Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 21.09.2013 klo 20:31

Labradorinnoutajat - osa 7

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 32

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Torstaina, 24.10.2013 klo 17:17  
+
0
^Tuut kyllä sit kertomaan heti ku pienintäkin muutosta näkyy leikkauksen jälkeen! Meillä tuo ero on ollu ihan mahdoton ja muutokset näky jo ekalla viikolla leikkauksen jälkeen. Itsepäinen sonnihan tuo on edelleen ja menee sen hajun perään jos niin haluaa, mutta on muuten rauhottunu ihan hirveesti eikä enää häslää niitten hajujen perään. Ja tyttöpissat!! :nauru: Miten ihanaa onkaan ku se rakko tyhjennetään heti eikä tarvi kiertää koko kylän tolppia läpi!
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.10.2013 klo 17:17)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Torstaina, 24.10.2013 klo 17:20  
+
0
^Joo, eron kyllä tossa huomaa ihan varmasti. Siis tuo on pahempi kuin Taavi ikinä vaikka Taavi on ollut tosi paha noiden hormoniensa kanssa. Aapo on jotain ihan erilaista.. En ees viitti kuvailla :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Perjantaina, 25.10.2013 klo 18:46  
+
0
Painia ja leikkiä pennelin kanssa:



Rensu

Rensu
Viestimäärä: 60

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Perjantaina, 25.10.2013 klo 22:36  
+
0
Näyttää Luna ja Velmu tulevan hyvin toimeen.:peukku:

Zivan mittailin vaihteeksi ja 53-54 cm tuli kotimittailun tulokseksi. Kirjalla seinää vasten olen mittaillut, kaapin kyljessä on korkeus historia.:) Pari senttiä oli tullut kahdessa kuukaudessa, mutta eiköhän se ala olemaan tuossa. Ikää kuitenkin 11kk.

Täällä on hirvee jää kerros lumen pinnalla ja käytiin muutaman kilometrin lenkki metsässä. Oli varmaan rankkaa koiralle ku piti hyppimällä edetä, mutta ohan tuo ollut onnessaan kun tuli lumi maahan. Mikään ei voita pikku hepuleita lumessa.:aurinko:

Pitkästä aikaa oli kamerakin mukana metsässä...






Mitä tölläät?
Labradorinnoutaja Ziva 12/2012

iino

iino
Viestimäärä: 196

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Lauantaina, 26.10.2013 klo 11:03  
+
0
Ihanat Luna ja Velmu! :love:

Zivakin on niin kaunis! Taisi olla koiran mielestä hauska reissu :hymy: Mä kateudesta vihreänä katselen tuollaisia lumikuvia, ei täällä vaan ole kuin mutaa..
Labradori Pirkko 12/2012 ja suomenajokoira Ruusa 04/2004
Pirkon elämää- blogi

Muistoissa elämäni koira, labradori Aino 12/2000-09/2014

Nelth

Nelth
Viestimäärä: 62

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Lauantaina, 26.10.2013 klo 18:10  
+
0
Me käytiin tänään Norpan kanssa Labbiskerhon Puppy & Veteran Show'ssa ja saatiin ensimmäinen arvostelumme ikinä. Virallinen näyttelyhän tuo ei ole eikä tuomareilta vaadita ulkomuototuomarin oikeuksia. Meidän tuomarinamme toimi Mergus-labradorien Kristina Wikberg.

Hyvälaatuinen 11 kuukautta vanha narttupentu. Hyvä pää, miellyttävä ilme. Hyvä ruumiinrakenne, mutta hieman korkea. Hyvät kulmaukset. Oikeanlainen turkki. Liikkuu erittäin hyvin. Hyvin esitetty. Mukava luonne. Iloinen. (käännetty ruotsista suomeksi)



Sijoitusta ei tippunut, mutta enpä sitä odottanutkaan. Esiintyminen ja esittäminen ei kyllä ollut hyvää nähnytkään, koska Norppaa ei jaksanut kehässä kiinnostaa pätkääkään. Se kohkasi energiansa pois kahden tunnin odottelun aikana ja keskittyi kehässä lähinnä haistelemaan maata ja etsimään muilta pudonneita nameja. Ihan hävetti hetkittäin...

Nooh, kehäkokemusta tuli ja tarttuipa matkaan myös Labbiskerhon vanhoja vuosikirjoja, kunnollinen noutajahihna ja kaksi damia. Rättiväsynyt pentu kuorsaa nyt pedissään ja äänistä päätellen näkee vauhdikkaita unia.
lbn 12/2012-04/2018 & essn 12/2015
(Viestiä on muokattu lauantaina, 26.10.2013 klo 20:18)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Lauantaina, 26.10.2013 klo 23:48  
+
0
Tää kepposten tekeminen ei näköjään sit lopu ikinä. Nyt oli vuorossa siis Taavi 7.5vee. Olin Aapon kanssa ulkona niin Taavi oli vetässy lipaston päältä makkarista kaikki alas lattialle ihan vaan sen takia että sinne oli unohtunut namipussi :ttou:
Mulla on vielä lipaston päällä sellainen punottu kankainen kori missä on kännykän laturia ja kaikkea pikusälää. Onneksi tuo ei pureskele enää mitään tavaroita, eli mitään tuhoa sinänsä ei tullut. Mutta kyllä koiran pitää olla ahne! Tuntuu että mitä vanhemmaksi tuokin tulee sitä ahneempi siitä tulee. Ei riitä että se hajottaa takin taskuja jos niihin on jäänyt nameja mutta että hyppii korkeen lipaston päälle, koira siis joka ei ikinä hypi tai loikkaa mihinkään. En tiedä minkä kamikaze-hypyn se on tehnyt että se on ne namit sieltä saanut koska ihan matala se lipasto ei ole. Noh, onneksi asialla ei ollut Aapo, koska mulla ei ois enää kännykän laturia eikä mitään muutakaan, siinä oli myös marsujen kynsisakset ja koirien naksutin yms mitä säilytän pienessä korissa siellä, Taavi sentään vaan levittelee ja tonkii tavaroita, harvoin enää nykyään pureskelee mitään.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

emäntä

emäntä
Viestimäärä: 87

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Tiistaina, 29.10.2013 klo 20:57  
+
0
Mä sain Elviksen korkeudeksi mitattua nyt 55 cm. Ikää on paria päivää vaille 8kk.

Pitäis vissiin joskus vaihtaa toi profiili-kuva, kun nykyään täällä on jo yli 30-kilonen körmy, joka on aika kaukana tosta pikkuisesta söpöliinistä :D

Elvis oli jo pari viikkoa tuhoamatta mitään, mut syyslomaviikon jälkeen sen on ollut taas vaikeempaa asennoitua yksin olemiseen, joten tällä viikolla on jo revitty yks kansio palasiks ja purtu poikki näppäimistön johto..Jospa se taas siitä sopeutuis.

Elvis on edelleen helppo ja tottelevainen hömelö..ei oo mitään murrosiän metkuja ollut :)
Labradorinnoutaja Elvis. 01.03. 2013

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Tiistaina, 29.10.2013 klo 23:26  
+
0
Mä varasin nyt sit tänään Aapolle sen kastrointi-ajan. Eli kuukauden päästä suunnilleen lähtee pallurat. Meiän näyttely-ura tyssäs siis lyhyeen, mutta ei haittaa, yks stressi vähemmän elämässä :nauru:
Aapon kävin myös sunnuntaina punnitsemassa, paino oli 33.8kg eli samoissa mennään Taavin kanssa tällä hetkellä. Aapo on tosin paljon raamikkaampi yksilö. Taavi pitäis myös viedä joku päivä punnitukseen, musta tuntuu että se on kortisonin myötä kutistunut. Ja sillä on jatkuva nälkä nykyään :roll:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Torstaina, 31.10.2013 klo 18:45  
+
0
Ziva on niin kaunis! ♥

Meillä olis kans Rellan sterilointi edessä tässä syksyllä (...kohtahan se on jo kyllä talvi), kun tuli hommattua tuo beagle, joka on uros ja onhan tuo Rella juoksuisena ihan kamala hormonihyrrä. Varmaan tulee eläinlääkärillä sanomista, kun se on ollut vanhemmilla hoidossa melkein kuukauden ja on lihonut ihan järkyttävästi... :nauru: Isä ei kyllä tahtoisi edes luopua koko koirasta, mutta ehkä sen on luovuttava, kun mulla on sitä löppänää kamala ikävä. Eri asia sitten, jos se ei tahdo tänne kerrostaloon sopeutua edelleenkään, vaikka mie olen sen kanssa päivät täällä.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Torstaina, 31.10.2013 klo 19:29  
+
0
Mun äitihän on sitä mieltä, että kastrointi on eläinrääkkäystä :nauru: Mutta se ei elä näiden hormonihuurujen kanssa 24/7 vaan on sitä mieltä että Aapo on unelma ulkoilutettava. Totuus on aivan toinen, se on ihan järkky ulkona hajujen perään, tarraa kiinni hajuihin kun yrittää vetää hajusta irti, oikein menee yläkroppa maahan kiinni ja nuolee jotain länttiä, pahimmillaan leuat lonksuu ja vaahtoakin on joskus tullut suusta. Ja ne leuat saattaa lonksua vielä pitkään sen hajun jälkeen vaikka oltais jo jatkettu matkaa. Taavilla ei oo koskaan tollaista ollut, se reagoi eri tavalla. Ja jos edellä kauempana kävelee juoksuinen narttu niin Aapo-rukka menee aivan sekaisin ja vinkuu vaan ja vouhottaa ja sekoaa täysin. Huoh!

Aapo oli yöllä syönyt mun kenkää, oksensi sit tänään vielä päivälläkin, kaks kertaa kengän paloja oksensi ja vikalla kerralla aamupalat ulos. Mä en tajua milloin toi tuhoominen loppuu. Yöllä sentään ei oo yleensä tehnyt mitään, en tiedä mikä hetkellinen häiriö sillä oli kun piti se kenkä syödä. Kuulin kyllä unen läpi jossain vaiheessa yöllä jotain Aapon hääräämistä, mutta käskin vaan takaisin nukkumaan ja oon sit simahtanu heti sikeeseen uneen koska ei oo mitään tietoakaan siitä että tuo ois enempää häärännyt :nauru: Aamulla vaan kun heräsin oli yks kenkä olkkarissa, kengän paloja vieressä ja kengän kärki puuttui kokonaan. Kohtahan tuo sit oksensikin niitä paloja eli syyllinen oli helppo löytää :nauru:

Taavi lähti äsken mun äidille yökylään ja Aapo vaan vinkuu täällä. Kattelee välillä ovelle päin milloin Taavi tulee takaisin. Ärsyttävää kun se on niin riippuvainen Taavista että aina on ihan ulapalla jos Taavi on pidempään poissa.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Nellaaa

Nellaaa
Viestimäärä: 25

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 20:43  
+
0
Martta neiti kasvaa täällä kovaa vauhtia. Ikää tuli eilen 10viikkoa, painoa taitaa olla n.9kg :aurinko:

Huomiota haetaan kovasti haukkumalla mutta kun sitä ei anna niin hiljennetytään:peukku: Yksin olotkin on alkaneet hyvin, rauhallisesti jää kotiin. Pahvilaatikon ja leluja olen jättänyt Martalle millä saa leikkiä yksin ollessaan. Kaveri on käyttänyt päivällä sitten Marttaa ulkona.

Omat lelutkin ovat alkaneet pikkuhiljaa kiinnostaa. Martta tajusi muutama päivä sitten ison pehmokoiran jota nyt on alkanut iltaisin nylkyttämään. Miten siihen pitäisi suhtautua? Antaa nylkyttää vai kieltää?

Hihnassa kulkeminen on mitä on, mutta kaikki ohi kulkijat on ihania Martan mielestä ja niitä pitäisi käydä tervehtimässä. Olen vain koittanut eteenpäin mennä! Mutta ylllättynyt olen miten paljon ihmiset tulevat tuolla juttelemaan. Eivätkö kysy että saadaanko tulla vaan käsi tungetaan naaman eteen

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 20:58  
+
0
Aapo käy kyllä tällä hetkellä niin hormoneilla ettei tosikaan :roll: Tänään ilmeisesti taas jonkun juoksunartun hajut oli nenässä kun yritti vimmalla koko ajan oman kaverinsa päälle nylkyttämään vaikka kaveri on leikattu uros. Ja voimalla oikein rynnisti sinne selkään koko ajan. Ihan käsittämätöntä menoa. En kyllä kadu että pallit lähtee, oon iloinen vaan siitä että älysin tehdä tänkin päätöksen nyt enkä vasta kuuden vuoden päästä kun se kastrointi ei välttämättä enää auttais edes mihinkään. Nyt tolla on ne hormonit vasta tuloillaan niin toivon todella, että auttaa. Jospa ne aivotkin kasvais päähän ja korvat sen myötä kun ei hajut häiritse niin paljon.

Taavi taas on edelleen tosi pirtee, lenkeillä vetelee kuin nuorena konsanaan ja on kävellyt jopa sateella mitä ei yleensä oo tehnyt. Tassutkin on olleet yllättävän hyvät nyt kortisonin aikana vaikka on ollu sadekelejä paljon täällä, lähes joka päivä on ollut märkää nyt syksyllä. Hetkeksi oon siis haudannut Taavin kohdalla ne ikävimmät ajatukset kun se on nyt niin pirtee. Toivottavasti koko talvi menis samaan malliin. Kuihtunut se on kortisonin myötä, lihakset hävinneet, mutta se on pientä siihen verrattuna miten koira voi. Todella iso muutos siihen mitä se on ennen ollut. Koira jota on pitkään saanut vetää lenkeillä perässä on alkanut taas itse vetämään hihnassa :eek: Ja se on alkanut tosiaan tekemään kepposia kotona yksin ollessaan ja muutenkin vähän sellaista velmuilua ilmassa. Ja se on sitä perus Taavia :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Maanantaina, 04.11.2013 klo 21:14  
+
0
Labbisten ominaiskäyttäytymisestä löytyi havainnollistava Youtube-video! :nauru:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Rensu

Rensu
Viestimäärä: 60

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Maanantaina, 04.11.2013 klo 21:34  
+
0
^Aivan mahtava video.:peukku:

Ja Ziva heiluttaa häntää kehuista.:)

Ekat juoksut alkoi pari päivää sitten ja no jaa... Pääpiirteinä hellyydenkipeys ja hajujen perässä vouhottaminen, mutta taas toisaalta niin ihanan rauhallinen vrt. normi touhuihin.

Samaten ensimmäisen kerran pääsi noutamaan oikeaa riistaa. Aluksi vähän räpiköivä pyy meinasi olla vähän pelottava, mutta lopulta uskalsi ottaa linnun kantoon ja pienen maanittelun jälkeen jopa toikin nätisti käteen! Ja tosiaan "riistalla" on harjoiteltu tasan kerran ja sillon oli pientä variksen omimista ilmassa. :jjei:
Labradorinnoutaja Ziva 12/2012

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Maanantaina, 04.11.2013 klo 22:10  
+
0

Ruusunen89 kirjoitti:

Labbisten ominaiskäyttäytymisestä löytyi havainnollistava Youtube-video! :nauru:


Aivan mahtava!

Meidän läski-Rella ja sivuosassa näyttäytyy beaglen poikanen Julle. Kokeillaan taas kerrostaloelämää yhdessä, josko Relppiskin sopeutuisi nyt, kun mie olen kotona enemmän. Jos ei, niin sitten on pakko harkita tuon jättämistä kokonaan vanhemmille. :|


Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Tiistaina, 05.11.2013 klo 11:51  
+
0
^Mitä vaikeuksia Rellalla sitten on ollut kerrostalossa asuessaan?
Ja kieltämättä Rellalle ruoka maittanut! :hymy: Eipä sillä, Luna näyttäisi juurikin tuolta ellei pahemmalta mun vanhempien hoitokeikan jälkeen! :nauru: Ne oli aikanaan saanut sen jo tankiksi 6 päivässä kun oltiin esikoisen synnyttyä sairaalassa niin pitkään... huoh! :ttou:

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Keskiviikkona, 06.11.2013 klo 20:38  
+
0
Se stressaa kerrostalossa olosta aika ikävästi. On hermostunut ja levoton, jossain vaiheessa sitten tulee stressiripuli, kun on aikansa stressaillut... Se alkaa myös ärräämään mm. ihmisille rapuissa ja lenkilläkin. :| Muutenkin tulee kärtymmäksi.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Keskiviikkona, 06.11.2013 klo 23:28  
+
0
Ei kaduta kyllä päätös leikkauttaa Aapo, äsken iltalenkillä edellä kulki pieni koira, ilmeisesti juoksuinen sellainen kun Aapolla syttyi lamppu päässä, alkoi kiskomaan kuin hinaaja nenä ilmassa tuhisten ja siksakkia vetäen tien laidasta laitaan. Jouduin välillä kaksin käsin pitelemään kun teini meni lievästi sanottuna vauhkoksi :nauru: Rauhottui kyllä melko pian kun poikettiin toiselle tielle juoksunartun jäljiltä, mutta toikin oli ihan tarpeeksi että kuljettiin varmaan 50m sen jäljkiä pitkin. Ja teen reklamaation leikkauksesta jos ei se autakaan tähän käytökseen :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: LABRADORINNOUTAJAT - OSA 7 - Perjantaina, 08.11.2013 klo 19:40  
+
0
Uusia kuvia meiltä, kännykällä otettu ja musta tuntuu että tolla tulee aina ihan ylivalottuneita kuvia.

Aapo


Aapo


Taavi
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.11.2013 klo 19:41)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 19:00)