Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 00:21

Novascotiannoutajat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 27

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

NOVASCOTIANNOUTAJAT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 00:21  
+
0
Teenpä tämän tänne.
Löytyykös täältä muita tollereita omistajineen?

Täältä löytyy yksi, minulla on viisivuotias tolleripoika Sora. Asustellaan Halikossa. Kotisivumme löytyy allekirjoituksesta, käykää ihmeessä katsomassa!

Emme tällä hetkellä harrasta Soran kanssa mitään, agility on haaveena ja se aloitetaankin jossain vaiheessa. Käydään koirakoulussa, opetellaan sielä hyvän koirakansalaisen käyttäytymistä, Soralla kun on huonona tapana "rähistä" muille koirille lenkeillä. Siitä pois opettelua onkin meidän lenkit olleet tätä nykyä.

Kertokaahan ihmeessä tänne kuulumisianne, viime palstalla tollerikeskustelu oli kovin hiljainen.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

nippi

nippi
Viestimäärä: 37

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 12:57  
+
0
Löytyy täältä ainakin yks tolleri, nimittäin 5-vuotias tyttönen, Mimmi.
Mimmille tuli viime kesänä kaveriks bretonivauva, joten nyt on vuoden verran ollut aikamoista menoa ja meininkiä, Mimmi ei ole millään meinannut ymmärtää että pikkuinenkin (joka tosin on jo Mimmiä korkeampi..) saa esimerkiksi liikkua ja hengittää ja joskus jopa juosta :ttou:
No, parempaan päin mennään kokoajan, tilanne on onneksi jo huomattavasti parempi kun viime kesänä, enää ei ole posket ruvella pikkusella :nolo:

samoa

samoa
Viestimäärä: 12

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 04:31  
+
0
Meillä on kohta 6-vuotias tolleri uros. Muuten ei ongelmia, mutta lenkit ja toiset koirat. Välittömästi kun näkee toisen koiran, olisi meidän tolleri ihan valmis menemään kimppuun! Tosi raivostuttavaa, eikä mitään käsitystä mitä asialle voisi tehdä. Tuntuu että käskyt menevät kuuroille korville. Neuvoja?

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Torstaina, 15.04.2010 klo 14:29  
+
0
^Itse en vielä osaa niin hyviä neuvoja antaa, kun painitaan lähes saman ongelman parissa, mutta kannattaa katsoa koulutus -puolelta "vastaantulijoiden ohittaminen" -ketju, sieltä voi löytyä vinkkejä! Itsekin sinne olen kirjoittanut, opetellaan tosiaan nykyään kovasti koiran kanssa lenkeillä tuota toisten koirien ohitusta.

Vastaantulijoiden ohittaminen
Some things will never ever change, like you and your ugly face.
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.04.2010 klo 14:30)

samoa

samoa
Viestimäärä: 12

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 03:08  
+
0
Itse en ole tällä hetkellä Suomessa ja voi että kun on omaa rakasta koiraa ikävä! Melkein ainoa, jota itse asiassa on ikävä :p Olen siis viime heinäkuusta asti ollut poissa ja palaan vasta heinäkuussa. Perheessä, jossa asun täällä, on kissa. On kyllä niin hyvin tullut huomattua etten ole kissaihmisiä sitten ollenkaan! Mutta nyt kun täällä on tosiaan ollut ilman koiraa, on taas enemmän intoa saada koira ruotuun kun tulee takaisin! Tollerit on kyllä toooosi ihania :) Muista koirista ei kyllä kokemusta ole, mutta en hetkeäkään katunut että perheeni valitsi tollerin 5.5 vuotta sitten :)

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 16:10  
+
0
samoa, varmasti on jo ikävä omaa tolleria! Noin pitkä aika vieläpä, mä olen joskus ollut erossa tuosta punakuonostani tyyliin vain viikon tai kaksi, ja sellasessakin ajassa tulee jo niin ikävä.
En ole minäkään Soran ottamista katunut, vaikka niitä vaikeita hetkiäkin on joskus ollut. Tuo on vain niin rakas ja tärkeä.
Toivottavasti saat opetettua tuon ikävän rähinän pois, sitten kun tulet taas Suomeen!
Onhan se mukavampi, kun pystyy lenkeillä käymään rauhassa, eikä tartte stressata sitä, ettei vain tule muita koiria vastaan.. Kokemuksesta tosiaan puhun. Ehkä tuo omakin koiruus joskus vielä oppii ohittamaan muut koirat nätisti.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

Nellikettu

Nellikettu
Viestimäärä: 4

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 13:57  
+
0
Täältäkin löytyy yksi tolleri ja omistaja. Tollerineidillä ikää tällä hetkellä 5,5 kk ja Vantaalla asustelemme. Intoa kaikkeen uuteen löytyy meillä molemmilla, siis sekä koiralla että minulla. Pentukurssi on käyty ja tokoa aloitellaan itseharjoittelun lisäksi pian myös kunnon kurssilla. Lisäksi kiinnostusta on ainakin mejään yms. sekä agilityyn myöhemmin. Mikäli oppia jostain saisimme, niin kiinnostusta on myös taippreihin tähtäämiseen... Kuten sanoin, innokkaita kokeilemaan kaikkea! :)

Mitäs muut tänne tiensä löytäneet tolleristit koirineen harrastavat ja millaisia suunnitelmia on?

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Torstaina, 22.04.2010 klo 14:29  
+
0
Nellikettu, teillä tosiaan on innostusta monenlaiseen harrastukseen! Tolleri onkin hyvä rotu, kun sen kanssa voi harrastaa kaikenlaista.
Ja mehän ei tosiaan nyt harrasteta muuta kuin tuota koirakoulua, niin kuin aikaisemmin jo sanoin. Agility olisi haaveena, ja siihen pyrimme, kun vain taas alkaisi alkeiskurssi. Koirakoulussa tottelevaisuutta harjoitellaan, niitä treenaillaan täälä kotonakin ja lenkeillä, siinä on mielestäni harrastusta tällä hetkellä riittämiin.
Ennen tuota koirakoulua ei tosiaan oltu harrastettu yhtään mitään, minulla ei nuorena likkana niin ollut mielenkiintoa mitään muuta tehdä koiran kanssa kuin lenkkeillä. Mutta eipä ole siltikään ongelmia siitä koitunut, on sen verran rauhallisempi koira tuo Sora.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Torstaina, 22.04.2010 klo 14:44  
+
0
Täältä löytyy melkoisen tuore tollerin omistaja. Kotosalle muutti reilu viikko sitten tolleri uros, ja nyt siis ikää hitusen päälle 8vkoa :hymy:

Jonkin verran kokemusta tollereista kertyi jo ennen tuon oman kotiutumista, äidilläni asustelee kohta 5-vuotta täyttävä tolleri narttu.

Innolla aloitellaan pennun kanssa uutta yhteistä elämää! Sisua pojalla tuntuu olevan vaikka muille jakaa! Rohkea pieni pallero se on ja nyt jo ihan kaveria meidän kissan kanssa, nukkuvatkin samalla peitolla.

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Torstaina, 22.04.2010 klo 14:58  
+
0
^Noniin, sinäkin löysit tänne! Hyvin on ilmeisesti mennyt pennun kanssa?
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Torstaina, 22.04.2010 klo 15:20  
+
0
^ Oikein hyvin ollaan päästy vauhtiin! :hymy: Nemo on varsinainen pikku-hurmuri, se pyörittelee kaikki ihmiset tassunsa ympärille ihan mennen tullen. Ei sen tarvitse kuin tillittää sinisillä simmuillaan ni jo on ihmiset sulaa vahaa! :nauru:

Yksinoloakin on jo harjoiteltu muutamana päivänä, ja se on menny tosi hyvin. Viime viikolla tein sen kanssa lyhyitä harjoituksia ja avo on tällä viikolla tehnyt kaikkina päivinä 1h - 2h harjoituksia, koska jo ensi viikolla pennulle tulee joka iltapäivälle pari tuntia yksinoloa. Pientä vinkunaa saattaa kuulua heti oven sulkemisen jälkeen, mutta kotiutuessa pikkuherra on autuaasti untenmailla.

Ilmottauduttiin Nemon kanssa Hienosti Hihnassa kurssille, joka alkaa toukokuun lopussa, sitä odotan innolla.

Ja eilen illalla pikkuherra pyysi ensimmäisen kerran pihalle, olin niin ylpeä että! Alkuun laitoin itselleni herätyksen yöllä että käytän pentua ulkona, mutta jo muutaman yön jälkeen siitä sai luopua, Nemo kun on sitä mieltä että yöllä nukutaan, eikä se heräile pissille. Yhdentoista-kahdentoista aikaan sen käytän ulkona viimeisen kerran ja sitten kuuden aikaan käydään aamusta.
(Viestiä on muokattu torstaina, 22.04.2010 klo 15:25)

Nellikettu

Nellikettu
Viestimäärä: 4

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Torstaina, 22.04.2010 klo 20:47  
+
0
Nanaki Joo meillä riittä intoa ja kiinnostusta vähän kaikkeen, kiva kokeilla uutta :) Ja minulla tosiaan ensimmäinen oma koira, ja siksi varmaan tekeekin mieli revetä vähän joka suuntaan, kun kaikki on niin jännää :) Itseasiassa tuntuu ainakin nyt kun innostusta on, että kävipä tässä hassusti, kun alussa ja ennen pennun kotiutumista sanoin, että tulemme harrastelemaan tokoa ja agilityä sitten vähän myöhemmin kun koira kasvaa, mutta nyt olemmekin jo puuhastelleet aika paljon ja into itsellä vaan kasvaa koko ajan ja ihan lähitulevaisuudessa on kaikkea tapahtumassa :D Ja mahdottoman paljon tapaa uusia, innostavia ihmisiä koiraharrastuksen kautta, se on mukavaa! Niin se vaan uusi harrastus vie mukanaan... :wink:

koiravaavi

koiravaavi
Viestimäärä: 1

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 14:40  
+
0
Onko novascotiannoutaja helppo hoitoinen:nauru:

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 15:25  
+
0
NtiC, hienoa kun menee noin hyvin pennun kanssa! En yhtään ihmettele, että ihmiset sulaa Nemon edessä, sen verran suloiselta paketilta vaikuttaa.
Tuli ihan Soran pentuaika mieleen, aika samanlainen meininki oli. Sorakin nopeasti pyysi päästä pihalle, herätti joskus jopa yöllä jos oli pissahätä.
Nauti Nemon pentuajasta oikein kunnolla, nuokin kasvaa niin nopeasti!

Nellikettu, hyvä tosiaan, että on noin kiinnostusta monenlaiseen. Ja kyllä siinä sitten kokeilemalla kaikenlaista löytää ne omat juttunsa, mitä haluaa jatkaa.

koiravaavi, millä tavalla tarkoitat onko "helppohoitoinen"?
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 16:21  
+
0
Nanaki, kun luet tämän kyselyn läpi niin ymmärrät, mitä koiravaavi tarkoittaa :wink:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Nellikettu

Nellikettu
Viestimäärä: 4

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 17:02  
+
0
NtiC, Samaa sanon minä, nauti pentuajasta vaik välil oiski hankalaa. Pentu kasvaa tosi nopeesti, niinku ite oon huomannu.. Kuvia kannattaa ottaa, koska jo parin kuukauden päästä niitä kattelee sillä mielellä, ettei uskois että se pentu on joskus ollu niin pieni ;D Teillä menee kyl hyvin vissiin ja hyvä niin :) Meillä tuo tyttönen on nykyään melkeen täysin sisäsiisti, öisin ei tee enää ollenkaan sisälle ja aamulla jaksaa oottaa että käyn suihkussa ja annan ruuan ja vasta sitten mennään ulos... Ja on se jo niin iso tyttö että!

Tuntuu kamalalta, kun joutuu jo ensi viikolla jättämään kokonaan työpäivän ajaksi yksin. Silloin kun pentu tuli meille niin harjoiteltiin paljonkin yksinoloa ja se alkoi sujua hyvin. Sitten tulikin jakso, jolloin aina joku oli kotona. Nyt on sitten uudelleen harjoiteltu tuon kanssa yksinoloa ja ensi viikolla joutuu siis olemaan pitkiäkin aikoja yksikseen... :eek:

Köpsökkä

Köpsökkä
Viestimäärä: 7

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 13:31  
+
0
Oon lukenu tollereista... Onko niitä helppo kouluttaa?? Oon kuullu että se on helpoo, mut oon kuullu myös että se vaativaa.. :shifty:

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 19:53  
+
0
Köpsökkä, tolleri on helposti koulutettavissa sen älykkyyden vuoksi, mutta tolleri on myös hyvin vilkas ja itsepäinen, joten kouluttajalta vaaditaan määrätietoisuutta, sekä tarvittaessa oikeanlaista kuria. Kyllä, tollerin kouluttaminen on vaativaa, mutta hyvän suhteen löydettyä koiran kanssa, se oppii helposti mitä vain.

//ja koiravaavi, suosittelisin miettimään tarkkaan minkä rotuisen koiran otatte perheenne kanssa. Onko vanhempasi kuinka mukana tulevan koiran hoidossa? Nuorelle lapselle tolleri ei ole hyvä vaihtoehto, vaikka mukavan perhekoiran siitä saakin. Tolleri tarvitsee kuitenkin paljon aktivointia, eli jotain tekemistä, sekä pitkiä lenkkejä päivittäin, ovat sen verran vilkkaita. Onko perheelläsi aikomusta harrastaa kuinka tulevan koiran kanssa?
Turkin suhteen tolleri on helppohoitoinen, tolleri pestään kerran-pari kertaa vuodessa, turkki ei kerää helposti likaa eikä vettä. Turkki ei myöskään takkuunnu nopeasti, joten harjata tolleria ei usein tarvitse.
Tolleria, niin kuin mitään muutakaan koiraa, ei oteta pelkän hetkellisen koirakuumen vuoksi. Mieti mitä pystyt tarjoamaan tulevalle koiralle perheesi kanssa, eli että onko tolleri teille se oikea rotu.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 20:22)

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 10:16  
+
0
Käytiin Nemon kanssa eilen ihmettelemässä muita pentuja pentupiirissä, ensin oli pienen mielestä hurjaa ja sitten hurjan hauskaa! Lopputuloksena oli väsy pallero :hymy:

Kyllä tuo kasvaa ihan silmissä! Kamera on ollut ahkerassa käytössä, tosin suurin osa kuvista on sellaisia, joissa näkyy enää hännän pää tai jalka tms. :nauru: Pikkusen on nopea liikkeissään!

Köpsökkä

Köpsökkä
Viestimäärä: 7

VS: NOVASCOTIANNOUTAJAT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 14:10  
+
0
Kysyn nyt teiltä jotka ootte omistanu tollerin tai omistatte.. sopisiko tolleri perheeseen jossa on ollu ennen 2 seropia, koiran kanssa ois tarkotus harrastaa ainaki TOKO:a, agilityäkin ehkä... Ja tekemistä riitäis kotona pihallakin. :hymy:
Äitin kanssa ollaan puhuttu että koiran pitäs olla lapsiystävällinen, tms. Montaa rotua oon kattonu, mutta tää on jääny päähän...:eek:

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 27
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 22:00)