Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 21.09.2013 klo 20:31

Labradorinnoutajat - osa 7

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 32

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Perjantaina, 18.10.2013 klo 19:34  
+
0
Riippuu tosiaan todella paljon yksilöstä, mutta ei nää mitään ihan pimeitä liikuntamääriä tarvitse. Uskon että tolla määrällä pärjää enemmän kuin hyvin. Tuhoaminen tässä rodussa on valitettavasti todella yleistä, mutta taas kerran, myös niitä yksilöitä löytyy jotka eivät tuhoa yhtään mitään. Mulla molemmat koirat on sellasia että ne jaksais liikkua ihan maailman tappiin, mutta eivät hypi seinille vaikka saisivatkin pelkät pissalenkit.

Tanskandogista pakkoa sanoa sen verran vaikka ei labbiksiin mitenkään liitykkään, että niistä kannattaa pitää mielessä se ihan hirvittävän pieni keski-ikä. Oliko se ihan 5-8 vuotta tai jotain vastaavaa. Labbikset voi helposti elää lähemmäs 15v tai ylikin oon muutaman tavannut.

Mangusti

Mangusti
Viestimäärä: 35

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Perjantaina, 18.10.2013 klo 19:42  
+
0
Joo oon kuullu tost lyhyestä keski-iästä. Tarkotuksena onkin et jos siihen päädyn nii kysellä kasvattajilta miten terveitä ja iäkkäitä koiria suvussa on ollu, et en ihan mistä sattuu oo ottamassa. Mut jokasessahan on huonot ja hyvät puolensa, eikös? :hymy:

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Perjantaina, 18.10.2013 klo 19:48  
+
0
Jep. Mullakin kyseinen rotu on sellasella haavelistalla, mutta tuon keski-iän takia varmaan siellä pysyykin. :nauru: Labbiksillakin kuitenkin omat ongelmansa, mutta yleisestiottaen nää on kyllä aika terveitä. Omieni kanssa en oo koskaan joutunu lääkärissä käymään muutakun tapaturmien takia, sillä vauhtia riittää vaikka muille jakaa. :nauru:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Lauantaina, 19.10.2013 klo 10:28  
+
0
Seurakoiraksi nää sopii hyvin jos vaan tarjoaa tarpeeksi tekemistä. Tarttee muutakin kuin pelkät remmilenkit. Hyvä peruskoulutus on kaiken a ja o, muuten saat vahvan koiran joka vie sua kuin litran mittaa. Etenkin urokset tuntuu olevan hyvin itsepäisiä olentoja, mulla on kaks itsepäistä muulia kun sille päälle sattuvat. Testailevat kumpikin ihan jatkuvasti. Etenkin tuo teini. 2h päivässä liikuntaa tuntuu etenkin nuorelle labbikselle melko pieneltä määrältä. Sehän sisältäis tyyliin puolen tunnin lenkit neljästi päivässä. Omien kanssa oon oppinut siihen että vähintään yksi piiiiitkä lenkki päivässä, mieluummin useempikin jos mahdollista tai vaihtoehtoisesti jonkun koirakaverin kanssa riehumista. Aikuinen jo rauhallinen labbis pärjää kyllä vaikka vartin lenkeillä, mutta koska kyseessä on erittäin energinen rotu niin itse ainakin haluan tarjota mahdollisimman laadukasta liikuntaa, eli myös niitä pitkiä lenkkejä vaihtelevassa maastossa. Toki mullakin on päiviä jolloin koirat jää vähemmälle, esim. eilen kun vettä tuli kuin saavista kaataen, kummatkin sai aamulla vain noin vartin pissatuksen koska sää oli mitä kamalin. Päivällä sama ja illalla sama koska itse olin töissä. Vastaavasti tänään on saaneet kumpikin pitkät aamulenkit eli pyrin sit korvaamaan noita lyhkäsiä lenkkejä kun mahdollisuus on.

Mä luulen että perus sesse saa keskimäärin sen pari tuntia päivässä liikuntaa remmissä, mutta se kuulostaa tosi vähältä. Ainakin jos kohdalle osuu tollainen adhd-yksilö niinkuin mulla tuo junnu nyt ja mitä Taavi oli nuorena. Tietysti mäkin vähennän lenkeistä mahdolliset treenit ja muut jutut mitkä väsyttää koiraa eri tavalla kuin lenkit. Eli jos on muuten ollut vilkas päivä niin saattaa lenkit jäädä vähemmälle.

Tuhoominen tosiaan on valitettavan yleistä labbiksilla. Se ei välttämättä edes ole sidonnainen siihen aktivoinnin määrään mitenkään. Mulla on kummatkin tuhonneet erittäin paljon, Taavi lopetti päälle vuoden iässä, Aapo jatkais varmaan edelleen jos sais mahdollisuuden. On syöty seiniä, sohvia, sänkyjä, pientä tavaraa, kaikkea mitä vaan hampaisiin saa. Ja nää on kummatkin sellaisia (nyt puhun siis Taavista nuorena, ei enää ole sellainen) että mitä pitemmän lenkin tekee ennen yksin oloa sitä enemmän jää kierrokset päälle eli se rauhoittuminen kestää tunnun pari. Eli aina ennen yksin jäämistä käytän yleensä Aapon vain rauhallisella lyhyellä lenkillä ettei se kerkiä nostattamaan sitä viretasoa päälle mikä ei laske helposti. Tai vaihtoehtoisesti pitkän lenkin jälkeen odottelen tunnin pari ennenkuin lähden johonkin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Maanantaina, 21.10.2013 klo 09:39  
+
0
Mulla vanhempi koira aikoinaan oli juuri tuollainen miksi Kuplaakin kuvattiin ylempänä eli aktiivinen muttei adhd. Se halusi liikkua ja nautti siitä vanhoille päivilleen asti, vielä 11-vuotiaana tykkäsi mennä 10km reippaita lenkkejä. Treenaaminen myös oli pop, kunhan vain oikea motivointikeino löytyi. Ei kuitenkaan hyppinyt seinille, vaikka olisi jäänyt vähemmälle liikunnalle ja oli sisällä aina kovin rauhallinen ja huomaamaton. Kuitenkin myös sillä alkoi häiriökäyttäytyminen lisääntyä jos tylsyyttä kesti pidempi pätkä sairastamisen vuoksi.

Tämä nykyinen teini taas on ihan eri luokkaa.. Se tarvitsee hirmuisesti tekemistä ja liikuntaa. Onneksi se pääsee lenkkien lisäksi myös juoksemaan maatilan pihalla vapaana niin paljon kuin sielu sietää. Ja sehän myös juoksee, ihan vain juoksemisen ilosta. :nauru: Pirkko siis monien mielestä on adhd, minun mielestäni vain normaali työkoiran alku. :nauru: mutta tuon aktiivisuuden vuoksi ollaan myös harjoiteltu odottamista, rauhoittumista ja malttia ihan ensimmäisestä päivästä alkaen. Välillä ollaan myös pidetty tylsiä päiviä, jolloin ei olla tehty mitään, jotta koira on tottunut niihinkin.

Teinikoiraa ei hihnalenkeillä väsytetä (eikä liikunnalla muutenkaan, tarvitsee aivoilleen tekemistä), joten hihnalenkit meillä tehdään yleensä vain että minä saisin oman liikuntani. :nauru:

EDIT: Niin ja tuhoamisesta on meilläkin tehty se huomio, että aktivoinnin määrä ei siihen tunnu vaikuttavan. Mummukoira ei tuhonnut ikinä yhtään mitään ja tämä teini taas tuhoisi enemmän kuin laki sallii (oli se sitten saanut aktivointia ja liikuntaa kuinka paljon tahansa).
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.10.2013 klo 10:13)

Nellaaa

Nellaaa
Viestimäärä: 25

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Maanantaina, 21.10.2013 klo 22:05  
+
0
Moi kaikille!

Tänne kotiutui lauantaina ruskea narttu labbis, Martta. Kovasti virtaa riittää kun hereillä ollaan. Ruoka maistuu hyvin. Pissat tulee kyllä ulos kun käydään mutta vahinkoja sattuu, ja paperille pissat ei osu. Ihanahan tuo pallero on :love: Nytkin tuhina kuuluu jaloista kun toinen vetelee sikeitä.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Maanantaina, 21.10.2013 klo 22:28  
+
0
^Nyt sitten kuvia ja paljon! :paapatus: :nauru: Ruskeet saattaa olla sellanen heikko kohta mulla..

Niin, ja tervetuloa mukaan!

Nellaaa

Nellaaa
Viestimäärä: 25

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Maanantaina, 21.10.2013 klo 22:56  
+
0
Martta iltaunilla
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.10.2013 klo 22:56)

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Maanantaina, 21.10.2013 klo 23:06  
+
0
Onnea pennusta!! :hymy:
ja onnittelut myös hyvästä nimivalinnasta! Mulla on jo kauan ollu päätettynä, että seuraavista koirista tulee Pirkko ja Martta (uroskoirallekin kyllä nimi on ollut odottamassa jo monta vuotta.. :nauru: ). Pirkko on jo, Martta vielä puuttuu. :hymy:

Mulla ei suostunut nyt kännykällä näyttämään tuota kuvaasi, sanoi ettei ole oikeuksia nähdä. :/
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014

Nellaaa

Nellaaa
Viestimäärä: 25

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Maanantaina, 21.10.2013 klo 23:11  
+
0
Minullakin ollut pitkään tuo Martta takaraivossa, mutta en kyllä tiedä mistä se on alkunsa saanut :) Koitan huomenna ohjeiden kanssa laittaa valokuvia joka näkyisivät teille!

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Tiistaina, 22.10.2013 klo 09:42  
+
0
Jospa laitan minäkin Pirkosta pari uutta kuvaa. :hymy:













Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014

Nelth

Nelth
Viestimäärä: 62

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Tiistaina, 22.10.2013 klo 15:21  
+
0
Pirkko. :love: Tutun näköistä tuo hanskojen kanssa riekkuminen. Meillä on hanskat vähän turhankin mielenkiintoisia aina välillä...

Norppaakin on luvassa taas parin uuden ruudun verran. Pahoittelen kamalaa värimaailmaa, en näköjään osaa pysyä kultaisella keskitiellä mitä kuvanmuokkaukseen tulee.




Näin hyvin pysyn kameran kanssa Norpan perässä silloin, kun se oikein innostuu:
lbn 12/2012-04/2018 & essn 12/2015

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Tiistaina, 22.10.2013 klo 17:37  
+
0
Voisin kuvata Norppaa tuolla samalla hymiöllä! :love: Ja tuo viimeinen kuva näyttää myös oikein tutulta.. :nauru:

Eläkä yhtään pyytele anteeksi tuota värimaailmaa, minä tykkään noista kuvista kovasti. Myös väreistä. :hymy: Tosi kivoja!
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014

Nellaaa

Nellaaa
Viestimäärä: 25

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Tiistaina, 22.10.2013 klo 20:48  
+
0
Yritetäänpäs uudelleen Martasta kuvia, tein julkiseksi kansion
Martta palloilemassa
Iltaunilla
Ensimmäinen päivä kotona

Oltiin mökillä muutama päivä, mutta tultiin nytten kaupunkiin harjoittelemaan täällä asumista ja yksinoloja. Ensi viikolla Martan pitäisi jäädä jo yksin kotiin kun loma loppuu ja töihin olisi lähdettävä.
Toin äsken Martan jo kotiin ja kävin auton viemässä pois. Niin Martta jäi leikkimään eikä lähtiessä kuulunut ääntä. Poissa olin 10min. Tulessa oli hiljaista ja Martta oli nukkumassa. Kakat oli kyllä kerennyt sillä aikaa tehdä :shhh:

Nelth

Nelth
Viestimäärä: 62

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Torstaina, 24.10.2013 klo 09:45  
+
0
Paljonkos teidän labradoreillanne on säkäkorkeutta? Erityisesti narttujen koko kiinnostaa, kun sellainen itseltäkin löytyy, mutta kertokaa toki ihmeessä myös urosten mittoja. :hymy:

Me käytiin nimittäin eilen moikkaamassa Norpan kasvattajaa ja apua, en ollut tajunnutkaan, että Norppa on aika pieni. Tai kyllähän mä olen huomannut, että se on jonkin verran pienempi kuin kaksi porukoiden naapurissa asuvaa labbisnarttua, mutta lamppu ei ole koskaan syttynyt. :nauru: Oon ehkä aatellut, että kyllä tuo tuosta vielä kasvaa (ikää on nyt 10,5 kk), mutta kasvattajan mukaan korkeutta tuskin enää tulee.

Koitin äsken räveltää rullamitan kanssa. Kovinkaan luotettavaa tulosta en saanut, mutta veikkaan, että Norpan säkäkorkeus on jossain 51-52 senttimetrin tienoilla. Koitan kyllä mitata tuon uudelleen vielä, kunhan saan toiset käsiparit avuksi. Oli miten oli, kasvattajan mielestä tuon mittasuhteet ovat varsin hyvät pienestä koosta huolimatta. Itsekin kyllä tykkään siitä muutoin, mutta koipia saisi musta olla hitunen enemmän.
lbn 12/2012-04/2018 & essn 12/2015
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.10.2013 klo 09:52)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Torstaina, 24.10.2013 klo 15:43  
+
0
^Mä oon joskus kaaaauan sitten yrittänyt kanssa räveltää mittanauhan kanssa Lunan säkää, sain epämääräisen tuloksen 53-54 cm... Mutta virallinen se ei ole, enkä sitten ole jaksanut mitatat uudestaan kun olen käyttänyt kuitenkin jonkun verran näyttelyissä ja vaikka kaikesta muusta tulikin sanomista niin korkeudesta ei koskaan mitään. :nauru: Että ilmeisesti on normi nartun rajoissa siis. :hymy:

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Torstaina, 24.10.2013 klo 16:41  
+
0
Mullakin on vaan semmoisia epämääräisiä kotimittauksia, mutta Aino on mennyt aina siihen 54-56cm väliin. Pirkkoa taas kutsutaan leikillisesti Knääpiöksi syystä että se on tuollainen pikkuruinen otus kuten Norppakin, mittasin joskus max. kuukausi sitten ja säkää oli juuri tuo 51-52cm. :hymy:
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.10.2013 klo 16:53)

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Torstaina, 24.10.2013 klo 16:43  
+
0
EDIT: Apuuva mistä tämä tupla oikein tuli?
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.10.2013 klo 16:51)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Torstaina, 24.10.2013 klo 16:59  
+
0
Valitettavasti mulla on antaa vain urosten mittoja, Bailey n. 61cm ja Blake n. 57cm.

Pakko kyllä sanoa, ollaan Baileyn kanssa koitettu taas kaikenlaista treenailla, niin mulla on kyllä labbis jolla ei oo miellyttämisenhalua kyllä tipan vertaa. Nyt leikkauksen jälkeen se ei sentään vedä hajujen perään ku höyryveturi, mutta tuo vaan tuijottelee jotain pilviä. :nauru: Ja kääntää pään pois päin jos pyydän tekemään jotain. Ei ees suurimmalla herkulla kiinnostu tekemään mitään. Enintään menee maahan eikä viitti enää nousta ylös. Bailey on nykyään ihan törkeen röyhkeä ja erityisesti laiska. Mitään se ei jaksais tehdä ja jos pyydän jotain tekemään niin se tehdään ku hidastetussa videossa. Paitsi jos se on varastamassa jotain pöydältä, sillon kyllä sitä vauhtia löytyy. Nyt se on kyllä laittanu jonkun sohvaperunavaihteen päälle. :nauru:
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.10.2013 klo 17:01)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Torstaina, 24.10.2013 klo 17:13  
+
0
Taavin kanssa oma kotirpellys oli joskus 57cm säkä siis. Varmaan heittää ja paljon kun eihän näistä etenkään yksin mitään kunnon mittaa saa. Taavi on kyllä mun mielestä suht korkea uros. Aaposta en edes yritä ottaa korkeutta, ei vaan hermo kestä sellaista :nauru:

Mä sain loman kuukauden päähän ja meinaan silloin leikkauttaa Aapon. Siis killukat pois. Meidän arki on muuttunut kamalaksi ton teinin keksittyä tyttöjen hajut ja juoksujen hajut. Lenkit on ihan tuskaa ja yhtä kiroomista joka päivä. Ei vaan oma hermo enää oikein kestä joten kokeillaan tota vaihtoehtoa jos auttais asiaan. Lisäksi apinalla on alkanut joku kakkos uhmakausi :ttou: Ihan kauheeta pelleilyä lenkit taas, pitkään menikin hyvin ohitukset ja muut, nyt muutaman päivän ollu ihan hirveetä sähellystä ja pelleilyä. Ihan samaa temppuilua kuin silloin alle vuosikkaana siinä ekassa uhmassa.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28173
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 12:30)