Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 20:19

Mäyräkoirat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 9

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: MäYRäKOIRAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 19:38  
+
0
^ Kiitos linkistä :)

Olihan se porukoiden karkkarinkin rinnanympärys 48.5cm kiristämättä, eli mulla tosiaankin ollut nämä mittsuhteet ihan hukassa :nolo: Noh, nyt olen sitten mielenrauhan saanut tässäkin asiassa.

Kasvattaja on taas laittanut lisää kuvia nassikoista, nyt yksitellen kuvattua kaikkia viikon ikäisinä. Herrantuutelis ne on suloisia! :love:

Ainiin ja onnea Bonolle VSP:sta :peukku:
- nimimerkki vaihtunut -

Verify

Verify
Viestimäärä: 3

VS: MäYRäKOIRAT - Tiistaina, 20.04.2010 klo 23:55  
+
0
Meilla 3v pk-mayrakoira herra kotona (rinnan ymparys tais olla joku viidenkynpin luokkaa). Metsalle olisin poikaa kovasti vienyt mutta eipa sitten tullutkaan ikina tilaisuutta :( Nyt odotan innolla parin viikon kuluessa kotiutuvaa rottaterrieri narttupentua joka paasee jahtaamaan hevosia ja tyoskentelemaan kanssani suuuuuurella siitosfarmilla (ja tietty myos asumaan :)) :love:
"Naisen ja koiran valilla on se ero, ettei koiraa pysty kusettamaan puhelimessa"
Pk-mayrakoira uros Tessu (02/07) <3

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: MäYRäKOIRAT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 23:36  
+
0
Mauri pärjäsi tänään hienosti Lahti KV:ssa ja sai erin. PU-kehästä lennettiin samantien ulos, mutta eipä meistä olisi ollutkaan niille kehäketuille vastusta. Olen silti erittäin tyytyväinen tulokseen. Ilmeisesti oli kuitenkin suhteellisen tiukka linja tuomarilla? Olikos paikalla muita palstalaisia?
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: MäYRäKOIRAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 09:30  
+
0
Onnea Riisis Maurin vaaleanpunaisesta nauhasta! Me ei Lahdessa oltukaan. Alunperin ajattelin Bonon Lahteen ilmoittaa. Kun Bonon kasvattaja houkutteli meidän Laitilaan, päätin jättää Lahden välistä. Laitoin tänä aamuna menemään pariin näyttelyyn netti-ilmoittautumiset...Jämsään ja Orivedelle. Sinänsä turhia näyttelyitä Bonolle, mutta mä kun en osaa olla näyttelyistä kokonaan pois.

Klatjofs

Klatjofs
Viestimäärä: 35

VS: MäYRäKOIRAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 14:06  
+
0
Moikka mäykkypulisijat! Olen vaan klikkaillut vanhaa linkkiä ja ihmetellyt miten se ei toimi lainkaan eikä ihme, täähän oli uudistunut koko homma! Ensivaikutelma lähinnä ala-arvoinen, mutta katsellaan...
Pk mäyräkoira Svante (6/08) ja tsekinpaimenkoira Miiru (9/12)
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.04.2010 klo 14:06)

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: MäYRäKOIRAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 14:14  
+
0
^Oon vähän ihmetellytkin, kun teikäläisiä ei ole uudelle palstalla näkynyt. Ei tää uusi palsta kyllä kovin hyvältä vaikuta...vanha oli paljon parempi.

Klatjofs

Klatjofs
Viestimäärä: 35

VS: MäYRäKOIRAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 14:17  
+
0
Mainostin nyt Facebookissa koirat.comin uudistumista jos Hanna ja muutkin tänne löytäisivät!

Me oltiin Kyllin kanssa mölliagilityssä ja voitettiin, osaavampien luokassa sitten oltiinkin toiseksi viimeisiä. Siinä on kyllä vauhdikkaan Kyllin harrastus! Viime viikonloppu meni mätsärissä sekä järjestäjäpuolella että omien koirien kanssa kisatessa ja ensi viikonloppuna olis Kosken näyttely Svanten kanssa. Jännittää mitä Mähönen sanoo Svantesta!
Pk mäyräkoira Svante (6/08) ja tsekinpaimenkoira Miiru (9/12)

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: MäYRäKOIRAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 14:22  
+
0
Tsemppiä Svantelle näyttelyyn! Kyllä luulisin, että Mähönen Svantesta tykkää. Mulle on jäänyt sellainen mielikuva, että ei oo ihan niin tiukka pitkiksillä kuin mitä on karkkareilla. Mutta eipä noista tuomareista koskaan tiedä.

aislin

aislin
Viestimäärä: 10

VS: MäYRäKOIRAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 16:10  
+
0
Ollaan mekin täällä jo, vähän vaan yritän karsia eri nikkejä eri palstojen välillä. :)

Elvin luonnetesti-ilmoittautumisen sain lopultakin täytettyä tänään, vielä kun muistaisin viedä postiin. Ja Piia lähtee huomenna kolmannelle arkitottistunnilleen, toivottavasti ei nolata itseämme aivan täysin kun on taas harjoittelun kanssa ollut vähän niin ja näin... onneksi tein eilen uskomattoman mauttomia lihapullia jotka voin ottaa koulutusnameiksi huomenna. :D
Lyhytkarvamäykyt Elvi (Nessu 2006) ja Piia (Cadium Secret Smile 2008)

Klatjofs

Klatjofs
Viestimäärä: 35

VS: MäYRäKOIRAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 16:55  
+
0
Toi on muuten jännä huomio minkä susku teit, että tuomari olis vähemmän tiukka pitkillä ku muilla karvanlaaduilla. Nimittäin tässä päivänä eräänä ihmettelin miten tiukaksi tunnettu tuomari teki ihan fiksuja ratkaisuja arvostellessaan lyhkäisiä ja karkeita mutta sitten pitkien voittajaksi laittoi sellaisen eturinnattoman, tosi kapean uroksen kun parempiakin oli paikalla. Ilmeisesti pitkillä se karva hämää ja huonommatkin koirat nousevat korkeille sijoille helpommin.

Ilmoitin Kyllin samaan luonnetestiin mihin aislin laittoi Elvin. Pitää laittaa aikataulutoive ettei oltais ihan eri aikaan vaan nähtäisiin toisten testit. Tosin minä ainakin pyrin katsomaan kaikki mäykyt paitti jos ne kaikki muut on karkkareita :ylpea: No ei vaas, naurattaa vaan kun karkea on ainoa karvanlaatu mikä mua ei kiinnosta ja niitä on aina joka paikka pullollaan :kieli:
Pk mäyräkoira Svante (6/08) ja tsekinpaimenkoira Miiru (9/12)

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: MäYRäKOIRAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 19:27  
+
0
Voisi kuvitella, että tuomari olisi yhtä tiukka kaikkia karvanlaatuja kohtaan. Mutta eipä niin ole. Mä tein pientä tilastointia KoiraNetin tietojen perusteella erään tuomarin kohdalta vuosina 2005-2010 arvostelemista koirista. Prosenttijakauma ERI:n, EH:n ja H:n välillä vaihteli normaalikokoisilla karvanlaadusta riippuen. Karkkareille suhteet olivat 17%/47%/32%, lyhyillä 32%/47%/15% ja pitkillä 44%/39%/11%.

Mäkin oon haaveillut, itseasiassa jo useamman vuoden ajan, vieväni Bonon luonnetestiin. Enpä ole saanut aikaiseksi moista. Täytyisikin taas jostain kaivaa päivämääriä esille, jos saisi aikaiseksi ja jos jonnekin mahtuisi mukaan.

Mahti

Mahti
Viestimäärä: 7

VS: MäYRäKOIRAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 20:10  
+
0
Mä oon kyllä käynyt lukemassa täällä, mutta en oo jaksanut rekisteröityä uudelleen.

Tai sitten ehkä karkkareiden laatu vaan on kaikkein heikon.. Niissä kuitenkin kaikkein eniten metsästyskoiria ja kuten on tullut huomattua varsinkin ajavien kohdalla, niin kovin valitettavaan suuntaanhan niiden ulkomuoto on menossa :suru:

aislin

aislin
Viestimäärä: 10

VS: MäYRäKOIRAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 20:52  
+
0
Klatjofs, joo, mielellään kyllä näkisin Kyllikinkin testin. Eikä meillä nyt muutenkaan sitten mitään kiirettä ole mihinkään, laitoin jo etukäteen työvuorotoiveen sille päivälle niin että vapaata pitäisi olla.

Tosi mielenkiintoista saada Elvi testattua, nyt kun se just täyttää neljä ja alkaa olla Aikuinen koira. Oma mielipide koirasta ja sen käyttäytymisestä on kuitenkin hyvin subjektiivinen, ja Elvi on mun pikkuinen Nipsu ja lellari, teki se sitten mitä tahansa. :roll: Ja kun mun metsästysinto on aivan miinuksella enkä edes hirveästi halua lähteä mihinkään sellaiseen mukaan, on hyvä saada jonkunlaista dokumenttia koiran ominaisuuksista, sehän nyt jo tiedetään ettei Eki mikään missi ole.

Mulle lyhytkarvainen on aina ollut se ainoa oikea rotu, eihän meillä koskaan ole muunlaisia ollut kuin mustia lyhkäreitä. Pitkäkarvaiset on musta kauniita mut en tiedä miten hukassa olisin sen turkinhoidon kanssa, karkeisiin mun mielenkiinto on aina ollut laimeampi. Kyllä mä aina kaikki mäykyt liikenteestä bongaan ja asiakkaiden mäyriksille syötän namia karvanlaatuun katsomatta, mutta en osaa kyllä yhtään katsoa sitä ulkonäköä muiden kuin lyhkäisten suhteen, se turkki kuitenkin hämää silmää niin paljon.
Lyhytkarvamäykyt Elvi (Nessu 2006) ja Piia (Cadium Secret Smile 2008)

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: MäYRäKOIRAT - Maanantaina, 26.04.2010 klo 22:09  
+
0

Mahti kirjoitti:

Tai sitten ehkä karkkareiden laatu vaan on kaikkein heikon.


Tuokin kyllä on varmasti aivan totta. Laitilassakin kauhea määrä karkkareita, mutta ei niistä kovinkaan moni ollut mikään huippukoira ulkomuodoltaan. Valitettavaa sinänsä, että panostetaan ainoastaan käyttöpuoleen ja koiran rakenne kärsii.

Kai sitä meistä jokainen on tykästynyt siihen omaan karvanlaatuunsa eikä muut karvanlaadut niin kiinnosta. Täytyy sanoa itsestäkin, että mulle karkkari on ykkönen eikä lyhkäset ja pitkät niinkään kiinnosta. Ja sen huomaa, kuinka vähän tiedän lyhkäsistä ja pitkistä...en osaa kovinkaan montaa luetella nimeltä saatikka että mulla olisi jonkinlainen käsitys koirista.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.04.2010 klo 22:10)

Klatjofs

Klatjofs
Viestimäärä: 35

VS: MäYRäKOIRAT - Tiistaina, 27.04.2010 klo 09:13  
+
0
Mua aina mietityttää että millaista turkinhoitoa ihmiset olettaa pitkisten kanssa joutuvan harrastamaan? Ainoa miinus suhteessa lyhkäseen on se, että tottahan pitkiin karvoihin jää enemmän hiekkaa kuin lyhkäsiin mutta siinäpä se. Meillä pitkää ja lyhyttä karvaa hoidetaan ihan samalla tavalla eli ei mitenkään. Toki Dharman 10v turkki on steriloinnin jäljiltä kamala pehmeä pörrö ja sitä pitää parin kuukauden välein sutia furminaattorilla mutta en mä noita koskaan edes kampaa paitsi ennen kehää ja jos helmakarvat pesen ennen näyttelyä. Mettäreissun jälkeen jos joudun huuhtaisemaan enimmät kurat pois niin pyyhekuivaus ja that's it. Tuohon karvaan kun ei jää risujakaan kiinni eikä se takkuunnu niin en tiedä mitä ihmiset tosiaan kuvittelee :mietiskel:

Meillä on illalla taas Kyllin kanssa agility! Kyllin kanssa on niin kiva harrastaa kun se rakastaa kaikkea touhuamista ja on mukana aina täysillä. Toki siinä on sitten ne huonommatkin puolensa, eilen kun Pepille ja Dharmalle tuli jostain ihmeen syystä sanaharkkaa, Kylli oli tietenkin siellä heti hampaat irvessä mukana :ttou:
Pk mäyräkoira Svante (6/08) ja tsekinpaimenkoira Miiru (9/12)

aislin

aislin
Viestimäärä: 10

VS: MäYRäKOIRAT - Tiistaina, 27.04.2010 klo 11:27  
+
0
No... puunausta ja harjausta ja siistimistä ja sutimista. :D En mä tiedä, kai siinä omat niksinsä kuitenkin on silloin kun sen pitäisi näyttää hyvältä. Lyhkäset kun on mallia "pese jos kovin haisee". :D

Elvin tulehtunut korva on parantunut tosi nopeasti. Mä jo ehdin huolestua kun se loppuviikosta alkoi sitä kaapia ja ravistella, että nyt oon maailman huonoin koiranomistaja kun en heti kiikuta sitä lääkäriin, mutta puhdistelut ja lääke (Kiitos vielä, Klatjofs!) tuntuu auttaneen tosi hyvin eikä siinä enää mitään näy. Elvikin sai lopulta rauhan jatkuvalta korvankaivamiseltaan.
Lyhytkarvamäykyt Elvi (Nessu 2006) ja Piia (Cadium Secret Smile 2008)

Klatjofs

Klatjofs
Viestimäärä: 35

VS: MäYRäKOIRAT - Tiistaina, 27.04.2010 klo 12:09  
+
0
No tassujen siistiminen ennen näyttelyä on ainoa juttu mikä eroaa lyhytkarvaisista (eikä sitäkään läheskään kaikki tee) ja tietty se varmistus ettei korvien takana ole takkuja. Marraskuun näyttelyssä kun Svante voitti ryhmän, en ollut pessyt sitä enkä siistinyt edes tassuja eli puunaamattakin pärjää :D Ei tuollainen karva vaan mene takkuun vaan on hyvin pitkälti mallia wash and go!

Hyvä et Elvin korva on parempi!
Pk mäyräkoira Svante (6/08) ja tsekinpaimenkoira Miiru (9/12)

Mahti

Mahti
Viestimäärä: 7

VS: MäYRäKOIRAT - Tiistaina, 27.04.2010 klo 14:16  
+
0
Joo no ei tää karkkarin siistiminen näyttelyihin ainakaan yhtään helpompaa ole. Tai ehkä tapauskohtaista. Kartsalta vaan napsitaan muutama karva pois, tassut, häntä jne.., mutta Mahti :ttou: sitä on aivan mahotonta pitää siistinä. Kerran viikossa kauhea kasa karvaa pois. Mistä sitä voikin riittää niin paljon??

aislin

aislin
Viestimäärä: 10

VS: MäYRäKOIRAT - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 07:40  
+
0
Piia on kyllä ihan äitinsä tytär, mitä tulee harrastuksiin paneutumiseen. :D

Saatiin taas eilen hurjasti kehuja arkitokokurssin ohjaajalta. Pile olisi kuulemma loistava tokokoira, kun se ei (nakin toivossa) välitä häiriöistä yhtään mitään ja tekee kaiken niin hirmuisella innolla. Vaikka me ei oltu ehditty kunnolla treenatakaan, sivulle tulo sujui silti vauhdilla, ja seuraamisenkin Piia hoksasi heti - ei nyt tietenkään vielä pitkää matkaa, mutta ensimmäiseksi kerraksi todella hienosti. "Aseta tassu kupin päälle" -harjoitus meni kyllä Piian osalta hiukan puihin, ongelmana oli ohjaajan mielestä se että Pile teki kaiken "koko vartalollaan", eli heittäytyi kupin päälle makaamaan. :roll: Muutenkin Piia on ohjaajan mielestä ihana, se kun reagoi iloiseen ja korkeaan puheääneen hirmuisella "moimääoonpiiaturusta" -hepulilla, kuka sitä nyt voisi vastustaa. :)

Mulla on melkein herännyt sellainen pieni kipinä että tokoilua olisi hauska jatkaa enemmänkin Pirpanan kanssa. Ainut vaan, et mun työvuoroilla harrastamiseen on todella työlästä järjestää aikaa, ja toisaalta mä vähän pelkään tokoporukoiden olevan turhan ryppyotsaisia ja tosikkoja mun makuun. Täytyy miettiä ja katsella, josko pääsisin yli omista ennakkoluuloistani. :)

Elvin korvista puheenollen, sitä on joku perhana puraissut korvalehteen! Ihan selvät hampaanjäljet toisen lärpättimen reunassa. En tiedä, onko syyllinen Piia, vai onko tuo nyt niitä viimeviikkoisen, epäonnisen koirapuistovisiitin jälkiä...
Lyhytkarvamäykyt Elvi (Nessu 2006) ja Piia (Cadium Secret Smile 2008)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.04.2010 klo 07:41)

Goodgasoline

Goodgasoline
Viestimäärä: 6

VS: MäYRäKOIRAT - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 11:59  
+
0
Saiskohan Mahtilta hiukkasen karvatuppoja tähän suuntaan? :heiluti:
Saataisiin eräänkin kk-neitosen karva kehäkuntoon...

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28159
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545647
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265819
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 20:45)