuisesta kuva mutta miten hauskasti sainkaan Velmusta napattua saman moisen kuvan:

eepi78

eepi78

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Perjantaina, 20.12.2013 klo 17:39  
+
0
Voikohan kyynär-ongelmat koiralla olla oireettomia? Jostain syystä mä pelkään että Aapossa on jotain vikaa, se on alkanut lenkeillä jumittamaan niin ettei halua kävellä. Pistää jarrut päälle ja tönöttää siinä. Ja sillä ei oo vaikutusta missä kävellään, ymmärtäisin jos oikuttelis jotain tuttua reittiä ettei halua kulkea.
Ja kyynär-ongelmia nimenomaan pelkään kun suvussa niitä on. Mutta ei se oireile mitenkään muuten, ei onnu, ei mun mielestä oo mitenkään jäykkä eikä mitään. Noh, jos alkuvuodesta vihdoin sais kuvautettua sen niin sais mielenrauhan.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Perjantaina, 20.12.2013 klo 18:10  
+
0
^Alissa kuvattiin kaksvuotiaana, jollon siltä löydettiin risat kyynärät, ne on siis 2/1. Kolme vuotta myöhemmin Alissa on edelleen hyvässä kunnossa, eikä se oo ikinä oireillu koipiaan. Eli voi ne olla oireettomat, tosin labbis on paljon raskaampi rotu, ni voi olla, et ne oireilis niitä herkemmin.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu perjantaina, 20.12.2013 klo 18:11)

eepi78

eepi78

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Perjantaina, 20.12.2013 klo 19:31  
+
0
^No sitäpä itsekin mietin että eipä kaikki oireile. Ja ton penskan kanssa on jo opittu että kipukynnys sillä ei oo kovin alhainen eli ei välttämättä edes näytä heti jos on kipee. Suunnitelmissa on tosiaan kuvauttaa Aapo alkuvuodesta eli sithän se selviää. Onneks tuo on melko hoikka tapaus eli jos jotain on nivelissä niin ei ainakaan ylipaino rasita. Se nyt vaan tästä puuttuis jos on toinen sairas koira. Oon ollu niin iloinen kun Aapo on tähän asti ollut niin terve, ei mitään perus silmätulehduksia kummempaa oo ollut. Mun tuurilla se on sit rikki luustosta jos ei muuta. Kun kerran Taavi on luustoltaan terve niin se on muuten alati sairas, sellainen tunne mulla oli että tuskin tervettä koiraa toisestakaan saan, mutta saa nähdä.

Tää jumittaminen on tullut kuvioihin nyt vasta ihan viime aikoina, ensin luulin että se tekee samaa kuin Taavi että pistää jarrut päälle kun on liian tylsä reitti mutta nyt se on tehnyt sitä muutenkin. Aapo on alkanut muutenkin laahustamaan takana aika paljon lenkeillä, oon pistänyt sen kastroinnin piikkiin että on rauhottunut, mutta jospa sillä onkin jotain muuta.

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Perjantaina, 20.12.2013 klo 22:42  
+
0
^Kävelettekö paljon asfaltilla? Mooses jumittaa kun kävellään tuol hiekoitetulla asfaltilla.... Sen tassut ei tykkää yhtään. Nyt on onneks pysyny hyvänä. Tulis nopee sitä lunta.
Follies Neville
09.03.2011

eepi78

eepi78

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Lauantaina, 21.12.2013 klo 16:31  
+
0
No jonkun verran on pakko kun ennekuin täältä pääsee muualle on pelkkää asfalttia ellei halua sit kävellä yhtä ja samaa hiekkatietä eestaas mikä lähtee tosta meidän talon vierestä. Eli aina suunnataan metsään tai hiekkateille mutta ennenkuin sinne pääsee niin asfalttia pitkin pakko mennä. Taavin tassut ei myöskään tykkää sepelistä asfaltin päällä ja se ihan ontuu, en tiiä johtuisko Aapolla sit samasta, mutta kun se on jumittanut ihan hiekkatielläkin monta kertaa niin ettei halua kävellä.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 22.12.2013 klo 12:22  
+
0
^Meillä täällä hiekoittivat hiekkateitäkin kun tuli ne pääkallokelit ja kun jäät suli niin jää se veitsenterävä sepeli siihen hiekan päälle kyllä... :suru:
Lunakin meinaan hipsuttelee sepelin päällä ja nyt on ihan tehnyt täysstoppejakin. Sillä on furut olleet nyt pidempään huonona koska täällä etelässä tätä kura p*ska keliä on jatkunut jo kuukausi tolkulla ja tassut eivät pääse kunnolla rauhoittumaan vaikka kuinka putsailisi ja kuivailisi... Pakkassäät tuossa välissä auttoivat jo kummasti tassuihin mutta kun sitäkään iloa ei kestänyt kun muutama päivä... :pyssyt:

eepi78

eepi78

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 22.12.2013 klo 18:48  
+
0
Joo, Taavihan otnuu tossa sepelillä tosiaan myös, furu kukkii silläkin, mutta onneksi vielä on päästy melko vähällä eli ei oo antibioottia vielä tarvittu, nää kosteet kelit tosiaan vaikuttaa asiaan. Taavihan hakeutuu itse nurmikolle kävelemään jos mennään asfalttia pitkin, ja meidän pihassa hakeutuu pihan reunaan kävelemään missä ei oo sepeliä, kun lentääkään ei voi pihasta pois. Selvästi se kyllä reagoi sepeliin, mutta Aaposta en tiedä. Se kun on tosiaan jumitellut muuallakin kuin asfaltilla. Pitää nyt seurailla ja varata sit se aika niihin kuvauksiin pyhien jälkeen heti kun aika antaa myöten. Joka tapauksessahan mä sen kuvauttaisin nyt alkuvuodesta mutta nyt ehkä sit vähän nopeemmin.

eepi78

eepi78

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Maanantaina, 23.12.2013 klo 15:13  
+
0
Taavi ja Aapo toivottaa kaikille hyvää joulua!

Rensu

Rensu
Viestimäärä: 60

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Tiistaina, 24.12.2013 klo 09:07  
+
0
Ziva ja isäntä toivottelee hyvää joulua kaikille labbiksille ja labbisten ruokkijoille!

Labradorinnoutaja Ziva 12/2012

eepi78

eepi78

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Maanantaina, 06.01.2014 klo 21:32  
+
0
Oisko teillä ideoita mitä vois Taaville syöttää että se sais vähän lihaa luiden päälle? Se on laihtunut muutaman kilon tässä talven aikana kortisonin ja talven yhteisvaikutuksesta, on painanut ennen 34kg ja nyt 31kg. Ja yleensäkin talvella pudottaa muutaman kilon kun on pirteempi talvisin ja liikkuu enemmän ja paremmin. Alanko vaan syöttämään sitä enemmän vai lisäänkö rasvaa ruokaan? Siis mitään syöttöporsasta en siitä halua eikä se sellainen ole koskaan ollutkaan, mutta nyt se näyttääkin jo laihalta. Eli jos talven ajaksi lisäis jotain mutta mitä? Mitään kauheen tuhtia rasvaa se ei voi syödä haiman vajaatoiminnan takia kun rasva ei oikein imeydy ja heittää ripulille aina mistä ei meinaa palautua kunnolla, mutta auttaisko joku öljy esim. ruuan joukossa?

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä25824
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä5787
Viestejä yhteensä543771
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös263024
(Tilastot päivitetty viimeksi 14.10.2019 klo 21:45)